Beantwoorden
Joannes
Professional Beetjesweter
Berichten: 19
Wereld gedichtendag Twee handen vol! Vernieuwde Telenet Webmail? Leesbeest!

Mijn thuisnetwerk op Mijn Telenet werkt niet

Mijn telenet : Als ik klik op thuisnetwerk gebeurt er niets! Nog mensen met dit probleem?

mvg

 

Titel gewijzigd door Marie4 (mod) | Vorige titel: Mijn telenet en thuisnetwerk

476 reacties
Filips
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party! Primeur!

Mijn thuisnetwerk op Mijn Telenet werkt niet

DMZ adres 192.168.0.1, hetgeen normaal is dacht ik. In elk geval kan ik het toch niet wijzigen want ik kan de wijzigingen niet bewaren. 😡

Filips
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party! Primeur!

Mijn thuisnetwerk op Mijn Telenet werkt niet

Heeft spijtig genoeg niet gewerkt. Toch bedankt voor de raad.

flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1615
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis!

Mijn thuisnetwerk op Mijn Telenet werkt niet


@Filips  schreef:

DMZ adres 192.168.0.1, hetgeen normaal is dacht ik. In elk geval kan ik het toch niet wijzigen want ik kan de wijzigingen niet bewaren. 😡


DMZ adres 192.168.0.1 is in ieder geval altijd ongeldig (je kan de router zelf niet in DMZ zetten).🤔

  • ofwel is het 192.168.0.0 (in dit geval is DMZ uitgeschakeld).
  • ofwel is het 192.168.0.x (DMZ ingesteld op één geldig IP adres, waarbij x 2-254 kan zijn).
Filips
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party! Primeur!

Mijn thuisnetwerk op Mijn Telenet werkt niet

@janne_manen flip1953

Uiteindelijk ben ik er in geslaagd om het te doen werken door eerst UPnP af te zetten. Toen ik dat deed verscheen de knop Wijzigen en kon ik nadien de DMZ uitschakelen en de nodige port forwardings invoeren.

Blijft de vraag waarom DMZ per default op 192.168.0.1 staat (ik heb deze waarde nooit zelf veranderd). Misschien moeten de techniekers bij Telenet daar iets aan doen.

Herostratos
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Twee handen vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Mijn thuisnetwerk op Mijn Telenet werkt niet

Goed nieuws dat het heeft gewerkt!

En dus, de knop wijzigen gaat ook om de verandering op te slaan? Niet naar de Oops, probeer opnieuw later ?

Wat er aan de hand is met deze regelingen is nog niet duidelijk. Het heeft voor mij maar één keer gewerkt. ik zal een kijken naar de DMZ en UPnP. Nooit daar iets aan gedaan.

bert_
Expert Moderator
Berichten: 203
Lees je nog iets anders? ;-) It's your ninth party! Lezersgoud. Respect! Een bus vol!

Mijn thuisnetwerk op Mijn Telenet werkt niet

Bedankt voor juliie feedback @Herostratos en @Filips . Laat het ons zeker weten wat ook de UPnP doet. 
Aan de andere leden, ervaren jullie dit ook met bovenstaande methode? 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewBert | Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Herostratos
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Twee handen vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Mijn thuisnetwerk op Mijn Telenet werkt niet

Bedankt voor de tip. 

Adresse DMZ 192.168.0. van 1 op 0 , wizingen en dan gaat een port forwarding wel.
En dus ook graag een antwoord, waarom was deze DMZ op de router ? 
Andreas_B
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Wereld gedichtendag Star Wars Day Jij bent af! A born reader!

Mijn thuisnetwerk op Mijn Telenet werkt niet

Vandaag de e-router geinstalleerd (CV8560E) met de plan om via bridging mijn fritzbox te gebruiken, maar jammer genoeg, gelijk veel anderen zo te zien, krijg ik de melding "Oeps, er ging iets mis. Probeer later opnieuw." als ik naar "Je thuisnetwerk" ga.

Klantendienst kan toestellen op mijn netwerk zien, maar blijkbaar kunnen zij mijn e-router niet in bridge mode zetten en MAC van mijn fritzbox toevoegen?

Hopelijk kan dit snel opgelost worden, of is mijn overstap terug naar telenet een beetje nutteloos 😞

Thomas1991
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Mijn thuisnetwerk op Mijn Telenet werkt niet

Ik heb exact hetzelfde voor. 

Heb dat ding geïnstalleerd, werkt (alhoewel een pak trager als de vorige) maar krijg die Oeps er ging iets mis foutmelding in de app. 

Zelf geen idee wat ik hier aan kan doen en de technieker van Telenet kan morgen pas terugbellen :-(.

 

Dan wil je eens extra betalen voor beter internet, ga je er alleen maar een pak op achteruit. 

Rik12
Freshman Veelweter
Berichten: 251
Een bus vol! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

Mijn thuisnetwerk op Mijn Telenet werkt niet

Bij mij werkt deze functie gewoon wat krijg je te zien als je naar het kopje "je thuisnetwerk => modem" gaat ? . De E-router kan je alleen afhalen in een telenet center en als hij verkeerd geprovosioneerd (of hoe schrijf je dat ambetant woord) is dan loopt het verkeerd je moet dit te zien krijgen daar

 

Schermafbeelding 2023-09-05 104008.png

 

uiteraard moet je het mac adres zien onder MAC-id maar dat moet ik verwijderen anders wordt die foto afgekeurd .Je kan ook rechtstreeks met de mijn telenet api praten er is hier een topic waar een andere netweter @sammyke007 uitlegt hoe je dat kan doen maar als JSON en firefox debug console klinken als Chinese woorden voor jou dan is het wachten geblazen  de instellingen die jij nodig hebt zijn "modemBridgingToggle en bridgingMacAddress".

Andreas_B
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Wereld gedichtendag Star Wars Day Jij bent af! A born reader!

Mijn thuisnetwerk op Mijn Telenet werkt niet

Ik krijg gewoon een foutmelding als ik naar "Je thuisnetwerk" ga.

Screenshot 2023-09-20 at 10-50-18 Je thuisnetwerk.png

 

Ik ga denk ik nog eens ga moeten bellen naar de klantendienst want als zij en ik niets kunnen veranderen aan de modem, heeft het geen zin dat ik die gebruik.

Andreas_B
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Wereld gedichtendag Star Wars Day Jij bent af! A born reader!

Mijn thuisnetwerk op Mijn Telenet werkt niet

Onder tussen is het bij mij opgelost! Er werd een dossier opgemaakt en ik veronderstel dat iemand achter de schermen er naar gekeken heeft 🙂 Ik kon met succes mijn e-router in bridging mode zetten!

Peter_82
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Verander-je-wachtwoord-dag Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Mijn thuisnetwerk op Mijn Telenet werkt niet

4 maanden later en kan nog steeds geen enkele wijziging doorvoeren , ik denk dat 4 maanden genoeg later zijn op de mededeling probeer later nog eens goed bezig telenet

on4cdj
Experienced Weetjesweter
Berichten: 21
Star Wars Day Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol!

Mijn thuisnetwerk op Mijn Telenet werkt niet

Idem hier Peter, nog steeds de gekende mededeling "Oeps, er ging iets mis. Probeer later opnieuw"

Zolang al de rest nog werkt ga ik er niet wakker van liggen 😉

Gegroet.

pierre71
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Verander-je-wachtwoord-dag Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Mijn thuisnetwerk op Mijn Telenet werkt niet

Ja, ik!!