Gianni
Freshman Veelweter
Gianni
Neem contact met mij op
Onlinestatus |
Offline
|
Datum laatste bezoek |
02-11-2022
11:52
|
Lid sinds: 16-09-2014
Datum laatste bezoek: 02-11-2022 11:52
Ranking
Freshman Veelweter
20-11-2015
17:41
Bij Apple Mail is het natuurlijk net een beetje anders 🙂 Op de supportsite van Apple kan je vinden hoe je dit instelt: https://support.apple.com/nl-nl/HT201855 Dat is als je écht POP3 wil blijven gebruiken. Sowieso vind ik IMAP een aanrader en zou zelf nooit meer POP gebruiken. Bij POP3 moet je per toestel mails als 'gelezen' markeren. Bij IMAP wordt dit automatisch gesynchroniseerd. Waar of wanneer je ook werkt, je folderindelingen, verplaatste mails, ... zullen altijd en overal gelijk zijn.
... Meer weergeven
20-11-2015
07:46
Je zal een nieuw account in je mailprogramma moeten toevoegen als IMAP en dan je huidige verwijderen (na eventuele backup van je mails). Onderaan kan je kiezen welk mailprogramma je hebt: https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/e-mails-versturen/ Snow Leopard en Maricks zijn de OSX versies. Meestal wijst het zichzelf wat uit.
... Meer weergeven
19-11-2015
07:36
2
De DHCP lease is wel degelijk langer dan 5 min hoor. Moet je dhcp verkeer maar eens onderscheppen. "Mijn Telenet" zou ik in deze niet als analysetool beschouwen. En snelheid is wel een issue in druk bevolkte gebieden waar de 2.4 GHz band verzadigd is. Dan wil je de 5 GHz kunnen gebruiken hoor. Als toestellen in standby gaan, gaan ze over 't algemeen dissociëren van het accesspoint. De Nest zal dit niet doen. Doe gewoon eens wat ik in mijn vorig bericht beschreef als test. Als je geen SSID wil aanpassen, schakel dan eens tijdelijk de 5 GHz uit om te testen. Reden: Vermoedelijk zal hun hardware wel voorzien zijn voor 5 GHz, maar hun software niet. Een bug na slaapstand zorgt er vermoedelijk voor dat de Nest verkeerdelijk op de 5Ghz probeert te verbinden.
... Meer weergeven
18-11-2015
00:06
Normaalgezien had Samsung een parameter in jouw TV moeten wijzigen. Althans dat is de info dat ik van Samsung kreeg. Als dat niet gebeurd is, kan het zijn dat de persoon die je aan de lijn had niet volledig op de hoogte is van dit probleem.
... Meer weergeven
17-11-2015
21:51
500ms is inderdaad niet zo leuk. Zou het kunnen dat een databurst dit veroorzaakt? Bijvoorbeeld synchronisatie met Dropbox, Googledriver, Creative Cloud, ... Let wel: dit kan eender welk toestel op jouw netwerk zijn. Dus zeker ook eens testen terwijl ALLE andere toestellen zijn uitgeschakeld (ook die via WiFi, en misschien ook best je digicorder als je dat hebt, vergeet ook IP cams, thermostaten, NAS, Chromecast, ... en dergelijke niet). Als het zich dan nog voordoet komt het van je PC (anders komt het van één van die andere toestellen). Dan moet je op het toestel waar het vandaan komt weten wat er op dat moment gebeurt. Enerzijds zou je al in je Windows taakbeheer kunnen kijken of er een bepaald proces plots netwerkactiviteit genereert. Anderzijds zou je wireshark kunnen gebruiken. Je kan daarin dan de displayfilter "icmpv6" (of"icmp") kunnen gebruiken om de hoge ping te pinpointen. 1/ Stel de displayfilter in op icmp (of icmpv6 voor IPv6 ping) 2/ Je moet op zoek naar een "echo (ping) reply" en die selecteren. 3/ In de packetdetails open je "Internet Control Message Protocol". 4/ Je selecteert de lijn waar je ziet "[Response time: xxx,xxx ms]" en klikt op je rechtermuisknop en kiest "Apply as Column". Je zal een extra kolom zien verschijnen met daarin de pingtijden. 5/ Je onderzoekt het verkeer tussen een rij met lage pingtijd en een rij met hoge pingtijd. Want tussen die hoge ping en de normale ping ervoor moet het probleem zitten. Een korte uitleg over wireshark kan je hier vinden: http://www.howtogeek.com/104278/how-to-use-wireshark-to-capture-filter-and-inspect-packets/
... Meer weergeven
17-11-2015
21:35
Blijkbaar wordt die server (cookies.upmania.eu) gehost door ovh.net in Roubaix? Wat is je snelheid en ping op dat moment naar http://ovh.net? Die speedtest zou natuurlijk naar een andere server op een andere locatie kunnen gaan. Niks is nog zeker in de wereld. Mijn traceroute passeert eerst Level3 in Londen. Niks zegt dat jullie dataverkeer (VoIP) natuurlijk ook het kanaal 2x oversteekt, maar het zou aan de peering/routering kunnen liggen. Een bepaalde peer geraakt op een gegeven moment misschien wat overbelast waardoor de latency de lucht in schiet. Zelf een server hosten kan dan weer andere problemen opleveren aangezien ook de uploadsnelheid van jouw eigen verbinding beperkt wordt. Is toen dezelfde software (Mumble) gebruikt? Zijn er specifieke tijdstippen dat dit zich voordoet? Bijvoorbeeld ook overdag? Of enkel 's nachts? Enkel 's avonds? Enkel in weekends? Ben je in de mogelijkheid om wiresharklogs te nemen op het moment dat het OK is en ook op het moment dat het NOK is?
... Meer weergeven
17-11-2015
21:12
"Goed" is voor mij een dualband accesspoint. Veel goeie accesspoints van 90 euro ga je niet vinden. http://www.routercenter.be/category/111443/access-points.html?5308=15674&4416=25770,13301 In de Telenetservicecenters kan je wel een accesspoint van Telenet vinden aan 90 euro. Dit is een dualband 300+450 Mbps 802.11n accesspoint voor een goeie prijs.
... Meer weergeven
17-11-2015
20:23
Het probleem met Nest is dat ze geen 5GHz blijken te ondersteunen en er vermoedelijk niet goed mee overweg kunnen als een router een 5GHz signaal uitstuurt met hetzelfde SSID als de 2.4GHz (wat de home gateway van Telenet doet) Op hun website is duidelijk dit te lezen: Gebruik een verbinding via de 2,4-GHz-band in plaats van de 5-GHz-band. De Nest Protect en de 2e generatie Nest Thermostat bieden alleen ondersteuning voor communicatie via de 2,4-GHz-band. Als je toegangspunt dual band is (zendt 2,4-GHz- en 5-GHz-signalen uit), moet je ervoor zorgen dat dit een 2,4-GHz-signaal uitzendt. https://nest.com/nl/support/article/Recommended-Wi-Fi-router-and-access-point-settings-for-use-with-Nest-products en dat is toch een beetje jammer voor zo'n duur product, want de 5 GHz is sneller. Je zou dus eens kunnen testen door (tijdelijk) de naam van jouw 2,4 GHz aanpassen zodat jouw Nest enkel daarmee verbinding kan maken (zie https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/wireless-modem-instellen/?.html ). Jouw toestellen die enkel op 2,4GHz kunnen werken zal je dan ook even moeten verbinden met het nieuwe WiFi-netwerk als dit een oplossing zou zijn. Als dit geen oplossing is, verander je de naam best terug naar de standaardnaam (2.4 en 5 GHz gelijk)
... Meer weergeven
17-11-2015
20:06
https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/hoe-kan-ik-via-een-niet-telenet-netwerk-e-mails-versturen-met-mijn-telenet-e-mailadres/ Om in het buitenland mails te kunnen versturen moet je gebruik maken van authenticated SMTP (zie link hierboven). Op die manier weet de Telenet SMTP server dat jij het bent en niet één of andere buitenlander die spam wil versturen.
... Meer weergeven
17-11-2015
20:04
Het hangt er van af wat je wil. Wil je snelheid: Een accesspoint is dan beter omdat je een fysieke verbinding hebt (de UTP) waar je meestal gigabitsnelheden over kan hebben. Een goed 802.11n of 802.11ac accesspoint kan je vlot 200 Mbps leveren (afhankelijk van de omgeving, afstand en ontvanger) in goeie omstandigheden. Powerlines kunnen op dit moment op hun best max 200 Mbps aan (ja, zelfs die 500 & 600 Mbps types), dus doe je daar al direct wat verlies. Akkoord dat je internetverbinding niet sneller zal gaan dan 100 of 200 Mbps, maar interne snelheid naar je NAS kan ook belangrijk zijn. Wil je gebruiksgemak: Dan zijn powerlines de makkelijkste keuze. Vergeet ze wel niet te beveiligen, want standaard is dat niet altijd zo. Je hebt wel geen garantie dat powerlines goed werken. Die zijn ook afhankelijk van enkele factoren, waaronder jouw elektriciteitsinstallatie en elektriciteitsverbruikers. Maw, een pasklaar antwoord is er helaas niet. Dit hangt af van woning tot woning en van klant tot klant.
... Meer weergeven
16-11-2015
19:34
Het WAN IP voor je Sweex is een LAN IP voor de HGW. Ik denk dus dat je een paar dingen door elkaar gooit. In de HGW (in mijn.telenet.be) moet je de DMZ instellen naar het IP dat jouw Sweex krijgt (in dit geval 192.168.0.219 vermoed ik). De poorten die igvfer meegaf zou ik daar ook nog eens instellen naar datzelfde IP. Zoals igvfer al meegaf kan je die best ook statisch instellen maar dat hoeft nu niet persé om het te doen werken; is gewoon 'best practice'. Vervolgens moet je deze poorten ook nog eens forwarden in jouw Sweex naar het IP van jouw PC. Maar waarom heb je een extra router staan? Kan je rechtstreeks met de HGW verbinden, of kan je de Sweex instellen als accesspoint? Dat zou het heel wat vergemakkelijken. PS: UPnP aanzetten op de HGW kan ook al eens helpen om je NAT open te krijgen.
... Meer weergeven
16-11-2015
19:24
De modem van Proximus zal op een andere plaats gestaan hebben? Zo ja, dan lijkt mij het beste dat daar (of op een andere strategische plaats) een accesspoint wordt bijgezet. De modem van Telenet komt daar waar de kabel binnenkomt (tegenwoordig meestal in technische ruimte of garage), maar daar zal je met je laptop/tablet niet veel zitten hé. Er zitten al snel een paar muren tussen de woonplaats en garage, wat al een hele hoop verlies geeft over de WiFi. Bij Telenet kost zo'n accesspoint 90 euro (met promo 50 euro) en je hebt een UTP (internetkabel) nodig van de modem in de garage naar die plaats. Vaak kan je de UTP gebruiken die naar je digicorder loopt. Stap voor stap kan je de beste plaats uitzoeken via de WiFi Fikser: http://telenet-wifi.be/nl#/blijf-je-wifi-de-baas/t00 Zoals KevinDBM al aanhaalde zou je ook een WiFi powerline kunnen gebruiken. Dit is géén repeater, en je zal dus minstens 2 powerlines nodig hebben. Hier kan je een vergelijk vinden tussen enkele merken/types: http://be.hardware.info/reviews/5078/10/9-powerline-adapters-met-wifi-review-conclusie met de richtprijzen er bij.
... Meer weergeven
15-11-2015
09:14
Als je een mail verstuurt via webmail ben je al ingelogd, dus ben je al 'authenticated'. Zorg gewoon altijd dat je https in de URL ziet staan.
... Meer weergeven
12-11-2015
20:05
2 zelfde emailadressen is onmogelijk. Wat wel kan is dat er een klein verschil in 2 adressen zit. Voorbeeld: - john.doe@telenet.be - john_doe@telenet.be Het zou kunnen dat iemand dan een verkeerd emailadres intikt waardoor deze verkeerd terecht komt ja. Dit kan je ook met de post hebben door een verkeerd adres op de envelope te schrijven. Als je een mail krijgt waarvan je weet dat die niet voor jou bedoeld is, is het maar zo netjes om te antwoorden dat hij hij/zij verkeerde adres heeft.
... Meer weergeven
12-11-2015
13:23
Ik zou eens alle geplande opnames annuleren (alle afleveringen en alle seizoenen) en dan opnieuw programmeren.
... Meer weergeven
Berichten met likes
Onderwerp | Likes | Gepost |
---|---|---|
1 | 03-03-2015 17:37 | |
1 | 15-01-2015 21:33 | |
1 | 26-06-2016 11:32 | |
1 | 08-06-2016 23:55 | |
1 | 21-11-2015 08:54 | |
1 | 17-01-2016 18:48 | |
3 | 09-12-2015 15:28 | |
1 | 08-12-2015 22:49 | |
2 | 19-11-2015 07:36 | |
1 | 07-12-2015 19:38 |
Geaccepteerde oplossingen
Onderwerp | Weergaven | Gepost |
---|---|---|
31893 | 08-06-2016 23:55 | |
55877 | 07-12-2015 20:01 | |
68797 | 07-12-2015 19:38 | |
68824 | 06-12-2015 16:42 | |
76031 | 05-12-2015 09:47 |
Nieuwste tags
Nog geen tags aanwezig