Beantwoorden
Joannes
Professional Beetjesweter
Berichten: 19
Wereld gedichtendag Twee handen vol! Vernieuwde Telenet Webmail? Leesbeest!

Mijn thuisnetwerk op Mijn Telenet werkt niet

Mijn telenet : Als ik klik op thuisnetwerk gebeurt er niets! Nog mensen met dit probleem?

mvg

 

Titel gewijzigd door Marie4 (mod) | Vorige titel: Mijn telenet en thuisnetwerk

476 reacties
Stepdes
Professional Weetjesweter
Berichten: 27
Wereld gedichtendag Star Wars Day On a roll... Tien op tien!

Mijn thuisnetwerk op Mijn Telenet werkt niet

Na 5 maand nog altijd zelfde scherm.

IMG_3933.jpeg

Geronimo206
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Star Wars Day Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Follow the reader, reader!

Mijn thuisnetwerk op Mijn Telenet werkt niet

Hallo,

Ook hier NIET opgelost.

Ben recent een e-router gaan halen om er mijn eigen router achter te zetten, zodat ik eindelijk (onder andere) statische IP adressen kan uitdelen thuis.

Maar ik kan sinds de wissel koudweg niet meer aan mijn geavanceerde instellingen, ik kan letterlijk niets meer aanpassen, en dus kan ik momenteel ook geen bridging toepassen. Ik krijg altijd deze (op niets slaande want ik heb geen draadloos signaal?) melding:

8E07D9CA-0E87-4210-BA44-6B41F767D84C.jpeg

Uiteraard naar mijn vrienden van de Telenet klantendienst gebeld, daar erkenden ze het probleem en leken ze heel begripvol, en daar zeiden ze dat het opgelost zou zijn binnen 2 dagen + zou ook nog een berichtje krijgen zodra het in orde was.

Een dikke week later dan hun zelf aangegeven “deadline” nu en nog steeds niets gehoord natuurlijk, voel me een klein beetje om de tuin geleid. :-)))

Deze topic klinkt ook niet veelbelovend. Binnenkort nog maar eens bellen dan zeker? Mijn splinternieuwe router die ik achter die telenet e-router wou hangen is plots een wel heel dure baksteen geworden….

 

TRL
Freshman Veelweter
Berichten: 241
Full speed writing! Lezersgoud. Respect! Een bus vol! Topicvreter!

Mijn thuisnetwerk op Mijn Telenet werkt niet

@Suzy net een halfuur de klantendienst proberen bereiken dan maar de opzegdienst gebeld op het nummer 0800 66 350 vrij rap iemand aan de lijn en het werd nog beter, meneer het ligt aan je computer en/of browser.

was toevallig weer een irritante hollandse dame en ze bleef maar doordrammen, luisterde totaal niet naar mijn verhaal

het probleem lag bij mij ook al had iemand van de gewone klantendienst ingelogd bij mijn telenet en had hij net de zelfde problemen, hij kreeg net de zelfde foutmeldingen.

echt nog nooit zo een irritant en betweterig iemand aan de lijn gehad! 😡

Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Mijn thuisnetwerk op Mijn Telenet werkt niet

Kan je eens het volgende proberen?

  • Naar Mijn Telenet gaan via een Mac of PC (dus niet mobiel)
  • Klikken op "Beheer je Thuisnetwerk"
  • Er komt bij mij een icoontje van een modem met ernaast de tekst "Niet verbonden".  Na een paar seconden ververst de pagina zichzelf en zie ik x verbonden toestellen
  • Ik zie links ook een menu "Modem" dat ik kan openklikken, waarna de "geavanceerde instellingen" zichtbaar worden (zie screenshots)

Is dit bij jou anders?

Notification_Center2.png

Je_thuisnetwerk.pngNotification_Center.png


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
TRL
Freshman Veelweter
Berichten: 241
Full speed writing! Lezersgoud. Respect! Een bus vol! Topicvreter!

Mijn thuisnetwerk op Mijn Telenet werkt niet

@Steven-E bedankt voor je hulp maar dat scherm krijg ik zelfs niet! kijk naar mijn screenshot in mijn vorige post.

steeds krijg ik ng.omapi-404-errorfield te zien...

Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Mijn thuisnetwerk op Mijn Telenet werkt niet


@TRL  schreef:

@Steven-E bedankt voor je hulp maar dat scherm krijg ik zelfs niet! kijk naar mijn screenshot in mijn vorige post.

steeds krijg ik ng.omapi-404-errorfield te zien...


Ok, sorry die screenshot had ik gemist.
Maar het is dus weldegelijk mogelijk met de CV8560E, maar daar heb je natuurlijk niet veel aan 😉
Ik heb trouwens ondertussen van enkele andere mensen gehoord dat het bij hen ook niet werkt. Dus @Suzy , we zijn er nog niet.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Mijn thuisnetwerk op Mijn Telenet werkt niet

We blijven deze thread en andere threads zo goed mogelijk opvolgen. Maar de afgelopen maanden was het voor het moderatieteam soms ook moeilijk om te onderscheiden wie nu precies welk probleem ervaarde, zeker als er geen screenshots gedeeld werden. Er zijn ook verschillende threads waarin de problemen door elkaar worden benoemd, wat het voor ons en andere leden met zelfde problemen niet echt overzichtelijk maakt. We hebben af en toe proberen afbakenen en onderwerpen samengevoegd, maar dit lukte niet altijd door de vele reacties. 

Daarnaast hebben we gemerkt dat we weinig feedback krijgen van leden wanneer we naar een status/update vragen over een specifiek probleem dat ze in het verleden ervaarden. Zonder feedback van klanten die nog steeds het probleem ervaren, worden tickets gesloten. Dat willen we uiteraard vermijden en is natuurlijk jammer als dan achteraf blijkt dat het probleem toch nog niet opgelost is.

Ik geef jullie graag een overzicht van de problemen die hier op De Netweters benoemd zijn en waarvan we weet hebben dat ze intern zijn doorgegeven en welke nog in onderzoek zijn.

Verbeterpunten

  1. MAC-adres bij bridging
    Bij het invullen van het MAC-adres moet je hoofdletters gebruiken, kleine letters niet aanvaard. Er zou dus best een info-bericht toegevoegd worden, ofwel zouden beide schrijfwijzen mogelijk moeten zijn.

Issues in onderzoek

  1. Geavanceerde instellingen onbereikbaar met melding 'Het draadloos signaal staat uit. Zet het aan om deze pagina te bekijken."
    Gemeld door o.a. @Stepdes @Geronimo206 @Starr0w_ @MrUltimate in deze thread

  2. Oeps, er ging iets mis. Probeer later opnieuw.
    Hier heb ik vorige week op De Netweters een update over gevraagd. Maar we hebben slechts van 1 iemand antwoord gekregen, namelijk @igvfer .
  3. Portforwarding regels die niet verwijderd/leeggemaakt kunnen worden (enkel het wijzigen van de regel lijkt te lukken)
    Uitgeprobeerd en bevestigd als issue door @HoogstoelK 

  4. ng.omapi-404-errorfield
    Voor dit probleem waar je als klant de foutmelding ng.omapi-404-errorfield te zien krijgt staat momenteel niets meer open, of toch niet zo ver wij kunnen vinden. We zien wel dat er, buiten @TRL, nog iemand eergisteren is bijgekomen op De Netweters met dit probleem. Om het overzichtelijk te houden, stel ik voor dat iedereen met dat issue deelneemt aan dit nieuwe onderwerp, op deze manier kunnen we voldoende voorbeelden verzamelen van klanten met dit probleem.

    >> omapi-404-error en Mijn Telenet werkt dus niet


Het lijkt vanuit het perspectief van een klant misschien niet altijd zo, maar we proberen steeds al jullie meldingen te verzamelen, de meldingen die over hetzelfde gaan met elkaar te verbinden en deze dan intern door te geven of tickets voor aan te maken voor verder onderzoek. Maar ik wil nogmaals benadrukken dat dit alleen kan met jullie hulp. En dit kunnen jullie doen door ons zoveel mogelijk informatie te geven in de juiste onderwerpen: welk probleem ervaar je, wat zou het normale gedrag moeten zijn, tijdstippen wanneer je dit hebt ervaren, screenshot(s) van het probleem/de foutmelding.

Laten we er samen naar streven dat al deze issues (hopelijk snel) opgelost geraken.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Mijn thuisnetwerk op Mijn Telenet werkt niet

Ik ben er mij van bewust dat jullie dit opvolgen maar dit niet kunnen zonder onze hulp. Om die reden heb ik ook mijn ervaring doorgegeven aan @Moderator. Ik moet er nog bij vermelden dat dit tot vandaag nog niet is opgelost. Jammer en helaas.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Mijn thuisnetwerk op Mijn Telenet werkt niet

@igvfer bedankt hiervoor. We hebben jouw informatie ook goed ontvangen en vorige week toegevoegd in het lopende ticket. Maar jij was de enige die daar feedback op heeft gegeven wanneer we ernaar vroegen, wat natuurlijk niet helpt als er nog zijn die het issue nog steeds ervaren maar niets zeggen.

Hou vooral rekening met het volgende, bij een melding van slechts één klant moet het steeds onderzocht worden via een individueel dossier dat je laat opmaken via de klantendienst. Pas wanneer er meerdere klanten zijn met eenzelfde probleem (3 à 5) kunnen we een algemeen ticket laten opstarten, waarop andere afdelingen van de klantendienst dan ook voorbeelden kunnen toevoegen. Hebben we die hoeveelheid voorbeelden niet, dan zal er helaas geen algemeen ticket gestart worden, omdat er dan ook niet voldoende materiaal is om onderzoek op uit te voeren.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Mijn thuisnetwerk op Mijn Telenet werkt niet

@Suzy 

Als ik even hier kort mag inpikken:

Ik heb dus (helaas nog steeds) het probleem dat ik in "mijn telenet" en de app niet aan mijn netwerkbeheer kan. Dit omvat niet veel aangezien in een eMTA modem heb met eigen router. Het gaat hier dus enkel om het beheer van mijn WiFi powerlines van Telenet. Die kan ik dus sedert de nieuwe look niet meer beheren. De bekende "Oeps ..."

Aangezien ik een eMTA modem heb val ik wellicht in de categorie "uitzonderlijke gevallen". Wel, ik heb de klantendienst ook al uitgebreid gecontacteerd via WA (Tf ook geprobeerd, maar dat is echt hopeloos 😢), maar tot op heden helaas niet de minste respons mogen ontvangen.

Als je graag wil dat ik nog iets onderneem, laat maar weten met wat en hoe ik van dienst kan zijn.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Anakwaboe
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Star Wars Day Primeur! De kop is eraf! Hi there!

Mijn thuisnetwerk op Mijn Telenet werkt niet

Dag Suzy,

 

Je mag mij toevoegen aan de categorie : Geavanceerde instellingen onbereikbaar met melding 'Het draadloos signaal staat uit. Zet het aan om deze pagina te bekijken."

Ik krijg ook steeds deze melding.

Cyanide1
Experienced Weetjesweter
Berichten: 17
Say what?! Complimentendag Star Wars Day Nog geen reader's digest? :-)

Mijn thuisnetwerk op Mijn Telenet werkt niet

Deze melding kreeg ik ook altijd, maar is sinds mijn laatste melding aan de helpdesk veranderd in: oops er ging iets mis. Ter info: werk ook met de  e-router.

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Mijn thuisnetwerk op Mijn Telenet werkt niet

Opnieuw proberen. Noteren en screenshots maken en doorgeven aan @Moderator die kan het dan bij het algemene ticket voegen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
MrBlue
Professional Beetjesweter
Berichten: 5
Star Wars Day Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi!

Mijn thuisnetwerk op Mijn Telenet werkt niet

@Suzy @Moderator 

Ik heb inderdaad ook het probleem "Geavanceerde instellingen onbereikbaar met melding 'Het draadloos signaal staat uit. Zet het aan om deze pagina te bekijken."

Hierdoor kan ik mijn MAC-adres niet invullen om bridging toe te passen.

 

Als jullie hiervoor meer info nodig zouden hebben hoor ik dit graag.  Al moet ik zeggen dat ik dit raar vind dat het via een forum moet verlopen?

Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Mijn thuisnetwerk op Mijn Telenet werkt niet


@MrBlue  schreef:

@Suzy @Moderator 

Ik heb inderdaad ook het probleem "Geavanceerde instellingen onbereikbaar met melding 'Het draadloos signaal staat uit. Zet het aan om deze pagina te bekijken."

Hierdoor kan ik mijn MAC-adres niet invullen om bridging toe te passen.

 

Als jullie hiervoor meer info nodig zouden hebben hoor ik dit graag.  Al moet ik zeggen dat ik dit raar vind dat het via een forum moet verlopen?


@MrBlue voorlopig hebben we voor dit issue ("Het draadloos signaal staat uit.") geen extra voorbeelden nodig. Toch bedankt om het te melden hier, zo weten we dat ook jij hier hinder van ondervindt. 

En er staat nu een algemeen ticket open voor dit, dus elke medewerker van de klantendienst kan dit terugvinden. Er zijn alleen niet zo heel veel klanten (vergeleken met de totale klantenbasis) die deze instellingen nodig hebben en gebruiken. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.