Beantwoorden
Marco7
Experienced Beetjesweter
Berichten: 8
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Problemen met opname van Torpedo via TV-box en app

Beste, 

 

Het is deze avond de film torpedo. Deze wou ik graag opnemen om later te bekijken. Echter kan ik deze niet opnemen. Via telenet.tv op pc zie ik de film geprogrammeerd staan in de tv gids, via gsm en tv box is deze film niet zichtbaar en zou het programma voor de film (verschoten en zoon) tot 22u30 duren. Als ik verschoten en zoon wil opnemen (om zo torpedo te kunnen zien ) staat dit in tv gids aangeduid als opnemen, maar in de lijst van mijn opnames is dit nergens terug te vinden. Heb geprobeerd op te nemen via gsm, tv box en telenet.tv en niks werkt. Heeft iemand een idee hoe dit kan? Vind het wel erg jammer om maandelijks meer dan 100 euro te betalen voor wat tv te kijken en als men dan eens iets wilt opnemen dan werkt het niet eens meer. Ook de klantendienst is niet meer te bereiken.. ook hierover heb ik op geen enkele manier communicatie gekregen. Zeer triestig voor zo'n internationaal bedrijf. 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Opname Torpedo werkt niet

30 reacties
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1117
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

Problemen met opname van Torpedo via TV-box en app

Zoals je dus hierboven kan lezen zijn er momenteel problemen bij de cloud Opnames en Terugkijk TV van VTM.

Helaas kan je zelf niets doen. Als je een specifiek programma toch niet wil missen, probeer via Terugkijk TV  het programma dat ongeveer 2 uur eerder speelde op te vragen en kijk of dat het programma is dat je zoekt.

Ik merk dat verschillende programma's bij Terugkijk TV al gecorigeerd zijn. Hopelijk lukt dat dan ook voor de opnames.

Ik ga er vanuit dat ze maandag bij Telenet en/of VTM aan de slag gaan om het probleem op te lossen.

 


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5297
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Problemen met opname van Torpedo via TV-box en app

@Nicolaas of je probeert het via VTMGo app op een tv of via de tv box op de VTMGo app, daar staan de films en programma's meestal ook op.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Wally3271
Experienced Weetjeslezer
Berichten: 1
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Problemen met opname van Torpedo via TV-box en app

Hier hetzelfde probleem.

Ik heb wel de film kunnen zien in 3 stukken door met terugkijk-TV naar het programma van 2 uur voordien te gaan en zo verder op te schuiven.

Ook vandaag lijkt het nog steeds hetzelfde, benieuwd wanneer ze de klokken gaan aanpassen.

CarlAtTelenet
Freshman Veelweter
Berichten: 169
De magic number! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

Problemen met opname van Torpedo via TV-box en app

Dag @Marco7 en iedereen,

Ik wou hier even bevestigen dat we ons inderdaad bewust zijn van deze problemen, en dat we hierover een escalatie lopen hebben naar onze data-leverancier. Er zit een afwijking op de inkomende 'technische start- en eindtijden' voor VTM, wat ervoor zorgt dat die events een stream van een ander moment afspelen.

Onze excuses voor de ongemakken...!

Groet,
Carl

--Metadata Engineer @Telenet
CarlAtTelenet
Freshman Veelweter
Berichten: 169
De magic number! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

Problemen met opname van Torpedo via TV-box en app

En nog een snelle update: het probleem werd gisteren bij valavond verholpen. De data die we binnenkrijgen is weer correct, en Replay/opnames spelen nu weer af zoals het hoort.

Bedankt voor het geduld!

Carl

--Metadata Engineer @Telenet
FVDM
Experienced Veelweter
Berichten: 255
WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number! Lezersgoud. Respect!

Problemen met opname van Torpedo via TV-box en app

@CarlAtTelenet @

Ik kan dat enkel maar bevestigen 😉.

Nicolaas
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party! Pageturner!

Problemen met opname van Torpedo via TV-box en app

Dag Carl,

bedankt voor je antwoord op onze problemen. Ik kan U alvast meedelen dat bij ons de problemen alweer opgelost zijn en de programma's worden opgenomen zoals wij ze hebben gepland.

In ieder geval bedankt voor uw medewerking!!

 

Nico

bert_
Expert Moderator
Berichten: 203
Lees je nog iets anders? ;-) It's your ninth party! Lezersgoud. Respect! Een bus vol!

Problemen met opname van Torpedo via TV-box en app

Bedankt @Nicolaas en @FVDM  hebben de andere leden die dezelfde hinder hadden, nog issues? 

Ook jij bedankt natuurlijk @CarlAtTelenet


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewBert | Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Marco7
Experienced Beetjesweter
Berichten: 8
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Problemen met opname van Torpedo via TV-box en app

Hallo, 

 

Ik heb gemerkt dat alles op vtm weer verschoven is. De tijden van de programma's kloppen niet (weeral).

Stadhuis2
Experienced Meerweter
Berichten: 113
Lezersgoud. Respect! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

Problemen met opname van Torpedo via TV-box en app

Ligt volgens mij niet aan Telenet maar aan VTM.

Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Problemen met opname van Torpedo via TV-box en app

@Marco7 heb jouw topic even samengevoegd met je eerste topic dat je startte op 03/06, aangezien dit terug over de TV-gids van VTM gaat. Dat topic staat trouwens in de groep TV-gids meldingen. Als je hierop wil reageren, moet je gewoon even lid worden van deze open groep op onze community. Hier worden alle meldingen over de TV-gids verzameld. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

FVDM
Experienced Veelweter
Berichten: 255
WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number! Lezersgoud. Respect!

Problemen met opname van Torpedo via TV-box en app

@Marco7 

Ik heb dit gisteren 13/06 ook kunnen vaststellen.

CarlAtTelenet
Freshman Veelweter
Berichten: 169
De magic number! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

Problemen met opname van Torpedo via TV-box en app

Dag @Marco7 en @FVDM,

Het algemeen probleem van vorig weekend was begin vorige week opgelost en is volgens wat ik zie nog steeds in orde.

Er kunnen natuurlijk altijd individuele afwijkingen qua exact start- en einduur binnenkomen voor programma's. Daarom is het belangrijk om bij meldingen steeds alle details mee te geven: welke uitzending(en) juist, wat gaat er fout en wat was de verwachting, ...?

We hebben hier geen andere concretere meldingen over binnengekregen en ik kan niet meteen een event vinden met abnormale technische tijden.

Edit: een collega heeft een melding gekregen voor VTM Nieuws 19u, 13/06, dat in Replay/opname middenin de uitzending begint af te spelen. De metadata hiervan lijkt op het eerste zicht okee maar we bekijken verder.
Ging deze melding ook over VTM Nieuws?

Groet,

Carl

--Metadata Engineer @Telenet
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5297
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Problemen met opname van Torpedo via TV-box en app

@CarlAtTelenet 

Misschien staan er nog enkele oude epg programma’s nog in de cache zodat sommige dit nog zien, de box eens herstarten kan denk ik hierin een oplossing zijn.

maar zal eerder zijn dat het nieuws 5 min is uitgelopen en de rest dan ook 5 min opschuift in de tijd, zag dit deze week paar keer gebeuren.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
FVDM
Experienced Veelweter
Berichten: 255
WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number! Lezersgoud. Respect!

Problemen met opname van Torpedo via TV-box en app

@CarlAtTelenet 

Op 13/5 was wel degelijk verschoven, om Familie van 13/5 te bekijken moest ik naar halfweg VTM nieuws gaan.
Gisteren 14/5 was het terug in orde mits een kleine verschuiving ,waarschijnlijk te wijten aan het licht uitlopen van VTM nieuws.