24751
netweters
|
152340
antwoorden
|
20691
vragen
|
De laatste tijd ondervind ik veel problemen bij het bekijken van Youtube. Dit zowel in de browser als in de native apps van Youtube in Android of iOS. Ik moet lang wachten vooraleer de content begint af te spelen en er zijn vaak onderbrekingen. Op mijn gsm via 5G Proximus is er geen enkel probleem, geen buffering en geen verlaging van de beeldkwaliteit. Bij andere streamingdiensten zijn er geen problemen.
Dit lijkt me dus een probleem bij Telenet. Heeft er nog iemand last van?
Titel gewijzigd door DeMMi (mod) | Vorige titel: Telenet - Youtube
Hier zelfde probleem… zowel op Ipad, Iphone als op Apple Tv ….. MAAR … niet op de Telenet IP-TV box die een andere IP subnet gebruikt….
Op dezelfde Iphone maar via Proximus 5G geen enkel probleem...
Waarom Telenet er zolang overdoet om dit probleem op te lossen is toch 😳
Dank je wel. Ik ga afwachten; nu Tweakers het ook heeft opgepikt gaat het hopelijk in een stroomversnelling komen.
Als je doorzoekt op het internet is het niet alleen in België een probleem. Ik zie verschillende meldingen uit verschillende landen die met hetzelfde probleem kampen. Blijkbaar zou het iets te maken hebben met Google.
Ook hier ondervindt ik problemen met youtube en youtube music . Youtube music is mijn dagelijkse muziek streaming dienst. Ben ook premium bij youtube.
Heb ook opgemerkt dat het via mobiel internet geen problemen zijn ermee. ( Hier proximus )
Wifi en vast internet wel ( heb de one up van telenet).
Heb de modem al eens herstart maar het probleem blijft.
Ook de dns servers aangepast naar 1.1.1.1 en 1.0.0.1 blijft het aanhouden
Nog geen verandering…
het lijkt mij (momenteel) opgelost, redelijk goeie traceroute nu van accesstelenetxxx t.e.m een google entry zal straks nog is proberen.
ben benieuwd of er een reactie zal komen of er echt iets mis was...
Het is absoluut nog niet opgelost. Nog steeds dezelfde problemen as we speak.
En ik maar denken dat het aan de laatste update van OPNsense lag. Heb me al een week rot gezocht naar een oorzaak...
Hallo, heb dat zelfde probleem ook thuis op het telenet netwerk.. Kalmthout
Ik ondervond ook al een 2 tal weken problem3n met het bekijken van vids op yt premium. Ik dacht dat het aan yt lag en wou al opzeggen. Ondertussen lees ik een artikel op tweakers, want via Telenet kom je nooit niks te weten als klant dat het probleem dus bij Telenet zit. Afwachten en hopen op een snelle oplossing want ik word er gek van!
Ja, hier inderdaad sinds enkele dagen ook hetzelfde probleem. Andere sites laden vrij vlot en de speedtests geven ook normale waarden.
Geen premium Youtube maar inderdaad enkel traag op mijn thuisnetwerk, niet op de telefoon. Het is voornamelijk te merken als je wil vooruitspoelen, de eerste seconden gaan meestal goed tot de buffer leeg is. Geen noemenswaardig verschil tussen 720p of 1080p