Beantwoorden
ArthurDV
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Leesclubje starten? Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Sinds enkele dagen werkt mijn eSIM op mijn Apple Watch Ultra niet meer.

Ik heb reeds meermaals de eSIM verwijderd van mijn Apple Watch, gedeactiveerd en Mijn Telenet en alles opnieuw geactiveerd.

In de instellingen van mijn Apple Watch op mijn iPhone zie ik Telenet staan onder de netwerken die niet in gebruik zijn en krijg deze niet geactiveerd.

Dit is heel vervelend aangezien ik speciaal een simkaartje bij Telenet heb aangevraagd om de eSIM op smartwatch te kunnen gebruiken.

 

395 reacties
mce
Professional Weetjesweter
Berichten: 31
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag On a roll... Tien op tien!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Via mijn telenet op de iphone zie je dat inderdaad niet staan.

Je moet via de Pc en je webbrowser naar mijn telenet gaan.

mce_2-1710847532186.png

 

 

 

 

chantaln6
Professional Weetjesweter
Berichten: 34
On a roll... Tien op tien! Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

via mac, pc alles geprobeerd.

niets te zien op my telenet - mobiel - simkaarten 😞

mcasteels1
Experienced Meerweter
Berichten: 85
Smile! Al 25 duimen! Goed bezig! Verander-je-wachtwoord-dag

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

@chantaln6 

je moet naar je My telenet gaan.  Dan klik je rechts op Profiel.  Dan ga je rechts een vak je gekoppelde diensten zien staan en daar kan je kiezen voor Simkarten beheren.

 

Als je daar neits ziet staan, dan is de SIM niet actief en kan je normaal terug activeren via de Watch app op je telefoon.  Heb je de add mobile plan niet dan moet je eerst abonnementen deleten totdat je deze terug hebt en dan activeren.  Ik heb meerdere keren moeten proberen.  Eerst een paar mledingen van Telenet dat ik hen moest contacteren (de typische foutmelding) en plots ging het wel.  Helaas gevolgd door een foutmelding op de iphone dat ikd e watch moest controleren.  De watch herstart en plots, jawel, lijkt het erop dat er een data verbinding is.  elaas kwamen ook ale oue abonnementen die ik gedeleteted had 1 voor 1 terug.  Maar die laat ik nu staan om te kijken of alles werkt.

mcasteels1_0-1710860455285.png

En dan zie daar dat mijn eSIM vor smartwatch Active staat.  Wil ik die weg moet ik kiezen voor de teskt wat verder onderaan "eSIM voor smartwatch deactiveren"

 

mcasteels1
Experienced Meerweter
Berichten: 85
Smile! Al 25 duimen! Goed bezig! Verander-je-wachtwoord-dag

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

@mce 

 

Hier nu ook terug gelukt om te "activeren" ook al kreeg ik initeel een foutmelding.  En het lijkt erop dat ik terug een 4G verbinding met de Watch heb.  Helaas ook nog 5 niet werkende mobiele plannen.  Vorige keer ook eventjes gelukt, maar correct opmerking van je.  Bij het verwijderen van de oude plannen, werkt het niet meer.  Dus nu er af gebleven en hopen dat het blijft werken.  Nog niet echt opgelost al lijkt het (onder voorbehoud) momenteel te werken.

chantaln6
Professional Weetjesweter
Berichten: 34
On a roll... Tien op tien! Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

wat een geluk voor jou! ik zit nog steeds met het zelfde probleem.

alleen krijg ik deactiveer e-sim niet zien onder mobiel.ga deze week klacht neerleggen bij de ombudsdienst ben het zo beeuu

Schermafbeelding 2024-04-01 om 21.52.50.png

 

chantaln6
Professional Weetjesweter
Berichten: 34
On a roll... Tien op tien! Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

om moedeloos van te worden. hier zelfde probleem

chantaln6
Professional Weetjesweter
Berichten: 34
On a roll... Tien op tien! Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

zelfs via gewone pc is dat niet te vinden.

Schermafbeelding 2024-04-01 om 22.01.12.png

chantaln6
Professional Weetjesweter
Berichten: 34
On a roll... Tien op tien! Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

heb het via pc en mac al geprobeerd.

lukt ook niet! staat er gewoon niet bij

Schermafbeelding 2024-04-01 om 22.03.31.png

Charlez
Experienced Weetjesweter
Berichten: 32
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Say what?! On a roll...

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Bij mij wel zichtbaar, maar doet niets.

Blijft gewoon actief staan.

Ook hier maar weeral klacht bij ombudsdienst ingediend. 

Willy14
Freshman Meerweter
Berichten: 53
Goed bezig! Verander-je-wachtwoord-dag On a roll... Tien op tien!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Besten,

Als ik het mij gioed herriner, kan men pas de mogelijkheid hebben om de Sim te ontkoppelen op MijnTelenet éénmaal dat alle mobiele plannen vanuit de Apple Watch applicatio op jullie iPhone zijn verwijderd.

Dan kan je via dezelfde app deze terug bijvoegen of activeren.

Nadien maar pas, kan je naar MijnTelenet eSimkaarten en onder het juiste mobiel nummer dat de eSim net heeft geactiveerd, zien.

 

Willy14
Freshman Meerweter
Berichten: 53
Goed bezig! Verander-je-wachtwoord-dag On a roll... Tien op tien!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Tel naar het nummer 015.66.66.66 dan kies je in het voorgetselde menu :

2 dan 3 dan 4 (Techniqche dienst) en vraag hen of  en eSim onder je mobiel nummer actief staat of niet. Indien ja vraag je hen om deze te ontkoppelen zodat jij deze terug via de Apple Watch kan bijvoegen.

mcasteels1
Experienced Meerweter
Berichten: 85
Smile! Al 25 duimen! Goed bezig! Verander-je-wachtwoord-dag

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

@Willy14 

de meesten hebben dat al gedaan ik heb dat toen ettelijke malen gedaan en helaas nooit een oplossing.  Ik heb het uiteindelijk werkende gekregen ( zie hierboven) maar heb nog altijd 5 niet werkende plannen.  Zodra ik ook maar eentje verwijderen stopt alles terug met werken.  En moet ik terug alles meerdere keren verwijderen, hopen dat op een gegeven moment ze wegblijven. Dan de esim verwijderen op mijn Telenet.  En dan (als de plannen weg blijven) terug eentje activeren.  Want zodra er eentje terugkomt krijg je niet de mogelijkheid om te activeren!  De foutmelding aanvaarden, want het gaat mis!  Dan zie je terug alle niet werkende abonnementen toch terug komen en hopelijk komt er dan een zevende die plots wel werkt op 1 of andere bizarre reden.

Nogmaals in mijn geval werkte alles perfect totdat ik mijn abonnement van Wigo heb laten omzetten naar OneUp eind oktober 2013.

 

ja het werkt nu weer, toch zit ik met 5 niet werkende abonnementen.  Het ziet er echt niet uit.

chantaln6
Professional Weetjesweter
Berichten: 34
On a roll... Tien op tien! Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Gisteren via whats app contact gehad met Telenet. Eindelijk een duidelijk antwoord van een zekere Fanuel. Die zag dat mijn e sim nog met een ander toestel was verbonden, vandaar dat ik dus e Sim deactiveren niet zie staan in mijn Telenet. Dit door de overstap maanden geleden van Wiggo naar one. 
dan neemt een Esther het gesprek over en zegt ze we zijn ermee bezig.  Nu ze weten waar mijn probleem is kunnen ze dat toch oplossen. 😡😡

Piet_Kanarie
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

@Willy14 

Ik denk dat stappenplan om eSIM te deactiveren wel door iedereen hier al meermaals geprobeerd is, zowel via mobile als via vaste PC/MAC.

Zelfs met inactieve eSIM komt ofwel de boodschap dat er al een eSIM gekoppeld is. Heel soms doorloopt de procedure in de watch app wel (setup mobile service), maar dan komt op het einde een pop-up boodschap vanuit de watch app dat geen koppeling gemaakt kan worden (zie screenshot).

De helpdesk mag/kan me niet meer helpen omdat er een dossier bij de ombudsdienst loopt - het dossier mag nu enkel door de dienst "mediation" behandeld worden, en die communiceren enkel (zeer sporadisch) via de ombudsman. Totale Kafka. 

 

1 (4).jpeg1 (3).jpeg

 

mce
Professional Weetjesweter
Berichten: 31
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag On a roll... Tien op tien!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

 

aan Willy14

Je zit met 5 niet werkende abonnementen zeg je. Maar je hebt wel een werkende watch. Bij mij staat er ook een hele lijst onder. Als je daar 1 van verwijderd stopt alles en kan je dus opnieuw beginnen. Wat is dan de oplossing ? Laat alles mooi staan en kijk er gewoon niet naar. Ik heb zo tenminste een werkende watch.