Laat me eens fantaseren:
De Triiing app is niet door Telenet zelf ontwikkeld maar door een externe onderneming. Laat dat nu onderneming X zijn. Er is een conflict tussen Telenet en X. Of dat nu voor Triiing is of voor iets anders is van geen belang. Beide partijen blijven op hun standpunt. X weigert nog iets te doen aan Triiing zolang Telenet iets anders niet doet (betalen allicht, want dat is doorgaans het enige drukkingsmiddel). Telenet kan Triiing niet zelf of laten verbeteren door een derde partij want de overeenkomst tussen Telenet en X laten dat niet toe. Een nieuw Triiing ontwikkelen kost ook wat. Maar dan moeten ze weer een andere naam geven aan Triiing.
Mijn verdere fantasie laat me vermoeden dat het ego van sommige veel groter is dan het belang van de onderneming. Zoals in veel gevallen zijn de persoonlijke doelstellingen geen middel meer voor het algemene belang van de onderneming en van de klanten, maar zijn een doel op zichzelf geworden. In heel de hiërarchie is er niemand die de zaak wil aanpakken en zij die het wel willen hebben niet de bevoegdheid.
Dus beste terecht ontevreden en misnoegde klanten met een Android 10, jullie kunnen maar één zaak doen: eisen van Telenet dat jullie op een andere manier gratis kunnen bellen en bij weigering elk individueel een bemiddelingsklacht indienen bij de ombudsman van de Telecom.
In mijn fantasie ben ik er ook van overtuigd dat heel veeeeel medewerkers van Telenet hetzelfde denken al jullie en met jullie meevoelen, maar door de positie waarin ze zitten is het hun niet toegelaten deloyaal te zijn tegenover hun werkgever.
Dus beste Telenet medewerker-Netweter geef me aub geen like, want dat zou wel eens in uw dossier kunnen komen en tegen u gebruikt worden.
Tot daar mijn fantasie.