Beantwoorden
Ree
Professional Weetjesweter
On a roll... Tien op tien! It's your ninth party! Dat loopt vlotjes.

Van Digicorders naar TV Box

Ik krijg van Telenet een melding dat mijn decoder moet vervangen worden.
Wij kijken hier TV via een digicorder die in het abonnement zit + één gekochte digicorder + één gekochte digibox.
Alles is aangesloten op coax en er ligt geen UTP of internetkabel.
Wifi is maar zozo, ondanks versterker van Telenet in stopcontact.
De vraag is : werken de TV Boxen goed met zwak wifi signaal of zal ik aan de slag moeten met boormachine enz om UTP kabels te leggen ?
Alvast bedankt voor de reacties.

39 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Dat verdient een trofee! Organisatietalent!

@StefaanH of een CI+ module.

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Fiber: 8500/2400
StefaanH
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Krak 2018 Een echt antwoordkanon jij!

Klopt, niet aan gedacht ...

StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
Suzy
Community Manager
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! Tag away, my dear! TAGGING MASTER!

@luc55  schreef:

@Suzy Hoe zit het met de Play sport app blijft deze actief voor de Digicorder , digibox en tv kaartje 

Deze vraag werd aan mij gesteld door vrienden nu kijken ze op Play sport tv rechtstreeks via de Google TV en Apple TV omdat hun toestel de beelden niet meer uitzenden 

https://press.telenet.be/play-sports-vanaf-nu-beschikbaar-voor-alle-telenet-klanten-en-via-nieuwe-pl...

En nog altijd voor 2 gebruikers dat blijft 

De Play Sports-app blijft na 7/04 gewoon werken voor klanten met een Digibox, Digicorder of CI+ module.

Daarnaast benadrukken we graag nog eens dat de Play Sports-app sinds 28/04 vorig jaar beschikbaar is voor alle Telenet-klanten, niet enkel meer voor Telenet TV-klanten, zie deze aankondiging: Alles van Play Sports in één app

https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager

janne_man
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster!

Ik ben minder pessimistisch. Als je de minister van Consumenten zaken kan overtuigen dat Telenet hier niet goed bezig is maak je een kans.

Volgens mij overtreed Telenet hier de soft-laws van de OESO. (voor de geïnteresseerden klik op de link en keis download, bekijk het onderwer consumentenzaken en lees ook de toelichting).

Er is een zwaar gebrek aan tijdige informatie. Er is de algemene informatie dat tegen (eind ?) 2030 alle dvb-signalen gestopt zijn. De afbouw gaat gelijkdelijk zijn en per regio (ik heb het zo in mijn herinnering, verbeter me als ik fout ben). Zo'n uitleg is vaag en algemeen en voldoet niet volgens de OESO regels. Op mijn expiciete vraag naar een planning, heeft @Suzy geen afdoend antwoord gegeven. Zij heeft het antwoord gegeven waarvoor ze de toelating had en er kan haar niet verweten worden (niet schieten op de pianist).

Ik denk niet dat er iemand mij zal tegenspreken als ik beweer dat Telenet een planning heeft. Ja, ik weet dat een planning één zaak is en de werkelijkheid een andere. Om de één of andere mysterieuse reden wil Telenet die planning niet meedelen. Allicht vals idee dat ze daarmee klanten gaan verliezen. Met klanten in het ongewisse te laten verliest men ze ook.

Het is voor de klanten onduidelijk waarom er prioriteit gemaakt wordt met het scrappen van bestaande systemen die geen enkel rechtstreeks gevolg hebben op het vrijmaken van frequenties om de bandbreedte voor het internet te vergroten. De maatregelen die genomen worden lijken meer op Trumpiaanse beslissingen van pest- en chantagegedrag om de klanten vervroegd te verplichten om over te schakelen  naar een systeem dat misschien wel moderner oogt, maar voor die klanten juist geen meerwaarde heeft.

Begrijp dit niet als een vraag voor uitstel van de afschaffing van het dvb-c signaal, Dit is enkel een ernstig verzoek tot respect van alle klanten, waarbij de klant recht heeft op tijdige correcte informatie. Tijdige moet hiet verstaan worden als tijdig voor de klant (dat is minstens één jaar) en niet het kortzichtig tijdig van Telenen .

Een publicatie van de planning, zonder geheimdoenerij, kan dit oplossen. Het is ook evident dat de gepubliceerde planning wordt aangepast als Telenet ziet dat de werkelijkheid niet meer gaar overeenstemmen met de planning. 

luc55
Experienced Meesterweter
Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster! Jij alziend oog. ;-)

Bedankt voor het zeer vlugge antwoord 

De sport fan is blij met dit nieuws

Dat de Play sport app blijft voor iedereen 

WG94
Experienced Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! Vraagbaakkampioen!

@janne_man  schreef:

Ik ben minder pessimistisch. Als je de minister van Consumenten zaken kan overtuigen dat Telenet hier niet goed bezig is maak je een kans.

Volgens mij overtreed Telenet hier de soft-laws van de OESO. (voor de geïnteresseerden klik op de link en keis download, bekijk het onderwer consumentenzaken en lees ook de toelichting).

Er is een zwaar gebrek aan tijdige informatie. Er is de algemene informatie dat tegen (eind ?) 2030 alle dvb-signalen gestopt zijn. De afbouw gaat gelijkdelijk zijn en per regio (ik heb het zo in mijn herinnering, verbeter me als ik fout ben). Zo'n uitleg is vaag en algemeen en voldoet niet volgens de OESO regels. Op mijn expiciete vraag naar een planning, heeft @Suzy geen afdoend antwoord gegeven. Zij heeft het antwoord gegeven waarvoor ze de toelating had en er kan haar niet verweten worden (niet schieten op de pianist).

Ik denk niet dat er iemand mij zal tegenspreken als ik beweer dat Telenet een planning heeft. Ja, ik weet dat een planning één zaak is en de werkelijkheid een andere. Om de één of andere mysterieuse reden wil Telenet die planning niet meedelen. Allicht vals idee dat ze daarmee klanten gaan verliezen. Met klanten in het ongewisse te laten verliest men ze ook.

Het is voor de klanten onduidelijk waarom er prioriteit gemaakt wordt met het scrappen van bestaande systemen die geen enkel rechtstreeks gevolg hebben op het vrijmaken van frequenties om de bandbreedte voor het internet te vergroten. De maatregelen die genomen worden lijken meer op Trumpiaanse beslissingen van pest- en chantagegedrag om de klanten vervroegd te verplichten om over te schakelen  naar een systeem dat misschien wel moderner oogt, maar voor die klanten juist geen meerwaarde heeft.

Begrijp dit niet als een vraag voor uitstel van de afschaffing van het dvb-c signaal, Dit is enkel een ernstig verzoek tot respect van alle klanten, waarbij de klant recht heeft op tijdige correcte informatie. Tijdige moet hiet verstaan worden als tijdig voor de klant (dat is minstens één jaar) en niet het kortzichtig tijdig van Telenen .

Een publicatie van de planning, zonder geheimdoenerij, kan dit oplossen. Het is ook evident dat de gepubliceerde planning wordt aangepast als Telenet ziet dat de werkelijkheid niet meer gaar overeenstemmen met de planning. 

Ik denk dat er een luik ontbreekt in je relaas. Het uitfaseren van die functionaliteiten dit jaar heeft niet uitsluitend te maken met het afschakelen van DVB-C en mogelijk een antwoord op waarom men "bestaande systemen die geen enkel rechtstreeks gevolg hebben op het vrijmaken van frequenties om de bandbreedte voor het internet te vergroten." uitschakelt.

Telenet heeft intussen al jaren een nieuw tv platform (dat van de TV-box) maar moet hun oude platform draaiende houden om VOD, 14 dagen TV-gids etc te kunnen blijven aanbieden op Digibox en Digicorder. Als men dat kan afschakelen zonder te moeten raken aan het basisaanbod is dat al een hele besparing voor hen. Ze kunnen dan (vanuit hun standpunt) effectief zeggen dat Digibox, Digicorder en CI+ nog blijven werken, want het basisaanbod is nogsteeds beschikbaar.

Dat neemt uiteraard niet weg dat de communicatie beter moet. 

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
Roy78
Freshman Meerweter
Goed bezig! Say what?! On a roll... Tien op tien!

Dit is de meest degoutante winstmaximalisatie ooit. Je moet toch een zeer slecht mens zijn om dit goed te praten of zelfs te faciliteren als Telenet-medewerker.
Wie nog zorgeloos Vlaamse tv wil kijken bij Telenet wordt gedwongen om over enkele weken minstens 81 euro per maand te betalen terwijl die tot op heden 21,93 euro per maand betaalde voor tv. De TV-box betekent voor vele klanten een plotse prijsstijging van 269%!

Tijd om heel het Telenet-boeltje buiten te gooien en TV Vlaanderen App TV nemen. Voor nog geen 20 euro per maand.

De Vlaming is al genoeg uitgemelkt. Hier stopt het definitief.

flip1953
Freshman Meesterweter
Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

@WG94  schreef:

Ik denk dat er een luik ontbreekt in je relaas. Het uitfaseren van die functionaliteiten dit jaar heeft niet uitsluitend te maken met het afschakelen van DVB-C en mogelijk een antwoord op waarom men "bestaande systemen die geen enkel rechtstreeks gevolg hebben op het vrijmaken van frequenties om de bandbreedte voor het internet te vergroten." uitschakelt.

Telenet heeft intussen al jaren een nieuw tv platform (dat van de TV-box) maar moet hun oude platform draaiende houden om VOD, 14 dagen TV-gids etc te kunnen blijven aanbieden op Digibox en Digicorder. Als men dat kan afschakelen zonder te moeten raken aan het basisaanbod is dat al een hele besparing voor hen. Ze kunnen dan (vanuit hun standpunt) effectief zeggen dat Digibox, Digicorder en CI+ nog blijven werken, want het basisaanbod is nogsteeds beschikbaar.

• Ik begrijp 100% dat er in de uitfasering van de Digicorder een tijd komt dat het oude platform stopgezet wordt, en VOD, 14 dagen TV-gids, 7 dagen terugkijk TV dan niet meer mogelijk wordt (ik had wel gehoopt dat dit pas tegen einde 2026 zou gebeuren)
  • Ik begrijp 100% dat er in de uitfasering van DVB-C geen nieuwe zenders meer bijkomen (alleen via IP), en betaal paketten via DVB-C stoppen (alleen basisaanbod).

Mijn grote frustratie is het stopzetten van de toegang op de TV-App (of telenet.tv via internet) voor de Digicorder/digibox/CI+ gebruikers als eerste stap ...

Want dit heeft m.i. niets met nieuwe/oude platform te maken. Wij betalen ons digitaal TV abonnement en willen de toegang tot de Telenet App behouden. Ik voel dit aan als pesten, sorry 🙄

janne_man
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster!

De tv gids en VOD zijn essentiële onderdelen van de Digicorder en Digibox. Deze nu wegnemen is in strijd met de belofte van Telenet van het blijven ondersteunen in 2026 van deze decoders.

Niets belet Telenet om de app en telenet.tv toegankelijk te maken voor alle abonnees van het product digitale televisie. Ten slotte, nu doet Telenet aan koppelverkoop, op termijn zal Telenet daar van afstappen en niet alleen Telenet. Je zal dan het ene kopen bij A en het andere bij B en nog wat anders bij C. Dan pas zal je de zogeprezen liberale concurrentie zien.

Maar nogmaals het gaat erom dat Telenet zijn klanten met respect behandeld. Als velen de verandering zoals ze nu uitgevoerd wordt, ervaart als dwangmaatregelen, dan is er iets grondig mis. In mijn mening is er een grote winst te boeken door een duidelijke zeer vroege communicatie. Niet zoals nu waar de zowat iedereen begrepen had dat het basis pakket min een aantal minder bekeken zenders zou meegaan tot 2030. Met meegaan bedoel ik met al zijn toeters en bellen.

Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Dat verdient een trofee! Organisatietalent!

@Roy78 TV Vlaanderen is geen optie, daar betaal je nog voor sportzenders in het aanbod die er niet meer is en het aanbod aan zenders verminderd ook, de Paramount zenders staan ook onder vuur om te verdwijnen bij hen.

je kan dan beter de app van base nemen, meer zekerheid met Telenet als grote broer dan een tv Vlaanderen dat alsmaar afbouwt in aanbod.

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be

Fiber: 8500/2400