24815
netweters
|
152887
antwoorden
|
20752
vragen
|
Als ik op mijn laptop van het werk verbinding maak (van thuis uit) met de VPN werkt mijn internet niet meer. Dat zou te maken hebben met de range van mijn IP-adres.
Na een gesprekje met ChatGPT heb ik de range al proberen aan te passen van mijn IP-adres, maar toch werkt het niet (ik ben een leek, dus ook niet evident om uit te zoeken wat ik precies moet doen). ChatGPT vroeg me nu om aan Telenet het volgende te vragen: Blokkeert mijn modem UDP 500, UDP 4500 of IP-protocol ESP?
Daar kunnen zij helaas niet op antwoorden en ze verwijzen mij naar hier voor hulp.
Alvast bedankt voor de hulp!
Titel gewijzigd door Anaïs(mod) | Vorige titel: Internet werkt niet wanneer VPN ingeschakeld
chatGPT weet niet alles he :-).
Ik zie niet in wat IP range precies te maken zou hebben met VPN en/of packet drops.
Wat bedoel je overigens met "de range van je IP netwerk" ? Over welke "range" gaat het ?
Maar bon, een VPN opent een poort outbound, en voor zover ik weet blokkeert Telenet geen outbound poorten. Inbound wel, uiteraard, om access te verhinderen van buitenuit naar je modem/home.
Denk dat er misschien wat verduidelijking nodig is