Beantwoorden
ArthurDV
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Leesclubje starten? Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Sinds enkele dagen werkt mijn eSIM op mijn Apple Watch Ultra niet meer.

Ik heb reeds meermaals de eSIM verwijderd van mijn Apple Watch, gedeactiveerd en Mijn Telenet en alles opnieuw geactiveerd.

In de instellingen van mijn Apple Watch op mijn iPhone zie ik Telenet staan onder de netwerken die niet in gebruik zijn en krijg deze niet geactiveerd.

Dit is heel vervelend aangezien ik speciaal een simkaartje bij Telenet heb aangevraagd om de eSIM op smartwatch te kunnen gebruiken.

 

395 reacties
Ex-Netweter
 

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Een alternatief voor een niet-functionerende 4G-verbinding op je Apple Watch?

Dat blijft dan nog steeds een niet-functionerende 4G-verbinding op je Apple Watch. (Blijkbaar heeft Telenet een exclusieve overeenkomst met Apple voor België.)

Alternatieve optie is een buitenlandse operator gebruiken. Met Gezinsconfiguratie kan je eventueel Truphone werkend krijgen: https://web.truphone.com/about/newsroom/how-to-add-a-mobile-plan-to-your-apple-watch/

Maar voor alle andere diensten is er een alternatief.

MartijnS
Freshman Veelweter
Berichten: 213
De magic number! Even demarreren... Lezersgoud. Respect! Een bus vol!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Het verbaast mij dat Apple de samenwerking vanuit hun kant nog niet heeft stopgezet: de vele problemen met Telenet zorgen toch voor een suboptimale klantenbeleving voor Apple Watch klanten die specifiek een model met cellular hebbben gekocht. Iets wat Apple toch hoog in het vaandel draagt...

Het gebrek aan eenduidige communicatie van Telenet over dit wijdverspreid probleem is ook onbegrijpelijk.

Ex-Netweter
 

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Wat Telenet en Apple overeengekomen zijn, is gissen.

Maar als Telenet uitdrukkelijk haar fout in een schriftelijk bericht toegeeft, leidt dit juridisch wellicht tot compensatie van het abonnementsgeld van alle ONE-klanten met een Apple Watch LTE voor de volledige duur van de onderbreking. Mogelijks leidt zo'n publieke schuldbekentenis ook tot ontbinding van de overeenkomst tussen Apple en Telenet.

Zie algemene voorwaarden:


5. Verplichtingen van Telenet
5.1. Telenet verbindt zich ertoe haar vakkundigheid en zorg aan te wenden om U ononderbroken diensten van de best mogelijke kwaliteit te verstrekken, conform de wettelijke, reglementaire en contractuele voorschriften. Telenet spant zich naar beste vermogen in om eventuele onderbrekingen, storingen of herstellingen op korte termijn op te lossen.
5.2. Onverminderd het voorgaande, hebt U het recht bij voortdurende storingen of onderbrekingen de Overeenkomst kosteloos te beëindigen of creditering te vragen van het abonnementsgeld voor de duur van de hierboven vermelde onderbreking, tenzij deze storing aan Uzelf of aan een andere operator te wijten is.

Dus doorgaans verzwijgen bedrijven hun fouten en doen ze alsof er niets aan de hand is.

Dat jullie dit niet begrijpen, begrijp ik dan weer niet. Telenet houdt jullie bewust aan het lijntje omdat ze onbekwaam zijn om dit probleem snel op te lossen.

Je kan alleen compensatie van je abonnementsgeld eisen of je Telenet-abonnement onmiddellijk kosteloos opzeggen als je niet tevreden bent. Profiteer van wat de vrije markt jullie aanbiedt.

Joevangi
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Verander-je-wachtwoord-dag Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Follow the reader, reader!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Zoals velen gewacht op het mirakel van 15/11. Niet dus.

Dan maar mijn stoute schoenen aangetrokken en voor de zoveelste keer Frontoffice gebeld. Een Nederlandse stem (als in niet-vlaams) scheept mij snel af en verbindt mij door naar de mobiele eenheid, vermoed Backoffice.

Een vriendelijke dame. Ik leg nogmaals uitvoerig mijn situatie uit: kan mijn Watch 7 niet loskoppelen, dus ook niet verkopen en dus ook mijn nieuwe watch 9 esim niet koppelen aan mijn gsm-nummer.

“Ja ik denk dat daar een alarm voor bestaat” “Al 3 maand “verbeter ik haar. Temperatuur 40° “En bent U daarmee al naar de Apple-store gegaan?” Temperatuur 60°, verhitte discussie. “Ik zal een ticket hierover aanmaken met uw gegevens” …alsof dat nog niet bestond. Temperatuur 90° en weerom verhitte discussie. Maar ik geef haar alle info, ook het lange EID nummer van de ESIM die moet ontkoppeld worden.

Ik vertel haar dat een Netweter het “geluk” heeft gehad om uiteindelijk doorverbonden te zijn geweest met een DESKUNDIGE die wel de kennis had om de esim van zijn Watch los te koppelen. Temperatuur 95°.

De dame is  misnoegd omdat ik haar “deskundigheid” in vraag stel. “We krijgen allemaal dezelfde opleiding en hier eindigt de discussie”

“Misschien moet ik gewoon een nieuw nummer (sim) aanvragen zodat ik aan dit nieuwe nummer mijn nieuwe Watch 9 kan koppelen”

Plots zegt de dame: “Ik zal een ultieme poging doen en een collega proberen te bereiken, blijf even aan de lijn.” ………….. De lijn verbreekt. Temperatuur 99°

Ik word teruggebeld, de lieve dame :”Mijn collega heeft alles gereset, zet je iPhone en Watch uit en na herstart is je esim ontkoppeld.”

Ik nog altijd vol ongeloof. “Je hebt geluk dat ik die collega ken” en dat het een uitzonderlijke “geste” was omdat het bijna  weekend is” (Letterlijk haar woorden )

Ik vertel haar nog dat het toch niet de bedoeling kan zijn dat slechts één IT collega manueel al deze casussen moet resetten, als je daar al bij terecht komt. “Je hebt geluk” en ze wenst me een prettig weekend.

Nog steeds in ongeloof herstart ik zowel mijn iPhone en Watch en merk meteen “Telenet abonnement verlopen”. Ik koppel de Watch 7 los en herstel deze naar fabrieksinstellingen. De Watch 9 koppelt moeiteloos en ik krijg bij configuratie direct de mogelijkheid om mijn mobiel abonnement voor de Watch in te stellen, even inloggen met mijn telenet account en BINGO. Alles zoals het hoort…

Dit was één van de meest bizarre calls die ik ooit al heb gevoerd. Mijn moraal van het verhaal: Ik wens jullie allemaal hetzelfde “geluk” dat ik mocht ervaren, want dat heb je nodig, veel, veel, heel veel geluk.

Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

@Ex-Netweter met andere woorden geef je nu toe dat er geen alternatief is.

en voor veel mensen is er geen alternatief tenzij je een traag dsl lijntje wil.

Gisteren was er veel miserie in de buurt van brugge met proximus vaste lijnen, zo'n grote miserie heeft telenet nog niet gehad.

tommie_c
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Verander-je-wachtwoord-dag Leesbeest! Leesclubje starten? Pageturner!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Dit en een ander aanslepend probleem hebben me Telenet doen opzeggen. Via het aangetekend schrijven het abonnementsgeld sinds juli teruggevraagd en de domiciliëringen van de voorbije 2 maanden heb ik sowieso teruggedraaid via de bank.

Wellicht kan ik niet de enige zijn die het zowat gehad heeft met onprofessionele gedrag van Telenet?

Ondertussen fiber bij Proximus en daar enthousiast over! De technieker was ook behulpzaam om VoIP gegevens te bezorgen (wat ook niet kan bij Telenet). Dus, helaas voor mijn Apple Watch… hopelijk maakt Proximus daar werk van in 2024.

Joebeee
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Verander-je-wachtwoord-dag Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Sinds begin Juli juist hetzelfde probleem, wordt steeds aan het lijntje gehouden.

Telenet werk aan een oplossing samen met Apple... 😩

Priscilla1
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Verander-je-wachtwoord-dag Handje vol! Goed gevonden! Mooi, mooi!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Ik heb zojuist nog eens geprobeerd om het mobiel abonnement op mijn smartwatch te activeren en het is zowaar gelukt. Buiten gaan wandelen zonder Iphone en alle functioneert! Het verwijderen van de abonnementen die niet in gebruik zijn lukt dan weer niet, maar who cares?

Dus blijf proberen! 

Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Net deze mail ontvangen van de ombudsdienst:

Sommige gebruikers op het Netweters‑forum

              (https://www.netweters.be/t5/Surfen‑bellen‑sms‑en/eSIM‑werkt‑niet‑meer‑op‑Apple‑Watch‑Ultra/td‑p/173504/page/12)

              melden dat het probleem is opgelost. Telenet laat ons in andere dossiers (zoals deze) weten dat een oplossing voorhanden

              zou zijn na 3 december.

 

              Mag ik u vragen de functie ook eens te testen en ons laten weten mocht het werken?

 

              Voor meer informatie kan u zich wenden tot [Naam verborgen] op [Telefoonnummer Verborgen] of via het mailadres

              [E-mailadres verborgen]

 

Bij mij werkt het dus nog niet op mijn ultra.

 

Inhoud gewijzigd door Filip (mod) | Reden: Persoonlijke informatie verborgen

mce
Professional Weetjesweter
Berichten: 31
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag On a roll... Tien op tien!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Goed, is bij mij ook al een keer gelukt, echter niet voor lang. Na een uurtje was alles weer ontkoppelt en werkte het niet meer.

Nu na vele malen aanmelden steeds hetzelfde, "er ging even iets mis ,bel..."

Noelis
Freshman Meerweter
Berichten: 50
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Alles op zijn plek! On a roll...

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Hier op 2 verschillende nummer nog steeds een probleem.

De whatsapp van Telenet Business werkt precies ook niet optimaal. Van de ombudsman niks meer gehoord.

Apple heeft gevraagd om op apple.com/feedback melding te maken. Support zelf gaf aan niks te kunnen doen. (Geen mogelijkheid tot escalatie)

 

Als testaankoop klant via hen dan maar eens een klacht ingediend. 

Het lijkt een luxeprobleem maar die watch zorgt er echt wel voor dat je tijdens het sporten bereikbaar bent voor dringende oproepen.  Zelfs in het zwembad kon ik opgebeld worden zonder dat er een telefoon aan te pas kwam.

 

Het meest storende is een gebrek aan communicatie van Telenet aangaande de status.

L1/L2 agenten weten niks over het probleem omdat backend met andere support systemen werkt.

 

 

mcasteels1
Experienced Meerweter
Berichten: 85
Smile! Al 25 duimen! Goed bezig! Verander-je-wachtwoord-dag

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Dit:

Alternatieve optie is een buitenlandse operator gebruiken. Met Gezinsconfiguratie kan je eventueel Truphone werkend krijgen: https://web.truphone.com/about/newsroom/how-to-add-a-mobile-plan-to-your-apple-watch/

 

Is geen optie aangezien er geen roaming voorzien is en deze operator niet beschikbaar is in België.

Op hun website:
Your Apple Watch plan is limited to one country only and does not support roaming. If you intend to connect your Apple Watch(s) in another country, you will need to buy a separate plan. Service will not be available while roaming and international calls and sms are unavailable. Premium rate numbers and services are also blocked.

mcasteels1
Experienced Meerweter
Berichten: 85
Smile! Al 25 duimen! Goed bezig! Verander-je-wachtwoord-dag

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Ik heb een SMS gekregen van de Telenet support dat ik beide toestellen (iPhone en Apple Watch) moest uitschakelen en opnieuw opstarten.

Nadien moest ik het Apple One nummer terug activeren via de Apple Watch app.  Indien er problemen waren zou ik Telenet moeten bellen.

Eerste keer kreegik nog altijd dat het abonnement expired was, terug verwijderen en terug koppelen.  Lijkt eerst te lukken en helaas krijg ik de melding (apple Watch, niet Telenet) dat het niet lukt. Ik heb dan maar terug mijn toestellen herstart.  De app open gedaan en krijg te zien dat er geen mobile plan is.  Dus nieuw plan koppelen.  Na in te loggen en akkoord te gaan met voorwaarden duurt het vrij lang en het lukt.  ik heb terug 4G verbinding.  Enige vreemde (en ik laat het even zo) is dat ik nu mijn GSM nummer bljkbaar 2 keer heb staan onder elkaar.  Alles lijkt wel correct te werken.  Apple watch geeft ook de status connected aan. 😊

mcasteels1
Experienced Meerweter
Berichten: 85
Smile! Al 25 duimen! Goed bezig! Verander-je-wachtwoord-dag

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

En na x aantal tijd werkt het niet meer 😭.  Doorloop je de procedure lukt het wel terug om te activeren maar connectie verdwijnt later terug opnieuw.

KoenBrugge
Experienced Meerweter
Berichten: 108
Een bus vol! Warming up? De volle 100! De vlam zit erin.

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Heb mijn Apple Watch ter herstelling afgegeven aan Apple zonder mijn mobiel abonnement (e-sim) te ontkoppelen van mijn Apple Watch.
Men heeft het toestel niet hersteld en me een nieuwe Apple Watch toegestuurd.

Hierdoor is het niet meer mogelijk om de e-sim van de oude Apple Watch te ontkoppelen via de Watch App.  Via 'Mijn Telenet' is het ook niet mogelijk om de e-sim te ontkoppelen, ondanks het feit dat het volgens de website wel mogelijk zou moeten zijn (maar dat is het dus niet).

Helaas biedt de helpdesk ook geen soelaas.  Mensen van de helpdesk hebben niet de nodige machtigingen om dit te deactiveren.
Men heeft een dossier opgesteld dat aan de technische dienst zal worden doorgegeven.  Daar heeft men meer machtigingen om deze ontkoppeling te bewerkstelligen.  De helpdesk-medewerker liet me weten dat het enkele weken kan duren.

Lijkt me toch iets dat met een simpele muisklik in orde zou moeten kunnen worden gebracht.