41879
netweters
|
18388
gesprekken
|
19873
vragen
|
Hello,
Ik heb dus een een bericht gekregen van Telenet dat mijn modem Docsis CH6643E moet worden vervangen wegens de ouderdom.(2010_2012).
Ik heb vandaag gebeld naar Telenet en de nieuwe modem Eurodocsis F@ST3896LG-TN besteld.
Er werd me gezegd langs de telefoon dat de installatiekost door een technieker 85 euro bedroeg. Ik zei dat ik daarmee akkoord was.
Vrijdag 17 november 2023 tussen 10h en 14h30 komt de technieker de nieuwe modem plaatsen.
Maar.... na de telefoon bestelling bij Telenet keek ik op mijn laptop in de postbus. Daarin is een e-mailbericht van Telenet toegekomen met een afrekening van €135.
Zie bijlage. Hoe is dit te verklaren? Is dit gerechtvaardigd?
Er staat duidelijk in het eerste bericht van Telenet dat ik kreeg dat mijn huidige modem Docsis 3.0 CH6643E gratis kan worden vervangen door een nieuwe Telenet modem.
Waarom moet ik nu 50 euro betalen voor het vervangen van mijn modem?
Graag uw advies hierover?
Dank bij voorbaat.
Mvg,
gigi
Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: De Telenet modem is niet gratis!!!
Opgelost! Ga naar oplossing.
@gigi schreef:Blijkbaar ben je niet goed ingelicht over het feit dat de €50 die wordt gevraagd door Telenet voor een activatie is die alleen wordt verrekend bij een eerste activatie van de nieuwe installatie. Deze activatie heb ik reeds vele jaren terug betaald voor de installatie van mijn eerste Telenet modem. En bovendien volg je ook niet zo goed de aankondigingen van Telenet die duidelijk schrijven en vermelden dat de vervanging van een oude modem zoals de docsis 3.0 CH6643E volledig GRATIS is als dit door hen zelf wordt opgelegd in een e-mailbericht aan de Telenet klanten.
grtz,
gigi
Ik denk dat je @Suzy verkeerd begrepen hebt. Ze geeft aan dat de €50 inderdaad gecrediteerd (terugbetaald) zou moet worden, omdat deze niet aangerekend had moeten worden. Jullie zeggen dus hetzelfde.
@gigi schreef:
Blijkbaar ben je niet goed ingelicht over het feit dat de €50 die wordt gevraagd door Telenet voor een activatie is die alleen wordt verrekend bij een eerste activatie van de nieuwe installatie. Deze activatie heb ik reeds vele jaren terug betaald voor de installatie van mijn eerste Telenet modem. En bovendien volg je ook niet zo goed de aankondigingen van Telenet die duidelijk schrijven en vermelden dat de vervanging van een oude modem zoals de docsis 3.0 CH6643E volledig GRATIS is als dit door hen zelf wordt opgelegd in een e-mailbericht aan de Telenet klanten.
grtz,
gigi
@gigi ik heb ook niet geschreven dat deze €50 te wijten is aan een activatiekost. Ik heb wel aangegeven dat de oplossing voor jouw initiële vraag gegeven werd en ik deze daarom heb aangeduid, namelijk dat dit met een creditering via de klantendienst geregeld moet worden. Op jouw eigen screenshot hier zie je dat de omschrijving bij de €50 kost 'Modem ruilen' is, waardoor je dus 100% zeker kan zijn dat dit niet met een activatiekost te maken heeft.
Het is wel begrijpelijk dat het verwarrend is voor jou als klant, omdat in de eerste communicatie van Telenet gesproken is over een gratis vervanging. Dat wijst dus nogmaals dat er systematisch fout is gelopen dit gecorrigeerd moet worden.
Vriendelijk dank voor uw antwoord.
Hello Suzy,
Het is wel begrijpelijk dat het verwarrend is voor jou als klant, omdat in de eerste communicatie van Telenet gesproken is over een gratis vervanging. Dat wijst dus nogmaals dat er systematisch fout is gelopen dit gecorrigeerd moet worden.
Vriendelijk dank voor uw antwoord.
Ja het is juist dat het om een omruiling gaat,die gratis moet geschieden.
En dat het Telenet personeel maar half op de hoogte is van hun eigen promoties en gratis dienstverleningen komt niet positief over bij de potentiële klanten.
Het feit dat mijn msi cr61 intel core i-3 4100M WEL een goede Wi-Fi verbinding heeft bij mijn dochter die een Proximus contract heeft is toch een serieuze vaststelling !
En als de Telenet technieker dan zei dat er een computer specialist moet komen omdat hij zelf niet in staat is om een Wi-Fi verbinding in de stellen met de nieuwe Telenet modem F@ST3896LG-TN op diezelfde msi cr 61 i-3 4100M, is dat op zijn minst toch verbazend te noemen.
grtz
gigi
Hello,
Ik weet dat je het goed bedoelt maar de afrekening komt niet langs een factuur van Telenet.
Na driemaal bellen is het eindelijk in orde gekomen. Ze wilden de correctie van €50 het eerst regelen langs het openstaand saldo. Maar ik had een e-mail gekregen dat de rekening zou worden aangerekend op datum van 7/12/2023 langs de domiciliëring van mijn Bank Pnb Parisbas Fortis. Nadat ik zei dat ik geen openstaand saldo staan heb en de rekening zou worden vereffend langs mijn domiciliëring volgende maand ging er een lichtje branden bij de medewerkster van Telenet en ze vroeg mijn bankrekeningnummer. Eind goed, al goed.
grtz,
gigi
mailbericht
Met factuur bedoelde ik weldegelijk wat Telenet "aanrekeningen" noemt (zijn dat geen synoniemen?)
Sorry voor eventuele verwarring?
Het initiële bedrag zou normaal te vinden moeten zijn in je aanrekeningen (die je via Mail of op papier krijgt en kan terugvinden in Mijn Telenet) het teruggekregen bedrag (als creditnota) ook. Dat is in principe het bewijs dat je het geld terecht hebt terugontvangen.
Maar zoals je zegt. Eind goed, al goed.
Hello,
Ik sta weer met open mond te kijken naar het volgende:
Mijn nieuwe geïnstalleerde Docsis 3.1 F@ST3896LG-TN heeft rare kuren.
Hij maakt een goede Wi-Fi verbinding met mijn 3 Samsung Galaxy tablets, met mijn Lenovo laptop waarop de Telenet technieker niet bezig is geweest.
Ik heb mijn msi cr 61 laptop waarop de Telenet technieker bezig is geweest meegenomen laatstleden naar mijn dochter in Sint-Niklaas en daar had ik ook onmiddellijk een goede Wi-Fi verbinding met de Proximus modem die daar is geïnstalleerd.
Vandaag heeft mijn dochter haar Acer Aspire laptop(2015)meegebracht waar een netwerk adapter is ingebouwd met een release datum 26/03/2016.
MERK OP dat ik de release datum van de Wi-Fi kaart opnoem, dit om aan te tonen dat deze netwerk adapter dezelfde release (2016)datum heeft als mijn laptop msi cr61 waarin ook een netwerk kaart steekt met een release datum uit 2016.
De insinuaties die ik reeds mocht ontvangen dat de driver van de netwerk adapter wel eens de oorzaak kan zijn is hierbij twijfelachtig geworden over de ouderdom van de driver(2016) die dus niet meer zou kunnen samenwerken met Windows 10.
WANT de Acer Aspire met een netwerk Wi-Fi adapter Qualcomm Atheros AR956xWireless(2016) werkt uitstekend met de Wi-Fi verbinding van mijn nieuwe F@ST3896TN Telenet modem.
Dus de msi cr 61 i-3 cpu 4100M heeft problemen met de Wi-Fi connection van de new modem. Ook de tweede msi cr61 i-5 4200M cpu heeft problemen met de Wi-Fi connection van de nieuwe Telenet modem. MAAR ....... ik moet hierbij WEL opmerken dat zowel de laptop msi cr61 i-3 4100M als de laptop msi cr61 I-5 4200M cpu dezelfde merknaam Realtec RTL 8723 BE Wireless LAN 802.11n PCI-E NIC hebben.
Dit in tegenstelling met het merk Qualcomm Atheros AR956x Wireless van de Wi-Fi adapter die in de Acer Aspire laptop is ingebakken.
In de Lenovo laptop zit de Realtec RTL 8723 BE dus niet hetzelfde als de Realtec RTL 8723AE in de 2 msi cr61 laptops.
Of de oorzaak bij de Realtec RTL8723AE Wireless adapter ligt met een verschillende driver kan natuurlijk ook zijn.
Dat de driver van de Wi-Fi adapters Realtec RTL 8723 AE niet meer voldoet zoals de drivers van de andere WiFi adapters uit 2016 kan mogelijk zijn.
In feite om dit juist te weten te komen zou ik bij iemand moeten kunnen gaan die ook een nieuwe Telenet modem F@ST3896LG-TN bezit en dan kijken of mijn 2 laptops msi cr 61 met de ingebouwde Wi-Fi lan cards verbinding krijgen of niet.
Dit zou de bedenking kunnen uitsluiten dat de Telenet technieker per ongeluk een fout heeft begaan toe hij een half uur op mijn msi cr 61 laptop bezig was.
Niet zo maar zeggen dat de oorzaak van geen Wi-Fi verbinding te wijten is aan de niet goede werking van de msi cr61 laptop, maar dat het ook een andere storing of foutieve ingeving met onjuiste data instellingen kan zijn, die zijn doorgegeven aan de Telenet server.
En dat dringt dikwijls niet goed door.
grtz,
gigi
Waarom start jij telkens een nieuwe topic over hetzelfde probleem?
Op een Forum is dat erg storend, maar ook zeer inefficiënt, gezien de lezer niet ziet wat er vooraf ging.
Als er "nieuwe inzichten" zijn over een bestaand probleem, post dan gerust een nieuw bericht in het bestaande topic?
@Moderator samenvoegen?
@gigi Als je geen computer expert wil laten komen, gooi dan die oude laptop buiten en koop een nieuwe recente.
@gigi schreef:ik moet hierbij WEL opmerken dat zowel de laptop msi cr61 i-3 4100M als de laptop msi cr61 I-5 4200M cpu dezelfde merknaam Realtec RTL 8723 BE Wireless LAN 802.11n PCI-E NIC hebben.
De recentste driver vind je op de website van de fabrikant: https://www.realtek.com/en/component/zoo/category/rtl8723be-software
Deze netwerkkaart ondersteunt alleen 2,4 GHz en dat geeft soms problemen met een gecombineerd 2,4 GHz/5 GHz-netwerk zoals de Telenet F@ST3896LG-TN Wifi aanbiedt.
Jammer genoeg kan je het Wifi-netwerk van die Telenet-modem niet opsplitsen in 2,4 GHz en 5 GHz zoals bij Proximus wel kan.
Je zou dus kortstondig over een 2,4 GHz Wifi-netwerk moeten kunnen beschikken om je laptop te kunnen toevoegen aan het Wifi-netwerk van je Telenet-modem.
Er bestaan daar minstens drie slimme trucs voor:
Als het bovenstaande niet lukt, kan je natuurlijk ook de Wifi van de Telenet-modem uitschakelen en zelf een Wifi-toegangspunt aanschaffen dat een apart 2,4 Wifi-netwerk ondersteunt. De Wifi-routers van fabrikant TP-Link ondersteunen dit bijvoorbeeld.
Ja dat heb ik ook al gedacht. Financieel is dat geen probleem voor mij. Maar dan moet de laptop werkelijk stuk zijn en niet meer werken.
En omdat mijn laptop wel een goede Wi-Fi connection had met de modem van Proximus bij mijn dochter twijfel ik heel sterk aan de woorden van de Telenet technicus dat de oorzaak bij mijn laptop is te vinden.
Zoals ik reeds schreef is de enige manier om te weten te komen welke de juiste issue is om mijn laptop met een andere nieuwe Telenet docsis 3.1 F@ST3896TN uit te testen.
Of misschien de nieuwe Telenet modem te laten uitlezen en testen door Telenet . Dan pas kan ik zekerheid krijgen dat de fout ofwel aan de laptop of aan de technicus is te wijten.
De aanhouder wint.
grtz,
gigi
Hetgeen je schrijft is correct in zekere zin als het zo zou worden toegepast en uitgevoerd.
Echter beginnen de Telenet medewerkers over een openstaand saldo dat in de sub categorie van Rekeningen staat aangeduid als je die hebt in mijn Telenet.be
Dus zeiden ze aan de telefoon dat ik de correctie zou zien staan in het openstaand saldo. Toen ik ging kijken naar mijn openstaand saldo in mijn Telenet.be stond er vermeld: U hebt geen openstaand saldo staan.
Dat moest ik dus duidelijk maken langs de telefoon aan de volgende Telenet medewerker of -medewerkster. Vermits er een e-mailbericht was gekomen dat op 7 december 2023 de volle kostprijs dus €135 zou worden afgehaald, dus €50 teveel moest ik haar duidelijk maken dat dit liedje niet doorging. Als je al betaald hebt zullen we de correctie (€50) in krediet brengen bij de volgende maandelijkse abonnement afrekening.
Ik antwoordde dat ik nog niet betaald had en dat de €50 die niet mocht aangerekend worden toch van mijn maandelijkse domiciliëring zou worden afgehaald. Daar ging ik absoluut niet mee akkoord. Dan vroeg ze mijn bankrekening nummer opdat de correctie van €50 op deze manier kon worden gestort. Dit zou binnen de 5 dagen gebeuren.
Maar wie is er nog overtuigd of dit zo zal gebeuren na de vorige onbegrippen die zijn begaan door Telenet? Dus pas als ik mijn bankrekening uittreksel zal zien kan ik met overtuiging vaststellen of haar belofte juist is.
grtz,
gigi
ja je hebt gelijk in dit opzicht. Zeker als het altijd om dezelfde vraagsteller gaat! Maar dat is niet het geval. En dan geef ik antwoord aan de nieuwe vragensteller.
En omdat deze niet volledig op de hoogte is van mijn vorige vragen kan ik niet anders dan opnieuw hetzelfde relaas te doen. Zeker als ik lees dat ze nog niet voor de helft op de hoogte zijn van de juiste vorige vraagstelling. Het feit dat elke Netweter zonder voorafgaande reactie op mijn vragen toch tussenbeide mag komen zonder voldoende kennis is dus ook niet goed te keuren. Probeer het aan beide kanten te bekijken.
grtz,
gigi