24756
netweters
|
152397
antwoorden
|
20699
vragen
|
Ik heb ongeveer 1 maand gewacht op de modem die ik online had besteld, maar die kwam niet. Uiteindelijk ben ik naar telenet kantoor gegaan en heb er een gekocht. Maar nu heb ik een probleem met activeren. Normaal zou het maximaal 1 uur duren, maar er was 2 dagen geen internet. Ik heb een paar keer met het personeel gesproken en er is nog steeds niets veranderd. Heeft iemand deze situatie meegemaakt en weet hoe lang het duurde? Omdat ik niet nog een maand kan wachten.
Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: activatie van de modem
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ik vrees dat bij Telenet niemand daar een datum of termijn durft op te plakken. Een probleempje bij een nieuw systeem is min of meer normaal. Dat wordt doorgaans op zeer korte termijn (uren, max. twee a drie dagen) weggewerkt. Niet noodzakelijk opgelost, maar een alternatieve verwerking waardoor de storing door de buitenwereld niet meer ervaren wordt als een storing. Zeer extreem, dat kan vandaag opgelost zijn maar evengoed over enkele dagen of ...? Zoals @DeLLiAnO meedeelt maar met andere woorden: alle dagen komen we één dag dichter bij de oplossing.
Alle dagen kom je ook één dag dichter bij je dood. 🤣
Het lijkt wel of een team operatoren bij "de achterliggende dienst" vandaag manueel MAC-adressen intypt zonder enige check of validatie op een database van uitgeleverde modems.
Lees dit eens: https://nl-be.trustpilot.com/users/5da48179f81e0b6a10b5f22b
Die werken heus wel geen zorgen.
Maar je hebt geen idee welke impact het heeft bij een systeem verandering binnen zo een groot bedrijf , het is niet even een update doen van je pc naar windows 11.
En ja het is vervelend nu op dit moment dat er klanten de dupe van zijn dat er bepaalde zaken mis gaan maar eens ze up and running zijn zul je zien dat het snel opgelost is.
@Mennik die wachttijd is denk ik op dit moment moeilijk te voorspellen. Maar ze kennende doen ze er wel alles aan om alles zo snel mogelijk te verwerken en in orde te krijgen.
Ik verruil volgende week proximus voor Telenet.
Plaatsje vrij zou ik zeggen.
De kids zullen eindelijk tevreden zijn.
Nee maar de praktijk verloop toch anders en ik denk dat Telenet zich er ook iets anders van voorgesteld had.
Op mijn werk gebeuren dit soort dingen ook hoor. bepaalde updates erin en je kan prijs hebben. Dan is er geen planning mogelijk , ik maak planning voor chauffeurs in de tansport dus routes en laden en lossen.
Soms heb ik dan ook updates en ja dan kan je de planning moeilijk maken dus overal is het wel wat.
Niemand betwist hier op dit ogenblik de problemen bij Telenet. Je vergeet één belangrijk iets: klagers krijgen altijd meer aandacht dan al diegene bij wie het goed loopt. Er is geen reden om de problemen te minimaliseren, maar evenmin een reden om ze op te blazen. Ja ik vind het erg dat mensen dagenlang afgesloten zijn van het internet en als dat weken of maanden wordt vind ik dat totaal onaanvaardbaar. Ik ben er echter van overtuigd dat de medewerkers van Telenet dat even onaanvaardbaar vinden als ik en zelfs nog meer, zij worden bovendien getroffen in hun fierheid om voor die onderneming te werken.
Plots zullen de problemen opgelost zijn en even later zal de achterstand eveneens weggewerkt zijn. Hierop mag je gerust antwoorden dat ik ook plots kan sterven. Dat klopt, ik weet het, het zal eens gebeuren, maar ondertussen leef ik nog.
Uitzonderlijk gebeurt dat ook eens in de industrie. Bij Telenet is dat trouwens ook geen dagelijkse kost.
Wel ik was verantwoordelijk voor de automatisering van productiemachines bij een multinational.
Dat moet sneller opgelost zijn , als daar veel mensen met hun vingers staan te draaien, wat denkt ge ?
Nu als een nieuw systeem op iemand zijn werk niet goed werkt en je hebt een oud systeem dat wel werkt, dan wissel je toch gewoon terug naar het oude systeem tot het nieuwe werkt. Zeker in de software wereld waar voor alles wel een backup is
@Mennik schreef:Nu als een nieuw systeem op iemand zijn werk niet goed werkt en je hebt een oud systeem dat wel werkt, dan wissel je toch gewoon terug naar het oude systeem tot het nieuwe werkt. Zeker in de software wereld waar voor alles wel een backup is
Het zou het eerste bedrijf niet zijn waar "per ongeluk" de back-up van het oude systeem "verloren" is gegaan hoor ...
Sorry dat zijn geen professionelen,dat gebeurt niet bij een firma van formaat.
@FVDM schreef:Sorry dat zijn geen professionelen,dat gebeurt niet bij een firma van formaat.
En wie zegt dat de realisatie van het nieuwe platform uitbesteed is aan "professionelen"? Wat zijn de richtlijnen van de "big bosses" in the states? Weet jij dat?
Het is dan toch in de pers geraakt:
"...we zien intussen toch wel licht aan de tunnel.“
"Hoe lang de problemen precies nog gaan aanhouden, kan Telenet niet vertellen."
Maar oplossing is nabij ---> "We proberen intussen ook extra studenten in te zetten"