Beantwoorden
Jamingo
Professional Meerweter
Berichten: 126
Een bus vol! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

Mobiele data bij ONE verhoogd per simkaart

Hallo,

 

ik kan jullie bevestigen dat Telenet dit weekend bezig is met de date te verhogen van 40GB per simkaart naar 300GB per simkaart bij one(up).

waarschijnlijk vanavond na hun ‘onderhoudswerken’ zal dit publiek zichtbaar zijn 

 

Veel mobiel surfplezier!

 

Titel gewijzigd door Bert (mod) | Vorige titel:Mobiel internet bij one verhoogd naar 300GB per simkaar

0 Likes
106 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Mobiele data bij ONE verhoogd per simkaart

@flip1953 

Het was ook in antwoord op @janne_man en niet op wat @Jamingo had vermeld met het product fiche. 

De info op de website zal zeker wel aangepast worden daar ben ik zeker van overtuigd. 

Maar geduld heb ik genoeg das geen probleem.....


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Mobiele data bij ONE verhoogd per simkaart

Telenet heeft nog tijd om aan te passen de datum is niet 1 aug maar 23 aug

https://www.bipt.be/index.php/file/cc73d96153bbd5448a56f19d925d05b1379c7f21/100143221b6cedbbd9f104f2...

 

m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Mobiele data bij ONE verhoogd per simkaart

Mij maakt het eerlijk gezegd allemaal niet uit, ik kwam toch niet aan die 40 GB 🤣 wel handig meegenomen natuurlijk!


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Kcquipor
Freshman Meerweter
Berichten: 62
Topicvreter! Topicwurm! Al 25 duimen! Goed bezig!

Mobiele data bij ONE verhoogd per simkaart


@m-jan20  schreef:

Mij maakt het eerlijk gezegd allemaal niet uit, ik kwam toch niet aan die 40 GB 🤣 wel handig meegenomen natuurlijk!


Nu met bvb 600GB met 2 simkaarten is het wel een goed moment voor een mobiele 5g router te kopen als backup lijn of voor op locatie 🙂 kan ik eindelijk mijn data simkaart eens gebruiken 🙂 

flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Mobiele data bij ONE verhoogd per simkaart


@luc55  schreef:

Telenet heeft nog tijd om aan te passen de datum is niet 1 aug maar 23 aug

https://www.bipt.be/index.php/file/cc73d96153bbd5448a56f19d925d05b1379c7f21/100143221b6cedbbd9f104f2...


Het gaat hier niet over de datum. Telenet heeft blijkbaar al zelf beslist dat ze het vroeger laten ingaan 😊.

De discussie ging over het feit dat de informatie nog niet overal aangepast is op alle pagina's van de Telenet website.

Ook de tarieftoeslag voor EU-roaming buiten bundel is nog op verschillende plaatsen niet correct ... 

BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

Mobiele data bij ONE verhoogd per simkaart

Het is inderdaad een logisch gevolg vanuit de beslissing van het BIPT dat Telenet de FUP limieten van hun ONE product gaat aanpassen om in regel te zijn. Alleen is het weer jammer dat ze dit (weer) op het laatste moment doen. Eerst kijken wat de concurrentie doet en dan nog eerst lang vergaderen over wat ze zelf moeten gaan doen.

Ik had eerst gedacht dat ze de term 'onbeperkt' zouden vervangen door 'onbezorgd'. Het marketing team had deze term her en der op hun website al eens uitgeprobeerd. Op die manier waren ze conform volgens de richtlijnen van het BIPT en zou er op zich niet zo veel veranderen.

Maar persoonlijk denk ik dat het (opnieuw) paniek was aan de grote ronde tafel bij Telenet toen Proximus zijn abonnementen aanpaste op 1 juni. Sommige abonnementen kregen een naamsverandering en het abonnement met de term 'onbeperkt' kreeg inderdaad een FUP van 300GB. Ik denk dat deze beslissing bij Proximus doorslaggevend was bij Telenet om zulke FUP ook aan te bieden in hun ONE producten.

Maar zoals eerder gezegd, de dag van vandaag is hier nog steeds niet over gecommuniceerd en zelfs de productfiches tonen dit nog steeds niet. Het is een beetje jammer dat ze niet zo'n trendsetter zijn en pas twee maanden later reageren dan hun grote concurrent.


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



Lieselot91
Ex-Moderator
Berichten: 196
De race is begonnen! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number! Lezersgoud. Respect!

Mobiele data bij ONE verhoogd per simkaart

We hebben ondertussen intern de bevestiging gekregen dat Telenet tegen 23/08 de nodige aanpassingen zal doorvoeren om in lijn te zijn met het BIPT. De nodige wijzigingen op de website zullen dan ook volgen.


Lieselot | Ex-Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Heiko
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Say what?! Wereld gedichtendag Complimentendag Star Wars Day

Mobiele data bij ONE verhoogd per simkaart

Super 300GB per sim Karte 👍👍👍😉

0 Likes
Evdb
Experienced Meerweter
Berichten: 97
WOW, overzichtelijk! De vlam zit erin. Al 25 duimen! Goed bezig!

Mobiele data bij ONE verhoogd per simkaart

Ik ben benieuwd naar de gevolgen voor de snelheid op het GSM-netwerk. Als iedereen nu massaal filmpjes begint te kijken op zijn GSM...

0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Mobiele data bij ONE verhoogd per simkaart

Er zal geen probleem komen ze zullen de onbeperkt verwijderen en de hoeveelheid zetten wat je mag gebruiken 

zoals een prox abo voor telefoon enkel  van 50 euro dat onbeperkt heeft zal er niet komen

DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Mobiele data bij ONE verhoogd per simkaart

Of den truc magic a la belge...

** Door de stijgende energieprijzen en loonkosten zijn we genoodzaakt om de factuur van onze klanten te doen stijgen bla bla bla..**

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Mobiele data bij ONE verhoogd per simkaart


@Evdb  schreef:

Ik ben benieuwd naar de gevolgen voor de snelheid op het GSM-netwerk. Als iedereen nu massaal filmpjes begint te kijken op zijn GSM...


Denk nu echt dat iedereen nu massaal filmpjes gaat downloaden?

De meeste One(up) klanten kwamen al ruimschoots toe met hun datapot van 2*40GB (BE + EU) per mobiel nummer ...

 

Het voordeel van de hogere limiet is dat je nu "onbezorgd" mobiel internet kan gebruiken, zonder voortdurend je volume in de gaten te moeten houden ...

Niet dat je nu persé jouw maandelijks volume moet opgebruiken ...

Maar je hebt gelijk, het datavolume blijft jaarlijk stijgen .... en dat zou een impact kunnen hebben op de snelheid als het netwerk niet mee evolueert ...

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Mobiele data bij ONE verhoogd per simkaart


@luc55  schreef:

Er zal geen probleem komen ze zullen de onbeperkt verwijderen en de hoeveelheid zetten wat je mag gebruiken 


Bron?

Speculatie? Glazen bol?

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Mobiele data bij ONE verhoogd per simkaart

@flip1953 

Gezond boerenverstand met de nodige achterdocht: eerst zien, dan geloven?

Ik zie nog altijd geen bevestiging dat het effectief 300 GiB wordt. Enkel dat de pagina's op 23 augustus worden aangepast in overeenstemming met de eisen van het BIPT. Dat kan volgens mij zowel ja als neen betekenen.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Mobiele data bij ONE verhoogd per simkaart




@sb  schreef:

Ik zie nog altijd geen bevestiging dat het effectief 300 GiB wordt. 


Dan heb je toch iets gemist in deze discussie?? Kijk anders eens op de Productfiche van One: Bundle_18405_NL_ONE_for1.pdf (telenet.be)

Daar lees ik toch zwart op wit (rood op wit) 😊

Onbeperkt surfen:
i. Verbruik in België: eens het gezamenlijke volume van de simkaarten per maand wordt behaald (300 GB voor 1 mobiel nummer, 600 GB voor 2 mobiele nummers, 900 GB voor 3 mobiele nummers, 1200 GB voor 4 mobiele nummers en 1500 GB voor 5 mobiele nummers), kan de klant verder surfen aan een verlaagde snelheid van 512 kbps tot de volgende aanrekeningsperiode.
Aanbod op voorwaarde van een normaal gebruik, zoals gedefinieerd in de Voorwaarden voor een normaal gebruik in het kader van een onbeperkt aanbod.


ii. Verbruik in de rest van de EU-zone: het inbegrepen gezamenlijke mobiele internetvolume per maand is beperkt tot 40 GB voor 1 mobiel nummer, 80 GB voor 2 mobiele nummers, 120 GB voor 3 mobiele nummers, 160 GB voor 4 mobiele nummers en 200GB voor 5 mobiele nummers; boven het inbegrepen mobiele internetvolume kan verder gesurft worden aan normale snelheid aan 0,0030 euro (incl. btw) per MB.

PS - dit laatste is wel verkeerd. Volgens de EU regels is de datatoelag maximaal 2€ per GB exclusief BTW. Dat mag dus maximaal 0.00236 euro (incl. BTW) per MB zijn: 2€ per GB / 1024 * 1.21 = 0.00236) 😊 [reeds gemeld aan Telenet]


@sb  schreef:

eerst zien, dan geloven?


Wat wil je nog meer zien voor je het gelooft?

Nu nog schrijven dat "ze het woord onbeperkt zullen verwijderen, en de hoeveelheid zetten wat je mag gebruiken" - op een ogenblik dat het al bekend is dat Telenet de data verhoogt - is geen achterdocht, maar verkeerde insinuatie en/of zuivere speculatie, toch ??

Of bedoel je dat Telenet het woord "onbeperkt" nog zou verwijderen op een pagina die pas sedert enkele dagen vernieuwd werd? 😃