Beantwoorden
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wanneer eSIM voor dual sim smartphones bij Telenet?

Vandaag gelezen dat er sinds vandaag Esim te verkrijgen is via Orange. Nu is dit wel interessant voor de iphone gebruikers onder ons. Daarom @Suzy  is de vraag hoe ver staat Telenet hiermee op dit moment?

 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Hoe ver staat Telenet met de eSIM?


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Tags (1)
424 reacties
Dirkesim
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Verander-je-wachtwoord-dag Pageturner! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Wanneer eSIM voor dual sim smartphones bij Telenet?

WAAROM HEEFT TELENET NOG GEEN TELEFOON E SIM?

alle andere providers bieden dit aan.

ik moet twee telefoons meesleuren naar t werk omdat jullie geen e sim aanbieden. 
KAFKA IN 2022

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wanneer eSIM voor dual sim smartphones bij Telenet?

@Dirkesim 

Heb je bericht hierbij gezet zodat je dit onderwerp mee kan volgen. 

Het is niet heel zinvol om nog eens hetzelfde onderwerp op te starten hiervoor aangezien er al een onderwerp overgemaakt is. 

Zou hier volgen wat de stand van zaken is en @Suzy of @bert_ of @Bjarne zal hier eens een update brengen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
IJslandman
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Tien op tien! Handje vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Wanneer eSIM voor dual sim smartphones bij Telenet?

Eindelijk terug de moderne tijd ingedoken! Sinds enkele dagen overgeschakeld naar MV voor mijn 2de nummer (met e-sim!). Op 10 minuutjes in orde. Ik vraag me eigenlijk af waarom ik dat niet eerder gedaan heb. Joepie, maar 1 telefoontoestel meer op zak!

Tags (1)
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Wanneer eSIM voor dual sim smartphones bij Telenet?

Voila, zo moet je dit doen.

Ipv te zagen en continu op dezelfde nagel te blijven kloppen: ga gewoon naar ergens anders, desnoods maar tijdelijk. Heb ik ook gedaan.

MV is zeer goed, en als je wat inventief bent zelfs volledig gratis, met hun Viking Deals.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Patrick6611
Professional Weetjesweter
Berichten: 35
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Star Wars Day On a roll...

Wanneer eSIM voor dual sim smartphones bij Telenet?

De startvraag is " wanneer eSIM voor dual sim smartphones bij Telenet?" Dit kan men dan moeilijk de oplossing noemen!

Als de oplossing is.....overstappen naar een andere provider dan had dit topic een 2 jaartjes geleden reeds gesloten kunnen worden.

Patrick6611
Professional Weetjesweter
Berichten: 35
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Star Wars Day On a roll...

Wanneer eSIM voor dual sim smartphones bij Telenet?

Als ik overstap van Telenet naar Mobile Vikings kom ik helemaal niet beterkoop uit, toch niet als ik vast internet, mobiel internet en vaste telefoonlijn wil behouden zoals in het huidige ONE pakket. Nog even opmerken dat de telefoonkabel tot op heden niet echt geschikt is voor vast internet enz... in onze straat om over te stappen naar MV.

MV maakt momenteel gebruik van het 4G proximus netwerk en is dus inderdaad zeer goed.

Ex-Netweter
 

Wanneer eSIM voor dual sim smartphones bij Telenet?


@IJslandman  schreef:

Eindelijk terug de moderne tijd ingedoken! Sinds enkele dagen overgeschakeld naar MV voor mijn 2de nummer (met e-sim!). Op 10 minuutjes in orde. Ik vraag me eigenlijk af waarom ik dat niet eerder gedaan heb. Joepie, maar 1 telefoontoestel meer op zak!


Je mag ze gerust met naam noemen hoor: Mobile Vikings!

DannyD1
Experienced Weetjesweter
Berichten: 19
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW, overzichtelijk! Alles op zijn plek!

Wanneer eSIM voor dual sim smartphones bij Telenet?

Helemaal zoals ik het ook zie @Patrick6611! 😡

DannyD1
Experienced Weetjesweter
Berichten: 19
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW, overzichtelijk! Alles op zijn plek!

Wanneer eSIM voor dual sim smartphones bij Telenet?

@Patrick6611 Ik heb aan de moderator gevraagd om dit topic, dat al 2 jaar open staat met heel regelmatige updates, niet af te sluiten op basis van een oplossing die er inderdaad geen is…🤔

Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Wanneer eSIM voor dual sim smartphones bij Telenet?


@DannyD1  schreef:

@Patrick6611 Ik heb aan de moderator gevraagd om dit topic, dat al 2 jaar open staat met heel regelmatige updates, niet af te sluiten op basis van een oplossing die er inderdaad geen is…🤔


My bad, ik had op “oplossing” geklikt ipv “beantwoorden”. Dikke vingers, niet de eerste keer dat dit me overkomt. 😉

Aanduiding verwijderd.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
IJslandman
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Tien op tien! Handje vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Wanneer eSIM voor dual sim smartphones bij Telenet?

Enkel overschakeling van 2de nummer om eSIM te kunnen nemen, de rest (int+tv+tel+mob1) blijft bij Telenet. En ja, dit is duurder voor mij omdat ik voor dat 2de nummer een prijs volgens gebruik had (weinig verbruik op 2de nummer, enkel bereikbaar zijn), nu moet ik bij Mobile Vikings betalen op bereikbaar te zijn. Maar comfort (geen 2 toestellen meesleuren) is ook belangrijk! Ik vind het gewoon jammer dat Telenet na 2 jaren nog steeds geen eSIM heeft, zelfs nog geen communicatie kan geven wanneer en of het er ooit komt. Dit is de toekomst, hoewel je dit moeilijk kan stellen als andere providers dit al 2 jaren aanbieden...

BjornDC
Experienced Weetjesweter
Berichten: 26
Verander-je-wachtwoord-dag Happy New Year! Tien op tien! Dat loopt vlotjes.

Wanneer eSIM voor dual sim smartphones bij Telenet?

05/08/2022

Enige update @telenet @Suzy 

Ex-Netweter
 

Wanneer eSIM voor dual sim smartphones bij Telenet?

Telenet heeft geen interesse in eSIM anders hadden ze het al gehad.

Proximus, Orange, Mobile Vikings heeft het, waarom Telenet niet? Ik blijf dit raar vinden.

Zelfs in Nederland zijn ze 2 jaar geleden op de kar gesprongen ... T-mobile zelfs al in 2019

https://www.vodafoneziggo.nl/nieuws/vodafone-introduceert-esim/

Met een uitleg, waarom ... WEL eSIM

BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

Wanneer eSIM voor dual sim smartphones bij Telenet?


@Ex-Netweter  schreef:

Telenet heeft geen interesse in eSIM anders hadden ze het al gehad.

Proximus, Orange, Mobile Vikings heeft het, waarom Telenet niet? Ik blijf dit raar vinden.

Zelfs in Nederland zijn ze 2 jaar geleden op de kar gesprongen ... T-mobile zelfs al in 2019

https://www.vodafoneziggo.nl/nieuws/vodafone-introduceert-esim/

Met een uitleg, waarom ... WEL eSIM


Je kan het ook anders formuleren:

Andere operatoren hebben geen interesse in eSIM voor smartwatches. Telenet heeft het, waarom Proximus, Orange, Mobile Vikings niet? Ik blijf dit raar vinden. Al bijna 2 jaar geleden is Telenet hier op de kar gesprongen. Niemand anders volgde hen tot nu toe.

https://press.telenet.be/voor-het-eerst-in-belgie-smartphone-en-smartwatch-delen-hetzelfde-mobiele-nummer

Die eSIM komt er heus wel. Het is niet omdat hier een paar mensen hun ongenoegen uiten dat dit een algemeen beeld is van de Telenet gebruikers. Telenet doet zelf ook aan marktonderzoek. Zo weten ze wat er leeft onder hun gebruikers en waar ze prioriteiten moeten leggen of niet. Want draai of keer het hoe je wil, die eSIM kost nu eenmaal een investering.


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



Ex-Netweter
 

Wanneer eSIM voor dual sim smartphones bij Telenet?

Interessant persbericht. Op 9 november 2020 kondigde Telenet het volgende aan:


Daarnaast is het voorzien dat Telenet- en BASE-klanten in de loop van 2021 ook gebruik kunnen maken van de eSIM in hun smartphone in plaats van het klassieke simkaartje.

 

Telenet had de lancering van eSIM voor smartphones dus gepland "in de loop van 2021".
Het is midden 2022 en er is nog steeds geen aanbod. Mag ik dit heel onprofessioneel vinden?