|
26.571
netweters
|
165.306
antwoorden
|
|
22.180
vragen
|
Ik weet dat deze vraag reeds gesteld geweest is en dat een apart gastennetwerk toen niet op de radar stond bij Telenet.
Dus een herhaal vraag voor de Telenet moderatoren ….
Wanneer krijgen Telenet klanten de beschikking over een apart gasten netwerk ?
Het is eigenlijk echt niet meer van deze tijd dat deze functie niet beschikbaar is. Ik zit nu bij mijn zoon die Orange-klant is en hij heeft bij Orange wel een gastennetwerk. Ik dacht dat Telenet het premium merk is zoals men mij steeds voorhoud wanneer de prijzen stijgen.
En om heel eerlijk te zijn … ik wil het niet gebruiken voor echte gasten want die betrouw ik wel. Ik wil een aantal toestellen op het gastennetwerk hangen en dus gescheiden van mijn basis computerinfrastructuur. Dit is common sense in het kader van basis beveiliging.
Dus ook daarom, kom a.u.b. met die basisfunctie Telenet. We betalen genoeg voor basisfunctionaliteit en jullie beloven steeds meer te doen dan de basis van de concurrentie (zelfs de interne zoals Orange).
Beste,
Helemaal terecht.
Het gaat mij totaal niet zo om fysieke gasten. Die zitten inderdaad meestal op hun 4g/5g. Ik moet wel stellen dat het bereik bij mij thuis niet optimaal is. Ik woon in een vrijstaande woning maar het bereik is buiten al op het randje en dus binnen niet goed. We zitten op de rand van de masten. Er is wel een verschil qua provider.
Het gaat mij voor de extra Internet of Things connecties. Al die extra dingen die we allemaal meer en meer toegang geven tot ons netwerk.
Begin maar eens te tellen hoeveel van die extra connecties dat je op een bepaald moment hebt (thermostaat, TV, audio, Velux ramen, Daikin airco, slimme stekkers, etc) Het is basis veiligheid eigenlijk om deze connecties gescheiden te houden van het netwerk met de privé data (pc ; laptop ; NAS). Mensen moeten begrijpen dat het standaard wachtwoord veranderen natuurlijk een eerste belangrijke stap is maar we hebben geen controle over de ingebouwde veiligheid of onveiligheid van deze extra spullen. We weten ook allemaal dat de meeste van deze dingen van buiten de EU komen.
Voor mij is het een no brainer om deze dingen op een apart netwerk te zetten. Dit zijn voor mij “gasten” zoals de fysieke gasten. Qua beveiliging is het eigenlijk een must. Telenet zou dit moeten aanbevelen aan klanten.
IoT is een ontwikkeling die zeker niet stopt en waar ook Telenet zich moet aan aanpassen. We kunnen allemaal zelf aparte routers gaan plaatsen en beheren maar volgens mij is dat niet de bedoeling voor het aanmaken van een tweede wifi-netwerk (hier gastennetwerk genoemd).
Het is mijn keuze geweest om mijn vertrouwen te stellen in Telenet om alles netjes te organiseren en aan de praat te houden. Vandaar dat ik ook ben meegegaan met de wifi-pods. Als ik met een eigen baas-in-eigen-huis router moet beginnen dan moet ik ook die pods buiten gooien. Dan gaat voor mij de meerwaarde van Telenet wel echt helemaal verloren.
@ErikC schreef:thermostaat, TV, audio, Velux ramen, Daikin airco, slimme stekkers, ...
pc ; laptop ; NAS
Wauw, je hebt zeker 10 000 euro uitgegeven aan slimme toestellen, maar geen geld meer over om een eigen router en Wifi AP's aan te kopen?
@ErikC schreef:Telenet zou dit moeten aanbevelen aan klanten.
Telenet moet just niks. Zolang je geen CEO van Telenet bent, heb jij daar niets over te zeggen.
@Mechelen schreef:
@ErikC schreef:thermostaat, TV, audio, Velux ramen, Daikin airco, slimme stekkers, ...
pc ; laptop ; NASWauw, je hebt zeker 10 000 euro uitgegeven aan slimme toestellen, maar geen geld meer over om een eigen router en Wifi AP's aan te kopen?
Ik denk niet dat jij daar een oordeel over kanmaken. Iedereen geeft wat die wil aan slimme toestellen dus daar zou ik ik het bij laten.
En het topic hoeft niet op jou vraag gesloten te worden dat is aan de TS of de moderatoren.
Het antwoord is al lang gegeven: Telenet biedt geen gastnetwerk aan. Dit topic kan gesloten worden.
Je kan je vraag ook eens stellen aan de ombudsdienst telecom
Je verliest er niets mee en je zal een antwoord krijgen
Geeft deze kort duidelijk door , zeg ook dat die extra stroom verbruik toestellen niet meer van deze tijd zijn
als een modem niets extra doet dan gewoon internet en wifi en daardoor extra aankopen moet doen voor een toestel dat wel de zaken kan