Beantwoorden
winniexd
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Star Wars Day Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Geavanceerde instellingen geeft blanco pagina

Vandaag probeerde ik bij de geavanceerde instellingen bij "mijn telenet" een paar poorten open te zetten voor mijn home server. Echter krijg ik gewoon een blanco pagina wanneer ik dit probeer. Ik weet niet of anderen dit probleem ook hebben of dat dit een technisch probleem bij telenet zelf is. Toevallig werkte het gisteren nog perfect. Alle hulp is zeer welkom.

winniexd_0-1683551410247.png

 

102 reacties
PashaNoBiceps
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Geavanceerde instellingen geeft blanco pagina

Idem.

0 Likes
FVDM
Experienced Veelweter
Berichten: 243
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Een bus vol! Topicvreter!

Geavanceerde instellingen geeft blanco pagina

@Bjarne 

Ons geduld wordt dan nog tenminste 10 dagen op de proef gesteld. 😎

0 Likes
Cityhunter
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Dag van de Chocolade Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Geavanceerde instellingen geeft blanco pagina

Reeds enkele dagen krijg ik een blanco scherm bij mijn geavanceerde instellingen. Nog iemand die dit probleem heeft? (al getest via verschillend browsers en steeds hetzelfde resultaat)

0 Likes
FVDM
Experienced Veelweter
Berichten: 243
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Een bus vol! Topicvreter!
0 Likes
sammyke007
Freshman Meerweter
Berichten: 54
Al 25 duimen! Goed bezig! Say what?! Star Wars Day

Geavanceerde instellingen geeft blanco pagina

@Ex-Netweter , een beetje copy/paste van m'n uitleg voor aanpassing van de MAC bridging functie aan/uit te zetten op de API.

Na de copy/paste staat hoe je je poorten kan aanpassen. Als het niet lukt, stuur eventueel ff welke poort je naar welk IP wil doorsturen en dan probeer ik te helpen.

 

! WEES VOORZICHTIG en probeer toch zeker te begrijpen wat je aan het doen bent !

  • Firefox gebruiken (Chrome werkt niet hiervoor, don't shoot me)
  • Debug Console openen in Firefox met F12
  • In de tab Netwerk van je debug console kan je URL's filteren op api.prd.telenet.be
  • Ga naar de pagina van Mijn Telenet (bij mij als particuliere klant https://www2.telenet.be/residential/nl/mijn-telenet)
  • Er zal vanalles in je Debug Console beginnen laden
  • Surf verder naar Beheer je thuisnetwerk
  • Surf verder naar je Geavanceerde instellingen van de modem.
  • Als dat niet lukt wegens de blanco pagina's, surf je ineens naar https://api.prd.telenet.be/ocapi/public/api/resource-service/v1/modems/00:10:20:30:40:50/advance-set...
  • Als je surft naar de rechtstreeks API link, pas dan het MAC adres wel aan naar dat van je Telenet Modem. Je huidige instellingen zouden moeten verschijnen. Zie dat je eveneens reeds ingelogd bent in Mijn Telenet gezien je cookies nodig hebt! Als je niet eerder ingelogd bent op je Mijn Telenet of het MAC adres is fout, zal je een error te zien krijgen.
  • Zoek nu in je Debug Console naar de GET request naar advance-settings, deze zou moeten voorafgaan door een code 200 in het groen of 304.
  • Klik rechts op deze request en kies voor Bewerken en opnieuw verzenden
  • Er verschijnt een nieuw deelvenster in je console Nieuwe aanvraag
  • Verander de GET linksboven naar PATCH
  • Laat verder ALLES hetzelfde staan en vul onderaan bij Berichttekst in het vakje payload de volgende data in:

{"patchModemSettingsOperations":[{"op":"replace","path":"/upnpEnabled","value":false},{"op":"replace","path":"/lanIpAddress","value":"192.168.0.1"},{"op":"replace","path":"/modemBridgingToggle","value":true},{"op":"replace","path":"/bridgingMacAddress","value":"00:01:02:03:04:05"},{"op":"replace","path":"/portForwards","value":[]},{"op":"replace","path":"/fwBlockIpFragments","value":false},{"op":"replace","path":"/fwEnabled","value":true},{"op":"replace","path":"/dmzHost","value":"0"},{"op":"replace","path":"/fwBlockIPv6Fragments","value":false},{"op":"replace","path":"/fwIPv6ProtectEnabled","value":true}],"bridging":[{"active":true,"macAddress":"00:01:02:03:04:05"}]}

  • Kijk deze data goed na! Onder andere je lanIpAddress moet zeker staan zoals het bij jou staat (default 192.168.0.1 bij Telenet) en het MAC adres dien je 2x goed te zetten naar dat van je eigen persoonlijke router (Asus, TPlink, Netgear, ...). 
  • Kijk eventueel je huidige instellingen eerst nog eens na door rechts in de Debug Console te klikken op Antwoord. Daar zouden je huidige instellingen mooi opgelijst moeten staan als je de GET request naar advance-settings nog aangeklikt hebt.
  • Klik op verzenden
  • Normaal zou dit opnieuw beantwoord moeten worden met een code 200 (OK)
  • Als je opnieuw surft naar de API (https://api.prd.telenet.be/ocapi/public/api/resource-service/v1/modems/00:10:20:30:40:50/advance-settings), zou bridging nu actief moeten staan!

Ik hoop dat dit duidelijk is. Wees in ieder geval voorzichtig, want als je instellingen nu helemaal niet meer goed staan, zal er iemand je remote moeten helpen om het goed te krijgen. Kijk vooral je huidige instellingen eerst na en neem er eventueel een screenshot van. Je kan de huidige payload ook kopiëren door rechts te klikken op de GET request naar advance-settings en dan kies je voor Waarde kopiëren > Antwoord kopiëren.

 

Als je een "body" error of dergelijke krijgt, staat er een fout in je payload. JE moet per regel/portforward de gegevens 2x aanpassen in de payload (lanIP, externalport X - X, protocol, internalportstart, ... 

 

Om poorten aan te passen stuur je als payload bv.:

 

2e poort toegevoegd (99)

 

{

"patchModemSettingsOperations":

[

{"op":"replace","path":"/portForwards","value":[{"lanIp":"122","internalPortStart":"5000","externalPort":"5000 - 5003","protocol":"BOTH"},{"lanIp":"99","internalPortStart":"100","externalPort":"100 - 100","protocol":"TCP"}]}

],

"portForwards":

[

{"active":true,"description":null,"internalPortStart":5000,"portStart":5000,"portStop":5003,"protocol":{"value":"BOTH"},"lanIp":"122"},

{"active":true,"description":null,"internalPortStart":100,"portStart":100,"portStop":100,"protocol":{"value":"TCP"},"lanIp":"99"}

]

}

 

2e poort verwijderd (99)

 

{

"patchModemSettingsOperations":

[

{"op":"replace","path":"/portForwards","value":[{"lanIp":"122","internalPortStart":"5000","externalPort":"5000 - 5003","protocol":"BOTH"}]}

],

"portForwards":

[

{"active":true,"description":null,"internalPortStart":5000,"portStart":5000,"portStop":5003,"protocol":{"value":"BOTH"},"lanIp":"122"}

]

}

 

1 poort ingesteld, range aangepast

 

{

"patchModemSettingsOperations":

[

{"op":"replace","path":"/portForwards","value":[{"lanIp":"122","internalPortStart":"5000","externalPort":"5000 - 5004","protocol":"BOTH"}]}

],

"portForwards":

[

{"active":true,"description":null,"internalPortStart":5000,"portStart":5000,"portStop":5004,"protocol":{"value":"BOTH"},"lanIp":"122"}

]

}

 

 

DarkSins
Freshman Weetjesweter
Berichten: 26
De vlam zit erin. Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Star Wars Day

Geavanceerde instellingen geeft blanco pagina

Euh....daar begin ik niet aan...

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Geavanceerde instellingen geeft blanco pagina

@Moderator, @Suzy  Ondertussen merk ik dat ik niet alleen een lege portforwarding pagina heb maar dat mijn toegangen (portforwardings) die voorheen wel werkten nu ook niet meer werken. We worden daar niet blij van.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
FVDM
Experienced Veelweter
Berichten: 243
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Een bus vol! Topicvreter!

Geavanceerde instellingen geeft blanco pagina

@igvfer 

Van de regen in de drop , ongelooflijk.

0 Likes
PascalB
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Geavanceerde instellingen geeft blanco pagina

hallo,

sinds kort heb ik mij een nieuwe ASUS router aangeschaft.  ik weet niet of het ermee te maken heeft,  maar ik probeer in de telenet modem de geavanceerde instellingen te benaderen, maar dit is niet mogelijk.  Het scherm blijft wit.  heeft iemand een gelijkaardig probleem en hoe kan dit worden opgelost.

bedankt voor de feedback.

 

 

0 Likes
Ex-Netweter
 

Geavanceerde instellingen geeft blanco pagina

Dit is sinds 8 mei een algemeen probleem in het "Mijn Telenet"-systeem.

Telenet zou een oplossing hiervoor uitbrengen op 22 mei.

Meer info over de verschillende problemen in het "Mijn Telenet"-systeem op https://www.netweters.be/t5/Instellingen-software-hardware/Overzicht-van-problemen-met-Geavanceerde-...

Santa
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 508
JACKPOT! De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Geavanceerde instellingen geeft blanco pagina

@Ex-Netweter 

Dit is nu eens een antwoord waar iemand iets aan heeft! 👍👍👍

guuke
Experienced Weetjeslezer
Berichten: 1
Primeur! De kop is eraf! Hi there!

Geavanceerde instellingen geeft blanco pagina

Wat een prutsers allemaal bij Telenet ! Vergeet maar eens een keer te betalen, dan weten ze heel snel hoe ze u moeten afsluiten, maar hun diensten in orde krijgen...

warreprovoost
Freshman Beetjesweter
Berichten: 9
Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party! It's your fourth party!

Geavanceerde instellingen geeft blanco pagina

Ik zie dat de geavanceerde instellingen van mijn modem niet beschikbaar zijn op Mijn Telenet. Iemand enig idee als dit al lang aan de hand is of komt dit probleem enkel bij mij voor?

0 Likes
WG94
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1020
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

Geavanceerde instellingen geeft blanco pagina

Dat is, helaas, een gekend probleem. Men verwacht dit op te lossen tegen 22/05.

Een overzicht kan je hier vinden: Overzicht van problemen met 'Geavanceerde instellingen'


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
JordyDR1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Geavanceerde instellingen geeft blanco pagina

Mijn NAT Type staat op dit moment op Moderate als ik een spel wil spelen. Ik wil die graag naar 'open' zetten maar dat lukt niet. Ik heb al veel methodes geprobeerd maar niets hielp omdat ik uiteindelijk in de geavanceerde instellingen van Telenet moet zijn, maar daar heb ik geen toegang voor. (Dan krijg ik een blanco scherm) Het lukt dus ook niet om in te loggen op mijn router. (dan staat er toegang geweigerd)

 

Is of komt er een manier dat ik naar geavanceerde instellingen kan gaan en mijn NAT type op 'open' kan zetten?

Het is jammer dat ik een spel aanschaf die ik uiteindelijk niet kan spelen.

0 Likes