24750
netweters
|
152322
antwoorden
|
20691
vragen
|
Vandaag gelezen dat er sinds vandaag Esim te verkrijgen is via Orange. Nu is dit wel interessant voor de iphone gebruikers onder ons. Daarom @Suzy is de vraag hoe ver staat Telenet hiermee op dit moment?
Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Hoe ver staat Telenet met de eSIM?
Opgelost! Ga naar oplossing.
inderdaad... ik ben al sinds eerste uur klant. betaal ook 140 euro per maand. ik ontzie het me om heel de reutemeteut om te laten zetten naar Orange of proximus... maar volgende maand neem ik de beslissing om het wel te doen als E-sim er nog niet is. zielig eigenlijk. ze hebben de kennis (zie apple watch).
Op deze manier wordt deze thread echt wel kinderachtig. Er komt nog eens een officiële mededeling met een nieuwfeitje dat misschien niet zo leuk is voor sommigen. Maar dan deze bagger dat er achteraf bijkomt is totaal zinloos. Op deze manier werk je deze thread gewoon kapot omdat niemand meer geïnteresseerd is om onzinnigheden te lezen.
Er zullen vast en zeker redenen zijn om eSIM voor smartphones nog niet te lanceren. Telenet zal hierin zijn eigen marktonderzoek gerealiseerd hebben. Misschien is de vraag nog niet zo hoog. Zijn er nog teveel technische aspecten die erbij komen. Of is het kostenplaatje dat uiteindelijk naar de consument wordt doorgerekend nog veel te hoog.
Want als je nu al zit te klagen voor je maandelijkse rekening wat gaat het dan zijn als er weer een nieuwe prijsverhoging komt door deze eSIM? Neen...ik begrijp volkomen dat het voor sommigen wat vervelend kan zijn dat dit er nog niet is. Maar als je deze functie nu al absoluut nodig hebt dan is er maar één ding dat je kan doen. Klagen en zagen op dit forum zal niet helpen. Integendeel...het zal er alleen maar voor zorgen dat er in de toekomst geen officiële mededelingen meer worden gerealiseerd en dat zou een spijtig iets zijn. Ik heb alle respect voor @Lieselot91 die in een toch al niet zo'n vriendelijke thread de moed heeft gehad om opnieuw een moeilijk boodschap te brengen.
Er zullen vast wel redenen zijn, maar vermits er wordt aangegeven dat men er zich van bewust is dat de vraag hoog is kan dat alvast geen reden zijn.
Ik zie dat concurrent Orange eind september 2021 de primeur voor zich had:
https://www.orange.be/nl/blog/esim-belgie-alles-weten
We zijn intussen meer dan een half jaar verder. In huidige termen is dat een eeuwigheid.
En in tegenstelling tot jou ben ik van mening dat een klant wél assertief ("zagen en klagen") mag zijn en om extra diensten mag vragen. Hoe anders kan men weten wat de klant verlangt?
@sb schreef:En in tegenstelling tot jou ben ik van mening dat een klant wél assertief ("zagen en klagen") mag zijn en om extra diensten mag vragen.
Oh zagen en klagen mag zeker en vast. Ik doe het ook wel. Het is alleen de manier waarop. Op deze manier draagt het alleszins niet bij tot een gezonde discussie en kunnen we een geregelde officiële update wel vergeten.
@sb schreef:Ik zie dat concurrent Orange eind september 2021 de primeur voor zich had:
We zijn intussen meer dan een half jaar verder. In huidige termen is dat een eeuwigheid.
eSIM voor de smartwatch ondersteunt Telenet al sinds vrijdag 13 november 2020. Ondertussen doet nog geen enkele andere operator in België dit. In huidige termen van een eeuwigheid kan dit ook spreken, niet? Waarschijnlijk was de vraag hierachter vele malen hoger dan de eSIM voor smartphones.
Telenet heeft een bepaald cliënteel en moet ook de juiste keuzes maken voor dit cliënteel. Die eSIM zal er sowieso komen maar blijkbaar is de vraag de dag van vandaag nog steeds net niet hoog genoeg.
Mij ging het eerder om de manier waarop er antwoord, of beter gezegd geen antwoord komt.
Maanden geleden is er in deze forums eens gezegd, het zal er wel zijn voor de zomer dit jaar. Dus braaf wachten we.
Wanneer dan 1 juni passeert, en er geen info is. Dan stel ik mijn 3 vragen.
Dan krijgen we een post komt die letterlijk zegt: We weten dat mensen dit willen , maar ik beantwoord je vragen niet want er is geen info.
Wanneer komt er eindelijk een Esim voor dual Sim gebruikers?
Hoe verklaar je de achterstand ( ondertussen 2jaar + ) tov andere providers?
Wanneer eindelijk de Esim komt, zal deze dan in hetzelfde abo passen als nu. ( niet duurder)
Samenvattig : Zijn ze er u uberhaupt mee bezig?
@BillyX jij haalt een hoop redenen aan waarom het mogelijks nog niet bestaat bij Telenet. En dat is het punt, waarom moeten wij als klant gissen naar redenen? Hoe moeilijk kan het zijn om even duidelijkheid te scheppen.
Ik heb gehoord dat Telenet bezig is met een compleet nieuw IT-systeem in gebruik te nemen, en dat het daar op nog even wachten is.
@MartijnS schreef:Ik heb gehoord dat Telenet bezig is met een compleet nieuw IT-systeem in gebruik te nemen, en dat het daar op nog even wachten is.
Als dat inderdaad zo is dan zou het wel netjes zijn om dat op zijn minst hier op Netweters mede te delen. Dit is geen fait-divers maar belangrijke info die menig wachttijd kan verklaren.
Volledig mee eens.
Ik volg dit topic al geruime tijd omdat ik nu door omstandigheden met 2 telefoons moet lopen, en ik overweeg ondertussen (ook zoals andere klanten) om over te stappen naar een andere provider uit noodzaak.
Wat denkt Telenet te winnen door iedereen van zijn klanten die op de eSim wachten zolang volledig in het ongewisse te laten?
Men kan toch altijd wel iets zeggen...
Spijtige zaak, helaas.
Ik volg deze thread al bijna van in het begin, terwijl Proximus z’n 3de jaar met Esim ingaat… Ondertussen is het voor mij niet meer nodig, de provider van mijn werk (Orange) is zo vriendelijk geweest om eenvoudig via de Orange app mijn vaste Sim-kaart om te zetten naar een Esim, 3 minuutjes werk. Ondertussen zit dus weer die archaïsche Telenet Sim-kaart in m’n toestel…
Even laten rusten voor ik (hoop ik) een wederwoord mag plaatsen en daarna sluiten we de debatten:
Ik heb nooit iemand persoonlijk aangevallen, enkel mijn frustratie tov het bedrijf Telenet ivm de E-sim.
Dat recht meen ik te mogen hebben als goede trouwe klant.
Heb ook nooit gezegd dat ik teveel betaal en heb nooit geklaagd over prijsverhogingen.
Blijf wel bij mijn standpunt dat het 'zielig' (of neem een ander woordgebruik) is als grote speler dat ze (al een tijdje) achterlopen op dat gebied. een heel pak zakenmensen hebben dit echt wel nodig.
Nu goed. case closed wat mij betreft en we wachten gewoon netjes af tot telenet zijn aankondiging doet.
Ik wens iedereen een heel fijn weekend toe en geniet van het goede weer! Tot sim's 😎
Ik loop ondertussen al meer dan 2 jaren rond met 2 telefoons (moet nog eens kijken wanneer mijn eerste reactie hier in de thread is). Terwijl ik toen speciaal een toestel (S20+) had gekocht met ondersteuning van e-sim om dat 2de toestel te kunnen annuleren. Ik ben blij dat dat toestel (Galaxy S5) nog steeds niet de geest heeft gegeven (enkel gebruik voor ontvangen gesprekken en smssen). Als dit toestel niet meer zou werken dan ben ik echt wel genoodzaakt om over te stappen naar een e-sim provider, want een nieuw (2de) toestel ga ik echt niet meer kopen... Voor de rest een heel tevreden klant (behalve de voortdurende prijsverhogingen...), maar ik vind dat Telenet hier toch wel enige compensatie moet tegenoverstellen als ze eindelijk e-sim aanbieden. Een morele schadevergoeding om zo lang met 2 toestellen te moeten rondlopen terwijl ze bij de andere operatoren al jaren met 1 toestel kunnen doen. T.o.v. anderen voel je je nu soms prehistorisch...
@IJslandman Ik vrees dat beide woorden morele schadevergoeding niet in het woordenboek staan bij Telenet. 😉
@IJslandman, je eerdere post in deze thread is van 21-03-2021 😉 Zoals ik het momenteel zie lijkt het probleem zich ‘enkel’ nog te stellen voor wie 2 Telenet mobiele nummers heeft, in de andere gevallen kan je meestal wel de niet-Telenet sim omzetten naar een esim.
Na 2 jaar is dus nog niet geweten of en wanneer die e-sim er eindelijk aankomt bij Telenet.
Het zijn niet enkel "zakenmensen" die verveeld zitten met 2 toestellen, in allerlei functies krijg je van je werkgever een toestel dat werk gebonden is. Met 2 toestellen op zak lopen is geen pretje.
Bepaalde merken zijn tegenwoordig voorzien van e-sim zoals de iPhone die trouwens bij Telenet verkocht wordt.
Ik lees hier ook dat de vraag nog niet groot genoeg zou zijn wat betreft e-sim. Er al eens over nagedacht dat velen niet eens op de hoogte zijn van e-sim en er dus ook niet naar vragen of het gewoon niet vragen omdat het er niet is en naar een andere provider overstappen.
Mijn vraag is dus ook: komt er e-sim voor dual sim gebruik en zoja wanneer????
Telenet mag gerust zeggen als nog voor dit jaar zal zijn of vanaf 2023 🙄