Beantwoorden
Duimelijn
Experienced Beetjesweter
Netjes! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Play Sports binnenkort alleen nog mogelijk op TV-box.

"Play Sports is binnenkort alleen beschikbaar op de nieuwe TV-box

Vervang je verouderde Digibox of Digicorder voor de nieuwe Telenet TV-box

We willen ervoor zorgen dat je als Play Sports-klant blijft genieten van de beste tv-ervaring. Daarom moet je je verouderde decoder vervangen voor de TV-box."

Deze mail kreeg ik net zonet van telenet.

Ik heb nog een decoder waar heel wat opnames opstaan die ik nog wel kijken, lees, dit gaat langer duren dan de 45 dagen dat ik de twee samen kan gebruiken.

Maar ik wil natuurlijk ook wel gewoon alles kunnen blijven kijken. Zou ook helpen als die "binnenkort" wat specifieker was... Wat moet ik hieruit verstaan?? Morgen, volgende week, volgende maand?

Iemand een idee hoe snel dit zou gaan?

Titel gewijzigd door Yince (mod) | Vorige titel: Play Sports is binnenkort alleen beschikbaar op de nieu

235 reacties
luc55
Freshman Meesterweter
Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia! PS: 2500 posts. Indrukwekkend!

Je hebt nog tijd dat zal stap per stap gebeuren

Anders heb je een overrompeling en dat is niet nodig er is nog tijd

En het kan nog altijd opschuiven bij problemen bij de oude tv box zullen ze zien hoe het loopt

dusbaba
Experienced Veelweter
Een bus vol! BINGO! Warming up? De volle 100!

Ook ik heb 1 huur digicoder in living en 2 aangekochte digiboxen in keuken en slaapkamer waarop ik nu op alle 3 feilloos Play Sports kan kijken.
Infomail heb ik nog steeds niet ontvangen hierover.

Wat niet over gesproken wordt is de vraag of Play Sports ook nog kan bekeken worden via de Telenet TV app als je dan 1 IP TV box hebt in huis of ben ik dan nu verplicht om
3 boxen te huren om Play Sports te bekijken op de andere kamers?

Ik hoop het niet want dan zou er weer meer dan 10€ maandelijkse kosten bij komen...
Graag hier iets meer duidelijkheid over want dit vind ik niet direct terug.

WG94
Freshman Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij.

@dusbaba  schreef:

Wat niet over gesproken wordt is de vraag of Play Sports ook nog kan bekeken worden via de Telenet TV app als je dan 1 IP TV box hebt in huis of ben ik dan nu verplicht om
3 boxen te huren om Play Sports te bekijken op de andere kamers?

Die zenders zijn vandaag beschikbaar in de TV-app, er is geen enkele reden waarom deze niet meer beschikbaar zouden zijn in de app na de switch.

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
dusbaba
Experienced Veelweter

Gelukkig... dan kan ik deze later eventueel nog streamen naar mijn chromecast op de andere kamers. Ik had begrepen dat Play Sports in de toekomst enkel en alleen nog te bekijken viel via de IP TV box...
Tot zolang ik echter gebruik kan maken van mijn digicorder en 2 digiboxen blijf ik uiteraard zo kijken. 
Ik vraag me echter af waarom ik deze info mail nog niet heb ontvangen en vele anderen al wel...😏

Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Organisatietalent! Topic held(in)!

@dusbaba zoals gezegd blijft vanaf 2026 de zenders nog enkel te streamen, dat is dan ook via de app anders zal dit niet lukken om te streamen hé 😉 

de mails zullen in delen worden verstuurd naar alle klanten, niet allemaal in 1 keer om niet als spammer over te komen online.

je kan tot 2030 ongeveer je digiboxen en digicorder blijven gebruiken, daarna moet je over op IP tv box.

nu worden enkel nog IP Tv boxen gegeven dus er zal met de tv box via coax geen streaming gedaan worden van de zenders veronderstel ik want anders zouden klanten nog de tv box krijgen.

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be

Fiber: 8500/2400
flip1953
Freshman Meesterweter
Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

@Master-Magic  schreef:

je kan tot 2030 ongeveer je digiboxen en digicorder blijven gebruiken, daarna moet je over op IP tv box.

Correctie: dan moet je over op de TV Box ?

@Master-Magic  schreef:

nu worden enkel nog IP Tv boxen gegeven dus er zal met de tv box via coax geen streaming gedaan worden van de zenders veronderstel ik want anders zouden klanten nog de tv box krijgen.

Dat is jouw eigen interpretatie (bron?). Volgens mij zal de gewone TV Box (v2) perfect blijven werken voor streaming.

Dat de klanten nu een TV Box IP krijgen zonder coax kan ook te maken hebben met de kost. Een toestel met ingebouwde TV-tuner zal meer kosten (en zwaarder).

annie2
Experienced Weetjesweter
My smart Valentine Wereld gedichtendag Complimentendag Say what?!

de sportzenders zullen op de tv box en iptv box te zien zijn via streaming,daarnet bij telenet gevraagd.

Hofkens
Freshman Bijna Allesweter
Waar zijn die handjes? En wanneer slaap jij? JACKPOT! De race is begonnen!

@flip1953  schreef:

@Master-Magic  schreef:

Dat is jouw eigen interpretatie (bron?). Volgens mij zal de gewone TV Box (v2) perfect blijven werken voor streaming.

Dat de klanten nu een TV Box IP krijgen zonder coax kan ook te maken hebben met de kost. Een toestel met ingebouwde TV-tuner zal meer kosten (en zwaarder).

Ik maak alleszins uit de huidige communicatie van Telenet via de klantenservice op dat mensen met een TV Box (v1 en v2) gewoon Play Sports kunnen blijven bekijken.

Er staat namelijk volgende melding: "Opgelet: binnenkort bieden we Play Sports enkel nog aan op de Telenet TV-box (IP). Vervang je Digibox of Digicorder om van Play Sports te blijven genieten."

Aangezien "IP" tussen haakjes staat, lijkt het er mij op dat ook op de oudere TV Boxen (v1 en v2 dus) Play Sports dus gewoon beschikbaar blijft. Ik denk inderdaad wel dat de oudere TV Boxen binnenkort ook stilaan zullen verdwijnen aangezien er zoals hier eerder reeds werd aangegeven de TV Box IP goedkoper zal zijn in productie.

luc55
Freshman Meesterweter
Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia! PS: 2500 posts. Indrukwekkend!

Zolang het niet gelijktijdig is  er geen probleem

Anders zal je zwart beeld hebben is al eens gemeld

luc55
Freshman Meesterweter

Hoe de rest gaat geregeld worden weten we niet

dazn voetbal zal daar ook iets over te zeggen hebben

ChristofM
Expert Moderator
Champagne, lezer van het jaar! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number! Lezersgoud. Respect!

@Master-Magic  schreef:

@annie2 @Duimelijn  deze zenders gaan mogelijks over op enkel streaming, dat zijn ze normaal van plan vanaf 2027, maar kan mogelijks vervroegd zijn.

@Moderator kan dit even nagevraagd worden waneer ze juist overgaan op streaming zodat dit op de digibox en digicorders niet meer mogelijk is.

@Master-Magic Vanaf 1/12/2025 zal je geen Play Sports meer kunnen kijken via een Digicorder, Digibox of TV met een kaartje. Een TV-box met een coaxaansluiting blijft wel nog gewoon functioneren voor Play Sports. 

@janne_man We hebben jouw vraag intern doorgestuurd en zullen iets laten weten van zodra we feedback ontvangen hierover. 

https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewChristof | Expert Moderator

dusbaba
Experienced Veelweter

Wanneer je nu de oude digicorder gaat inruilen in een TN punt kun je dan nog specifiek een TV box vragen MET coax aansluituing ipv een IP TV box of zijn deze niet meer beschikbaar voor omruiling?

annie2
Experienced Weetjesweter
My smart Valentine Wereld gedichtendag Complimentendag Say what?!

donderdag onze 2 digicorders omgeruild voor 2 tv boxen,was geen probleem,de meeste namen een allemaal tv box mee.was in regio st-niklaas

Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Organisatietalent! Topic held(in)!

@annie2  Eigenlijk stom, als ze de coax zenders er af halen moet iedereen dan weer veranderen naar een IP tv box omdat deze zuiniger is en kleiner, de tv box neemt meer plaats in, er zullen mensen zijn dat de IP tv box willen wegens de voordelen, een kabel minder, kleiner en zuiniger (zonder eco mode aan).

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be

Fiber: 8500/2400
dusbaba
Experienced Veelweter

Klopt maar als je modem uitvalt door een technisch probleem heb je niks meer... met de TV box MET coax aansluiting heb je dan wel nog live TV beeld... 😊