41723
netweters
|
18253
gesprekken
|
19734
vragen
|
Hello,
Ik heb dus een een bericht gekregen van Telenet dat mijn modem Docsis CH6643E moet worden vervangen wegens de ouderdom.(2010_2012).
Ik heb vandaag gebeld naar Telenet en de nieuwe modem Eurodocsis F@ST3896LG-TN besteld.
Er werd me gezegd langs de telefoon dat de installatiekost door een technieker 85 euro bedroeg. Ik zei dat ik daarmee akkoord was.
Vrijdag 17 november 2023 tussen 10h en 14h30 komt de technieker de nieuwe modem plaatsen.
Maar.... na de telefoon bestelling bij Telenet keek ik op mijn laptop in de postbus. Daarin is een e-mailbericht van Telenet toegekomen met een afrekening van €135.
Zie bijlage. Hoe is dit te verklaren? Is dit gerechtvaardigd?
Er staat duidelijk in het eerste bericht van Telenet dat ik kreeg dat mijn huidige modem Docsis 3.0 CH6643E gratis kan worden vervangen door een nieuwe Telenet modem.
Waarom moet ik nu 50 euro betalen voor het vervangen van mijn modem?
Graag uw advies hierover?
Dank bij voorbaat.
Mvg,
gigi
Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: De Telenet modem is niet gratis!!!
Opgelost! Ga naar oplossing.
Bedankt voor de inlichting.
grtz,
gigi
Het moeilijk maken is makkelijk. Het makkelijk oplossen is blijkbaar moeilijker 😉
Telenet heeft nog niets aangerekend en je hebt nog niet moeten betalen, dus wat is het probleem?
Thanks voor uw antwoord.
Het probleem is dat ik geen Wi-Fi verbinding heb met mijn laptop en de nieuwe modem Eurodocsis 3.1 F@ST3896LG-TN.
De Telenet technieker kan het niet in orde maken en zegt dat ik een computer specialist moet laten komen om dit op te lossen.
Mijn 3 Samsung Galaxy tablets hebben wel een goede Wi-Fi verbinding met de nieuwe modem.
Ook mijn Lenovo laptop heeft een goede Wi-Fi verbinding. Alleen mijn 2 msi cr 61 laptops hebben geen Wi-Fi verbinding met de nieuwe modem.
De Telenet technieker kan de oorzaak niet vinden. De kleuren tv werkt ook goed en de huistelefoon ook.
Voorheen met de oude modem CH6643E docsis 3.0 die moet worden vervangen door Telenet werkten de 2 msi cr61 goed zonder problemen. De oude SSID verschijnt niet meer in de lijst van de netwerken, hoewel de technieker zei dat alles automatisch werd overgenomen door de nieuwe modem.
Hij weet niet hoe het komt dat de naam van de Telenet SSID niet meer in de lijst van de Wi-Fi netwerken komt nadat hij een hele tijd op mijn laptop bezig is geweest.
De Telenet technieker komt zaterdag 25 november langs om te zien wat er precies niet goed werkt met mijn laptops.
Ik werk nu met een kabelverbinding die prima functioneert.
grtz,
gigi
@gigi Jij hebt geen technieker nodig van telenet, maar een computerman die je laptop onder handen neemt
Mag ik beleefd vragen wat u doet veronderstellen dat ik een computer specialist moet vragen en dat u ervan overtuigd bent, dat de Telenet technieker altijd gelijk heeft heeft en dus nooit geen fouten kan maken?
Waarom staat u er niet bij stil dat de msi cr61 laptop goed werkte met de Wi-Fi verbinding en de oude modem CH6643E en na de komst van de Telenet Technieker en zijn tussenkomst geen verbinding meer kreeg met de Wi-Fi verbinding.
Wil je op een goed blaadje staan bij de Telenet diensten?
Het is gemakkelijk om van op afstand uw waarheid te willen verkondigen, maar daarom is die absoluut nog niet juist!
Het feit dat de andere Lenovo laptop en de 3 Samsung Galaxy tablets wil onmiddellijk een goede Wi-Fi verbinding hadden, en de technieker daar niet omtrent en met bezig is geweest spreekt boekdelen.
En dan toch de andere kant opkijken!
Zou je niet beter vragen waarom de oude modem CH6643E en de 2 msi cr laptops goed werkten met de Wi-Fi voordat de technieker kwam?
Blijkbaar niet. Onmiddellijk in het voordeel van de Telenet technieker spreken zonder kennis en geen enkel bewijs .
grtz,
gigi
Als de verbinding met één toestel lukt en met een ander niet, dan is het hoogstwaarschijnlijk aan dat toestel te wijten en niet aan de wifi van je nieuwe router. Dat heeft niets te maken met op een gloed blaadje te willen staan.
Als er iets verandert en daarna gaat iets anders niet, is het een menselijke reactie om te denken dat het door de verandering komt. Het is echter dikwijls niet zo simpel. De technieker die Telenet stuurt is gespecialiseerd in het gedeelte dat Telenet aangaat. Kan die dan niet uw probleem oplossen? Mogelijk wel, niet zeker.
Andere gebruikers (ook ik) geven je een raad. Jij volgt de raad die je wilt. Niemand verplicht je. Ik denk (dat is ook maar mijn mening en dus geen zekerheid) dat jij ook geen bewijs hebt er hier Netweters zijn die zonder kennis de technieker van Telenet gelijk geven. Ik geloof (dat is weer eens een sterke mening en geen zekerheid) dat de meeste mensen goed willen doen, zeker zij die hier trachten problemen op te lossen.
Als de verbinding met één toestel lukt en met een ander niet, dan is het hoogstwaarschijnlijk aan dat toestel te wijten en niet aan de wifi van je nieuwe router. Dat heeft niets te maken met op een gloed blaadje te willen staan.
Kijk daar gaan we weer.
ik citeer:
"dan is het hoogstwaarschijnlijk" aan dat toestel te wijten
Je bent zelf niet helemaal zeker van jouw eigen vaststelling, dan stopt het in feite.
Ik geloof (dat is weer eens een sterke mening en geen zekerheid) dat de meeste mensen goed willen doen, zeker zij die hier trachten problemen op te lossen. helpen.
Dat is mijn overtuiging ook!
Vragen staat vrij. Daarom dat ik ook vragen blijf stellen en de mogelijkheden en opties die aangeboden worden over het netwerk en wifi door de Netweters en ook de kennisdata over het netwerk en Wi-Fi, die is aangegeven op mijn laptop en het internet steeds blijf opvolgen.
De aanhouder wint!
grtz,
gigi
@gigi Bedankt voor je beledigend commentaar.
Waarom hier raad vragen als je toch alles negeert.
Als 4 toestellen wel verbinding kunnen maken en een vijfde niet, waaraan zou het dan liggen
Off-topic
@gigi schreef:...
Kijk daar gaan we weer.
ik citeer:
"dan is het hoogstwaarschijnlijk" aan dat toestel te wijten
Je bent zelf niet helemaal zeker van jouw eigen vaststelling, dan stopt het in feite.
...
grtz,
gigi
Om met een boutade te antwoorden: niets is zeker, behalve de belastingen en de dood.
Om een wijs man te citeren (wijlen rector De Somer van de K.U.L. in zijn toespraak tijdens het pausbezoek): de dwaling wordt waarheid en de waarheid wordt dwaling. Ook dit toont aan dat er zelfs in het wetenschappelijk onderzoek geen zekerheden zijn. Dat noemt men ook voortschrijdend inzicht.
De enige raad die ik u kan geven probeer eens te denken zonder vooringenomen te zijn. Durf te twijfelen aan de besluiten die je trekt uit vaststellingen en zeker aan de verbanden die je aanneemt als zekerheden.
@gigi moest je mij op zo'n manier aanspreken, dan kan je elke verdere hulp vergeten. Waar is dit nu voor nodig?
De fout ligt niet per definitie altijd bij een ander hoor, en niet iedereen is per definitie van slechte wil.
Lees dit boek misschien eens: https://www.standaardboekhandel.be/p/de-meeste-mensen-deugen-9789082942187
@gigi ik heb net een oplossing in dit onderwerp aangeduid, omdat het enige juiste antwoord op je initiële vraag is contact opnemen en de kost van €50 laten crediteren. Dit wordt dan verrekend op je eerstvolgende aanrekening. De vraag die je erna stelde, hebben niets meer met je initiële vraag te maken, daarom dat de oplossing gemarkeerd werd.
moest je mij op zo'n manier aanspreken, dan kan je elke verdere hulp vergeten. Waar is dit nu voor nodig?
De fout ligt niet per definitie altijd bij een ander hoor, en niet iedereen is per definitie van slechte wil.
Ja met zo een filosofisch antwoord is mijn probleem met de Wi-Fi onmiddellijk opgelost.
Bedankt voor de fantastische hulpverlening.
gigi
Blijkbaar ben je niet goed ingelicht over het feit dat de €50 die wordt gevraagd door Telenet voor een activatie is die alleen wordt verrekend bij een eerste activatie van de nieuwe installatie. Deze activatie heb ik reeds vele jaren terug betaald voor de installatie van mijn eerste Telenet modem. En bovendien volg je ook niet zo goed de aankondigingen van Telenet die duidelijk schrijven en vermelden dat de vervanging van een oude modem zoals de docsis 3.0 CH6643E volledig GRATIS is als dit door hen zelf wordt opgelegd in een e-mailbericht aan de Telenet klanten.
grtz,
gigi
Als de verbinding met één toestel lukt en met een ander niet, dan is het hoogstwaarschijnlijk aan dat toestel te wijten en niet aan de wifi van je nieuwe router. Dat heeft niets te maken met op een gloed blaadje te willen staan.
Kijk daar gaan we weer.
Mijn reactie op deze manier komt door het feit dat hier wordt geschreven dat het aan dat toestel dus mijn msi cr61 laptop te wijten is.
Dat kan zeker waar zijn!
Maar daar ben ik niets mee geholpen met dit antwoord . Ik wil de juiste oorzaak kennen en dan ook een oplossing krijgen hoe het toestel kan worden hersteld en weer met de Wi-Fi verbinding van de nieuwe modem kan werken.
grtz,
gigi