Cos_95
Freshman Meerweter
Cos_95
Neem contact met mij op
Onlinestatus |
Offline
|
Datum laatste bezoek |
06-12-2021
22:14
|
Lid sinds: 04-04-2020
Datum laatste bezoek: 06-12-2021 22:14
Ranking
Freshman Meerweter
24-05-2021
13:36
Zoals @PatrickBE aangeeft. De speedtest app van ookla gebruiken om eens te testen. Zeker voor gigabitsnelheden. Je moet eens een speedtest doen via de browser en ondertussen via taakbeheer onder prestaties je cpu in de gaten houden. Als deze tijdens de speedtest met de browser constant tegen 100% zit kost het teveel rekenkracht via de browser. Via de speedtest app gebruikt je cpu veel minder rekenkracht waardoor de snelheden correcter gaan zijn.
... Meer weergeven
12-05-2021
23:17
1
Een reset zal hier helemaal niets aan veranderen. Als de 2e tel lamp brandt dan wil dit zeggen dat de lijn hierop is geactiveerd. Vermoedelijk heeft de persoon die je lijn heeft geactiveerd dit per ongeluk op de 2e poort gedaan. Hoogstwaarschijnlijk zal de klantendienst hier een case voor moeten opmaken. Want als ze dezelfde nummer op een andere poort van dezelfde modem wil zetten geeft dit foutmeldingen in hun systeem.
... Meer weergeven
20-04-2021
17:33
Heb je bij de instellingen voor digitaal zoeken geen optie: 'netwerk zoeken'. Daar zou je wel de correcte parmeters zoals de frequentie en netwerk ID moeten kunnen ingeven. Uit mijn ervaring met medion tv's kan het wel zijn dat deze zelfs dan nog veel meer zenders vindt dan enkel die van het compact signaal. Hierdoor zou het kunnen dat er ook redelijk wat gecodeerde zenders tussenzitten. Dus het kan wel zijn dat je wat moet zoeken om de juiste zenders allemaal te vinden. De zenders van het compact signaal zou ik dan proberen sorteren en vooraan zetten.
... Meer weergeven
16-04-2021
23:14
1
Je kan ook eens proberen de powerline die nu in de modem steekt eens aan het acces point te steken of een andere bekabelde aansluiting in het huis. Het kan niets uithalen, maar het kan ook voor een gevoelige verbetering zorgen als de master powerline ergens anders steekt.
... Meer weergeven
16-03-2021
19:28
1
@Tweeling68 Ja zo is het. Powerline aan de modem weghalen, deze is nu compleet overbodig omdat je nu door de utp kabel een rechtstreekse verbinding hebt met de modem en je wifi powerline.
... Meer weergeven
14-03-2021
20:45
2
Als je een utp kabel van de modem in de wifi powerline steekt gaat deze zich gedragen als een acces point. Dan moet je de powerline die aan de modem zit wel uittrekken. Nu maak je een loop omdat je wifi powerline zowel via de utp kabel als van de powerline aan de modem een signaal krijgt. En zo zorg je voor problemen op je hele netwerk.
... Meer weergeven
12-01-2021
21:05
@Kyrina Wat bedoel je met resetten? Gewoon de stekker eruit en weer in of bedoel je dat je al een factory reset geprobeerd hebt? Anders dit eens proberen, Alle 3 decoders een factory reset geven, bij je digicorder dan wel zien dat je een factory reset geeft met behoud van opnames dan speel je de opnames niet kwijt. Dan kan alles eens volledig opnieuw installeren. Je kan dit terugvinden onder instellingen - systeem en dan je pincode ingeven.
... Meer weergeven
24-12-2020
18:54
@RobertVanesch Klopt, dit is een probleem waar veel 4k tv's last van hebben in combinatie met een digicorder. Maar in het artikel dat ik je eerder stuurde stond er ergens duidelijk in hoe je aan de instellingen raakt van je tv. Het is niet hetzelfde model van tv maar wel hetzelfde merk dus de 'menu' zal volgens mij zo goed als het zelfde zijn. Dus om je zelf wat zoekwerk te besparen kan je best eerst dit nog eens proberen zoals in dat artikel stond: 27-05-2020 06:18 Zeker wel. Je gaat eerst naar instellingen, daar kies je apparaatvoorkeuren. Dan kies je ingangen en dan ga je naar beneden. Onderaan zie je HDMI EDID-versie. Die klik je aan en zet hem van 2.0 naar 1.4 en druk op ok. Zo werkt het tenminste bij mijn tv dus. Ik hoop bij die van jou ook. Succes
... Meer weergeven
23-12-2020
21:20
1
Het gaat ergens een instelling in je tv zijn. Ieder merk heeft er zo zijn eigen benaming voor en ik heb de handleiding van je tv nog niet onder de loep genomen om te kijken hoe ze het bij Sharp tv's noemen. Maar ik heb hier wel een artikel van een sharp tv gevonden, dit zou je wel moeten helpen: https://www.netweters.be/t5/Hardware-instellingen/Sharp-aqous-smart-tv-wel-beeld-geen-geluid/td-p/87537
... Meer weergeven
01-12-2020
20:47
Ik denk hetzelfde als @Cru , vermoedelijk toch probleem met de powerline, afhankelijk van het type powerline dat je hebt eens kijken of alle leds nog branden. Als het met de powerline niet in orde komt de tv box eens met de wifi laten verbinden en kijken of het zo wel lukt.
... Meer weergeven
28-11-2020
22:39
2
@Suzy Op mijn edgerouter werkt het sinds de update zonder problemen op mijn eigen en gastennetwerk (zelfde router). Ik denk dat ik verder niets meer kan toevoegen bij de samenvatting van @Steven-E .
... Meer weergeven
22-11-2020
19:03
Dat hangt vooral van je toestellen af, als al je toestellen 5 ghz ondersteunen zal je geen problemen hebben, maar oudere toestellen, printers ondersteunen dikwijls enkel de 2.4 ghz. Als je deze uitschakeld ga je die toestellen niet meer op je wifi krijgen aangezien deze de 5 ghz niet gaan kunnen zien. Dus ik zou de 2.4 ghz wel nog laten uitsturen onder een andere naam dan de 5 ghz. Je gaat naar modem details, dan naar onder scrollen tot je het volgende ziet staan: netwerkinstellingen en wifi wachtwoord. Vervolgens eerst 'een wifi netwerk' uitschakelen. Daarna zou je de 2.4 en de 5 ghz moeten kunnen hernoemen. Als je enkel de 2.4 ghz een andere naam geeft en de 5 ghz behoudt zoals het nu is hoef je zelfs je toestellen die werken op de 5 ghz niet opnieuw te verbinden.
... Meer weergeven
22-11-2020
13:48
Ik zou beginnen met je in mijn telenet één netwerk uit te schakelen. Vervolgens geef je de 2.4 en de 5 ghz een andere naam. Het lijkt me aan je snelheden te zien dat je toestellen om een of andere reden telkens op de 2.4 ghz gaan verbinden. Als je ze ze beide een andere naam geeft heb je een duidelijk beeld waarop je verbonden bent. En op de 5 ghz zou je toch +- de snelheden van je abbo moeten kunnen (blijven) halen.
... Meer weergeven
20-11-2020
21:30
1
@Steven-E Ik heb de software nog niet ontvangen, ik heb mijn gegevens iets later doorgegeven waardoor ik de upgrade nog niet heb ontvangen. Wanneer ik deze ook heb laat ik zeker iets weten hoe het bij mij werkt.
... Meer weergeven
20-11-2020
21:28
@StefaanH Als het om een pg9072 gaat kan je deze inderdaad via een webinterface beheren. Op 192.168.0.52 met login: admin en pw: password. Met de 9082 het nieuwste model lukt dit inderdaad niet meer.
... Meer weergeven
- « Vorige
- Volgende »
Berichten met likes
Onderwerp | Likes | Gepost |
---|---|---|
1 | 12-05-2021 23:17 | |
1 | 16-04-2021 23:14 | |
1 | 16-03-2021 19:28 | |
2 | 14-03-2021 20:45 | |
1 | 23-12-2020 21:20 | |
2 | 28-11-2020 22:39 | |
1 | 20-11-2020 21:30 | |
1 | 17-11-2020 20:09 | |
2 | 08-07-2020 22:27 | |
1 | 06-07-2020 23:08 |
Geaccepteerde oplossingen
Onderwerp | Weergaven | Gepost |
---|---|---|
2846 | 14-03-2021 20:45 | |
3857 | 01-12-2020 20:47 | |
4687 | 20-11-2020 21:21 | |
4697 | 13-06-2020 20:11 | |
4247 | 10-04-2020 19:16 |
Nieuwste tags
Nog geen tags aanwezig