Beantwoorden
Manga
Professional Weetjesweter
Berichten: 84
Goed bezig! π-DAY! Complimentendag On a roll...

Telenet server verbindt niet met Outlook

Al twee weken weigert de server van Telenet verbinding te maken met mijn mailbox. Op een gegeven moment was het opeens voorbij, en sedertdien krijg ik alleen nog foutmeldingen: 

"FOUT Ox800CCC0E: Kan geen verbiding maken met de server. eem contact op met de serverbeheerder of internetprovider als u dit bericht blijft ontvangen " bijvoorbeeld.

Ik heb mijn hele Outlook account al eens volledig verwijderd, en een gloednieuw account aangemaakt. 

En ik heb ook een paar keer naar de Telenet gebeld, maar al wat ze me daar vertelden was dat ik mijn account moest opnieuw instellen, maar dat hàd ik dus al eens gedaan. En dat hielp niet.

Ik ben ook naar de Telenetwinkel geweest, en daar kreeg ik hetzelfde antwoord.

Kortom, Telenet steekt geen poot uit om je te helpen, maar het is wél degelijk hun schuld, want het probleem is zomaar out of the blue uit de lucht komen vallen, ik heb niks gedaan.  En zoals gezegd: een nieuw account aanmaken helpt niet.

Wat moet ik in godsnaam doen om die Telenetters te bewegen, me te helpen? Of me te vertellen wat er aan de hand is?

Hier zie ik veel topics die veel op mijn probleem lijken. Maar of het net dezelfde zijn, weet ik niet.

Maar lastig is het wél!

 

Titel gewijzigd door Brent (mod) | Vorige titel: Hij wil van mij niet meer weten 😞

0 Likes
126 reacties
Jan25
Experienced Beetjesweter
Berichten: 13
Dag van de Chocolade Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

Telenet server verbindt niet met Outlook

Bedankt, maar dat heb ik dus al een tiental keren geprobeerd. Probleem is dat hij het de keuzen “use same settings…” niet wil toen. En bijkomend: zelfs Mozilla Thunderbirds verslikt zich bij mijn telenet settings. Hij kan het blijkbaar niet vinden. Alleen het mailprogramma bij Windows 11 werkt nog met Telenet. Raar dus.

Tags (1)
0 Likes
Manga
Professional Weetjesweter
Berichten: 84
Goed bezig! π-DAY! Complimentendag On a roll...

Telenet server verbindt niet met Outlook

Waarom? Er was niets veranderd aan mijn computer, en alles ging perfect tot een bepaald moment een maand of twee geleden.
En toen opeens niet meer. Hoezo ligt het dan aan mijn computer, zomaar plots? Of aan de instellingen?

Als de instellingen in mijn pc niet veranderd zijn, maar de server van Telenet wou ze all of a sudden niet meer aanvaarden, dan is het wél de Telenet-server waar wat aan veranderd is, niet mijn instellingen. Anders zou het nog altijd goed gaan.

Dus is de enige logische conclusie: het lag NIET aan mijn computer of aan mijn instellingen, maar hun daar hadden  beslist dat mijn instellingen (en die van duizenden anderen) opeens niet goed meer waren.  
En dat zou dan niet eens erg zijn, als ze ons éven hadden willen inlichten.  Zo moeilijk kan dat niet zijn! Ze sturen newsletters genoeg over van alles en nog wat.  Toch?

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Telenet server verbindt niet met Outlook

Draai het dan om: als het niet aan jouw computer of instellingen lag, wat hebben ze dan veranderd dat het opeens wél terug werkte? Ik kan me niet inbeelden dat de IT-man in de Telenet winkel iets op serverniveau heeft veranderd op maat van jouw (verouderde) Outlook.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Manga
Professional Weetjesweter
Berichten: 84
Goed bezig! π-DAY! Complimentendag On a roll...

Telenet server verbindt niet met Outlook

Weet ik veel? Ik ben geen IT-er. Dat moet je hém vragen. Ik word niet verondersteld het te weten.  Maar het lijkt me evident dat een IT-er van de Telenetwinkel op de hoogte zou zijn van wat Telenet had veranderd, en mijn instellingen daaraan aangepast heeft. Daar worden ze voor betaald, of niet?

Nog eens, mijn "verouderde" Outlook had er niets mee te maken: mensen met splinternieuwe mailprogramma's hebben krak hetzelfde probleem. 

Foxster
Freshman Weetjesweter
Berichten: 27
Trick or treat? Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Telenet server verbindt niet met Outlook

Een paar blz hiervoor sta ik voor hetzelfde probleem: mail werkt niet meer en alles geprobeerd... niets helpt. De helpdesk weet het ook aan mijn pc. Maar 't is wel eigenaardig dat ABUSE iets had gedaan met mijn account, want ik zou een attack gehad hebben. Ik had het opgegeven en gebruikte webmail. Na een tweetal weken probeerde ik nog eens met JUIST dezelfde programma's en voilà: als een centje werkte dat spel terug gelijk vroeger. Maar er is wel degelijk "iets" aan de hand met telenet volgens mij, maar dat zullen ze niet toegeven. Nu het werkt terug voor mij... nooit begrepen wat er mis was.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet server verbindt niet met Outlook

@Foxster 

Dat ABUSE iets gedaan heeft aan je account verontrust me. Ik weet niet eens welke ABUSE je bedoelt, maar geen enkele welmenende Abuse zal ook maar iets veranderen aan uw account. Om iets te verandere aan jouw account hebben ze je inloggegevens nodig. Op zovele manieren worden gebruikers gewaarschuwd om nooit hun inloggegevens te geven aan derden.

Ik vrees dat minstens je e-mailaccount in handen is van mensen die het niet zo nauw nemen met de wet. Met je e-mailaccount kunnen ze veel doen.

 

0 Likes
Foxster
Freshman Weetjesweter
Berichten: 27
Trick or treat? Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Telenet server verbindt niet met Outlook

abuse van telenet.... blijkbaar een dienst die daar bestaat.... ik heb nog mijn volledige conversatie met telenet whats app helpdesk en die slaan er nogal op.

Bij mij is het begonnen met meldingen van mails die niet konden geleverd worden. Dus zeer verontrustend. Dit gesignaleerd en helpdesk antwoord: niets aan de hand, ook al hand ik gesignaleerd dat ik geen mails verzonden had aan bepaalde personen!!! Begint mij uit te leggen waarom ik bericht krijg van niet afgeleverde mail... Dus ik dacht dat mijn mail gehackt was en begin mijn paswoorden aan te passen. En dan begon het pas....

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Telenet server verbindt niet met Outlook

@Foxster 

Het zou kunnen dat je emailadres misbruikt werd en zo op een blacklist terechtkwam. Maar dan krijg je volgens mij wel een speciefieke foutmelding waaruit blijkt dat dat zo is.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Telenet server verbindt niet met Outlook

@Foxster, het ontvangen van zogenoemde bounce-back berichten is hinderlijk, maar hoeft helemaal niets te betekenen. Hackers/spammers sturen vanaf een dubieuze server emails, alsof ze vanaf jouw email afkomstig zijn. Dat gaat dan om grote aantallen en ze gebruiken veel verschillende email adressen. Dit wordt email-spoofing genoemd.

De emails lijken van jou afkomstig te zijn, maar dat is niet het geval. Jouw account hoeft helemaal niet gehackt te zijn.

Indien de email niet af te leveren is (het email adres van de ontvanger is onjuist) stuurt de ontvangende email-server een bounce-back bericht. Dat zijn de berichten die jij ontvangt.

Op zich kun je hier neit veel tegen doen. Meestal stopt het na enige tijd vanzelf weer. Ik heb een filter-regel dat de bounceback berichten autmatisch in de spam-folder landen.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Jan25
Experienced Beetjesweter
Berichten: 13
Dag van de Chocolade Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

Telenet server verbindt niet met Outlook

Bij mij staan automatische updates aan, dus dat biedt geen oplossing

0 Likes
CoCoon1975
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Telenet server verbindt niet met Outlook

Kan ik me aansluiten bij dit clubje? 🙂

Sinds enkele weken hebben we net hetzelfde probleem bij Outlook. 

Ik heb ongeveer alle suggesties in deze thread ook geprobeerd, helaas zonder resultaat.

Het vreemde is dat het af en toe wel werkt: gewoon Outlook sluiten en onmiddellijk opnieuw opstarten, en plots komen de mails binnen. Als ik dan vervolgens een nieuwe mail verstuur, krijg ik terug foutmelding 0x800CCC0F. Sluit ik opnieuw af (en selecteer 'later versturen') en start weer op, dan vertrekt de mail die in de outbox zat alsnog.

Anti-virus er al afgegooid, Office/Outlook opnieuw geïnstalleerd. Op smartphone en tablet werkt dezelfde mailbox wel. We gebruiken overal IMAP.

Voorlopig krijg ik er kop noch staart aan...

0 Likes
CoCoon1975
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Telenet server verbindt niet met Outlook

Wel, ik heb er me nog even verder in verdiept, en ik denk dat ik een antwoord heb, althans voor de oorzaak van mijn probleem (zoals reeds eerder vermeld hoeven dezelfde symptomen niet noodzakelijk dezelfde oorzaak te hebben).

Mijn laptop heeft zowel IPv4 als IPv6 ingeschakeld. In dat geval probeert Outlook in eerste instantie het IPv6 adres voor imap.telenet.be te gebruiken. De DNS query geeft de volgende 2 adressen: 

imap.telenet.be: type AAAA, class IN, addr 2a02:1800:100:3::3
imap.telenet.be: type AAAA, class IN, addr 2a02:1800:100:3::4
Vervolgens probeert Outlook een IMAP connectie te maken met het eerste adres. Maar dat faalt al vrij vroeg in de protocol negotiatie. De Telenet IMAP server stuurt een "reset" na de "client hello". En daar stopt het... mails komen niet binnen.

Allemaal nogal technische uitleg om te zeggen dat het ergens aan de IPv6 front end interface van Telenet ligt.

De voorlopige oplossing is IPv6 uit te schakelen op Windows niveau. Dan gebruikt Outlook alleen IPv4 en loopt alles wat email betreft weer op wieltjes.

Wie hetzelfde (of soortgelijk) probleem heeft kan dit even proberen en hier je bevindingen meedelen?

Jan25
Experienced Beetjesweter
Berichten: 13
Dag van de Chocolade Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

Telenet server verbindt niet met Outlook

Bedankt voor de suggestie. Ik zal dat even proberen. Raar dat dit probleem pas de laatste weken is opgedoken.

0 Likes
CoCoon1975
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Telenet server verbindt niet met Outlook

Gisteren kreeg ik nog een berichtje van Telenet helpdesk. Dat ze blij waren dat ik een oplossing voor m'n probleem bij Netweters had gevonden. Dat ik zelf de (tijdelijke) oplossing van mijn probleem had gevonden en het dan op Netweters heb gepost, hadden ze blijkbaar niet zo begrepen. Maar goed, dat zijn details 😉

Het toppunt is wel de volgende zin: "Als na een update je nog steeds de IPv6 moet uitschakelen raad ik je aan om je mails te beheren via webmail en niet via het externe programma van Outlook." Dat moet toch een grap zijn? Ik betaal voor het gebruik van Microsoft producten, quasi dé standaard. Als dat programma niet werkt met de mailserver van Telenet, raden zij me aan om het niet te gebruiken? Een beetje kort door de bocht misschien, maar de support van Telenet is dus herleid tot "als het niet werkt, gebruik het dan niet".

Straf!

PS: als Telenet meeluistert, jullie mogen me gerust contacteren voor verdere troubleshooting, maar na de werkuren hé.

Manga
Professional Weetjesweter
Berichten: 84
Goed bezig! π-DAY! Complimentendag On a roll...

Telenet server verbindt niet met Outlook

Manga_1-1656949363649.pngManga_0-1656949359151.pngManga_2-1656949368310.png

 

 

0 Likes