Beantwoorden
danchrista
Professional Weetjesweter
Berichten: 40
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Topicvreter! Topicwurm!

AP7465CE-TN inlogproblemen bij sommige apps

Sedert enkele weken heb ik dit Telenet access punt geïnstalleerd. De wifi dekking is nu prima overal in huis. Hoge snelheid via 5GHz. Echter heb ik met een 2tal apps op mijn telefoon inlog problemen. Dit doet zich voor als ik verbonden ben met dit access punt via de wifi 5GHz band. Met de app "Triiing" krijg ik geen connectie en met de "KBC Mobile app" kan ik niet inloggen. Alle andere apps werken wel en surfen is ook geen probleem. Als ik verbind via 2.4 GHz op dit access punt of rechtstreeks op de telenet modem is er geen enkel probleem.  SSID is idem ingesteld als op de modem, dus één groot wifi netwerk. Wat zou hier het probleem kunnen zijn.

 

Gr, Danny.

57 reacties
vbry
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

AP7465CE-TN inlogproblemen bij sommige apps

Ik maakte geen gebruik van Safespot. Wel kan ik bevestigen dat het probleem zich enkel voordeed  op de Telenet Access Points die via UTP-kabel worden verbonden. Wanneer mijn toestellen verbonden waren met de WiFi van de modem zelf, dan werkte dit wel. Gezien alles ook naar behoren werkt op de AP's via Powerline, vermoed ik dat het dus een toestel-gerelateerd probleem is.

 

Inmiddels heb ik mijn Telenet AP's wel vervangen door AP's van Unifi en het probleem is hierdoor van de baan. Ik begrijp dat dit niet meteen een oplossing is want dit vergt een investering, maar ik ondervond de laatste tijd net iets te veel problemen met die Telenet AP's...

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

AP7465CE-TN inlogproblemen bij sommige apps

@vbry 

 

OK, fijn dat je het opgelost kreeg, weliswaar gekoppeld aan een investering ...

 

Wat wel goed is, het probleem is eigenlijk gelokaliseerd: het zijn de Telenet AP's en er is geen link met SafeSpot.

 

Nu, moest het om één AP gaan zou je kunnen zeggen dat die stuk is, maar je hebt er meerdere als ik het goed gelezen heb. En je bent niet de enige. Dan is een onderzoek door Telenet eigenlijk wel aan de orde zou ik zeggen ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
debruynba
Freshman Weetjesweter
Berichten: 19
Hoort wie klopt daar? A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

AP7465CE-TN inlogproblemen bij sommige apps

Ik gebruik geen telenet safespot.

Het probleem zit echt wel bij het access point. Als ik hetzelfde doe via mobiele data, heb ik het probleem niet.

Het probleem is gestart sinds ik een nieuwe smartphone in gebruik heb genomen (Android 9), via 5Ghz verbonden.
Hopelijk komt Telenet spoedig met een update voor het Access Point.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5203
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

AP7465CE-TN inlogproblemen bij sommige apps

@debruynba heb je ook het probleem als je verbindt met 2,4 GHz?

0 Likes
danchrista
Professional Weetjesweter
Berichten: 40
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Topicvreter! Topicwurm!

AP7465CE-TN inlogproblemen bij sommige apps

Ik blijf dit probleem ook hebben. Bij verbinding via 2.4GHz of mobiel heb ik dit probleem niet. Het ligt echt wel aan het access point.

0 Likes
Smets56
Freshman Meerweter
Berichten: 54
Topicwurm! Say what?! Complimentendag On a roll...

AP7465CE-TN inlogproblemen bij sommige apps

Hier ervaren we deze problemen ook op wifi met de KBC app op meerdere toestellen.

We werken via een AP van TN.

 

Andere apps zoals BNP of Payconiq werken wel gewoon.

 

Voorlopige oplossing, wifi uitschakelen, verrichting doen en wifi terug inschakelen.

 

Hopelijk komt TN snel met een update voor het AP..?

0 Likes
MathiasVK
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Play Fit Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

AP7465CE-TN inlogproblemen bij sommige apps

Er was recent een intern Alarm dat inderdaad de KBC Mobile app moeilijk doet met de AP's momenteel. Dit zijn ze nog aan het oplossen dacht ik. 

0 Likes
job
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
De kop is eraf!

AP7465CE-TN inlogproblemen bij sommige apps

Oplossen bij KBC?

0 Likes
KoenDeSmet
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

AP7465CE-TN inlogproblemen bij sommige apps

Zelfde probleem hier. KBC Mobile werkt soms, maar meestal niet. Verbonden via Telenet AP.

Wifi uitschaken op GSM is dan de oplossing(?).

Benieuwd of dit bij KBC of bij Telenet dient gefixt te worden. Ik volg.

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

AP7465CE-TN inlogproblemen bij sommige apps

@Smets56 

Probeer het zo te houden voor wat BNP betreft. De technische dienst van BNP heeft mij de karakteristieken van mijn toestel gevraagd omdat ik op mijn achterste poten ben gaan staan omwille van de slechte werking van hun app. Zo zie je maar.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
KoenDeSmet
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

AP7465CE-TN inlogproblemen bij sommige apps

Ik zou toch graag begrijpen of dit een Telenet dan wel een KBC probleem is

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

AP7465CE-TN inlogproblemen bij sommige apps

@KoenDeSmet 

 

Het zal aan geen van beide kanten eenvoudig zijn om een oplossing te vinden. Ik zou het wel proberen aan KBC kant. Ik heb BNP op een zere teen getrapt door in Play store een opvallende en rotslechte beoordeling te geven. Of het uiteindelijk iets gaat helpen weet ik niet, maar ik heb ze toch wakker gekregen.

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
KoenDeSmet
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

AP7465CE-TN inlogproblemen bij sommige apps

Interessante update vanuit KBC:

"Dit is onderzocht geweest in samenwerking met Telenet. Zij hebben ontdekt dat er een aanpassing dient te gebeuren in de Access Point. Als u de klantendienst contacteert, kunnen zij dit voor u in orde brengen en kan u terug gebruik maken van KBC Mobile."

 

Update Telenet:

"Probleem gevonden op "de alarmenpagina".

Workaround is split 2,4 en 5Ghz netwerk (met andere naam) en dan de 2,4 Ghz WIFI gebruiken. Uiteindelijke fix wordt nog getest en komt mee met een toekomstige update van het AccessPoint wanneer beschikbaar. Geen zicht op timelines."

 

Duidelijk antwoord maar heb ik alvast geen interesse in. Ik blijf dus WIFI uitschakelen en gebruik 4G wanneer ik KBC Mobile gebruik.

 

"

 

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

AP7465CE-TN inlogproblemen bij sommige apps

Ik kan bevestigen dat KBC Mobile vlot en goed werkt op de 5 GHz band via de WiFi powerline van Telenet. Daar is dus in ieder geval al geen probleem.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
WimVL
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Follow the reader, reader! Leesbeest! Leesclubje starten? Primeur!

AP7465CE-TN inlogproblemen bij sommige apps

Hier heb ik ook al vele maanden last van. Niet alleen met "KBC Mobile", maar ook met de Keytrade app, en de Bolero app. Zowel KBC als Telenet klantendienst zijn op de hoogte, maar blijkbaar is dit niet belangrijk genoeg om dit snel op te lossen. Zelfs KBC kan te weinig druk zetten bij Telenet. Is zeker booster probleem want werkt wel op andere (eigen AP), 4G en Wifi van de hoofdmodem.

 

Dit zijn toch heel belangrijke banking apps voor Telenet klanten.

Kan iemand van Telenet zelf op dit forum hier aan de kar helpen duwen aub?

0 Likes