Beantwoorden
Jamingo
Professional Meerweter
Berichten: 126
Een bus vol! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

Mobiele data bij ONE verhoogd per simkaart

Hallo,

 

ik kan jullie bevestigen dat Telenet dit weekend bezig is met de date te verhogen van 40GB per simkaart naar 300GB per simkaart bij one(up).

waarschijnlijk vanavond na hun ‘onderhoudswerken’ zal dit publiek zichtbaar zijn 

 

Veel mobiel surfplezier!

 

Titel gewijzigd door Bert (mod) | Vorige titel:Mobiel internet bij one verhoogd naar 300GB per simkaar

0 Likes
106 reacties
BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

Mobiele data bij ONE verhoogd per simkaart

Ik begrijp toch nog een beetje de reactie van @sb. Tot de tijd dat Telenet de nodige aanpassingen heeft doorgevoerd is het afwachten geblazen. De huidige FUP van 40GB per mobiel nummer is de dag van vandaag nog steeds van toepassing. Je bent pas zeker tot wanneer Telenet je hiervan op de hoogte heeft gesteld.

Uiteraard ben ik er wel van overtuigd dat de FUP verhoogd gaat worden naar 300GB bij de ONE producten. Het speurwerk van @Jamingo toont aan dat Telenet de productfiches van de ONE producten al heeft aangepast in ons voordeel. Trouwens moest Telenet nu toch nog gaan beslissen om hieronder uit te geraken dan zal de schade aan hun imago wel bijzonder groot worden. Concurrent Proximus past al 2 maanden netjes deze BIPT regels toe.

En net dit maakt het weeral jammer...hier en daar merken gebruikers veranderingen in de productfiches op. Als je goed speurwerk verricht vind je die informatie gewoon op hun eigen website. Er is helemaal geen verassing meer. Wat best wel jammer is! Het leuke moment wanneer iedereen een mail kreeg met dit goede nieuws is gewoon verloren gegaan. Maar dat is eigenlijk ook wel hun eigen schuld doordat ze praktisch wachten tot de deadline om deze verandering door te voeren.

Dus waarom steken ze nu geen tandje bij en verhogen ze de FUP niet onmiddellijk. Zo is het voor iedereen meteen duidelijk. Nu gaan er allerlei geruchten via sites, sociale media, enzovoort. Moesten ze gelijk met een persmededeling komen dan is het meteen een 'good news show' en de verwarring voor sommigen is meteen weg.

Maar weer moeten gebruikers echt tot het laatste moment wachten. Een cadeautje krijg je blijkbaar niet zomaar. En eigenlijk hebben we dit cadeautje volledig aan onze regulator te danken.


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



dsuls
Professional Meerweter
Berichten: 128
De vernieuwde WIGO? Een bus vol! Topicvreter! Warming up?

Mobiele data bij ONE verhoogd per simkaart

Dank je wel! Nog even een concreet voorbeeld om te checken dat ik het 100% begrijp.
Stel: ik heb 1 SIM kaart, en mijn nieuwe facturatieperiode begint op 12 augustus. Ik begin massaal te verbruiken, en op 20 augustus overschrijdt ik mijn bestaande limit van 40GB.

Op dat moment wordt mijn snelheid verlaagd, maar zodra de nieuwe limieten van kracht zijn op 23 augustus kan ik opnieuw verder surfen op normale snelheid (zolang ik maar niet vóór 12 september de 300GB overschrijdt).

Kan je even bevestigen dat het inderdaad op deze manier zal gaan volgens het scenario dat ik beschrijf?

Of is het zo dat de 300GB automatisch van kracht wordt in de facturatieperiode waar 23 augustus in valt, en mijn snelheid niet verlaagd gaat worden?

0 Likes
dannyro
Professional Meerweter
Berichten: 126
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Mobiele data bij ONE verhoogd per simkaart

Naamloos.jpg

 

Er staat nu al...zie afbeelding.

0 Likes
BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

Mobiele data bij ONE verhoogd per simkaart


@dannyro  schreef:

Er staat nu al...zie afbeelding.


En net dit creëert de verwarring. De kleine lettertjes tonen vandaag de dag nog altijd de FUP van 40GB per mobiel nummer aan. Niet meer of minder.

Het woordje 'onbeperkt' gebruikt Telenet al vanaf het begin voor dit product. Dat is altijd al zo geweest. Maar het woordje 'onbeperkt' heeft nog steeds niet de opgelegde vereisten van de regulator om deze te gebruiken in hun marketing. Dus @dsuls, net als alle andere ONE gebruikers hebben de dag van vandaag nog steeds een FUP van 40GB per mobiel nummer.


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



dsuls
Professional Meerweter
Berichten: 128
De vernieuwde WIGO? Een bus vol! Topicvreter! Warming up?

Mobiele data bij ONE verhoogd per simkaart

Yep, Telenet heeft mij ook al via Messenger bevestigd dat "tot zeker 23 augustus blijft alles zoals het nu is betreffende het dataverbruik".
Dus op dit moment nog steeds 40GB. Wat er nu in mijn specifiek beschreven scenario zou gebeuren is niet duidelijk, maar we zullen wel zien.

 

Evdb
Experienced Meerweter
Berichten: 97
WOW, overzichtelijk! De vlam zit erin. Al 25 duimen! Goed bezig!

Mobiele data bij ONE verhoogd per simkaart

Ik denk dat ze schrik hebben voor een overbelasting van het GSM netwerk.

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Mobiele data bij ONE verhoogd per simkaart


@dsuls  schreef:

...
Stel: ik heb 1 SIM kaart, en mijn nieuwe facturatieperiode begint op 12 augustus. Ik begin massaal te verbruiken, en op 20 augustus overschrijdt ik mijn bestaande limit van 40GB.

Op dat moment wordt mijn snelheid verlaagd, maar zodra de nieuwe limieten van kracht zijn op 23 augustus kan ik opnieuw verder surfen op normale snelheid (zolang ik maar niet vóór 12 september de 300GB overschrijdt).

Kan je even bevestigen dat het inderdaad op deze manier zal gaan volgens het scenario dat ik beschrijf?

Of is het zo dat de 300GB automatisch van kracht wordt in de facturatieperiode waar 23 augustus in valt, en mijn snelheid niet verlaagd gaat worden?


@dsuls ik zou het scenario dat je hier op tafel legt graag voor je verduidelijken, wat vanaf 23/08, maar helaas hebben we daar zelf ook nog geen zicht op. Zodra we over alles duidelijk kunnen communiceren (zoals we het zelf ook liever doen), delen we het zeker en vast op De Netweters in deze thread. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

Mobiele data bij ONE verhoogd per simkaart


@Evdb  schreef:

Ik denk dat ze schrik hebben voor een overbelasting van het GSM netwerk.


De meeste consumenten boeit het helemaal niet of er nu een FUP van 40GB of 300GB is. Voor velen is dit (ruimschoots) voldoende. Uiteraard zullen er zeker zijn die met de start van de nieuwe FUP hun eigen grenzen (tijdelijk) zullen verleggen. Gewoon omdat het kan en niet omdat het nodig is. 😉

Denk je nu zelf niet dat de regulator in gesprek is geweest met de operatoren vooraleer deze richtlijnen te lanceren? Denk je niet dat de regulator een goed beeld heeft van hoe de netwerken in elkander steken? Welke frequentiebanden er op bepaalde plaatsen extra nodig zijn enzovoort?

Netcongestie is iets dat constant wordt opgevolgd zodat er tijdig kan ingegrepen worden. Want soms gebeuren er externe factoren die plots het netwerk compleet kunnen overbelasten. Herinner je nog het Pukkelpop verhaal? Ook al was daar tijdig op geanticipeerd om een netcongestie te voorkomen door middel van extra antennes en capaciteit. Niemand kon voorzien dat iedereen op hetzelfde moment poogde om te bellen en te sms'en in weersomstandigheden die ook nog nadelig zijn voor het netwerk. Ook al kan je niet alle externe factoren elimineren er is daar veel van geleerd. Ik denk dat je de dag van vandaag wel mag zeggen dat netcongestie goed wordt opgevolgd en dat hier tijdig op wordt geanticipeerd door tal van technieken.

De regulator houdt nota bene dergelijke congesties ook in het oog en weet perfect wat de netwerken wel of niet aankunnen. Ze zullen dus vast en zeker geen fup voorleggen waarbij ze weten dat het de dag van vandaag voor problemen gaat zorgen. Een studie die het BIPT vorig jaar uitbracht voorspelde al de risico's van congestie bij de 4G netwerken. Ondertussen is er hard gewerkt aan een verhoogde capaciteit en zijn er nieuwe frequentiebanden bijgekomen.


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Mobiele data bij ONE verhoogd per simkaart

Overbelasting zal er niet gebeuren als de one klanten niet te zot worden of onnozel doen met netwerk

anders zal er ingrepen worden

0 Likes
Evdb
Experienced Meerweter
Berichten: 97
WOW, overzichtelijk! De vlam zit erin. Al 25 duimen! Goed bezig!

Mobiele data bij ONE verhoogd per simkaart

De 'Bijzondere voorwaarden ONE en ONE UP' zijn aangepast. Het is nu 300 GB per mobiel nummer.

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5804
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Mobiele data bij ONE verhoogd per simkaart

@Evdb 

Heb je bericht naar toe verplaatst aangezien hier al een onderwerp over gemaakt is. 

En idd het is ook aangepast op de website in de voorwaarden. 

Schermafbeelding 2022-08-22 om 10.18.00.png


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Jamingo
Professional Meerweter
Berichten: 126
Een bus vol! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

Mobiele data bij ONE verhoogd per simkaart

Ondertussen is de website ook aangepast.

BBD940E6-CC72-45C9-9F21-5F9F0A7A91C9.png

Ludo26
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Say what?! Wereld gedichtendag Complimentendag Nog geen reader's digest? :-)

Mobiele data bij ONE verhoogd per simkaart

Bij mij staat nog steeds 80GB en heb OneUp.🙃🤔

0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Mobiele data bij ONE verhoogd per simkaart

Zal nog veranderd worden

Overal is het gewijzigd natuurlijk oude formules en oude abo niet wordt nu niet meer verkocht als nieuw abo oude voorwaarden blijven lopen

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5804
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Mobiele data bij ONE verhoogd per simkaart

@Ludo26 

Houd er wel rekening mee dat je nog altijd 80 GB hebt voor het gebruik in de EU. Denk dat je daar een beetje mee in de verwarring zit en dat je dat ziet staan. Bij mij staat in de app onbeperkt mobiel internet maar als ik verder kijk zie ik ook 80 GB staan aangezien we de grens over geweest zijn maar dat verbruik wordt aangegeven als , mobiel verbruik EU.

Denk dat Telenet er niet van af stapt om de 40 GB per simkaart in de EU te behouden. Je hebt dus 300 GB per simkaart in Belgie maar de regels in de EU zullen denk ik ongewijzigd blijven. 

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.