janne_man
Professional Superweter
janne_man
Neem contact met mij op
Lid sinds: 30-07-2016
Ranking
Professional Superweter
22-04-2025
18:06
1
De bedoeling was blijkbaar opnemen en dat kan niet met terugkijk tv.
... Meer weergeven
22-04-2025
18:04
Ik blijf bij mijn bewering dat je via de Telenet tv app of telenet.tv je kan blijven kijken naar Play Sports. Hiervoor heb je internet nodig, ongeacht of die van Telenet is niet, of zelfs via G4 of G5 eveneens ongeacht of die van Telenet is of niet. Ik ben overtuigd dat enkel deze piste de grootste kans op succes geeft. Denk aan de verschillende combinaties van klanten. Gebruik maximaal de term 'decoder van Telenet' (doet Telenet trouwens ook op verschillende plaatsen). Als je nu Play Sports hebt, ben je een digitale tv klant. Je hebt recht op het gebruik van de Telenet tv app en op het gebruik van telenet.tv. Mogelijk moet je dit recht uiteindelijk afdwingen. Zelfs al heb je het nu niet nodig. Doe het nu, dan mag het wat aanslepen en ben je niet onder tijdsdruk. Jij doet wat je best vindt. Ik raad af om het argument van al dan niet internet verbinding niet te gebruiken. Technisch heb je gelijk. In het algemene gebruik, mede door de grote massa die op geen enkele manier het onderscheid kan maken tussen internet en een lokale verbinding met je dienstenleverancier, wordt deze lokale verbinding ook in het gewone taalgebruik internetverbinding genoemd. Het heeft volgens mij geen zin om de stelling van Telenet: "Je hebt internet van Telenet nodig om Play Sports te blijven kijken via je Telenet TV-box." te reduceren tot een zuiver technische aangelegenheid. Telenet heeft het recht om een commerciële beslissing te nemen. Ik kan me moeilijk inbeelden dat je deze beslissing zal kunnen omkeren. Door daar op te blijven ingaan, ga je uzelf nog meer frustreren en dat is niet goed voor uw gezondheid. Ik merk op dat Telenet het heeft over 'kijken via je telent TV-box". Telenet zegt niets over de Telenet tv app of telenet.tv. Dat is ook normaal, langs die kant verandert er niets, dus hoeft er ook geen communicatie te zijn. Als je overtuigd bent dat Telenet misbruik maakt van zijn machtspositie, kan je altijd een klacht indienen bij de Economische inspectie. Weet wel dat je nooit gaat weten wat het gevolg gaat zijn van je klacht.
... Meer weergeven
22-04-2025
17:03
Het is niet omdat een signaal voor de eindgebruiker vrij te ontvangen is, dat dit vrij mag gebruikt worden door een onderneming. Er komt meer bij kijken. Er zijn vergoedingen die verschuldigd zijn (auteursrechten en andere). Ik kan me voorstellen dat een verschillend tarief gebruikt wordt voor HD dan voor SD. Als Telenet een bepaald signaal overneemt van een sateliet is dit geregeld door een overeenkomst tussen de zender en Telenet. Die overeenkomst dateert van een bepaald ogenblik. Mogelijk was dat nog voor dat die zender ook een HD signaal had. Er zijn zoveel onbekende elementen dat het zinloos is om te beweren dat Telenet dit of dat maar moet doen. Niet alles wat technisch mogelijk is, is wettelijk.
... Meer weergeven
22-04-2025
16:31
@flip1953 schreef: Ik heb TV met een kaartje (4 kaartjes, dus 4 "DTV lijnen") - op geen nekele van die 4 lijnen krijg ik toegang tot Telenet TV via de Telenet TV App of via de Telenet-TV website 🙄 Heb je al een persoonlijk login gemaakt? Probeer het. Lukt het niet om te kijken via de app. Probeel eerst eens via een Telenet center of stel de vraag formeel aan Telenet. Is het antwoord negatief: dien een klacht in bij de ombudsdienst telecommunicatie. Het is niet omdat je recht hebt op iets dat je altijd dat recht krijgt. Soms moet je uw recht afdwingen. Vroeger kregen de klanten zonder internet, die een Digicorder of Digibox namen een netwerkaansluiting die enkel kon gebruikt worden voor de Digicorder of Digibox. Ik geeft hier nog twee extracten uit deze webpagina van Telenet:
... Meer weergeven
22-04-2025
13:05
Je moet 2 schermen begrijpen als twee schermen via de Telenet tv app of telenet.tv. Als je kijkt met een CI+ dan kan Telenet dat aantal niet beperken. Telenet weet immers niet op welke zender je tv afgestemd is. Telenet weet zelfs niet of je an dan niet tv aan het kijken bent. Theoretisch is het allicht technisch mogelijk om deze beperking op te leggen aan Digicbox en Digicorder voor zover die met de utp-kabel verbonden is, maar Telenet steekt daar geen geld in om dit uitstervend product nog aan te passen. Met de ip Tv-Box kan dat het gemakkelijkst gedaan worden. Maar dat zou dan een ernstige niet te verantwoorden discriminatie zijn tegenover de gebruikers met een niet ip Tv-box.
... Meer weergeven
21-04-2025
20:39
Niemand wordt gedwongen. Het is heel normaal dat Telenet de oplossingen weergeeft die Telenet zelf aanbiedt. Als je digitale klant bent van Telenet kan je de de Telenet tv app of telenet.tv gebruiken. Hiervoor volstaat elke internet verbinding. Iedereen die vandaag de sport optie heeft, is digitale klant van Telenet. Iedereen die een actieve decoder heeft van Telenet is een digitale klant van Telenet (de decoders zijn: Digibox, Digicorder, TV met een kaartje (CI+), TV-Box (alle varianten). De klanten die nu een internet verbinding hebben die niet van Telenet is, kunnen de Telenet tv app of telenet.tv gebruiken. Deze klanten moeten dan wel weten dat ze hierdoor een groter verbruik gaan hebben op hun internet en dat dit mogelijk een extra kost kan opleveren.
... Meer weergeven
21-04-2025
20:22
Een klant met kabel tv en geen ander producten van Telenet schaft zich een CI+ aan (nu tweede hands en tot onlangs bij Telenet). Bij de registratie van dit product verandert zijn kabelabonnement in destijds, Digitale TV van Telenet, vandaag onder de naam iconiq TV. De klant die nog niet digitaal was aangesloten betaalt bovendien eenmalig 50 euro voor zijn digitale aansluiting. Indien de klant reeds vaste telefoon heeft van Telenet, dan is die klant ook reeds digitale klant en moet dan die 50 euro niet betalen. Het digital product wordt maandelijks aangerekend. Dat zijn de regels. Kunnen hier afwijkingen op zijn. Dat kan ik niet uitsluiten. Gaan medewerkers van Telenet zeggen dat je internet moet nemen van Telenet. Dat kan. Moet je dat dan doen. Dat hangt af van uw strijdlust, uw kennis, uw gezondheid, .... Op basis van de tarieven van Telenet kan je eerst een klacht indienen bij Telenet en als dat niet lukt bij de ombudsdienst telecommunicatie. Om effectief de Telenet tv app of telenet.tv te kunnen gebruiken moet je toegang hebben tot het internet. Een klant met geen internet moet dan een keuze maken. Eerst kiezen via de netwerkverbinding: ongeacht bij wie er wat geïnstalleerd worden bij de klant. Wat is de kost? Tweede mogelijkheid: via het 4 of 5G gsmsignaal. Is er op de plaats van de klant een goed bereik binnen, ja van welke provider? Hoort Telenet erbij. Wat is de kost. Ongeacht de twee mogelijkheden: kan de klant ermee overweg. Ja het is eenvoudig, je moet maar dit en dat. Of is het neen, de klant is digitaal onvoldoende mee, en gaat problemen hebben die zich zullen vertalen in ernstige frustraties. Niet alles wat kan is een goede oplossing voor iedereen. Dit zijn de voorwaarden die Telenet meedeelt:
... Meer weergeven
21-04-2025
09:15
Je kan gerust thuis met 4 decoders van Telenet gelijktijdig kijken. Maar met de telenet tv app of op telenet.tv is er zoals @luc55 al gemeld heeft, is het maximum twee. Ik durf te veronderstellen en aannemen dat de huidige informatie op de website van Telenet iets actueler is dan een bericht van @Suzy van meer dan vijf jaar geleden. Wat denk je zelf?
... Meer weergeven
21-04-2025
08:37
Zoals al gemeld, foto's genomen met een smartphone of tablet zijn het grootste risico. Ook een foto genomen met een laptop. Heb je een goede reden om je toestellen, smartphone, tablet, laptop of pc toe te laten exacte locatie te gebruiken? De grootste reden is omdat de software van deze toestellen je dat vraagt om de beste ervaring te hebben. Die beste ervaring is eigenlijk te vertalen in meer winst voor de softwareleverancier. Zet dat aan en uit naar wat echt gewenst is door u. Met de betere foto apps of programma's kan je de exif data verwijderen uit een foto.
... Meer weergeven
20-04-2025
15:26
1
@luc55Je dwaalt naast het gestelde probleem. Als je leest wat ik geschreven heb, dan kan weet je dat ik bevestig wat @Master-Magic hier nog een laatste keer gemeld heeft op 19-04 om 18:02. Als je een abonnement hebt op wat nu verkocht wordt onder de naam iconiq-tv en dat vroeger verkocht werd onder de naam Digitale tv van Telenet, dan volstaat de tv-app van Telenet om te kijken. Het klopt dat je ook internettoegang moet hebben, maat dat hoeft helemaal niet internet van Telenet zijn. Internet toegang kan ook draadloos via het gsm-signaal. Ook dan hoeft het niet via een Telenet gsmnummer. Een kijker bij wie Telenet een CI+ geregistreerd heeft en zijn maandelijks abonnement betaalt is een iconiq kijker en geniet alle voordelen van dit abonnement. Als die kijker enkel een CI+ heeft en niet anders, ook niet elders, dan geniet die enkel van het rechtstreeks kijken en eventueel, afhangend van zijn tv-toestel van de opnames die hij maakt. Als de kijker ook internettoegang heeft, of dat nu internet is bij Telenet of elders, is geen criterium, of via 5G ook al dan niet bij Telenet, dan kan deze kijker de telenet tv app gebruiken en kijken onder de voorwaarden van deze app. In elk geval heeft @Nickname nog ruim de tijd om te beslissen tegen 1 december van dit jaar. Of Telenet nog bepaalde gestes gaat doen tegen 1 december ik koffiedik kijken. Off-topic: Dat Telenet hiermee klanten verliest, dat zal wel zijn, maar dat zijn dan klanten die financieel globaal gezien minder interessant zijn voor Telenet. In de tijdsgeest van vandaag is het belang van steakholder verwaarloosbaar, zeker afgewogen tegen kost en winst. Ik ken mensen uit mijn omgeving die nu al zeggen dat de dag dat Telenet het tv signaal via de tv afschaft, ze geen tv meer kijken. Ik begrijp dat. Wat voor de meeste onder ons een detail is en waar velen liever willen streamen, is dat te complex voor anderen. Neem van mij aan, dat het niet alleen om ouderen gaat. Het aantal jongeren die digitaal onvoldoende mee zijn is veel groter dan velen denken.
... Meer weergeven
20-04-2025
09:13
Om effe oude woorden te gebruiken die verkeerd zijn: Als je een abonnement op digitale tv hebt bij Telenet, dan heb je recht op het gebruik van de tv app van Telenet. Als je een kabelabonnenment hebt, dan heb je daar geen recht op. Elke CI+ kijker is een digitale tv klant. (Met elke bedoel ik niet de grijs-kijker die 50 euro wenst uit te sparen door kabel-kijker te blijven, maar een ci+ gebruikt geregistreerd op een digitale kijken). Wat is het verschil: de digitale tv-kijker betaalt maandelijks en is geregistreerd als digitaal. Deze kijker heeft toegang tot het volledige basisaanbod en kan kiezen uit de bijkomende opties. De kabel kijker is iemand die enkel tv heeft van Telenet en een abonnement heeft sinds een aantal jaren. Deze kijker heeft enkel toegang toe het zogenaamde compact signaal van een twintigtal zender. Deze kijker kan geen bijkomende opties nemen voor andere zenders. Wat wel gelijk is, is de prijs die ze betalen. De eerste betaalt maandelijks één taalfde van wat de andere jaarlijks betaalt. Overschakelen van digitaal naar kabel kan niet. Overschakelen van kabel naar digitaal brengt een eenmalige kost van 50 euro mee.
... Meer weergeven
20-04-2025
08:46
Je hebt volledig gelijk met je vaststelling. Telenet heeft volledig gelijk met het niet aanpassen. Het is immers wettelijk verboden aan Telenet om aanpassingen te doen aan het signaal. Dus leer aanvaarden dat er twee waarheden zijn en dat die twee waarheden niet tegenstrijdig zijn en niets van doen hebben met arrogantie of wat dan ook.
... Meer weergeven
20-04-2025
08:32
Ik vrees dat enkel een minderheid wakker ligt van de aangepast naamgeving en aangepast logo. De grote meerderheid blijft heel lang de oude naam gebruiken.
... Meer weergeven
20-04-2025
08:19
Klacht bij de ombudsdienst Telecommunicatie al overwogen. Geeft direct ook mee dat je geen klacht rechtstreeks kan sturen omdat je geen klant bent, maar dat je wel naar abuse een mail gestuurd hebt, met vermelding van datum van verzending.
... Meer weergeven
20-04-2025
08:12
3
Waar denk je aan als we het hebben over online beveiliging? De digital bescherming van mijn gezin, in de breedste zin. Hoe belangrijk is online beveiliging voor jou? Minstens even belangrijk als fysische bescherming. Wat zijn typische zaken waarvoor je online beveiliging zou gebruiken? Online bescherming moet permanent zijn. Het moet het gezin beschermen tegen virussen, hacken, spam, kortom tegen alles wat ongewenst is. Wat verwacht je dat online beveiliging oplost? In eerste instantie verwacht ik dat ongewenste zaken voorkomen worden, dat er bij doorgaan naar potentieel gevaarlijk een tweede waarschuwing is waarbij een reactie noodzakelijk is. Ken je software (gratis en betalend) die hierin uitblinkt? Nadat mijn laptop besmet wat door een virus, niettegenstaande ik een gratis antivirusprogramma gebruikte slaagde ik er niet in (zoals verschillende vorige keren) om het virus weg te krijgen. Uiteindelijk ben ik erin geslaagd door een gratis online scan van Norton. Welke software gebruik jij? Sinds die moeilijk weg te krijgen virus, gebruik ik Norton op al mijn toestellen. Geen enkel antivirus programma zal altijd alle virussen stoppen. Enkele commerciële pakketten horen tot de beste. Waar blinkt die dan in uit? Ook in deze materie komt er in de loop van de jaren van alles bij dat verder gaat dan antivirus, zoals verwittiging van geïnstalleerde programma's die niet bijgewerkt zijn. Welke informatie verwacht je terug te krijgen van je online beveiliging? Ik krijg veel informatie terug die ik uiteindelijk niet meer bekijk. Het is zo met alle informatie geen krijgen is niet goed, teveel krijgen is ook niet goed: dat vraagt teveel energie om er het voor mij nuttige ui te halen. Ik verwacht wel dat ik een verwittiging als één van mijn gezin-e-mailadressen met wachtwoord ergens op een lijst staat. Niet geautomatiseerde bescherming. Op het internet bescherm ik mij door maximaal cookies te verwerpen (en dat kan verschrikkelijke lastig en tijdrovend zijn met gemakkelijk vijfhonderd a duizend en zelfs meer parasieten). Ik kijk naar de url in de adresbalk. Met e-mail bescherm ik mij door het niet automatisch openen van bijlagen en niet aanvaarden van externe inhoud. Dat oogt minder mooi, maar dat verandert niet de boodschap. Alle mail, al dan niet in de spam folder beoordeel ik zelf op spam en het komt voor dat ik de broncode bekijk (ik geef toe dat dit moeilijk te doen is voor de modale gebruiker) en merk dan als spam of als gewenst. De meest spam stuur ik door naar verdacht@safeonweb.be. Wat ik bijkomend wens is het fysiek blokkeren van camera en microfoon. Op laptop is de camera permanent afgedekt, tenzij bij zelf gebruik. Op tablet en smartphone is dat te omslachtig en heeft ook zijn nadelen. Wat ik nog te onregelmatig doe: mijn backup op drie verschillende plaatsen bewaren. Gewoon schijfjes van 2 TB.
... Meer weergeven
Berichten met likes
Onderwerp | Likes | Gepost |
---|---|---|
1 | 27-04-2025 23:47 | |
1 | 28-04-2025 23:04 | |
1 | 27-04-2025 23:40 | |
1 | 15-04-2025 00:44 | |
1 | 22-04-2025 18:06 | |
3 | 20-04-2025 08:12 | |
1 | 20-04-2025 15:26 | |
2 | 16-04-2025 14:31 | |
1 | 12-04-2025 18:48 | |
2 | 12-04-2025 20:08 |
Geaccepteerde oplossingen
Onderwerp | Weergaven | Gepost |
---|---|---|
553 | 20-01-2025 13:40 | |
342 | 28-12-2024 22:46 | |
534 | 28-12-2024 15:09 | |
543 | 27-12-2024 23:52 | |
353 | 18-12-2024 16:05 |