Beantwoorden
fred67
Freshman Meerweter
Berichten: 54
De vlam zit erin. Alles op zijn plek! Wereld gedichtendag On a roll...

Wat is er aangepast bij software 4.36

Ik heb sinds enkele dagen op mijn tv box software 4.36.

 

Iemand een idee wat er aangepast werd? Ik merk dat het home menu wat aangepast is en heb ook de indruk dat de contrast van de kleuren verhoogd is sindsdien. 

 

Titel gewijzigd door NV1(mod) | Vorige titel: software 4.36

43 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wat is er aangepast bij software 4.36

@Ex-Netweter 

Ja ik ben geen robot hé kan dus ook eens een schrijf fout maken. En daar mag je om lachen dat is geen enkel probleem. Enkel dat je openbaar op een forum zulke teksten maakt dat vindt ik niet om te lachen. Moeten elkaar gewoon in de waarde laten en iedereen heeft zijn eigen ervaringen. Daarmee zoals @BillyX al uitgelegd heeft mogen we blij zijn dat die ervaringen hier gedeeld worden. Het is dat er te weinig van die ervaringen gedeeld worden want anders waren er misschien andere 'fouten' ook al snel opgelost of hadden bekeken kunnen worden. 

 

Daarbij ben ik zelf ook zeer tevreden van de tv box en zou ook geen digicorder meer moeten hebben. Ja in het verleden heb ik ook al eens wat dingen aan de hand gehad met de tv box , bepaalde foutmeldingen en zo maar die werden wel telkens opgelost met updates. Maar tot op heden heb ik nog geen enkel ding aan de hand gehad met de nieuwe software update. 

 

En ik kan je aanraden om over te gaan naar de tv box dan heb je zelf eens de ervaring hoe het is om er eentje te hebben. Maar helaas gaan de meeste altijd uit op de slechte ervaringen die ze lezen maar proberen het zelf niet. En dat is wat mij frustreert wel mee praten over de dingen die slecht zijn maar zelf proberen doen ze niet. 

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wat is er aangepast bij software 4.36

@Ex-Netweter 

 

Het is een ongeschreven regel dat je op een openbaar forum niet reageert, corrigeert of kritiek uit op personen die een schrijffout maken. Of het nu een typo is of een gebrek aan kennis doet niet terzake.

 

Je kan nooit weten wat de achtergrond van die persoon is. Misschien een anderstalige, iemand met een leerprobleem, iemand met dyslexie, iemand die door allerhande omstandigheden niet lang naar school geweest is, je weet dat gewoon niet.

 

Laat iedereen in zijn waardigheid en regeer nooit op zoiets. 

 

Het is een andere zaak wanneer een vraag niet duidelijk is, dan kun je om verduidelijking vragen.

 

Maar wat jij gedaan hebt, dat is simpelweg not done.

 

I rest my case.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Wat is er aangepast bij software 4.36

@StefaanH ik deel je mening volledig.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Wat is er aangepast bij software 4.36

Meneer politiek correct...

 

ongeschreven wetten zijn geen wetten... je moet me het wetboek niet leren... 

 

daarbij is het 'vind ik' en niet 'vindt ik' (in de mail van diegene die je meent te moeten verdedigen...)

 

3041berichten? Ook niets beter te doen zeker...

 

En niet meer reageren he... 'I rest my case'... hou je eraan... al zal het kriebelen om je 3042e bericht te lanceren...

 

The land of the free!

 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wat is er aangepast bij software 4.36

@Ex-Netweter 

We vragen gewoon om hier om het forum correct en fatsoenlijk te reageren op de berichten en dat is iets wat je nu zeker niet doet.

 

Dat je andere mensen aanspreekt op typ fouten is niet gepast. Dat is op geen enkel forum gepast om dat te mogen en te kunnen doen. Maar dat is net al uitgelegd door @StefaanH . 

 

Daarnaast zal iedereen zijn tijd in willen spenderen waar die dat wil en of dat die tijd hier in gestoken wordt of in andere privé aangelegenheden dat maakt iedereen voor zichzelf uit. Dus als er iemand 3042 berichten maakt of 4000 berichten is niet relevant.

 

We staan hier op de Neweters er voor om mensen te helpen niet om mensen de hoek in te zetten , te wijzen op schrijffouten of andere dergelijke zaken. En daarnaast willen we ook dat het een goede en leuke en gezellige sfeer blijft onder de Netweters en met de antwoorden die je geeft op dit moment is dat zeker niet het geval. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Wat is er aangepast bij software 4.36

Jullie hebben gelijk. 
Vrede zij met u 🥰

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Wat is er aangepast bij software 4.36

Ik merk dat er na Lieselot haar post van de moderatoren uit geen reactie meer is gekomen, maar wil toch even reageren. Ik sluit me alvast aan bij wat @StefaanH eerder zei in deze thread. Laten we elkaar vooral met respect behandelen. Je mening geven mag, maar cynische antwoorden of lachen met elkaars taalfouten, dat heeft totaal geen nut of meerwaarde voor je mede-Netweters.

 

Wil je geen TV-box? Dan blijf je gewoon bij de digicorder. Even goede vrienden! Heb je een TV-box en ben je tevreden? Super deel dit dan zeker met anderen. Heb je een TV-box en ervaar je een probleem, neem dan contact op met de klantendienst om je probleem aan te kaarten. Merk je dat je plots last hebt na een nieuwe software versie? Dan gaan we dit zeker melden van zodra we hier verschillende meldingen over binnen krijgen. 

 

Tegenwoordig staat technologie niet stil, toestellen als een decoder zonder software updates lijkt me in deze huidige wereld niet echt haalbaar. Ook de digicorder heeft recente een update gekregen, die gradueel wordt uitgerold richting alle digicorder en digibox klanten. De uitrol hiervan zal duren tot februari 2022. Dus ja, ook dat toestel krijgt nog software updates. 

 

Als laatste kan ik bevestigen dat de TV-box al lang geen bèta toestel meer is. Deze wordt al 2 jaar door klanten gebruikt en al langer getest. Er is zelfs al een tweede versie gelanceerd van de hardware. Meer info hierover vind je op onze community. We zeggen zeker niet dat de TV-box perfect is en iedereen dolgelukkig ervan zal worden. Zo zullen er functies zijn van de digicorder die voor sommigen onmisbaar zijn en hierdoor een overstap naar een TV-box minder aantrekkelijk maken. Anderen daarentegen hebben mogelijks andere noden en zijn wel tevreden met de TV-box. 

So, let's keep it light and friendly. Elk van ons op De Netweters wil anderen ook alleen maar helpen. 😉 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Wat is er aangepast bij software 4.36


@Ex-Netweter  schreef:

@Suzy 

Ik heb al 3 keer voorgehad sinds 4.36 dat bij de opstart de TV-box enkel een zwart beeld gaf met geluid.

De TV-box uitschakelen en terug aan hielp niet. Ik heb hem alle 3 keer met het knopje achteraan volledig zonder stroom moeten zetten en terug laten opstarten en toen was het in orde.

Maar dit kan niet de bedoeling zijn. Voor 4.36 nooit voorgehad!


Ik heb het nog 2 keer voorgehad maar heb voorlopig een workaround gevonden.

Ik heb de TV-box van gewone start op snelle start gezet en dan start de TV-box razendsnel op zonder problemen. Bij de volgende update ga ik wel terug de normale start proberen.

0 Likes
Desetor
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Leesclubje starten? Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Wat is er aangepast bij software 4.36

Ik heb ook dit probleem maar mijne stond al op snelle start. Soms gaat het dagen goed en dan heb ik plots meerdere keren na elkaar dit probleem.

 

en gisteren een nieuw probleem gehad: plots reageerd de tv box niet meer op input van de afstandsbediening en als je juist gezapt hebt blijft dan ook soms de donkere balk onderaan plakken. Als je dan een paar minuten wacht voert de tv box dan alle commando’s uit die je hebt gestuurd (zender wisselen, menu openen, ...). Dan werkt alles weer rn na een tijdje blokkeert hij weer.

Desetor
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Leesclubje starten? Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Wat is er aangepast bij software 4.36

Heb mijn probleem opgelost door de tv box rechtstreeks aan de telenet modem te hangen. Mijn eigen router kreeg nochtans een publiek ip adres maar zorgde toch voor een probleem ergens blijkbaar. 

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Wat is er aangepast bij software 4.36

Zou het kunnen dat je eigen router zaken tegenhoudt, eventueel een webfilter of IPS functionaliteit die actief is?


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wat is er aangepast bij software 4.36

Vergeet niet dat het officiële standpunt van Telenet is dat de TV-Box rechtstreeks aan de Telenet router moet hangen. Het gaat wel werken achter een eigen router, maar het wordt niet ondersteund.

 

Het verschil met een digicorder/box is dat die niet eens gaan werken achter een eigen router. Ook niet bij een E-Router.

 

EDIT: uiteraard bedoel ik met "niet werken" niet interactief kunnen worden.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Desetor
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Leesclubje starten? Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Wat is er aangepast bij software 4.36

Normaal houd mijn router niets tegen, geen filter... 

Alle interactieve dingen werkten ook op de tv-box.

Merkte wel dat de snelheid test in the tv-box niet werkte of er heel lang over deed bvb. Het was alsof hij een heel slechte verbinding had met de servers van telenet.

Heb geen idee wat de oorzaak was en ga er nu ook niet achter zoeken.

 

Heb ook nog een probleem met dat de tv-box er soms voor zorgt dat mijn arc verbinding met mijn sonos niet werkt als de tv-box af staat. De hdmi kabel van de tv box uittrekken en dan werkt alles. Heb de tv-box nu verandert van de normale stand naar de eco stand en sinds de verandering is het niet meer voorgekomen. (wel nog maar aantal dagen geleden gedaan dus nog wat afwachten)

0 Likes
fred67
Freshman Meerweter
Berichten: 54
De vlam zit erin. Alles op zijn plek! Wereld gedichtendag On a roll...

Wat is er aangepast bij software 4.36

Wat ik ook merk sinds deze software:

Wanneer ik aan het einde van een opname het popupje krijg om de opname te verwijderen staat deze wel nog in de lijst erna. Je moet dan even weg gaan uit 'opnames' en terug om die lijst up te daten.

0 Likes