Welkom in de club. Aangetekend schrijven heeft geen zin. Een aanrekening die niet juist is protesteert je. Een rekening dit niet juist is, betwist je (= protest aanteken) voor het deel dat niet juist is (het deel kan ook de volledige aanrekening zijn). Die betwisting doe je schriftelijk. Dat kan dus door het webformulier van Telenet. Krijg je binnen redelijke termijn van Telenet geen bevredigend antwoord, die dan een bemiddelingsklacht in bij de Ombudsdienst Telecommunicatie. Als je elke maand een gelijkaardige foute aanrekening krijgt, moet je dat niet elke maand betwisten. De betwisting of protest van de eerste is automatisch ook van toepassing op de volgenden. Ik krijg sterk de indruk dat het voor Telenet gemakkelijker is om maandelijks de foute aanrekening te laten rechtzetten door een creditnota van het zelfde bedrag dan om het probleem op te lossen. Welke problemen Telenet heeft om dat op te lossen, interesseert ons als klant niet. Wij, de ene al meer dan de andere, zijn geduldig en hopen elke maand dat het opgelost gaat zijn. De communicatiespecialisten van Telenet weten heel goed dat een belangrijk deel van de ontevredenheid berust op het ontbreken van enig perspectief wanneer het probleem opgelost zal zijn. Omdat het ook bij mij figuurlijk mijn strot begint uit te hangen, heb ik begin deze maand nog eens goed alles nagekeken. Tot mijn grote verwondering stelde ik vast dat op de jaarafrekening drie verkeerde zaken stonden. Mijzelf toch nog eens goed gecontroleerd en inderdaad. In mijn jaaraanrekening die de periode dekt van 1 december 2024 tot 30 november 2025 zag ik volgende fouten: er werd me bovendien van 1 tot 31 december 2024 de huur van een Digicorder aangerekend, nochtans inbegrepen in mijn One vooruitbetaling; er werd me een Toplijn aangerekend voor 1 december 2024 tot 31 december 2024, optie nochtans inbegrepen in mijn One; voor TV iconic staat er een gans ander lijnnummer vermeldt dan wat ik zie bij het inloggen op telenet.tv. Ik heb dat via het webformulier gemeld en op ongeveer twee uur tijd krijg is het teveel aangerekend terug op mijn rekening. Vermits is al tot 30 november 2025 betaald heb: "Dan brengen we het bedrag in mindering op je volgende Telenet-aanrekening". Dus extra op te volgen door mij. Ik had aan Telenet gevraagd of deze fouten een verband hebben met de maandelijkse foute aanrekeningen. Hierop heb ik geen antwoord gekregen. Ik kreeg wel een mail van Telenet: We probeerden je te bereiken Beste heer, mevrouw, Je nam contact op met ons via een webformulier. We probeerden je te bellen over je vraag, maar konden je helaas niet bereiken. Wat daar staat is grote onwaarheid. Noch op mijn vaste telefoon, noch op mijn mobiel toestel werd er mij gebeld. Zelfs als er niemand opgenomen heeft kan ik zien dat er gebeld werd. Ofwel zie ik het nummer met het tijdstip ofwel zie ik "onbekend nummer" met het tijdstip. Dus beste clubleden, controleer toch ook nog eens de afrekening van de jaar voorutbetaling. Ik ben geneigd om te geloven dat er dezelfde (of gelijksoortige) fouten zijn. Geautomatiseerde systemen discrimineren niet. Iedereen in dezelfde omstandigheden wordt op dezelfde manier behandeld. De vraag is natuurlijk welk of welke elementen hebben ervoor gezocht dat het systeem niet de juiste uitvoer geeft.
... Meer weergeven