42238
netweters
|
18639
gesprekken
|
20133
vragen
|
Sommigen van jullie hebben er misschien al één in je bezit, anderen hebben er mogelijks al over gelezen.
Vandaag vertellen we jullie via deze aankondiging graag meer over de nieuwe TV-box IP van Telenet.
Het is zo ver!
Vanaf 30 januari is de nieuwe Telenet TV-box IP beschikbaar via alle Telenet-winkels, technici en thuislevering.
Uiteraard is Telenet achter de schermen al langer bezig met de voorbereidingen van deze lancering.
De Telenet TV-box IP werd in 2023 reeds uitvoerig getest gedurende enkele maanden door Telenet-medewerkers.
Maar dat is niet alles, in november werd deze nieuwe decoder namelijk al via een gecontroleerde go-live gelanceerd in Limburg.
Vanaf dat moment mochten technici in Limburg de Telenet TV-box IP installeren bij klanten in hun regio.
Na deze uitvoerige testperiode is de nieuwe Telenet TV-box IP helemaal klaar om gelanceerd te worden aan het grote publiek.
Maak kennis met de Telenet TV-box IP
Wie krijgt welke decoder?
Net zoals bij andere lanceringen is het niet mogelijk om nieuwe hardware in één keer aan alle klanten te geven.
Daarom heeft Telenet een duidelijke policy uitgewerkt.
Wie kan een Telenet TV-box IP krijgen?
Ben je een bestaande Telenet TV-klant met een Digibox of Digicorder en wil je jouw decoder omruilen?
Dan zal je een Telenet TV-box v2 krijgen.
Ben je een nieuwe Telenet TV-klant zonder Telenet-internet?
Dan krijg je een Digibox of Digicorder mee.
Ben je een bestaande Telenet TV-klant en heb je al een Telenet TV-box v1 of v2?
Dan kan je deze TV-box(en) niet omruilen naar een Telenet TV-box IP. Om de voorraad en middelen te optimaliseren, heeft Telenet hiervoor gekozen.
Maar je mag er zeker van zijn dat de kwaliteit, de functionaliteiten, de prijs en de ervaring identiek zijn aan je huidige TV-box.
Handige links
We delen nog graag enkele handige links met jullie naar de Telenet-website.
Op dit moment is dit nog beperkt. Uiteraard komt er vanaf 30/01 meer informatie beschikbaar. Nog even geduld. 😉
Zo, dan zijn jullie bij deze weer helemaal mee! 😉
Inhoud gewijzigd door Caro (mod) | Reden: Coaxingang in plaats van coaxuitgang
@Stadhuis2 schreef:Alleen jammer dat klanten die reeds over een TV-box beschikken deze niet kunnen omruilen naar het nieuwe (plaats besparende) model. Waar is de tijd naar toe dat Telenet publiciteit maakte met "altijd het nieuwste toestel in huis"?
Meen je dat nu echt?
Denk je dan dat Telenet zomaar 1.7 miljoen TV abonnees (die meestal meerdere TV-Boxen of digicorders hebben) kan voorzien van een nieuwe TV-Box? 🤔
Dat zou pas echt geldverspilling zijn ...
Dat klopt als er geen meer waarde is en gewoon klein dat is alles en de snelheid op eigen netwerk omlaag om de tv te voeden met tv beelden
Zou kunnen tegen betaling zo is het altijd geweest vraag het eens
ja een 5g modem kost ook nog 500 € vandaag tenzij je een gsm aan usb ethernet hangt
met alle nadelen erbij, in geval van usb tethering , reboot gsm, batterij plat, updates zeverzever
Flip1953 - Waar heb jij ergens gelezen dat ik gezegd heb dat ALLE abonnees die moeten krijgen ? Ik bedoel enkel degene die erom vragen.
Voor de mensen die per se stante pede een IP-box willen: Apple TV werkt ook op basis van IP-technologie
Wat een gezeik. Telenet kiest volledig autonoom wat het aanbiedt.
Als jij daar niet mee kan leven: jammer maar helaas.
@Ex-Netweter schreef:Voor de mensen die per se stante pede een IP-box willen: Apple TV werkt ook op basis van IP-technologie
Dat klopt @Ex-Netweter. Maar de software die je verkrijgt op de Apple TV is maar een flauw afkooksel van de 'echte' TV ervaring die je verkrijgt via de Telenet TV Box. Waarom dat ze hiervoor kiezen blijft voor mijn een raadsel. Het zou een godsgeschenk zijn moest Telenet nu eens eindelijk de volledige TV ervaring lanceren op tvOS. Maar om de één of andere reden willen ze die belevenis alleen uitvoeren op hun eigen TV box.
Snel zal die vreemde redenatie niet gaan veranderen. Als de huidige ontwikkelaars nog steeds niet begrijpen hoe ze de Siri Remote moeten hanteren zie ik hier niet snel een verbetering in gaan komen.
Zelf ben ik wel voorstander dat huidige TV Box gebruikers de mogelijkheid krijgen om de box te gaan vervangen voor het nieuwer exemplaar. Dat mag zelfs met een een extra kost zijn. Ik vind die ventilator op sommige momenten bijzonder storend en ja...de box is niet meer zo snel als in het begin van zijn lancering.
@luc55 begrijpend lezen is ook je ding niet precies 😉 het menu, dus ook het besturingssysteem is net het zelfde als een gewone TV-box 😉
@Master-Magic bij mijn vriendin haar tweede tv draait de TV app via Android TV en de beeldkwaliteit is opvallend beter dan kijken via DVB-C, mja het is niet zo een grote tv eens je op een 55inch kijkt of groter zal het weer om te huilen zijn vrees ik....
@Ex-Netweter mss moet jij eens op een ander forum gaan zeiken 😉 😁
Jouw post is volledig off-topic, beledigend, ongepast en draagt niets bij aan de discussie.
Als je vindt dat iemand's post ongepast is, dan moet je dit melden via de knop "Ongepaste inhoud melden", dan kunnen de moderatoren tussenbeide komen.
De persoon over wie jij je druk maakt, heeft meer dan 550 Likes achter zijn naam staan (vergelijk met jouw 40 Likes 🤔). Ook meer dan 80 "Oplossingen".
Zijn bijdragen worden door heel veel Netweters dus wel geapprecieerd, en hij heeft al veel Netweters geholpen, en hij weet doorgaans heel goed waarover hij praat ...
Dit soort persoonlijke aanvallen zijn echt nergens voor nodig op een Forum
Spijtig geen update van tv menu dan blijft het simpel
Hopen dat de tv boxje via tethering of hotspot kan gebruiken dat je niet gebonden zijt aan 1 modem
@flip1953 u antwoord valt in herhaling 😉 en op de man spelen daar ben je ook goed in dus 🤐
En ongepaste inhoud melden laat me niet lachen, die kerel kan hier volledig los gaan anderen zijn hier al voor minder verwijderd 😉
En wie ben jij om hier de moraalridder uit te hangen 🤔 als het hier voor u om likes draait moet je naar Facebook en andere bagger gaan, ik hoef hier niet altijd maar de zelfde bagger te lezen van 1 iemand waar er niks aan gedaan wordt buiten zoals in de kleuterklas eens met het vingertje wijzen. Hij is door en door negatief en altijd dat gekleurde gezeik, het is gewoon ziekelijk en jij vindt dat ok, ik niet. Altijd die dwangmatige negatieve commentaar van hem en meneer heeft dan nog geen enkel product van Telenet 😉 ik ga geen provider god ganse dagen zitten bachen waar ik geen klant van ben, jij vindt dat normaal, ik nogmaals niet.
Ga eens kijken op userbase dan pas zie je hoe erg het is, hier houd hij zich nog een beetje in.
En ik hoop da je veel likes krijgt 😉
@Ex-Netweter schreef:
@Ex-Netweter mss moet jij eens op een ander forum gaan zeiken 😉 😁
@Ex-Netweter jouw reactie lijkt ons ook niet echt bij te dragen tot het gesprek. Met het antwoord van @Ex-Netweter waarop je reageert, is trouwens niets mis. Hij stelt een alternatief voor en doet dit op een beleefde manier. En uiteindelijk klopt het ook dat Telenet zelf beslist wat het op de markt brengt en welke policy eraan verbonden is.
Willen dus nog eens herhalen dat de onderlinge steken naar elkaar achterwege gelaten mogen worden.
Indien dit niet gerespecteerd kan worden, zullen we overgaan tot het offline halen van deze totaal off-topic reacties.
Aanvullend wil ik toch ook nog even bevestigen dat hier niemand volledig mag los gaan. Wanneer de regels niet gerespecteerd worden en er na meerdere waarschuwingen geen verandering is in gedrag, zullen we dezelfde acties nemen tegen eender wie. Want op De Netweters is wel degelijk elke persoon gelijk.
Maar, we hadden het dus over de Telenet TV-box IP...