24752
netweters
|
152352
antwoorden
|
20691
vragen
|
Sinds enkele dagen werkt mijn eSIM op mijn Apple Watch Ultra niet meer.
Ik heb reeds meermaals de eSIM verwijderd van mijn Apple Watch, gedeactiveerd en Mijn Telenet en alles opnieuw geactiveerd.
In de instellingen van mijn Apple Watch op mijn iPhone zie ik Telenet staan onder de netwerken die niet in gebruik zijn en krijg deze niet geactiveerd.
Dit is heel vervelend aangezien ik speciaal een simkaartje bij Telenet heb aangevraagd om de eSIM op smartwatch te kunnen gebruiken.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hoe groot zou de achterstand van de technische dienst zijn ? De helpdesk liet me weten dat de technische dienst contact met me zou opnemen en dat het normaal langer dan een week zou duren. Na 2 weken begint een mens zich dan af te vragen wanneer de technische dienst zal reageren....
Was het niet eerlijker geweest om aan de klant te zeggen dat het een half jaar of langer zal duren ?
Een half jaar zal dat niet duren maar houd er rekening mee dat er ook andere technische problemen zijn als ook nu de feest periode.
Verwacht ook maar niet teveel, dat wanneer de technische dienst contact opneemt, het opgelost is.
Ik ben al 3x gecontacteerd waarbij ik nog steeds geen oplossing heb. Zij zeggen zelf dat ze het ook niet meer weten.
Ondertussen een nieuw jaar en nog steeds geen oplossing. Zijn er personen waarbij het onlangs (blijvend) is opgelost ?
Ik zou graag willen weten hoeveel personen er zijn met een nog steeds niet werkende watch ? Weet iemand of het hier ergens mogelijk is om een poll te starten ?
Bij mij werkt het af en toe (meer niet dan wel), het is alleszins onbetrouwbaar. Ik weet echter niet of dat bij een andere provider (vb Proximus) beter werkt.
Werkt hier nog steeds, sinds 30/12. Dus voorlopig goed nieuws.
Wel nog aan het werk om een compensatie te krijgen voor periode Juni -> December, maar ze doen moeilijk omdat het een zogezegde gratis dienst is en geen hoofd dienst...
bij mij is het ook al weken stabiel, nooit meer uitgevallen sinds de laatste meldingen van een patch. Voor degenen die de esim niet meer actief zouden krijgen na verwijdering, ik weet wel dat je de esim ook moet opzeggen bij telenet. Als je dat niet doet zal je steeds een foutmelding krijgen als je deze terug wil activeren op je watch. Vroeger kon je dat zelf in 'mijn telenet', maar die optie is nog steeds verdwenen! Maw bellen naar de Telenet klantendienst en hopen dat je een bekwaam persoon aan de lijn krijgt om dit voor jouw te kunnen doen. Dat is nog het enige dat niet in orde is, die optie om zelf onenumber op te zeggen. Telenet, lezen jullie mee?
Ik wacht sedert half november op behandeling van mijn dossier. Hopelijk over enkele maanden behandeling. Ik maak me ondertussen nog weinig illusies en zie voorlopig als enige oplossing het veranderen van provider wanneer ondersteuning van e-sim voor smartwatches bij hen beschikbaar komt.
Bij mij werkt het ondertussen al een week terug. Ik heb iets raars gedaan om het te laten werken. Ik heb een van de profielen die "niet in gebruik" was verwijderd, de app geforceerd gesloten en opnieuw geopend. En dat zo een paar keer, en toen werd er plots een profiel actief, die voor een of andere reden wel werkt. Er staan nog een tiental duplicaten maar ik kom er niet meer aan, want het werkt tot nu toe al een tijdje. Dit is natuurlijk erg gebruiksonvriendelijk, en niet hoe het hoort. Hopelijk werkt het eindelijk eens deftig, zodat iedereen er weer gebruik van kan maken!
@Glenner05, zopas jouw advies gevolgd en voor de zoveelste keer nog eens naar Klantendienst gebeld. Leek iemand die meer van wanten wist (ofwel zijn er ondertussen wat veranderingen in de mogelijkheden van de helpdesk toegevoegd). Gevraagd voor deactivatie eSim en na wat zoekwerk deed de helpdesk-medewerker het nodige. Over een half uurtje zou ik zowel iPhone als Smartwatch moeten heropstarten en dan zou de eSim opnieuw geactiveerd moeten kunnen worden.
Helaas... na een half uur te hebben gewacht en 2 keer heropstarten van beide toestellen : nog steeds dezelfde problemen. snif...snif... 😥
zie je ook in mijn telenet bij het overzicht van je mobiele nummers dat het label 'onenumber' weg is bij het nummer dat je gebruikt in je gsm en smartwatch? als dat inderdaad weg is nu en je hebt op voorhand je esim gewist in je watch, dan zou het in principe perfect geactiveerd moeten geraken. Als het nog niet lukt dan kan enkel en alleen Telenet nog helpen vrees ik. succes!
Probleem is inderdaad dat mijn oude Apple Watch (die ik niet meer in mijn bezit heb) niet ontkoppeld geraakt. Eigenlijk zijn er meerdere problemen betrekkelijk deze eSim voor smartwatch in één topic, maar zijn er voor die afzonderlijke problemen telkens andere oplossingen. In mijn geval zal ik dus nog geduld moeten uitoefenen tot de technische dienst ooit mijn dossier aanpakt.
Heeft iemand bij wie het terug werkt al eens geprobeerd of het blijft werken wanneer de iPhone uit staat?
Bij mij lijkt het in de meeste gevallen terug te werken, hoewel ik soms terug kom van een rondje joggen en dan plots allerlei berichten binnenkrijg op de smartwatch.
Wanneer mijn telefoon uit staat (of in flight modus) dan kan ik echter geen telefoon oproepen of data ontvangen op de watch.
Van Telenet kreeg ik volgende bericht daarover: "Het is inderdaad zo wanneer uw telefoon uitstaat of in vliegtuigmodus staat, dat er geen oproepen of data kunnen doorkomen. Uw hoofdsimkaart in uw gsm moet actief verbonden zijn op het netwerk, enkel dan kan u sub simkaart in uw Apple watch oproepen of data ontvangen."
Dat klopt echter niet volgens de informatie die ik daarover vind op internet. Zowel de website van Apple als de telenet website zelf wordt vermeld dat de de esim in de smartwatch functioneel blijft wanneer de smartphone uit staat.
Ik kan, uit de tijd dat mijn eSIM van Telenet nog werkte op mijn Apple Watch, bevestigen dat de esim in de smartwatch functioneel blijft wanneer de smartphone uit staat.
Ik kreeg net via de ombudsdienst onderstaande bericht. Dat is dus in tegenspraak met de informatie op de website van Apple en dit was me ook eerder zwart op wit bevestigd door een telenet medewerker. Ook @KoenBrugge heeft dit hierboven bevestigd. Werkt dit bij anderen wel momenteel (bvb berichten, telefoonoproepen ontvangen)?
Standpunt van Telenet Group:
Wij hebben van onze achterliggende dienst de melding gekregen dat het gsm‑toestel niet mag uitgezet
worden omdat deze verbinding maakt met de e‑sim. Het gsm‑toestel moet niet in de buurt zijn maar moet
wel opstaan om verbinding te kunnen houden met de watch. De e‑sim werkt zoals ze hoort te werken.
Wij betreuren dat meneer de verkeerde info hieromtrent heeft gekregen en bieden onze oprechte
verontschuldigingen aan.