Hello, Neen dat is niet juist. Het maakt de situatie maar meer verwarrend. Hoe komt het dat mijn msi cr61 laptop zonder problemen onmiddellijk een goede Wi-Fi verbinding heeft bij mijn dochter en de modem van Proximus ? En waarom geen goede Wi-Fi verbinding heeft bij mij thuis met een splinternieuwe Telenet modem eurodocsis 3.1 F@ST3896LG-TN ? En dat de vorige zogezegde oude modem docsis 3.0 CH6643E van de provider Telenet wel zorgde voor een goede Wi-Fi verbinding ??? Jaren lang geen problemen en een goede verbinding had met deze CH6643E Telenet modem en ja, als er werken in de buurt waren door de Telenet diensten, moest ik hem daarna eens uit het stopcontact halen en resetten. En dan liep alles weer op wieltjes!!! Wat heeft deze technieker mis gedaan? Hij zei dat de oude SSID en alle andere instellingen van de vorige modem automatisch werden overgenomen. Als dat zo is waarom komt dan mijn oude SSID niet meer tevoorschijn in de netwerklijst? En voorheen wel! Na een poos begin ik wel te begrijpen dat de Netweters mensen zijn die graag een Telenet klant die moeilijkheden heeft met de Telenet installatie van een nieuwe Telenet modem willen helpen. Maar ik kom ook tot de conclusie dat mijn situatie en storing met de nieuwe Telenet modem hun petje te boven gaat. Er worden wel voorstellen aangebracht zoals verwijder eens de oude SSID of onthoud hem, en dan komt de SSID weer in de netwerklijst, maar dat helpt allemaal niets. De Telenet dienst wil mij wel €135 aanrekenen voor hun tussenkomst die niets heeft geholpen. Dus boven mijn betaling van €85 waar ze recht op hebben voor hun mislukte tussenkomst, vragen ze nog €50 voor de nieuwe Telenet modem in een e-mail bericht en bevestiging dat in mijn postbus verscheen. Ze vragen telkens om terug te bellen naar de klantendienst, minstens 20 min te wachten met een muzieksken en ondertussen hun kas te spijzen, want ik heb ook een telefoonaansluiting bij hen. Ik kan hoegenaamd niet begrijpen dat mijn 3 Samsung Galaxy tablets onmiddellijk een goed Wi-Fi verbinding hadden en ook mijn Lenovo laptop met celeron N2840 cpu onmiddellijk goed was verbonden met de Wi-Fi van de nieuwe modem. Daarenboven had ik met mijn laptop msi cr61 bij mijn dochter ook een goede Wi-Fi verbinding met de proximus modem en haar wachtwoord. En thuis na de komst van de Telenet techniekers werkt deze zelfde msi cr61 laptop niet meer met de Wi-Fi verbinding van de nagelnieuwe Telenet modem. Begrijpe wie begrijpe kan! In Mijn Telenet bij Thuisnetwerk stuit ik op enkele instructies die ik niet ken. Zo zie je allereerst staan "NIET VERBONDEN".0 toestellen verbonden. Betreft dit de mobiele toestellen zoals een smartphone? Dan is dit juist, want ik ben niet aangesloten met een smartphone bij Telenet. Dan zie je ook "Terug naar standaardinstellingen" Herstart de modem Bedoelt men hiermee dat je hierop moet klikken als je de oude modem opnieuw wilt instellen of configureren? Herstart de modem Als je klikt op Herstart de modem start de modem weer opnieuw op zodat alles wordt gereset? En wordt "WIJZIGEN" bedoelt om de nieuwe instellingen op te slaan? And last but not least! Telenet schrijft in een e-mailbericht dat ik kan kijken in het Telenet-paspoort dat ik heb. Niet dus want ik heb geen Telenet paspoort en ik weet ook niet hoe ik daaraan moet komen. En ik kan hun Telenet app niet downloaden in de google P lay store. Geen apparaten die geschikt zijn voor deze installatie staat er vermeld. Enfin, ik ben niet de enige met Telenet problemen die een nieuwe Telenet modem aanschaffen of ontvangen. grtz, gigi
... Meer weergeven