nieuwe TV-box IP: telt het dataverbruik mee?
Ik heb momenteel een Digicorder HD en een WIGO S abonnement met een limiet van 200 GB per maand. Via de Digibox kan ik opnames opslaan in de cloud en een week terugkijk-tv gebruiken. Via mail wordt ik regelmatig door Telenet aangespoord om mijn Digibox in te ruilen voor een "TV-box IP". Ik heb begrepen dat TV-BOX IP enkel een netwerkaansluiting heeft en geen coax.
Telt het dataverbruik van de TV-BOX IP mee in mijn maandelijkse volume? Volgens de klantendienst is het antwoord "ja". Dat vind ik een serieus nadeel, ik moet dan wellicht overschakelen naar een duurder abonnement, zonder limiet. Op de website van Telenet vind ik hier geen info over. Als het klopt dan vind ik het misleidend en dan blijf ik het liefst gewoon mijn bestaande Digibox HD gebruiken, kan dat? Is er een einddatum? Ik zie ook weinig meerwaarde in de functies van de TV-BOX IP ten opzichte van mijn huidige Digibox HD, het gaat dan vooral over stembediening, kleinere afmetingen en een lager stroomverbruik. Zijn er ook echte voordelen? (mijn huidige TV ondersteunt geen 4K en ik heb geen interesse in betalende streamingdiensten zoals Netflix of Streamz)
Opgelost! Ga naar oplossing.
- Labels:
-
aansluiting
-
cloud
-
installatie
-
instellingen
-
opnames