24745
netweters
|
152247
antwoorden
|
20682
vragen
|
De laatste tijd ondervind ik veel problemen bij het bekijken van Youtube. Dit zowel in de browser als in de native apps van Youtube in Android of iOS. Ik moet lang wachten vooraleer de content begint af te spelen en er zijn vaak onderbrekingen. Op mijn gsm via 5G Proximus is er geen enkel probleem, geen buffering en geen verlaging van de beeldkwaliteit. Bij andere streamingdiensten zijn er geen problemen.
Dit lijkt me dus een probleem bij Telenet. Heeft er nog iemand last van?
Titel gewijzigd door DeMMi (mod) | Vorige titel: Telenet - Youtube
beetje weinig info denk ik.
als je voa de modem werkt, is dat dan via wifi vermoed ik, maar "traag opstarten" kan verschillende bronnen of combinaties van dingen zijn, dus hoe is je setup, welke devices gebruik je, extra access points en/of plume enzenz.
en gans de dag door of enkel af en toe ?
Youtube premium subscriber hier. Bij starten van filmpjes op Youtube app op TV Box zie ik inderdaad sinds kort 1-3 sec een zwart scherm en zijn er idd soms onderbrekingen.
Dit is via Wifi, op een Android tablets en een iPad. Ik heb het laatste model Telenet modem en 1 hotspot.
Op Userbase.be zijn er ook enkele leden die net hetzelfde issue hebben.
ik heb ook massaal veel problemen met youtube. zowel op vast en wifi.
terwijl op onze proximus lijn zijn er geen problemen.
het is ook specifiek youtube, want alle andere streaming diensten en speedtesten zijn normaal
Aan de moderatoren, hier kan je een meer technischere thread volgen: YouTube traag - Userbase
Ik merk dit probleem de afgelopen dagen ook, voornamelijk ’s avonds (overdag kijk ik nu niet zo vaak YouTube)
@Moderator lijkt hier toch om een algemeen probleem te gaan voor klanten op het Telenet/Base netwerk, zie de link van @Jari_Opsomer
Wij ondervinden hier ook al meer dan een week problemen, zowel op Windows, Android en YouTube TV (Wi-Fi en ethernet). Op Telenet & Orange 4G werkt het wel. We hebben het volgende al geprobeerd:
Ik heb ook al in de Chrome Dev Tools gekeken, en hij stuurt een 'videoplayback'-request, wacht tot 6 seconden om vervolgens de request te annuleren en een nieuw te sturen dat wel slaagt.
ik merk dit sinds enkele dagen ook, zowel op bekabeld netwerk als op wifi en op alle toestellen (TV, ipad, mac, windows)... dit lijkt me wel een routering probleem
Ik heb ook sinds enkele dagen dat YouTube filmpjes heel traag beginnen.
Het scherm blijft dan 15 a 20 seconden zwart en soms start het filmpje helemaal niet.
Terwijl anders het filmpje onmiddellijk begint te spelen bij het aanklikken.
Dit zowel via wifi op ipad als bedraad via pc.
Sommige momenten van de dag gaat het wel effe goed en daarna weer niet meer.
Ik denk dat het een youtube probleem is.
Want netflix en andere streamingdiensten werken hier wel vlekkeloos.
Ook hier enorm veel problemen met youtube via telenet.
modem: CV8560e (bridged naar unifi UDM)
probleem doet zich voor op beide router van telenet zowel als mijn eigen router achter bridge.
Via orange LTE is het vlekkeloos.
er is effectief iets bij Telenet aan de hand.
Hier ook sinds een week ongeveer problemen met youtube op Windows & IOS (Iphone), Meestal bij livestreams + bij doorspoelen van video's
Hier ook vaak problemen sinds meer dan een week. Duurt lang eer video's beginnen, en regelmatig onderbreking door het bufferen. Zowel op bekabelde vaste pc als op laptop en smartphone via wifi.
Ook hier problemen; regio Vlaams Brabant. Het lijkt voornamelijk 's avonds te zijn maar gebeurt overdag ook wel eens. Soms werken filmpjes meteen; soms komt enkel audio door. Vaak gewoon zwart scherm. Net getest op 5G proximus; daar werkt het gewoon goed (sneller dan Telenet!). Gezien de andere klachten ligt het probleem dus bij Telenet. Morgen helpdesk contacteren om het officieel vast te leggen (ik raad iedereen aan dit ook te doen).
Heb nog wat verdere tests gedaan en heb het gevoel als ik een sign out doe van mijn youtube premium dat het probleem weg gaat maar het blijft enkel een probleem op mijn telenet verbinding dus ik blijf bij routing issue
hebben de andere mensen met problemen ook premium? En indien ja kunnen jullie ook is uitloggen en testen?
bijkomende vraag aan de @Moderator waarom mag er geen screenshot van een traceroute gepost worden?