24748
netweters
|
152280
antwoorden
|
20688
vragen
|
Sinds november heb ik de nieuwe Telenet tv-box.
Nu is het al in totaal bij 4 opnames dat de box ze perfect opgenomen heeft, maar enkele dagen later komt er ineens bij te staan dat de opname mislukt is(rood uitroepteken), het enige dat ik dan kan doen is wissen.
Iemand een idee hoe dit komt? Zeer vervelend probleem dat tot frustraties lijdt!
Als dat een oudere opname was is de vraag, hoe oud? Was dat misschien een opname met een bewaartermijn van 60 dagen? Het probleem met de mislukte opnames is voor opnames van een paar dagen. Of niet?
Bij mij zijn het vooral programma's van National Geo en discovery waar er mislukte opnames gebeuren.Soms één, soms alle afleveringen van een serie van dezelfde dag.De termijn voordat ze als mislukt komen te staan verschilt van 1 tot 4 dagen.Eens per maand minimum heb ik er, indien ik het snel genoeg zie kan ik nog een herhaling programmeren.
Als ik me goed herinner zouden de opnames na enkele dagen verplaatst worden naar een definitieve plaats. Dat is niet voor uw opnames alleen maar voor alle uitzendingen van Telenet. Uw opnames worden niet speciaal voor u bijgehouden. Door je opnames krijg je het recht om deze uitzendingen te herbekijken. Als er bij het opslaan van uitzendingen iets misgaat is er dan ook een probleem bij terugkijktv. Niet alleen bij u.
Best telkens melden. Je kan dat best schriftelijk doen. Dan kunnen ze ook niet zeggen dat het probleem bij u ligt.
@Suzy Heb je hier nog een update over? Ik heb hier ook weer een opname die na enkele dagen verandert in "opname mislukt". Ik heb contact opgenomen met de klantendienst, maar de persoon in kwestie wist nog niet (veel) van een structureel probleem, laat staan een oplossing hiervoor.
@Master-Magic herstarten geeft geen oplossing. Is vermoedelijk terug het hierboven vermeldde probleem waarbij de opname van locatie verandert na 3-4 dagen. Opname was in eerste instantie gelukt. Voor andere opnames zijn er geen problemen.
klopt, bij mij ook gisteren drie programma met uitroepteken. Die waren de avond voordien nog ok.
Bij mij gisterenavond plots een uitroepteken bij een opname van zaterdag ll.
Ik heb dit probleem ook al een aantal keren gehad en vandaag terug.
Gisteren waren mijn opnames van Forever nog wel ok en vandaag doe ik terug mijn opnames open en dan staat er een uitroepteken bij met de melding opname mislukt, de opnames zijn van zondag.
Het doet zich dus nog altijd voor en dat al sinds januari als ik de vorige berichten lees.
Best dat ze daar toch eens een groot en goed onderzoek naar doen zodat dat probleem opgelost geraakt want dit is gewoon heel frustrerend.
Het is inderdaad onwaarschijnlijk dat 2 jaar na de eerste tests met de TV Box zulke fouten nog altijd niet opgelost zijn. Ik weet dat Proximus ook al een tijd werkt met opnames in de cloud en ze daar volgens mij niet zoveel problemen mee hebben tegenover bij Telenet.
Voor de rest vind ik de TV Box wel een goed toestel, maar dat probleem met mislukte opnames moet echt dringend opgelost geraken...
@Hofkens probleem zit hem in dat Telenet nog de server in Nederland gebruikt en de verbinding soms eens verbroken wordt.
bij Proximus staat die server in Brussel bij hen,
dat is het verschil 😉
@Master-Magic schreef:@Hofkens probleem zit hem in dat Telenet nog de server in Nederland gebruikt en de verbinding soms eens verbroken wordt.
bij Proximus staat die server in Brussel bij hen,
dat is het verschil 😉
@Master-Magic maar dat is niet het probleem van de klanten. Klanten betalen voor hun opnames, dan maakt het niet uit of die worden opgeslagen in Nederland of in België voor de klanten, als ze die maar kunnen bekijken.
Ik heb vandaag mijn opnames terug open gedaan en nu zijn die uitroeptekens weg en ik kan ik de opnames gewoon terug kijken. Ik zou dus die opnames met uitroepteken nog niet verwijderen als je het ziet en misschien even afwachten. Het feit blijft wel dat Telenet dat moet zien te voorkomen dat het gebeurd.
Verd....alles weg, te rap opgekuist....