Beantwoorden
Ballzz
Experienced Beetjesweter
En we zijn vertrokken! De kop is eraf! Hi there!

Nieuw toestel koppelen via 2.4 Ghz signaal

Heb een Dreame robotstofzuiger en de app vraagt 2.4 ghz. Kan dit niet meer aanpassen in My telenet wat je vroeger wel kon. Iemand hier een oplossing voor of telenet klantendienst stalke?

Titel gewijzigd door Laurence (mod) | Vorige titel: 2.4 ghz wfi netwerk

0 Likes
12 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Organisatietalent! Topic held(in)!

@Ballzz je hebt waarschijnlijk de F@ST3896LG-TN ;modem, die zijn niet meer apart in te stellen op deze modem van telenet.

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Fiber: 8500/2400
0 Likes
WG94
Freshman Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij.

2,4GHz staat standaard aan, dat is het probleem niet. Het probleem is dat de app verwacht dat je smartphone ook op 2,4GHz zit, maar die neemt automatisch het beste dat die kan vinden, meestal 5GHz.

Als je  de F@ST-modem hebt, dan kan je aan de klantendienst vragen om je smartphone (het toestel waarmee je de installatie doet) even te forceren naar 2,4GHz zodat je verder kan met de installatie. Meer info hierover

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
Ballzz
Experienced Beetjesweter

Bedankt voor de hulp 😀

0 Likes
Ballzz
Experienced Beetjesweter

0 Likes
Denny1
Freshman Beetjesweter
It's your fourth party! It's your third party! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

heb dus ook een app van de warmtepomp die op 2.4 ghz moet geiinstaleerd worden. had gebeld naar de klantendienst en ze kunnen mijn gsm waar de app op staat niet op 2.4 ghz zetten

0 Likes
WG94
Freshman Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij.

Welke modem heb je? Ze kunnen dit enkel indien je de nieuwste F@ST3896LG-TN  hebt of pods.

WG94 | Krak
0 Likes
flip1953
Freshman Meesterweter
Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Ik gebruik hiervoor volgende "work-around"

Ik heb nog een oude Fritz!Repeater (AVM FRITZ!WLAN Repeater 310 310 – Wifi versterker – Single-band – 300 Mbps | bol) liggen.

Deze oude "single-band" repeater heeft geen 5Ghz. Hiermee maak je dus een 2.4 GHz verbinding met de modem.

Als je dan met je GSM héél dicht bij de repeater staat, zal deze een 2.4 Ghz verbinding maken met jouw netwerk, en kan je het IoT toestel "onboarden".

Na het "onboarden" mag de repeater terug uitgezet worden. Altijd handig om zo'n oud toestelletje bij te houden 😀

FrederikV
Freshman Beetjesweter
Pageturner! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

Wat een langere termijn oplossing is voor mij ivm 2,4Ghz issues thuis: Een ouder type smartphone gebruiken die enkel op 2,4Ghz wifi werkt.

Ik had er nog eentje liggen, verbinden met je wifi thuis en wel even je account (Google in mijn geval) en de apps die je terug nodig hebt terug instellen.

Misschien beetje omslachtig maar eenmaal die dingen terug waren ingesteld kon ik terug op m'n huidige gsm alles besturen (of je kan de oude smartphone enkel blijven gebruiken voor zo'n dingen).

Plus als de verbinding om één of andere reden terug zou wegvallen moet je niet steeds Telenet contacteren en wachten. 😉

0 Likes
DKL
Experienced Weetjeslezer
Netjes! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Mijn vader had dit probleem ook om de smart verwarming te verbinden. Met de nieuwe f@st modem kan je 2.4ghz niet apart instellen.

Als IT technieker heb ik me hier even in vastgebeten. Wou dit oplossen zonder externe oplossing of extra kosten te maken.

Na 2 uur proberen uiteindelijk tot deze oplossing gekomen:

De makkelijkste manier om dit op te lossen is om ver genoeg van je modem te gaan, 2.4ghz heeft namelijk een verder bereik dan de 5ghz verbinding. 

Zo zal je smartphone of ander draagbaar apparaat automatisch overschakelen op het 2.4ghz signaal als je ver genoeg van je modem bent. Dan kan je de pairing doen.

Eenmaal ingesteld is blijft dit in orde. Dan maakt het niet meer uit of die op 2.4 of 5ghz zit. En zo is je smart-device terug correct verbonden en blijft die verbonden.

Tags (1)
WG94
Freshman Meesterweter

Weet dat je in de meeste gevallen ook gewoon naar de klantendienst kan bellen, zij hebben de optie om je smartphone tijdelijk naar 2,4 GHz te forceren.

WG94 | Krak
Dubrute
Experienced Beetjesweter
Handje vol! Goed gevonden! Leesclubje starten? Primeur!

Even met mijn eigen account nu.

Bedankt voor de tip, wist niet dat ze dit konden forceren. Had deze oplossing niet gelezen. Random topic gezocht op 2.4ghz om deze work-around mee te geven aan andere mensen.

Was misschien net iets te fier om de klantendienst te moeten bellen 🙂

Philippe_
Moderator
Topicvreter! Warming up? Topicwurm! Al 25 duimen!

Het kan inderdaad via de klantendienst, wat niet wegneemt dat je eigen tip ook perfect mogelijk is. 🙂

https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewPhilippe | Moderator