Beantwoorden
ErwinK
Freshman Weetjesweter
Star Wars Day Dat loopt vlotjes. A born reader! Follow the reader, reader!

itsme niet meer mogelijk bij Telenet

Heden wist de helpdesk van Telenet mij te vertellen dat Telenet gaat stoppen met de mogelijkheid om in te loggen via itsme aan te bieden, daardoor kan je momenteel ook geen nieuwe koppeling meer uitvoeren tussen MyTelenet en je itsme ! Klopt dit ?

0 Likes
14 reacties
patrick37
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster!

@ErwinK 

Daar heb ik zelf niks van gehoord. 

Heb je enkel gebeld naar helpdesk om dit te vragen of je heb je effectief geprobeerd een koppeling te doen maar dat het niet lukte ?

@Moderator hebben jullie misschien hier iets van enige info over ? 

Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
ErwinK
Freshman Weetjesweter
Star Wars Day Dat loopt vlotjes. A born reader! Follow the reader, reader!

Gebeld om een koppeling die niet lukte te doen (je komt in een loop terecht). De persoon aan de lijn is toen gaan navragen en kwam met die uitleg terug !

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Tag away, my dear! TAGGING MASTER! Professional organizer! Krak 2017

Lijkt me toch straf. Zeker omdat dit een extra beveiliging biedt.

Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
0 Likes
luc55
Freshman Meesterweter
Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia! Vraagbaakkampioen!

Zou kunnen dat er te weinig gebruik van gemaakt wordt

En voor een dienst betalen elke jaar om te mogen gebruiken heeft ook niet veel zin

0 Likes
bert_
Moderator
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Even demarreren... Een bus vol!

Hoi, Patrick. Ik vraag het verder na en kom er op terug als we antwoord hebben! 

Gr

Bert 

https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewBert | Moderator

RudyBoumon
Professional Weetjesweter
Goed bezig! On a roll... Tien op tien! Dat loopt vlotjes.

Ik volg het mee op.

0 Likes
MartijnS
Experienced Veelweter
De magic number! Lezersgoud. Respect! Even demarreren... Een bus vol!

Telenet is stelselmatig aan het overschakelen van OpenID als loginprovider naar Okta, waardoor er in de toekomst net méér opties (ook eindelijk 2FA) om in te loggen mogelijk zullen zijn. Het kan zijn dat tijdens de migratie sommige zaken niet correct meer werken, waaronder de Itsme integratie. Hopelijk is dit snel opgelost.

0 Likes
ChristofM
Expert Moderator
Champagne, lezer van het jaar! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number! Lezersgoud. Respect!

@ErwinK @patrick37 We hebben ondertussen feedback mogen ontvangen. We kunnen bevestigen dat itsme zal blijven bestaan om in te loggen via MyTelenet. In de nabije toekomst zullen er zelfs nog meer mogelijkheden zijn om aan te melden. Onze excuses dat dit via de helpdesk verkeerd werd meegedeeld. 

https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewChristof | Expert Moderator

WG94
Freshman Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij.

Goed nieuws! Helaas moet ik wel bevestigen dat het voor mij momenteel ook onmogelijk is om itsme te koppelen.

De koppelpagina (https://www2.telenet.be/residential/nl/mytelenet/profiel/aanmelden-met-itsme) heeft immers geen knop of link om de koppeling te starten: 

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Organisatietalent! Topic held(in)!

@WG94 ik heb net voor de eerste keer kunnen koppelen via Itsme, was uitgelogd en heb via deze link dat je gaf kunnen koppelen naar Itsme op m'n smartphone en dan inloggen en kreeg dan een pagina van Itsme in de mijntelenet dat ik gekoppeld ben en vanaf nu via m'n smartphone kan inloggen met Itsme.

dus het werkt wel degelijk.

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be

Fiber: 8500/2400
0 Likes
WG94
Freshman Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij.

Als je al ingelogd bent werkt het echter niet. Het staat nergens aangeduid dat je eerst moet uitloggen 🤔

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Organisatietalent! Topic held(in)!

@WG94 ja best iets dat eens gemeld kan worden aan telenet en @Moderator en @ChristofM 

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be

Fiber: 8500/2400
0 Likes
ChristofM
Expert Moderator
Champagne, lezer van het jaar! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number! Lezersgoud. Respect!

@WG94 @Master-Magic Bedankt om ons dit te laten weten. We hebben dit intern uitgezet en laten jullie iets weten van zodra we hierover feedback ontvangen. 

https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewChristof | Expert Moderator

0 Likes
ChristofM
Expert Moderator

@Master-Magic  schreef:

@WG94 ja best iets dat eens gemeld kan worden aan telenet en @Moderator en @ChristofM 

@Master-Magic @WG94 Ondertussen hebben we al feedback ontvangen hierover. Sinds begin september zijn we overgeschakeld naar een nieuw loginsysteem. Eén van de zaken die inderdaad is aangepast, is het koppelen via itsme. Het koppelen moet starten vanop de loginpagina zelf, dus je dient jezelf eerst uit te loggen. Deze informatie zal eerstdaags nog bijgevoegd worden via de website, zodat onze klanten hiervan ook op de hoogte zijn. 

0 Likes