42579
netweters
|
18931
gesprekken
|
20432
vragen
|
Sinds enkele dagen werkt mijn eSIM op mijn Apple Watch Ultra niet meer.
Ik heb reeds meermaals de eSIM verwijderd van mijn Apple Watch, gedeactiveerd en Mijn Telenet en alles opnieuw geactiveerd.
In de instellingen van mijn Apple Watch op mijn iPhone zie ik Telenet staan onder de netwerken die niet in gebruik zijn en krijg deze niet geactiveerd.
Dit is heel vervelend aangezien ik speciaal een simkaartje bij Telenet heb aangevraagd om de eSIM op smartwatch te kunnen gebruiken.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ga naar "Mijn Telenet", Links ga naar "mijn produkten, dan "Mobiel", daar "beheer je simkaarten", tenslotte zie je "eSIM voor smartwatch deactiveren"
Hopelijk helpt dit met je vraag
Dit is wat ik te zien krijg niks van e Sim geen groene puntjes
De originele afbeelding is niet te zien?!
Hoeveel simkaarten heb je bij Telenet actief en indien meerdere heb je de goede simkaart gekozen op “MijnTelenet”?
Hier ook nog altijd geen oplossing. Ik heb wel een sms gekregen om alles nog eens te herstarten en te proberen. Helaas zolang die oude abonnementen (4 stuks momenteel) niet weg zijn, heeft het echt geen nut. Ik kan deze niet verwijderen. Soms lijkt het of het gelukt is om na x aantal minuten allemaal terug te komen. 1 abonnement “not in use” en dan drie abonnementen erboven. 1 op expired, welke aangevinkt is en daaronder 2 keer met mijn GSM nummer. Geen van beide is te selecteren. En ik krijg geen optie op een nieuwe toe te voegen. En op mijn Telenet heb ik geen abonnement actief (toen ik de 4de keer de test deed zag ik hem verschijnen toch helaas werkt het niet)
1ste keer in 23 jaar dat ik eens last heb bij Telenet en ineens goed …
Na update naar ios 17.4 en watchos 10.4 en weeral prijs. Werkt weeral niet.
Ik had vrijdag een SMS gekregen om nogmaals eens te herstrten en opnieuw te proberen. En indien het niet lukt, terug contact op te nemen.
Ik heb zelfs terug een volledige reset gedaan op mijn apple watch, helaas blijven de oude 4 niet werkende abonnementen terugkomen waardoor je geen nieuw abonnement kan toevoegen. Een heel weekend ettelijke uren zitten spelen en proberen. Zonder enig resultaat.
Erger nog, ik bel deze ochtend jullie helpdesk op, met mijn ticket nummer S-20888518, om de updates te geven. Blijkt dit afgesloten te zijn! ER was onvoldoende inforamtie geweten. Ik heb zelfs in december nog 1u aan de lijn gehangen met iemand van de backoffice om alles te noteren en vanalles te testen. Deze persoon heeft mij nadien wekelijks op de hoogte gebracht to midden januari en dan plots stilte van jullie kant.
Terug nieuw ticket dan maar S-24012722. Zo geraak ik ook aan elke SLA die er bestaat. Ronduit belachelijk en schandalig. Helaas stap ik ook naar de ombudsdienst deze keer.
Update dus vooral niet naar IOS 17.4 en WatchOs 10.4!
Ik heb de updates gedaan, en de esim blijft werken, nu toch al twee manden zonder problemen
Ligt mss niet aan de update op zich, maar je kan het waarschijnlijk voor hebben bij een update tout cours.
2 simkaarten bij Telenet.
goede simkaart gekozen. Ik zie de afbeelding wel zal je zeggen wat erop staat
1 sim opnieuw toewijzen
2 blokkeren
3 gedeeltelijk blokkeren
4 nieuwe fysieke simkaart
5 activeer e Sim voor smartwatch als je daarop klikt krijg ik een hele uitleg over hoe activeren en met welke abonnementen.
als ik abonnement terug toevoeg op Apple Watch krijg ik een melding dat ik al een abonnement heb en dat er maar 1 kan per sim kaart.
zooooo moeeeee
Vreselijk hè! Hier ook nog steeds niet opgelost
Gisteren nog eens extra zitten testen om de info door te geven aan Telenet. Het is niet dat we dit nog niet gedaan hebben.
mik kan alle abonnementen in de Apple Watch app op de iPhone verwijderen. En krijg de mogelijkheid om een nieuw abonnement op te zetten. De activatiecode stappen lijken te lukken en plots zie ik de oude niet werkende abonnementen terug komen. En ja hoor de boodschap dat het weeral niet lukt. “Unable to configure mobile plan”
en we hebben nu 5 abonnementen in de app staan.
nadien op hun vraag nog eens de app van de telefoon gehaald (gaat niet met gekoppelde Watch!). Dus mijn Watch eerst terug een reset (en mobile plan verwijderen) gegeven. Nog eens nagekeken of ze in mijn devices staat (niet dus) en alle toestellen uitgezet voor 25 minuten. Dan alle# terug opgestart in de hoop die oude plannen kwijt te zijn, maar helaas. Het lukt niet. Ik zie wel dat de E-Sim actief staat op mijn Telenet.
Ik vind ook nergens dergelijke problemen terug op een ander fora bij een andere provider. Ik ben ook al bij Apple geweest en die zeggen dat Telenet het probleem veroorzaakt. En Telenet claimt dat het Apple is …
Dag!
Als je dit leest op mijn Telenet zoals je schrijft “…als ik abonnement terug toevoeg op Apple Watch krijg ik een melding dat ik al een abonnement heb en dat er maar 1 kan per sim kaart. ”
als u dit leest op mijn Telenet betekent het dat je eSIM of One nummer nog steeds niet geactiveerd is op je rekening. Dus controleer nogmaals na dat je heb geklikt ontkoppelen of geactiveerd dat dit wel zo is op mijn Telenet want anders zou je dit niet kunnen activeren en blijf je de boodschap lezen darceen eSIM reeds is geactiveerd op dit mobiel nummer.
@Charlez @Josketramesant @ZigZig @mcasteels1 @chantaln6 Ik wou jullie nog even laten weten dat we dit topic blijven opvolgen voor jullie.
Ik heb dit issue net nog eens via een andere weg doorgegeven zodat dit toch verder bekeken en opgelost kan worden. Van zodra we meer informatie hebben, delen we het hier.
Bedankt Jacob.
Erg duidelijk:
1) tot op de dag van vandaag is het nog steeds niet mogelijk om vanaf mijn Apple Watch sms-berichten over 4G te verzenden als de gekoppelde iPhone niet in de buurt is.
2) Het aantal “verlopen” Telenet-abonnementen op de Apple Watch vermenigvuldigt zich (7 op mijn watch). Wanneer ze via de gedocumenteerde procedure worden verwijderd, verschijnen ze uiteindelijk opnieuw.
3) Met regelmatige tussenpozen vervalt het actieve abonnement. Vervolgens moet ik de gehele deactiverings- en reactiveringsprocedure opnieuw uitvoeren, waarna een nieuw abonnement aan alle andere wordt toegevoegd.
4) Het duurt al 10 maanden...