ErwinC
Experienced Weetjesweter
ErwinC
Neem contact met mij op
Onlinestatus |
Offline
|
Datum laatste bezoek |
23-10-2023
16:37
|
Lid sinds: 24-04-2023
Datum laatste bezoek: 23-10-2023 16:37
Ranking
Experienced Weetjesweter
23-10-2023
15:36
Eindelijk wat goed nieuws, we zijn 6 maand en 3 dagen verder. Er is vandaag terug een technieker (de vijfde) langs geweest, die heeft iemand van het SWAT team gecontacteerd en die heeft me later teruggebeld dat het gelukt was om de modem en pods te activeren. Ook mijn port forwards hebben eventjes gewerkt. Het probleem zit hem dus in de portforwards waardoor die de nieuwe modem en pods niet kon activeren. Hij heeft alle forwards verwijderd en dan lukte het wel. Nadien heeft hij de port forwards terug ingesteld en ze werkten allemaal. Tot ik een van de port forwards aanpaste en dan werkte geen enkele port forward meer. Het probleem ligt hem waarschijnlijk er in dat ik met de vorige modem een subnet van 192.168.1.x heb ingesteld (en dat ook zo wil). Maar als ik naar de port forwards instellingen kijk zie ik overal 192.168.0.x staan. De optie om het (algemeen) subnet in te stellen ontbreekt met die nieuwe modems. Maw, mij lijkt er wat mis te lopen met de interface van die port forwarding die geen rekening houdt dat men op een ander subnet zit dan het standaard 192.168.0.x. Men heeft een horrorcase aangemaakt om dit te escaleren. Blijkbaar zijn er in die zes maanden +70 interventies geweest op mijn modem om dit op te lossen.
... Meer weergeven
23-10-2023
15:32
Er is vandaag terug een technieker (de vijfde) langs geweest, die heeft iemand van het SWAT team gecontacteerd en die heeft me later teruggebeld dat het gelukt was om de modem en pods te activeren. Ook mijn port forwards hebben eventjes gewerkt. Het probleem zit hem dus in die portforwards waardoor die de nieuwe modem en pods niet kon activeren. Hij heeft alle forwards verwijderd en dan lukte het wel. Nadien heeft hij de port forwards terug ingesteld en ze werkten allemaal. Tot ik een van de port forwards aanpaste en dan werkte geen enkele port forward meer. Het probleem ligt hem waarschijnlijk er in dat ik met de vorige modem een subnet van 192.168.1.x heb ingesteld (en dat ook zo wil). Maar als ik naar de port forwards instellingen kijk zie ik overal 192.168.0.x staan. De optie om het (algemeen) subnet in te stellen ontbreekt met die nieuwe modems. Maw, mij lijkt er wat mis te lopen met de interface van die port forwarding die geen rekening houdt dat men op een ander subnet zit dan het standaard 192.168.0.x. Men heeft een horrorcase aangemaakt om dit te escaleren. Blijkbaar zijn er in die zes maanden +70 interventies geweest op mijn modem om dit op te lossen.
... Meer weergeven
03-09-2023
20:32
Heb je al een fix gevonden? Ik heb hier ook hetzelfde probleem, 60mbps terwijl mijn powerline adapter 1gbit aankan en mijn modem mij normaalgezien rond de 300 geeft... Het enige wat ik heb gedaan om het een beetje te improven is naar cat5 geswitched en de DNS vanop mijn desktop naar die van cloudlare veranderd.
... Meer weergeven
26-07-2023
19:23
Antispam moet niet uit. Laat die gewoon aan, maar met de [SPAM] vermelding in het onderwerp. TB zal het verschil wel zien en wat maakt het dan uit dan die vermelding in het onderwerp staat?
... Meer weergeven
24-07-2023
18:13
2
Dit was inderdaad deel van de reden, wel vreemd want ik heb zelf nog nooit verder met de instellingen liggen spelen... Stonden die dan verkeerd van in het begin? Bijkomend probleem was de browser zelf: Brave browser vertoont issues blijkbaar met het tonen van de "save" button. Via Edge lukte het wel direct.
... Meer weergeven
06-07-2023
07:08
Klinkt als hetzelfde probleem ik al sinds half april heb. Als je zeker wilt weten of je pods echt werken kan je het volgende doen. De modem is idd ook een pod. 1: Indien ze verspreid zijn over het huis, ga vlak naast elke pod staan en kijk of je een zeer sterk wifi signaal hebt. 2. beter is van een wifi scanner app te downloaden en een scan te doen op een plaats waarvan je vermoedt dat je in het bereik bent van de modem en pods. Je zou het wifi netwerk per modem/pod 2x moeten zien staan telkens met een ander mac address. Dus als je 1 modem en 2 pods hebt, dien je 6x je eigen netwerk te zien staan in de wifi scanner app. Als je pods niet actief zijn, ga je je wifi maar 2x zien staan en dat is dan dat van de modem, dat lijkt wel te werken, maar enkel het originele wifi netwerk dat Telenet standaard instelt en onderaan op de sticker van je modem staat. Als je ooit via "mijn telenet" een eigen wifi ssid hebt ingesteld, ga je die wss niet zien, maar dat is 1 van de dingen dat misloopt. Bij mij toch. Die tickets die zogezegd gesloten zijn, klopt niet in mijn ervaring, Ik concludeer uit talrijke telefoons dat ze zelfs niet meer aan hun tickets geraken door het probleem met hun nieuwe ERP software. Dat lijkt o.a. het geval met tickets die voor TBO (Telenet Back Office) zijn aangemaakt.
... Meer weergeven
04-07-2023
14:26
Waarom wordt de Orange test van 50Mbps niet geplaatst. Zit zelf op meerdere fora's Speedtest by Ookla - The Global Broadband Speed Test
... Meer weergeven
20-06-2023
10:23
2
@Threesa schreef: MAAR: aangezien de Telenet router als default gateway staat, kan hij wel nog steeds een hele hoop intern trafiek zien passeren en daar haalt hij dan wel het voordeel van de trunk uit. De default gateway is voor het interne verkeer niet relevant, behalve dan voor DHCP, en misschien wat interne DNS lookups, maar dat verkeer is verwaarloosbaar. Hierna communiceren lokale apparaten rechtstreeks met elkaar, zonder dat dit via de Telenet HGW passeert. LAG gaat daar dus geen toegevoegde waarde bieden.
... Meer weergeven
06-06-2023
11:42
Ik ben als sinds 20 april aan het wachten. De 2x pods werken niet, ik krijg mijn eigen wifi SSID niet (niet op de modem niet, op de pods) en de poorten blijven potdicht ondanks ze op de modem zouden openstaan (volgens de laatste technieker). Al 2 techniekers over de vloer gehad, 9 telefoontjes gedaan, telkens 30~45 minuten aan de lijn, wordt dikwijls automatisch afgebroken op het uur, ze bellen niet terug, Iedereen probeert en prutst maar wat, maar werken doet het nog steeds niet. Na anderhalve maand wachten, toch maar eens een klacht bij de ombudsdienst neergelegd. Niet dat het zal helpen aangezien er niemand bij Telenet lijkt te werken die er effectief wat aan kan doen.
... Meer weergeven
Berichten met likes
Onderwerp | Likes | Gepost |
---|---|---|
2 | 15-10-2023 13:09 | |
1 | 22-07-2023 12:43 | |
1 | 24-04-2023 14:41 |