24750
netweters
|
152315
antwoorden
|
20691
vragen
|
Heb een Dreame robotstofzuiger en de app vraagt 2.4 ghz. Kan dit niet meer aanpassen in My telenet wat je vroeger wel kon. Iemand hier een oplossing voor of telenet klantendienst stalke?
Titel gewijzigd door Laurence (mod) | Vorige titel: 2.4 ghz wfi netwerk
Opgelost! Ga naar oplossing.
2,4GHz staat standaard aan, dat is het probleem niet. Het probleem is dat de app verwacht dat je smartphone ook op 2,4GHz zit, maar die neemt automatisch het beste dat die kan vinden, meestal 5GHz.
Als je de F@ST-modem hebt, dan kan je aan de klantendienst vragen om je smartphone (het toestel waarmee je de installatie doet) even te forceren naar 2,4GHz zodat je verder kan met de installatie. Meer info hierover
Bedankt voor de hulp 😀
heb dus ook een app van de warmtepomp die op 2.4 ghz moet geiinstaleerd worden. had gebeld naar de klantendienst en ze kunnen mijn gsm waar de app op staat niet op 2.4 ghz zetten
Ik gebruik hiervoor volgende "work-around"
Ik heb nog een oude Fritz!Repeater (AVM FRITZ!WLAN Repeater 310 310 – Wifi versterker – Single-band – 300 Mbps | bol) liggen.
Deze oude "single-band" repeater heeft geen 5Ghz. Hiermee maak je dus een 2.4 GHz verbinding met de modem.
Als je dan met je GSM héél dicht bij de repeater staat, zal deze een 2.4 Ghz verbinding maken met jouw netwerk, en kan je het IoT toestel "onboarden".
Na het "onboarden" mag de repeater terug uitgezet worden. Altijd handig om zo'n oud toestelletje bij te houden 😀
Wat een langere termijn oplossing is voor mij ivm 2,4Ghz issues thuis: Een ouder type smartphone gebruiken die enkel op 2,4Ghz wifi werkt.
Ik had er nog eentje liggen, verbinden met je wifi thuis en wel even je account (Google in mijn geval) en de apps die je terug nodig hebt terug instellen.
Misschien beetje omslachtig maar eenmaal die dingen terug waren ingesteld kon ik terug op m'n huidige gsm alles besturen (of je kan de oude smartphone enkel blijven gebruiken voor zo'n dingen).
Plus als de verbinding om één of andere reden terug zou wegvallen moet je niet steeds Telenet contacteren en wachten. 😉
Mijn vader had dit probleem ook om de smart verwarming te verbinden. Met de nieuwe f@st modem kan je 2.4ghz niet apart instellen.
Als IT technieker heb ik me hier even in vastgebeten. Wou dit oplossen zonder externe oplossing of extra kosten te maken.
Na 2 uur proberen uiteindelijk tot deze oplossing gekomen:
De makkelijkste manier om dit op te lossen is om ver genoeg van je modem te gaan, 2.4ghz heeft namelijk een verder bereik dan de 5ghz verbinding.
Zo zal je smartphone of ander draagbaar apparaat automatisch overschakelen op het 2.4ghz signaal als je ver genoeg van je modem bent. Dan kan je de pairing doen.
Eenmaal ingesteld is blijft dit in orde. Dan maakt het niet meer uit of die op 2.4 of 5ghz zit. En zo is je smart-device terug correct verbonden en blijft die verbonden.
Even met mijn eigen account nu.
Bedankt voor de tip, wist niet dat ze dit konden forceren. Had deze oplossing niet gelezen. Random topic gezocht op 2.4ghz om deze work-around mee te geven aan andere mensen.
Was misschien net iets te fier om de klantendienst te moeten bellen 🙂