24748
netweters
|
152267
antwoorden
|
20687
vragen
|
De laatste tijd ondervind ik veel problemen bij het bekijken van Youtube. Dit zowel in de browser als in de native apps van Youtube in Android of iOS. Ik moet lang wachten vooraleer de content begint af te spelen en er zijn vaak onderbrekingen. Op mijn gsm via 5G Proximus is er geen enkel probleem, geen buffering en geen verlaging van de beeldkwaliteit. Bij andere streamingdiensten zijn er geen problemen.
Dit lijkt me dus een probleem bij Telenet. Heeft er nog iemand last van?
Titel gewijzigd door DeMMi (mod) | Vorige titel: Telenet - Youtube
Ja hier ook al enkele dagen zowel YouTube als YouTube music die extreem traag laden.
Zowel video, album covers als gewoon puur muziek streaming, alles loopt vast en soms laden nummers zelfs helemaal niet.
Ook op het mobiele data netwerk van Telenet.
ik heb premium en heb geprobeerd in en uit te loggen, heeft voor mij geen verschil gemaakt.
Duidelijk een Telenet probleem zoals hier ook te zien is op Reddit, iedereen die last heeft van dit probleem zit op Telenet
https://www.reddit.com/r/youtube/s/BNF7YsFnzF
Ik kan bevestigen dat het probleem tijdelijk kan worden opgelost door een VPN aan te zetten maar dit is natuurlijk niet voor iedereen een mogelijkheid en zeker geen definitieve oplossing voor een probleem bij Telenet
Heb het gisteren ook eens bekeken en merk inderdaad een probleem op met Youtube tijden het afspelen. Had dit al een paar dagen eerder gemerkt maar dacht dat het aan Youtube zelf gelegen was. De video buffert vaak en het opstarten van een filmpje duurt lang.
Heb dit ondervonden via de iPad.
Ben benieuwe hoe onmogelijk het is om Telenet te contacteren hierover, lijkt me iets wat customer support helemaal niets mee kan doen.
ik merkte dit inderdaad ook al op sinds enkele dagen en bij contact met telenet wist men mij te zeggen dat dit reeds geëscaleerd werd naar een achterliggend team - men dacht eerst oorspronkelijk dat dit aan adblockers zou liggen maar dat is ondertussen al ontkracht
@Lansa-be schreef:Ben benieuwe hoe onmogelijk het is om Telenet te contacteren hierover, lijkt me iets wat customer support helemaal niets mee kan doen.
De klantendienst is het aanspreekpunt, zij kunnen (al dan niet op jouw vraag) een dossier aanmaken voor de juiste teams binnen het bedrijf.
@KevinD schreef:ik merkte dit inderdaad ook al op sinds enkele dagen en bij contact met telenet wist men mij te zeggen dat dit reeds geëscaleerd werd naar een achterliggend team - men dacht eerst oorspronkelijk dat dit aan adblockers zou liggen maar dat is ondertussen al ontkracht
Goed dat men er mee bezig is, bedankt om te delen!
Premium hier;
Het enige dat écht helpt is een VPN gebruiken zodat je de locale cache van Telenet kan bypassen. Ik merk trouwens op dat het met de VPN echt beter is. zelfs beter dan voor deze problemen begonnen. Youtube bufferde altijd een beetje en YT app verlaagde de kwaliteit regelmatig. Maw; Telenet zou beter eens wat meer kennis/middelen investeren in het opzetten van hun cache, nu gaat mijn trafiek buiten het Telenet netwerk; maakt voor mij niks uit, maar voor Telenet mogelijks wel.
ook wij hebben dit probleem, zowel via wifi als kabel. Speedtest via wifi geeft 200mbit dus daar zit geen probleem. Zowel op TV, android, en mac.
Op de statistieken voor nerds zie je de buffer langzaam leeglopen, en het verkeer komt bursty binnen. Dit voelt echt aan alsof het youtube verkeer gedropped wordt door congestie ergens.
P.S. ik zit in de netwerk sector, dus heb alles al uitgesloten dat bij mij mis kon zijn
Deze ochtend rond 7:00 ging het weer terug normaal hier, maar later in de voormiddag begon de ellende weer.Ik heb youtube premium en gebruik geen adblocker.Ook youtube music hapert vaak en muziek start soms niet.Ik ben benieuwd hoe lang het nog gaat duren vooraleer telenet dit oplost, want is nu al bijna een week bezig en nog steeds niet opgelost.
die indruk heb ik ook - en dit is natuurlijk speculatie maar sinds de problemen begonnen zijn hier zie ik toevalig ook dat bij telenet wel wat rare dingen aan de hand zijn de afgelopen week... misschien heeft het een met het andere te maken...
week...
Bij mijn contact met de helpdesk om 12:15 vandaag weten ze niets van een achterliggend probleem.
@sockpuppet schreef:Bij mijn contact met de helpdesk om 12:15 vandaag weten ze niets van een achterliggend probleem.
@Moderator kunnen jullie aangeven aan support dat dit wel een groter probleem is dan een “paar mensen”.
Hey iedereen,
We hebben hier vandaag ook wat meldingen over gehad. Deze heb ik ondertussen geëscaleerd. Hier heb ik ondertussen ook al feedback opgekregen, en ondertussen wordt er langs de kant van Telenet ook gevraagd om dit aan Google Support te melden. Ook omdat we het niet bij alle klanten zien. Bij mij bv. is er ook geen probleem, zowel op mijn thuis connectie als mobiel. Voorlopig heb ik geen verdere informatie. Indien ik nog vandaag of morgen iets nieuws zie verschijnen, dan geef ik jullie uiteraard via deze weg een update.
Ik kan dit bevestigen. Ben zelf IT specialist, heb er veel verstand van.
Youtube buffert niet goed. Bij het aanklikken van een video zwart beeld (video laden). Soms duurt dit 2 seconden. Soms 10+ seconden.
Verbinden met een VPN of overschakelen op 4G en het probleem is weg.
Snelheden (downl/upl) blijven normaal. Andere videos op andere sites spelen wel direct/snel af. Het is echt alleen YouTube.
Het probleem is ontstaan 1-2 weken geleden.
Direct ethernet kabel op het modem aansluiten -> zelfde probleem. Het is niet alleen wifi, ook bekabeld. Dus probleem met eigen router en/of access points is uitgesloten. Het probleem ligt 100% bij Telenet.
Ikzelf had nog de CBN CV7160E modem. Die fungeert als bridge met een eigen router/configuratie.
Ik heb dit YouTube buffer probleem afgelopen dagen meermaals gemeld bij de klantenservice maar die hebben er geen verstand van.
òf mijn IP adres is op een of andere manier geshadow blocked bij google/youtube, of het ligt aan de ASN van telenet.
Ik heb een publieke IP vernieuwing gevraagd bij telenet, maar ipv daarvan hebben ze een modem swap gedaan. Heb net nieuwe modem aangesloten (CV8560E) en in bridge modus gezet. Daarmee heb ik dus automatisch ook een nieuw publiek IP. Het Youtube probleem is er nog steeds.
De klantenservice is niet op de hoogte van het probleem. Ik heb het 3 maals gemeld en niemand heeft er verstand van. Dus bij deze @Telenet, fix dit! Het probleem is al ruim 1-2 weken gaande…
Hier ook bij opzoekingen op YouTube zeer lange laadtijd. Heb youtube premium en 900mbps via Wifi
Lijkt mij een telenet probleem.