Beantwoorden
Eded
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Verander-je-wachtwoord-dag Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

ONEup mob. datapot gecombineerd in binnen- & buitenland

Wij overwegen over te stappen naar one up. Als ik 1 simkaart (en een extra datakaart) aanvraag, dan is het mobiele volume 40GB. In Europa is dit 20GB. De vraag is of dit gecombineerd is. Dus kan men bv 35Gb verbruiken in België en daarbovenop nog eens 15Gb in het buitenland?

 

Titel gewijzigd door Daan (mod) | Vorige titel: One Up mobiele data

0 Likes
12 reacties
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

ONEup mob. datapot gecombineerd in binnen- & buitenland

@Eded 

 

Dat lijkt me vrij onwaarschijnlijk. Die 20 GB in Europa zijn deel van de globale pot van 40 GB. Heb je alles reeds lokaal verbruikt schiet er voor Europa niks over ...

 

Dat is alleszins mijn interpretatie.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

ONEup mob. datapot gecombineerd in binnen- & buitenland

Het is inderdaad zo zoals @StefaanH zegt.

 

Voor je mobiele verbruik in de  EU-zone betaal je geen roamingkosten en dus gaan je gebruikte belminuten, sms’en en data gewoon van je bundel net zoals dat in België gebeurt. Je vindt je verbruik gewoon op je aanrekening onder ‘Verbruik inbegrepen in uw abonnement’.  

 

Als je bundel op is heb je dus ook niets meer om in de EU-zone te gebruiken.


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



0 Likes
Eded
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Verander-je-wachtwoord-dag Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

ONEup mob. datapot gecombineerd in binnen- & buitenland

Ok, 
Dus als je 35Gb in België verbruikt, heb je nog 5 Gb over voor het buitenland.
Maar omgekeerd.
Indien je in het begin van een maand zou starten in het buitenland en verbruikt het maximum van 20Gb, heb je dan nog 20Gb over voor België of niet?

0 Likes
DaanJordens
Moderator
Berichten: 73
Lezersgoud. Respect! Even demarreren... Een bus vol! WOW, overzichtelijk!

ONEup mob. datapot gecombineerd in binnen- & buitenland

Als je in België bent, verbruik je van je nationale pot (40GB per sim) Hierna surf je verder aan een lagere snelheid. Dat is 512 Kbps. Hier kan je daar alles over lezen: https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/wat-is-onbeperkt-surfen/

 

Zodra je in de EU bent, verbruik je van de EU-FUP pot, zijnde 20GB per sim. De 2 staan los van elkaar. 

 

Je hebt dus 2 verschillende datapots. Eentje voor België en eentje voor in de EU. 

Zodra je in het buitenland bent, zal je het verbruik ook apart zien staan in de Telenet app. 

 

Toevallig is mijn zusje op vakantie, dus ik heb een prachtig voorbeeld. Wij hebben 3 simkaarten in ons ONE abonnement. Dat wil dus zeggen dat je 60GB in het buitenland hebt, om te verbruiken. Dit verbruikt telt niet mee voor het verbruik in België zelf. 

DaanJordens_0-1631732471080.jpeg

 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewDaan | Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Eded
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Verander-je-wachtwoord-dag Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

ONEup mob. datapot gecombineerd in binnen- & buitenland

Dank je wel.
Dit is uiteraard waar ik op hoopte
mvg

 

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

ONEup mob. datapot gecombineerd in binnen- & buitenland

@DaanJordens 

 

Dus wie in Europa rondreist (en de foon gebruikt) krijgt dus een extra datapot, zonder extra kost, die de thuisblijver niet krijgt? Terwijl ze beide evenveel abo betalen?

 

Dat had ik niet verwacht ....


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
RuZ
Freshman Veelweter
Berichten: 158
De magic number! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

ONEup mob. datapot gecombineerd in binnen- & buitenland

Dat klopt volgens mij toch niet?

Dus als je een One(up) met 3 mobiele nummers hebt, heb je recht op 180 GB (120 binnenland én 60 buitenland)?

Dat is te mooi om waar te zijn.

 

Die 60 in het buitenland is volgens mij in de totale pot van 120 inbegrepen.

Stel dus dat je maand start in het buitenland en je gebruikt daar het maximum van 60 GB. Dan heb je voor België 'slechts' 60 GB over.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

ONEup mob. datapot gecombineerd in binnen- & buitenland

@RuZ 

 

Dat was ook mijn redenering, maar volgens @DaanJordens , die toch moderator is en het dus intern kan nakijken, is het dus wel zo ....

 

Ik blijf het inderdaad ook wel vreemd vinden. Maar goed, @Eded kan er maar gelukkig mee zijn, geen probleem 😉


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Eded
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Verander-je-wachtwoord-dag Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

ONEup mob. datapot gecombineerd in binnen- & buitenland

De upgrade die we doen komt van een wigo 9Gb.

Daar heb je dus 9Gb data uiteraard, binnen of buiten België maar ook nog 40Gb FreeG in België.

In Europa is dit 16Gb en die zijn dus samen te tellen.

Vandaar mijn initiële vraag

 

 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

ONEup mob. datapot gecombineerd in binnen- & buitenland

@Eded @StefaanH @RuZ  

Heb juist hetzelfde gezien want dit klopt wat @DaanJordens zegt. Ben onlangs naar Nederland geweest en zie in mijn verbruik ook hetzelfde staan. 

 

Schermafbeelding 2021-09-17 om 12.27.01.png


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

ONEup mob. datapot gecombineerd in binnen- & buitenland


@RuZ  schreef:

Dat klopt volgens mij toch niet?

Dus als je een One(up) met 3 mobiele nummers hebt, heb je recht op 180 GB (120 binnenland én 60 buitenland)?

Dat is te mooi om waar te zijn.


Daar geloof ik ook niets van.

Zelfs al komt de info van een moderator 😊.

En indien de info (hopelijk) wel klopt, dan is de communicatie van Telenet toch héél onduidelijk 🤔

Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

ONEup mob. datapot gecombineerd in binnen- & buitenland

Ik kan nogmaals bevestigen dat wat @DaanJordens hier heeft verteld volledig klopt. Dit werd intern nagevraagd en is aan ons bevestigd door de collega's die hieraan werken. Het klinkt misschien niet geloofwaardig, maar dit is wel hoe wij het hebben door gekregen. 😉


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.