24753
netweters
|
152364
antwoorden
|
20696
vragen
|
Blijkbaar is er een nieuwe modem of access point op komst?
iemand hier meer weet van?
Update deze info heb ik al over gevonden:
Dit kabelmodem is voorzien van 3x 1 Gbps LAN poorten, 1x 2,5 Gbps LAN poort, WPA3 en WiFi 6
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ziet er beter uit dan de kubus dat er nu is.
Ik denk dat dit de zelfste is dat Ziggo momenteel aan het testen is in Nederland : https://tweakers.net/nieuws/190718/ziggo-test-docsis-31-modem-met-2-komma-5gbit-s-poort-bij-klanten....
Leuk toestel ...
Heeft zelfs Moca 2.0 aan boord 👍.
@Suzy Heb jij hier al wat meer informatie over?
Bestaat er een kans dat er een beperkte test wordt gestart met de mensen hier op de netweters?
Zou die evenveel lawaai maken als de kubus ? Indien niet mag die er voor mijn part snel komen. De vorige modellen hadden dat lawaai ook niet.
@Jamingo @kristofDW @fieldoxide een tijdje geleden was er een topic waar je als tester je kon opgeven om deze te testen 😉
@Suzy Is het mogelijk om nog in te schrijven om dit nieuw type modem te testen, eventueel een linkje naar dit onderwerp?
Ben zelf elke dag wel online maar heb dat topic ook niet zien passeren.
@Master-Magic heb je een link naar betreffende topic ?
Dat topic heb ik toch ook gemist. Nochtans bekijk ik hier quasi elke dag de berichten.
@Lieselot91 heeft deze vraag woensdag voor jullie uitgezet bij de collega's. We hebben hier nog geen antwoord op voorlopig. Uiteraard houden we jullie op de hoogte zodra we meer weten over deze nieuwe modem!
Eerst even een kleine verwarring uitklaren: er was geen topic om een nieuwe modem te testen. Er was een software update beschikbaar voor de CH8568LG modem en daarvoor kon je me anderhalve week geleden een seintje geven als je deze software onmiddellijk zou willen testen (zie post). Deze wordt uiteraard naar alle klanten met deze modem uitgerold en er volgt ook nog een update voor klanten met dit type modem die daarop ook Safesurf/Safespot+ gebruiken.
Deze thread gaat effectief over een nieuwe modem bij Telenet. Daarover heb ik vandaag de bevestiging gehad dat er inderdaad een nieuwe modem aankomt. Timings hierrond konden de collega's nog niet geven, omdat de testen nog moeten starten. Op de test-vraag heb ik ook een antwoord gekregen. Modems worden blijkbaar nooit getest met klanten, omdat deze al je services kunnen impacteren.
Mijn kubus maakt geen lawaai.. welk geluid hoor je dan ?
Een "gebrom" afkomstig van de koeling. Mijn modem staat wel op minder dan 1 meter van mijn TV-zetel geplaatst. Vorige modems maakten geen enkel geluid, dus deze "kubus" is wel even aanpassen maar een mens raakt alles gewoon.