janne_man
Professional Superweter
janne_man
Neem contact met mij op
Lid sinds: 30-07-2016
Ranking
Professional Superweter
10-05-2025
14:32
1
Joepi!!! Veranderen naar 298 heeft geholpen. Ik heb nu veel kanalen. Bedankt aan allen voor de tips
... Meer weergeven
09-05-2025
17:24
Bij zo een deal kan je niet veel doen Het is zelfde met de e-mail deals garantie en dat is alles dat je hebt de rest moet je plan trekken Ook al betaal je elke maand een stukje af van je tv om klant te blijven je hebt wel een toestel gekregen tegen een scherpe prijs
... Meer weergeven
08-05-2025
17:23
Voor elke oplossing dat je bedenkt zal er een manier zijn om het te omzeilen. Als jij iets via de router blokkeert, dan kan je dit gewoon omzeilen met een VPN of Tor Browser. Ik zou zelf aanraden om gewoon het toestel af te nemen bij slaaptijd, maar ik zie dat er mogelijk andere toestellen beschikbaar zijn...
... Meer weergeven
08-05-2025
15:44
3
@patrick37 @kristofDW @sb @janne_man de collega's die benieuwd waren naar de inzichten en meningen van onze Netweters omtrent 'online veiligheid' gaan jullie antwoorden zeker meenemen in het onderzoek dat ze aan het houden zijn. Ze willen jullie bedanken dat jullie de tijd hebben genomen om de vragen zo uitvoerig te beantwoorden. Toppers! 👊
... Meer weergeven
08-05-2025
13:39
@mhoys schreef: Enig idee wat er aan de hand kan zijn? Ik heb al een aantal zaken geprobeerd: andere coax kabel, andere versterker poort, rescan van alle zenders met/zonder kaartje in de Zoals de vorige posters al gemeld hebben, zit er nog een "TOF" ("Telenet-only") filter op jouw lijn. Hiermee kan Telenet hun "Internet-only" klanten de toegang tot TV blokkeren. vroeger filterde de "TOF" het hele analoge frequentiebereik (TOF 117/334 laat frequenties 5-117/334-1218 MHz) tegenwoordig wordt alleen nog een kleiner bereik gefilterd (gezien die andere frequenties versleutelde DVB-C zenders bevatten en in de toekomst gebruikt zullen worden voor Internet) Hieronder een voorbeeld van wat zo'n "TOF" filter met het signaal doet: Grafiek komt uit een Fritz!Box Cable modem, op een BASE lijn, waarbij de BASE technieker bij installatie zo'n filter (moest) steken 🤔 Zoals je ziet worden voornamelijk de muxen op 274, 282, 290, 298 MHz volledig gedempt, 306 MHz komt er misschien nog door (5 dB verzwakt). De zenders die je noemt zitten op 298 MHz (VRT1, VRT Canvas, Ketnet) en 306 MHz (VTM HD, VTM2, VTM3, VTM Gold) ... @mhoys72 schreef: De vorige bewoner had inderdaad geen Telenet, maar Mobile Vikings. Kunnen ze die filter aanpassen op afstand, of moeten ze daarvoor langskomen? Neen. Technieker laten komen, dit is een gratis interventie (basis configuratie moet OK zijn). Hij zal eventueel ook de NIU vervangen indien dat nog een (zeer) oud type is. PS Gezien 306 MHz aan de "rand" van de dempingscurve ligt, kan je eens proberen of je TV toestel op één van de versterkte (+ 4dB) uitgnagen van de NIU aangesloten is. Dan zou het misschien toch nog lukken voor de VTM's).
... Meer weergeven
08-05-2025
09:17
1
Bedankt voor alle antwoorden; met de app lijkt het inderdaad niet goed te komen: internetverbinding op ander netwerk: zelfde resultaat (wit scherm) bij opslaginstellingen van app cache en gegevens wissen: ook hiervoor al meermaals geprobeerd, geen oplossing. App verwijderen en opnieuw installeren: idem telenet.tv openen in browser: via Chrome-app: aanmelden lukt, maar live kijken of content afspelen gaat niet (zwart scherm) 🙄 Enkel via de app van Firefox lukt het wel om aan te melden én vervolgens effectief 'tv' te kunnen kijken. Iets omslachtiger en minder soepel dan via de Telenet.tv-app, maar zo lang dit nog enigszins werkt, kunnen we er ons mee behelpen... En anders toch maar weer een nieuw toestel aanschaffen... Ik laat de Telenet.tv-app voorlopig ook staan; wie weet dat het met een volgende appupdate toch weer opgelost is (maar ik acht die kans klein).
... Meer weergeven
07-05-2025
16:56
Zowel 2.4 GHz als 5 GHz individueel aan en uitgezet via de local web interface. Ook zonder 5 GHz verbindt hij niet. Momenteel staat de 2.4 uit zodat de shelly met de modem kan verbinden op 2.4 (zeer moeilijk, zit rond de -87 dBm signaalvermogen) terwijl we met andere apparaten gewoon op de 5 GHz van de powerline kunnen. Ik wou vermijden om een andere SSID te gebruiken, het was handig dat je 1 netwerknaam en paswoord kunt gebruiken over het hele huis. Dit aanpassen zal vermoedelijk wel de oplossing zijn... Ik zie ook niet langer de powerline in mijn telenet onder de topologie, en er is ook nergens een instelling via de web interface te bespeuren. De powerlines worden dus actief niet meer ondersteund en je wordt een beetje gepusht naar hun pod-oplossing... Jammer.
... Meer weergeven
05-05-2025
08:40
Op mijn 2 gsm's gebruik ik IMAP, op de computers POP. Dat simpelweg omdat de server niet genoeg ruimte biedt om al mijn belangrijke mails bij te houden, en omdat ik er ook offline aan moet kunnen. En ik laat ze inderdaad op de server staan, werkt prima. Ik gebruik trouwens niet al die computers, ik heb één oude computer, die ik nu wil vervangen door de nieuwe omdat het keyboard niet meer werkt, maar die nieuwe krijg ik dus niet aan de praat. Verder heb ik nog één computer die ik ooit als back-up heb gekocht in een noodsituatie waar ik gewoon heel snel een reserve nodig had, maar die is te groot voor mijn dagelijks gebruik, dus die dient zuiver als absolute back-up (maar heeft wel Windows 11, dus dat was handig om te checken of het daaraan lag, quod non). En dan nog één heeeeele oude die ik echt alleen maar van onder het stof haal in situaties zoals deze om op bepaalde problemen te controleren. Die er op die computer dus ook niet zijn. Ik heb ondertussen trouwens vastgesteld dat het probleem überhaupt niet bij de mail of bij de mailinstellingen of zelfs het mailprogramma ligt, want er zijn andere programma's die soortgelijke problemen vertonen. Er is duidelijk iets aan de hand met de uitgaande en inkomende verbindingen met allerhande remote servers (van de mail, maar ook van een externe vertaalmachine en wie weet wat nog meer), die blijkbaar deels worden geblokkeerd, en ik geraak er echt niet uit wat er precies is mis is en hoe ik het kan oplossen.
... Meer weergeven
03-05-2025
16:34
Het is logisch de zenders met de minste kijkers gaan eerst De hoofdzenders de echte grote zenders zullen het langste blijven wie weet altijd Wel hebben we bang totaal pak zenders is 59 zenders via ip en terugkijk tv en uitgesteld kijken er bij Dat was voor Franstalige een gemis deze extra functie
... Meer weergeven
03-05-2025
12:10
2
Op deze smartphone stond RCS ingeschakeld. Maar in het veld voor een SMS te sturen stond niet "RCS-Bericht. Daarom heb ik RCS een uitgeschakeld op de smartphone en terug ingeschakeld. Daarna kon ik weer SMSen ontvangen van Telenet abonnees.
... Meer weergeven
30-04-2025
19:01
Het is inderdaad prima voor gewone interactiviteit op digicorder. Nu als ik overga op een tv box en wil streamen is het mss niet meer prima, daarom denk ik erover om dan via wifi pods te werken, en eentje dicht bij tv box en ook aansluiten daar met utp? Dat is mss wel goede verbinding dan?
... Meer weergeven
30-04-2025
18:09
Best eens contact opnemen met de business dienst van de provider die je wenst gebruiken. Het lijkt me iets van VoWifi, maar dan open voor iedereen (van die providor).
... Meer weergeven
30-04-2025
09:54
heb ik ook al maanden, bij elke link in een mail die ik aanklik, duurt meestal maar een seconde of 2, afhankelijk van wat er allemaal openstaat op je pc. als ik meerdere tabbladen open heb duurt het iets langer is iets dat zomaar in de telenetmail is verandert
... Meer weergeven
29-04-2025
16:20
Kan je aan de achterkant van het toestel? Meestal is daar een plaatje met meer info.
... Meer weergeven
27-04-2025
19:57
@flip1953 schreef: Wat doet je vermoeden dat de streams die Telenet naar een TV-Box IP stuurt, en de streams die Telenet naar hun TV App stuurt niet dezelfde zijn? @flip1953 ik heb een android tv dus heb de test al gedaan met de Telenet TV app en de beeldkwaliteit is opvallend beter maar het aanbod is maar een fractie van het standaard zenderaanbod die je via de TV-box IP ontvangt dus geen optie 😉 @flip1953 schreef: Of denk je dat Telenet daar volledig aparte servers staan heeft, met alle opnames van alle programma's gedupliceerd om er aparte bronnen van te maken voor de TV Box vs TV App? zoals ik in mijn origineel bericht al gezegd hebt dat de opnames overal van de zelfde slechte kwaliteit zijn, en wat de live streams betreft zijn ze opvallend scherper en helderder en minder pixel festijn dus het moeten wel andere streams zijn...
... Meer weergeven
Berichten met likes
Onderwerp | Likes | Gepost |
---|---|---|
1 | 14-05-2025 23:42 | |
1 | 14-05-2025 10:39 | |
1 | 12-05-2025 10:08 | |
1 | 10-05-2025 20:31 | |
1 | 09-05-2025 11:34 | |
1 | 07-05-2025 11:18 | |
2 | 06-05-2025 10:22 | |
1 | 03-05-2025 16:35 | |
1 | 30-04-2025 23:39 | |
1 | 27-04-2025 23:47 |
Geaccepteerde oplossingen
Onderwerp | Weergaven | Gepost |
---|---|---|
641 | 20-01-2025 13:40 | |
386 | 28-12-2024 22:46 | |
617 | 28-12-2024 15:09 | |
622 | 27-12-2024 23:52 | |
443 | 18-12-2024 16:05 |