Beantwoorden
fieldoxide
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 487
Jij #DTV. Goed bezig! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

CV8560E E-router met Google Nest Wi-Fi Router

Beste forumleden, 

aangezien ik nogal vrij gevoelig ben aan het geluid van de CH8568LG en na advies van enkele forumleden ben ik van plan deze om te ruilen voor de CV8560E. 

Graag had ik voor het draadloze gedeelte de Google nest wi-fi router willen aanschaffen. 

Om eerlijk te zijn ben heb ik weinig ervaring met een andere set up aangezien ik meestal voor de all in one oplossingen ga van Telenet. 

Even mijn situatie schetsen, ik heb een drietal toestellen die ik zou willen aansluiten via UTP kabel. ( tv-box, LG oled tv en een Philips Hue hub voor mijn lampen via afstandsbediening te bedienen). 

Al mijn andere toestellen zijn draadloos ( iphone's, ipad, imac, macbook pro, draadloze luidsprekers, was en droogautomaat). 

Ik heb wel enkele vragen om alles aan te sluiten en tot een goed einde te brengen. 

1. Ik ga er vanuit dat ik de toestellen die verbinden via UTP kabel moet ansluiten aan de CV8560E? 

2. Ik sluit de Google Nest wi-fi router aan via een utp kabel in 1 van de netwerkpoorten van de CV8560E? 

3. En dan misschien de belangrijkste vraag : hoe stel ik de CV8560E in? ( via Telenet mijn instellingen). Zijn er daar een aantal zaken die moeten aangepast worden. 

4. Wat met de Google Nest wi-fi router? Moet hier iets speciaals aangepast worden. 

 

Zoals jullie zien, heel wat vragen, ik zou het heel tof vinden moesten jullie mij al wat kunnen voorthelpen. 

Alvast nen dikke merci voor de hulp en feedback. 

 

 

Tags (2)
0 Likes
52 reacties
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

CV8560E E-router met Google Nest Wi-Fi Router


@fieldoxide  schreef:

@StefaanH @Steven-E @kristofDW 

Dus samengevat mijn drie bedrade toestellen mag ik in de CV8560E steken, de Google Nest wi-fi router verbinden met een UTP kabel aan de CV8560E. 

Daarna in de software van de Google Nest wi-fi deze instellen als access point? 

Klopt mijn redenering? 


Ja, en ook de TV box of digicorder in de CV8560E 😉


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
fieldoxide
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 487
Jij #DTV. Goed bezig! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

CV8560E E-router met Google Nest Wi-Fi Router

Graag had ik iedereen van jullie willen bedanken voor de constructieve medewerking aan deze topic. 

Het is leuk om te zien dat mensen elkaar nog willen helpen. 

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

CV8560E E-router met Google Nest Wi-Fi Router

@fieldoxide  

Dat is ook waar het hier op dit forum om draait hé om elkaar te helpen. En iedereen die massaal reageert doet dat ook graag en dat is al heel veel waard. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

CV8560E E-router met Google Nest Wi-Fi Router


@fieldoxide  schreef:

Graag had ik iedereen van jullie willen bedanken voor de constructieve medewerking aan deze topic. 

Het is leuk om te zien dat mensen elkaar nog willen helpen. 


Ik kan het alleen maar eens zijn met je uitspraak, @fieldoxide.

Echte toppers hier op De Netweters. 😉

 

Mag ik je trouwens vragen het antwoord of de antwoorden die je het meest geholpen hebben als oplossing te markeren? Bedankt. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

fieldoxide
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 487
Jij #DTV. Goed bezig! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

CV8560E E-router met Google Nest Wi-Fi Router

Even een update, vandaag ga ik mijn e-router CV8560 afhalen in het Telenet center in Leuven .

Hopelijk zijn ze voorradig. 

Achterna ga ik de installatie uitvoeren en testen, ik hou jullie op de hoogte. 

0 Likes
fieldoxide
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 487
Jij #DTV. Goed bezig! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

CV8560E E-router met Google Nest Wi-Fi Router

Hallo forumleden, 

ondertussen ben ik de CV8560E gaan afhalen in het Telenet center van Leuven en geïnstalleerd. 

Na de installatie heb ik de Google Nest wi-fi router aangesloten en geconfigureerd en dat liep van een leien dakje. 

En heel mijn systeem is nu muisstil. 😀

Nu had ik nog 1 vraag : als ik nu bij mijn Telenet ga kijken zie ik drie aangesloten toestellen aan de CV8560E. Zijnde mijn tv box, de Google Nest wi-fi router en mijn hub voor de Philips Hue lichten. 

Dit is toch correct aangezien de andere toestellen draadloos verbinding maken via de Google Nest wi-fi router? 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

CV8560E E-router met Google Nest Wi-Fi Router

@fieldoxide  

Dit is inderdaad correct. Je modem zal altijd alle bekabelde verbindingen herkennen , tenzij ze geen naam hebben dan zie je ze wel staan enkel met een Mac adres. Via je nest wifi app ( als die erbij zit ) kan je wel je apparaten zien , ik zie ze toch staan in mijn app welke er verbonden zijn. Dus ook met wifi verbonden zijn. Ik heb Mesh wifi. 

 

Nu kan je dus weer rustig tv kijken zonder het geluid van een ventilator die je laat weten dat het aanwezig is. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
fieldoxide
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 487
Jij #DTV. Goed bezig! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

CV8560E E-router met Google Nest Wi-Fi Router

@patrick37 Bedankt voor de feedback. Wat een verademing nu. 😁

fieldoxide
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 487
Jij #DTV. Goed bezig! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

CV8560E E-router met Google Nest Wi-Fi Router

Voor de geïnteresseerden : een voorbeeldfoto van hoe het systeem is opgesteld in mijn woonkamer. 

IMG_0229.jpegIMG_0230.jpeg

fieldoxide
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 487
Jij #DTV. Goed bezig! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

CV8560E E-router met Google Nest Wi-Fi Router

@patrick37 waar kan je de lijst met aangesloten apparaten terugvinden in de Google Home app? 

Ik heb de IOS versie. 

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

CV8560E E-router met Google Nest Wi-Fi Router


@fieldoxide  schreef:

Nu had ik nog 1 vraag : als ik nu bij mijn Telenet ga kijken zie ik drie aangesloten toestellen aan de CV8560E. Zijnde mijn tv box, de Google Nest wi-fi router en mijn hub voor de Philips Hue lichten. 

Dit is toch correct aangezien de andere toestellen draadloos verbinding maken via de Google Nest wi-fi router? 


Je ziet normaal zowel de bekabelde als de draadloze verbindingen die een DHCP adres gekregen hebben van de Telenet router. (die info is niet altijd even up2date, maar soit)


Hoe heb je je Google Nest wifi nu geconfigureerd?  Indien als AP (= bridged mode, wat ik in jouw geval voor de eenvoudigheid zou aanraden, en dus ook geen MAC bridging aanzetten op "Mijn Telenet"), dan zou je ook al je andere devices moeten zien.
Indien als router, dan ga je die niet zien, omdat de clients zich op laag 3 niveau in een ander IP subnet bevinden.

PS: Indien als Google nest nu als router geconfigureerd, is je Philips Hue dan bekabeld aangesloten op de Telenet modem?  Kan je de Hue nog correct bedienen? Indien niet: zet de Google Nest Wifi in bridged mode. Je toestellen zullen dan wel een nieuw IP adres moeten krijgen via DHCP. Herstart ze eventueel om het proces te versnellen.

 

 


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

CV8560E E-router met Google Nest Wi-Fi Router

@fieldoxide  

Ja kan in je Google Home app enkel de apparaten zien die er aan gekoppeld zijn. Dus als je eens kijkt op je home screen van de Home app dan heb je dus ook bepaalde kamers daarin staan. Daarin staan de apparaten die verbonden zijn. Heb je dus een Google nest Hub dan zie je daarin in staan heb je ook nog een Nest mini dan staat die daar ook in. Maar als het gaat om echt je aangesloten toestellen zoals een iPhone of een een Apple TV dan vind je die daar niet in terug. Als je een chromecast hebt vind je die ook terug. 

 

Nu hopelijk is dit een beetje wat je bedoeld 🙂 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
fieldoxide
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 487
Jij #DTV. Goed bezig! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

CV8560E E-router met Google Nest Wi-Fi Router

@Steven-E Ik heb het apparaat gewoon geconfigureerd out of the box. 

Heb ook geen aanpassingen gedaan in mijn Telenet. 

Ik vermoed ook dat ik de Google Nest niet heb ingesteld als acces point. 

Is er een reden dat ik deze toch moet instellen als acces point? 

Mijn hub van de Philips Hue is rechtstreeks aangesloten aan de Telenet modem via een utp kabel en ik kan de lampen via beide afstandsbedieningen op een correcte manier bedienen. 

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

CV8560E E-router met Google Nest Wi-Fi Router

@fieldoxide  als Bridge mode op je Google Nest wifi niet aanstaat, dan werkt die als een router, die ook NAT (networks address translation) doet.  Ook je Telenet HGW (CV8560E of je vorige Telenet modem doet dit). Je zit nu dus met dubbele NAT.  Op zich niet zo erg, maar sommige online games kunnen hier problemen mee hebben.

 

Via Bridge mode kan je dit vermijden.

Je hebt 2 opties:

- je eigen AP in router mode laten staan, en mac bridging op Mijn Telenet configureren (MAC adres van de internet kant van Google Nest Wifi ingeven).
Je Google Wifi zal dan een publiek adres ontvangen langs de buitenkant zodanig dat de Telenet router geen NAT meer hoeft te doen

-ofwel zet je je Google Nest WIFI in Bridged modus, zodat je de router en NAT functionaliteit op je Google Nest uitschakelt. 

 

EDIT: na lezen van de info bij Google

https://support.google.com/googlenest/answer/6240987/bridge-modus-android#zippy=

 

Probeer misschien toch maar best de eerste optie, met mac bridging.
Of laat het even zoals het is 😉

 


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
fieldoxide
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 487
Jij #DTV. Goed bezig! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

CV8560E E-router met Google Nest Wi-Fi Router

@Steven-E Voorlopig werkt alles naar behoren. Ik zal straks bij wijze van test de Google Nest even in bridge mode plaatsen en dan ook eens naar de configuratie van mijn Telenet netwerk kijken. 

In ieder geval , een dikke merci voor deze uitgebreide feedback.