Hello,
Ik sta weer met open mond te kijken naar het volgende:
Mijn nieuwe geïnstalleerde Docsis 3.1 F@ST3896LG-TN heeft rare kuren.
Hij maakt een goede Wi-Fi verbinding met mijn 3 Samsung Galaxy tablets, met mijn Lenovo laptop waarop de Telenet technieker niet bezig is geweest.
Ik heb mijn msi cr 61 laptop waarop de Telenet technieker bezig is geweest meegenomen laatstleden naar mijn dochter in Sint-Niklaas en daar had ik ook onmiddellijk een goede Wi-Fi verbinding met de Proximus modem die daar is geïnstalleerd.
Vandaag heeft mijn dochter haar Acer Aspire laptop(2015)meegebracht waar een netwerk adapter is ingebouwd met een release datum 26/03/2016.
MERK OP dat ik de release datum van de Wi-Fi kaart opnoem, dit om aan te tonen dat deze netwerk adapter dezelfde release (2016)datum heeft als mijn laptop msi cr61 waarin ook een netwerk kaart steekt met een release datum uit 2016.
De insinuaties die ik reeds mocht ontvangen dat de driver van de netwerk adapter wel eens de oorzaak kan zijn is hierbij twijfelachtig geworden over de ouderdom van de driver(2016) die dus niet meer zou kunnen samenwerken met Windows 10.
WANT de Acer Aspire met een netwerk Wi-Fi adapter Qualcomm Atheros AR956xWireless(2016) werkt uitstekend met de Wi-Fi verbinding van mijn nieuwe F@ST3896TN Telenet modem.
Dus de msi cr 61 i-3 cpu 4100M heeft problemen met de Wi-Fi connection van de new modem. Ook de tweede msi cr61 i-5 4200M cpu heeft problemen met de Wi-Fi connection van de nieuwe Telenet modem. MAAR ....... ik moet hierbij WEL opmerken dat zowel de laptop msi cr61 i-3 4100M als de laptop msi cr61 I-5 4200M cpu dezelfde merknaam Realtec RTL 8723 BE Wireless LAN 802.11n PCI-E NIC hebben.
Dit in tegenstelling met het merk Qualcomm Atheros AR956x Wireless van de Wi-Fi adapter die in de Acer Aspire laptop is ingebakken.
In de Lenovo laptop zit de Realtec RTL 8723 BE dus niet hetzelfde als de Realtec RTL 8723AE in de 2 msi cr61 laptops.
Of de oorzaak bij de Realtec RTL8723AE Wireless adapter ligt met een verschillende driver kan natuurlijk ook zijn.
Dat de driver van de Wi-Fi adapters Realtec RTL 8723 AE niet meer voldoet zoals de drivers van de andere WiFi adapters uit 2016 kan mogelijk zijn.
In feite om dit juist te weten te komen zou ik bij iemand moeten kunnen gaan die ook een nieuwe Telenet modem F@ST3896LG-TN bezit en dan kijken of mijn 2 laptops msi cr 61 met de ingebouwde Wi-Fi lan cards verbinding krijgen of niet.
Dit zou de bedenking kunnen uitsluiten dat de Telenet technieker per ongeluk een fout heeft begaan toe hij een half uur op mijn msi cr 61 laptop bezig was.
Niet zo maar zeggen dat de oorzaak van geen Wi-Fi verbinding te wijten is aan de niet goede werking van de msi cr61 laptop, maar dat het ook een andere storing of foutieve ingeving met onjuiste data instellingen kan zijn, die zijn doorgegeven aan de Telenet server.
En dat dringt dikwijls niet goed door.
grtz,
gigi