b003042
Professional Weetjesweter
b003042
Neem contact met mij op
Onlinestatus |
Offline
|
Datum laatste bezoek |
15-11-2021
16:21
|
Lid sinds: 27-12-2020
Datum laatste bezoek: 15-11-2021 16:21
Ranking
Professional Weetjesweter
30-12-2020
23:27
1
Ik behoor tot een select groepje (denk ik toch) dat bijna elke maand op smalband wordt gezet. Ik vond en vind het belangrijk om exact te weten waar alles naar toe gaat zodat je al tenminste weet welk device met hoeveel gaat lopen en of er eventueel stille verbruikers op je netwerk zijn. Daarom is het soms handig een router tussen de modem van TN te hangen en je netwerk waarop al het verbruik netjes wordt bijgehouden. Meten is weten en gissen is missen denk ik dan altijd. Zo kan je op een bestaande router een alternatieve firmware opladen (https://nl.wikipedia.org/wiki/DD-WRT) of je kan je dit werk besparen door een router aan te schaffen die dit al ingebouwd kreeg. Ik gebruik hiervoor de router van asus (ac86u) Randbemerking : ik weet dan voor mijn bubbel wel waar al de data naar toe gaat en ondanks de vele oproepen binnenskamers blijft het verbruik wel heel hoog. Het is dus niet omdat je het weet dat het daarom makkelijker is om minder te gaan verbruiken. 👀
... Meer weergeven
30-12-2020
23:14
4
De decoders van telenet moeten een publiek IP krijgen dus geen nummers in de range van 192.168.x.x Je kan dit zelf nakijken bij de info van de digibox. Zonder publiek IP, geen interactiviteit. Het enkel feit dat je de boxen kan pingen is volgens mij in deze niet echt relevant. Op dit forum werden al draadjes opgezet onder dit thema : https://www.netweters.be/t5/Hardware-instellingen/Digicorder-achter-2de-router-gt-IPTV-configuratie/td-p/4002 Om het simpel te houden én een tweede router achter de TN router te houden heb ik bij mij een klein netwerkje aangelegd dat netjes gescheiden is van het andere netwerk maar wel rechtstreeks aan de modem van TN hangt. Misschien niet zo indrukwekkend maar het werkt wel altijd 👌 Alvast veel succes !
... Meer weergeven
30-12-2020
11:44
Bedankt voor de info ! Ik ben er gisteren ook achter gekomen dat het geen enkel verschil uitmaakt welk type router ik achter de modem/router van TN plaats, altijd hetzelfde. Ik heb in het verleden ook dubbele NAT gehad en nooit problemen. Telnet smtp.telenet.be poort 587 geeft "554 xavier.telenet-ops.be bizsmtp ?? blocked due to spam, please contact abuse" Ik heb tweemaal telenet gecontacteerd (telefonisch + winkel) maar de manier hoe ze daar klanten afwimpelen, je zou voor minder naar de concurrentie uitkijken. Voorlopig opgelost met het doorsturen van mijn telenetmail naar gmailaccount. Op de een of andere manier moet ik voor het mailgedeelte op een blacklist terechtgekomen zijn maar het is mij een totaal raadsel waarom alles netjes werkt als ik rechtstreeks op de TN modem connecteer.
... Meer weergeven
29-12-2020
15:28
Ik heb bij wijze van test de unify vervangen door een andere router (asus rt-ac86u) en slaag er ook nu niet uitgaande mails te verzenden. Mogelijks kan ik hieruit afleiden dat de huidige opstelling docsis modem/router geen achterliggende routers toestaat. Telenet gecontacteerd maar ik kreeg de melding dat er geen ondersteuning wordt gegeven voor apparatuur van derden. Soit, waarvan akte. Misschien is er een probleem met de dubbele NAT ? Router only blijft een oplossing. Ik heb in het verleden zeker nog met routers gewerkt en dit gaf nooit problemen. Nu wel dus. Interessante vraag toch, niet ?
... Meer weergeven
29-12-2020
14:26
Het lijkt me idd beter de topics uit elkaar te houden. Zo niet lopen de bijdragen door elkaar. Excuses voor de verwarring.
... Meer weergeven
29-12-2020
13:59
De ingevulde gegevens voor mijn mailconfiguratie Er wordt een foutmelding geretourneerd ivm smtp-settings. De foutmelding lijkt te impliceren dat ik op een blacklist zou staan. Haal ik de gateway terug weg, werkt alles terug netjes. Er is dus duidelijk iets dat maakt dat er geen connectie kan gelegd worden met de servers van telenet. Alvast dank om dit mee uit te zoeken.
... Meer weergeven
29-12-2020
12:35
Dank voor je reactie ! Het lijkt me niet meer dan normaal om mails te versturen via de smtp server van je email adres. Ook vanuit veiligheidsstandpunt trouwens. Maar als telenet mijn mails om een voor mij onbekende reden weigert, moet ik wel nadenken aan alternatieven tenzij ik moet nadenken over een ander adres bvb
... Meer weergeven
29-12-2020
12:24
Hallo iedereen, is er een mogelijkheid om mails met als verzender xxx.@telenet.be te verzenden via een andere smtp server dan deze van telenet ? De reden van mijn vraag is dat door het installeren van dreammachine (unifi) in mijn thuisnetwerk de smtp server van telenet niet meer connecteerbaar is. Alvast dank om jullie mening hierop te geven !
... Meer weergeven
- Tags:
- smtp
Labels:
- Labels:
-
e-mail instellingen
-
e-mail versturen
-
SMTP
Kan je iets meer info geven aub ? Ik veronderstel dat je boven en onder een digicoder hebt die samen geconnecteerd zijn. Hierdoor kan je opnames op de twee plaatsen bekijken. Ik veronderstel dat je ethernetkabel boven zal verbonden zijn met de modem van telenet. Dit is immers nodig om opnames te kunnen bekijken op een ander toestel. In principe zou je deze kabel kunnen gebruiken om een access point op aan te sluiten. Je kan dit snel zelf eens testen door een laptop te verbinden met de ethernetkabel en zo op internet te gaan. Wel het wifi signaal afzetten. Veel succes !
... Meer weergeven
28-12-2020
16:04
Dank voor je snelle reactie ! Ik heb de wanIP vergeleken en er is geen verschil tussen de opstelling mét en zonder gateway. De smtpserver die ik probeer te connecteren is smtp.telenet.be op poort 587, met authentificatie van de gebruiker. Ik zal eens nakijken of de gateway daadwerkelijk connectie legt met een server. Ik hou je op de hoogte !
... Meer weergeven
28-12-2020
15:45
@kristofDW de melding naar spam is mogelijks misleidend vermoed ik. Zonder gateway werkt alles naar behoren en zijn noch het IP noch emailadressen geblocked. Het moet dus zijn dat op het moment dat er contact wordt gelegd met de mailserver van telenet, aan de kant van telenet de connectie wordt geweigerd. Ik heb de configuratie van de gateway in detail bekeken en nergens is iets terug te vinden wat mogelijks zou kunnen leiden naar blocking of iets dergelijks. De verbinding met gmail servers lukt wel via imap. Dit lijkt me voer voor specialisten 🙂
... Meer weergeven
28-12-2020
14:42
ik vermoed dat je met spiegelen de techniek bedoelt om snel van het ene (je gsm) naar het andere (tv) over te schakelen maar dit veronderstelt wel dat de beide toestellen dezelfde "taal" spreken en dus dezelfde software hebben. Bvb dezelfde apps. Je tv moet dan volgens mij voldoende "smart" zijn. Is het niet eenvoudiger om een chromecast aan je tv te hangen en op deze manier te streamen vanuit je gsm ? De app van yelo ondersteunt deze vorm van casting. Veel succes !
... Meer weergeven
28-12-2020
14:31
is het niet mogelijk om de netwerksetting op de console te verwijderen ? om op die manier terug te connecteren op de oude manier ? Kan je bvb een screenshot nemen van de foutmelding van de console ? Veel succes !
... Meer weergeven
28-12-2020
14:25
1
wat zijn juist de foutmeldingen ? Kan je hiervan eens een screenshot doorsturen ? Soms helpt het om bestaande wifi paswoorden te wissen om daarna terug te connecteren.
... Meer weergeven
28-12-2020
14:24
2
Best inderdaad contact opnemen met je werkgever. Ikzelf werk via vpn en kan heel weinig aanpassen aan de settings. Het is gebruikelijk dat je bij het opstarten een aantal services ziet passeren die ofwel automatisch de vpn opzetten ofwel handmatig. Zijn er bvb programma's die je niet op je eigen pc ziet ?
... Meer weergeven
Berichten met likes
Onderwerp | Likes | Gepost |
---|---|---|
1 | 28-06-2021 10:30 | |
1 | 14-06-2021 14:54 | |
1 | 14-06-2021 14:51 | |
3 | 01-02-2021 13:48 | |
1 | 05-01-2021 14:20 | |
2 | 28-12-2020 14:24 | |
1 | 28-12-2020 14:25 | |
3 | 04-01-2021 14:40 | |
1 | 30-12-2020 23:27 | |
4 | 30-12-2020 23:14 |
Geaccepteerde oplossingen
Onderwerp | Weergaven | Gepost |
---|---|---|
4543 | 04-01-2021 14:40 | |
5030 | 30-12-2020 23:14 |