Beantwoorden
ArthurDV
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Leesclubje starten? Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Sinds enkele dagen werkt mijn eSIM op mijn Apple Watch Ultra niet meer.

Ik heb reeds meermaals de eSIM verwijderd van mijn Apple Watch, gedeactiveerd en Mijn Telenet en alles opnieuw geactiveerd.

In de instellingen van mijn Apple Watch op mijn iPhone zie ik Telenet staan onder de netwerken die niet in gebruik zijn en krijg deze niet geactiveerd.

Dit is heel vervelend aangezien ik speciaal een simkaartje bij Telenet heb aangevraagd om de eSIM op smartwatch te kunnen gebruiken.

 

395 reacties
Charlez
Experienced Weetjesweter
Berichten: 32
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Say what?! On a roll...

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Wat ik niet begrijp is, waarom blijven al die oude profielen blijven bestaan en terug komen.

Het is toch totaal niet logisch als je alle koppelingen op je telefoon verwijderd en esim via mijn telenet deactiveert dat die maar blijven terugkomen als je een nieuwe koppeling doet.

 

Dit was volgens mij in het begin toen ik apple watch had niet het geval.

Dus volgens mij zit Telenet nog steeds wat rond te klooien ipv een 100% deftige oplossing af te leveren.

Die profielen moet toch ergens op een server blijven hangen. Dat men al eens begint met die op te sporen en te verwijderen.

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5306
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

@Charlez  Denk dat die in de cloud worden opgeslagen, heb op m’n iPhone een esim van een andere provider en heb m’n iPhone vorige week eens helemaal herinstalleerd zonder cloud backup en die vond de esim ook direct en werkte zonder iets te moeten aanpassen.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
mce
Professional Weetjesweter
Berichten: 31
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag On a roll... Tien op tien!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

 
Nadat mijn Apple Watch een 14-tal dagen mobiel heeft gewerkt (na maanden ergernis)is deze er nu terug mee opgehouden.
Ik heb nu een 2-tal uren geprobeerd om deze opnieuw te verbinden, wat niet meer lukt.
 
Charlez
Experienced Weetjesweter
Berichten: 32
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Say what?! On a roll...

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Cloud is ook een server natuurlijk... De vraag is waar, bij Telenet of bij Apple...

Willy14
Freshman Meerweter
Berichten: 53
Goed bezig! Verander-je-wachtwoord-dag On a roll... Tien op tien!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Zekerst niet verbonden met een Cloud server bij Apple ! 

Als het echt een slechte verbinding is tussen de Apple Watch iOS en de servers of antennes van Telenet is dan zal Telenet dit snel merken.

Het probleem is, kan Telenet dit snel oplossen in zijn geheel of kunnen ze dit alléén individueel klant per klant eSim nummer doen?  Hopen dat dit een "algemeen" probleem is en "de" oplossing voor iedereen van toepassing is.

Willy14
Freshman Meerweter
Berichten: 53
Goed bezig! Verander-je-wachtwoord-dag On a roll... Tien op tien!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Om op je boodschapje te antwoorden, wat je schijft heb ik maandenlang meegemaakt!


Verwijder "niet in gebruik mobioele plannen en dan pas kan je de bovenste wissen.

Je moet wel telkens op MijnTelenet de eSim ontkopppelen en als je op MijnTelenet deze eSim is gedeactiveerd, dan maar pas kan je deze terug via de app Apple Watch terug activeren.

Houd vol ! Er komt zekerst snel een "algemene" oplossing!

Is dit géén probleem langs de kant van Telenet met de software dan is het misschien toch een probleem met de "hardware" dus bij de Apple Watch! Indien jullie toestel nog onder garantie bij Apple, doe deze binnen een weekje of twee, en laat deze checken, goede raad!

 

Willy14
Freshman Meerweter
Berichten: 53
Goed bezig! Verander-je-wachtwoord-dag On a roll... Tien op tien!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Mag jullie zekerstvertellen, update van de software van de iOs Apple Watch/iPhone zal het probleem noch oplossen noch erger maken.

 

Heb de laatste software Ypdate gedaan van Apple.

Mijn eSim en Apple Watch Ultra werkt perfekt sinds maandag ll. ! Dank U achterliggende dienst IT voor het opvolgen van mijn probleem!

 

Willy14
Freshman Meerweter
Berichten: 53
Goed bezig! Verander-je-wachtwoord-dag On a roll... Tien op tien!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Je moet op MijnTelenet duidelijk zien (onderaan) dat je eSim (dus je mobiel nummer) die je hebt op je iPhone wel degelijk niet actief is! Zonder dit te zien, kan je géén eSiml activeren voor ditzelfde mobiel nummer (One Number) !

Willy14
Freshman Meerweter
Berichten: 53
Goed bezig! Verander-je-wachtwoord-dag On a roll... Tien op tien!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Welk model van Apple Watch heb je? De Ultra ? Is die nog onder garantie, doe deze binnen bij Apple zelf en aat deze checken op de hardware! 

 

Charlez
Experienced Weetjesweter
Berichten: 32
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Say what?! On a roll...

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Willy met mijn toestel is niks mis. Maar toch bedankt voor de zeer nuttige tip.

Josketramesant
Experienced Weetjesweter
Berichten: 16
Verander-je-wachtwoord-dag Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Sinds kort krijg ik "De verbinding met de server is verbroken. Probeer het later opnieuw," bij elke poging om mobiel abonnement toe te voegen."

Ik denk dat zeven verlopen telenet esims het maximum is...

mcasteels1
Experienced Meerweter
Berichten: 85
Smile! Al 25 duimen! Goed bezig! Verander-je-wachtwoord-dag

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

@Willy14 

Apple watch 6.  Dus al een tijdje buiten garantie (aangekocht via Telenet trouwens).  In mijn geval werkte alles perfect tot ik van mijn Wigo ben overgestapt naar de One Up.  Plots was mijn E-Sim expired.  En na alles te testen en zelfs alles opnieuw te installeren zonder enige backup te restoren, blijven de problemen aanhouden.  Ik krijg die oude abonnementen niet permanent weg.  Ze komen terug en de nieuwe blijven nu ook niet meer actief, in het verleden is het voor 1 week wel gelukt.

Het is geen hardware probleem maar een software probleem tussen Apple en Telenet.  En vooral Telenet blijkbaar!   Ik ben trouwens al naar Apple gestapt.

Helaas ook niet het enigste software probleem bij Telenet.  Zo zijn er al lang problemen met de mijn Telenet pagina. Je kan als gebruiker je Port forward rules niet meer aanpassen.  Ook een gekend probleem van een paar maanden.  Het E-Sim verhaal kon je een tijd geleden niet zien op je pagina.  Deze is nu wel terug, ik kan de E-Sim terug uitzetten.  Maar heeft geen enkel effect gehad.

 

Ik ben blij dat het voor je werkt en hoop dat het zo blijft.  Ik ben al zeer lang (vanaf de start) klant bij Telenet.  En dit is de eerste keer dat zij mij enorm ik de kou laten staan.

- E-Sim probleem op de Apple Watch

- Melding op de portal Mijn Telenet dat er geen communicatie is met mijn modem, toch is alles in orde, probleempje met de software mijnheer, we weten er van, ik zet u ook bij het hoofd ticket.

- Port forwarding bij advanced kan je niet meer aanpassen.  Opmerking, ja we weten het, ik zet uw naam bij het hoofdticket

- sommige settings op de modem niet te controleren, wijzigen want ik heb de WiFi op de Telenet modem uitstaan, yep zelfde uitleg …

Telenet is de oude Belgacom aan het worden helaas.  Wel vriendelijke mensen aan de telefoon en als je geluk hebt weten ze wat er aan de hand is.  Maar een degelijke oplossing (niet alleen voor mij) blijft helaas weg.  En ik ben ook echt niet de enige met dit probleem.  En dan ben ik zeker dat veel mensen niet weten van dit forum.

 

Willy14
Freshman Meerweter
Berichten: 53
Goed bezig! Verander-je-wachtwoord-dag On a roll... Tien op tien!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Spijtig van dit te lezen maar het probleem met de eSim en Apple Watch is dus, zoals ik en anderen mogen lezen, nog niet voor iedereen opgelost.

Ik heb sinds de 11ste maart ll. géén enkel probleem meer gekend en mag je eerlijk toegeven, mijn Apple Watch Ultra heeft een nieuw leven gekregen!

Telenet laat jullie faam als eerste en beste niet in gevaar brengen.  Het duurt jaren om de top te zijn maar enkele weken om terug te vallen en terugkomen naar nummer één is niet altijd een garantie ondanks alles.

mCasteels1, laat de moed niet vallen en hou ons op de hoogte van zodra men óók voor jou (en de nog vele anderen) een oplossing heeft gevonden voor jouw probleem.

mcasteels1
Experienced Meerweter
Berichten: 85
Smile! Al 25 duimen! Goed bezig! Verander-je-wachtwoord-dag

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

ik blijf testen en proberen.  Niet alleen voor mij maar ook om Telenet te helpen dit voor iedereen op te lossen.  Gisteren al gestart rond 20u toch eens terug gaan proberen om de abonnementen te deleten.  Eerst met de “not in use” die na de eerste poging vrij snel weg bleef.  Van 5 niet werkende naar 4.  Dan de expired als volgende proberen deleten.  Na een wat langere tijd bleef deze ook weg.  Positief dus, nog 3 te gaan.  Dan maar eens een andere, 1ste van bovenaf genomen om te verwijderen en hier ging het in eerste instantie mis.  Plots kwam de 4de terug en heel bizar de bovenste die voordien expired was, was dit niet meer, sterker het leek plots te werken!  Nog wat testen gedaan en de E-sim bleef actief.  Apple watch zei ook er een abonnement was.  Dus volle moed toch proberen om van 1 werkend abonnement en 3 niet werkende verder te gaan naar 1 werkende.  Na een half uur elke keer een abonnement te proberen deleten en er niet in te slagen (geen foutmeldingen gekregen ze gingen niet weg) en te wisselen tussen welke eerst te verwijderen kwam ik na 30 minuten op 1 werkend abonnement en 2 niet werkende.  Die 2 laatsten kreeg ik echt niet weg.  Ook nooit een foutmelding.  Soms kwam de 4de weer terug maar kon ik wel terug deleten.  Om ik dacht 22u er toch genoeg van te hebben en toch even wat TV te zien (en blij dat het werkt, zonde van die 2 extra abonnementen) pak ik de telefoon terug om toch nog eens te proberen.  En helaas, weeral geen verbinding meer.  1ste abonnement op expired en dan die 2 abonnementen (die je niet kan selecteren en geven een foutmelding). Dus we beginnen opnieuw.  Ik delete de woorden in de hoop dat er geur eentje actief gaat worden.  Maar helaas, niets.  Ik wacht nog even en beslis om dan maar de tweede te deleten.  En dat lukt ook.  De laatste kan ik ook deleten en ik heb weer netjes de Setup Mobile device service.  Ik ben dan gestopt (ik had er genoeg van) en wilde zeker zijn dat het zo

zou blijven.  Telefoon op de lader, Watch uit en op de lader en uiteindelijk gaan slapen.  En deze ochtend stond alles nog zoals

ik het achtergelaten.  Geen abonnementen.

 

Opemerking op Mijn Telenet staat de E-Sim voor de Watch nog steeds actief.

Volgende stappen voor mij.

Vandaag de iPhone en Watch uitzetten en terug opstarten en hopen dat de abonnementen weg blijven.  Indien dat het geval is, de E-sim verwijderen.  Terug een nachtje wachten en als alles dan In orde is, maandag terug het abonnement activeren via de Watch.  Heel veel werk terug ingestoken.  Screenshots (elke keer er een wijziging was) genomen en via de whatsapp ook naar Telenet verzonden.  Hopelijk kunnen ze dit gebruiken om hun logs ook eens na te kijken.

chantaln6
Professional Weetjesweter
Berichten: 34
On a roll... Tien op tien! Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Mijn problemen zijn ook begonnen na de overstap van wigo naar one. 
ik zie in mijn Telenet zelfs geen e Sim actief staan. 

IMG_9341.jpeg

IMG_9342.png

dit is de oplossing van Telenet. nadat ik gevraagd had of het dan beter was om een nieuwe e Sim aan te vragen
Hey Chantal, ik weet helaas niet of dit de oplossing zal bieden aangezien het One number eigenlijk vast staat. Best wachten we eigenlijk even het probleem af zodat daarna alles vlot verloopt. Doran