xm
Professional Weetjesweter
xm
Neem contact met mij op
Onlinestatus |
Offline
|
Datum laatste bezoek |
28-02-2025
09:31
|
Lid sinds: 06-08-2023
Datum laatste bezoek: 28-02-2025 09:31
Ranking
Professional Weetjesweter
06-09-2023
21:52
Sinds een week of drie geen antwoord meer van Telenet WA - drie eenvoudige vragen gesteld, 1 technische en 2 administrieve. Voorheen wel antwoord gekregen, kon wel enkele uren duren of volgende dag. Nu complete stilte.
... Meer weergeven
06-09-2023
14:57
Bedankt voor je uitleg. Misschien was ik niet voldoende duidelijk, de foutmelding verschijnt als ik "Mijn Thuisnetwerk" klik, ik geraak dus niet eens aan de modem instellingen. Intussen is dat gisteren wel gelukt omdat vanaf toen de foutmelding niet meer verscheen en ik dus de modeminstellingen kon bereiken. Maw, het klopt dat "MijnThuisnetwerk" niet bereikbaar is als je bv de modem inruilt, een probleem waarvan de Telenet klantendienst me op de hoogte bracht toen ik hen daarvoor belde op de dag van het inruilen. Maar het kopt niet dat dit probleem "vanzelf verdwijnt" na 2 dagen zoals Telenet opgaf, maar na pakweg een week.
... Meer weergeven
06-09-2023
14:53
1
Bedankt voor je uitleg. Misschien was ik niet voldoende duidelijk, de "oeps er ging iets probeer het later opnieuw" verschijnt als ik "Mijn Thuisnetwerk" klik, ik geraak dus niet eens aan de modem instellingen. Intussen is dat wel gelukt en heb ik de modem in bridge mode gezet - ik had dat voorheen ook al gedaan op een andere plaats. Dat is gisteren gelukt omdat vanaf toen de foutmelding "oeps.." niet meer verscheen en ik dus de modeminstellingen kon bereiken. Maw, het klopt dat "MijnThuisnetwerk" niet bereikbaar is als je bv de modem inruilt, een probleem waarvan de Telenet klantendienst me op de hoogte bracht toen ik hen daarvoor belde op de dag van het inruilen. Maar het kopt niet dat dit probleem "vanzelf verdwijnt" na 2 dagen zoals Telenet opgaf, maar na pakweg een week.
... Meer weergeven
04-09-2023
15:53
Een week geleden heeft mijn zoon zijn Telenet modem CH7465-LG ingeruild voor een CV8560E e-router modem. Die ik wou iktoen in bridge mode zetten, online via geavanceerde instellingen. Dat ging niet omdat Mijn Telenet > Beheer je thuisnetwerk meldt "Oeps, er ging iets mis. Probeer later opnieuw.",
Daarvoor die dag met Telenet gebeld, en daar vernomen dat het inderdaad een dag of twee kan duren vooraleer die toegang weer werkt nadat een modem ingeruild is. Een week later werk het nog niet.
Iemand met advies hiervoor?
... Meer weergeven
Labels:
- Labels:
-
foutmelding
-
Mijn Telenet
04-09-2023
15:27
Aangekomen in het buitenland, buiten de EU. VPN (WG) is ok met de client Fritzbox hier en de server FritzBox in België op het Telenet netwerk. Beide op IPv4, want geen IPv6 ondersteuning hier.
... Meer weergeven
16-08-2023
20:04
2
@flip1953 schreef: Ik zou eens proberen om op de Client Fritz!Box IPv6 uit te schakelen. Et voilà - inderdaad komt dan de VPN op tussen de client-server FritzBoxen en is die permanent. (client FritzBox: Internet > Account Information > IPv6 > "IPv6 support enabled" uitzetten) Op de valreep voor mijn vertrek naar het buitenland. Begin september zal ik daar de client FritzBox WAN-LAN verbinden met een DSL modem. De server Fritzbox blijft WAN-LAN verbonden met een Telenet CV8560E modem hier in België. Hartelijk bedankt netweters.be en @flip1953
... Meer weergeven
16-08-2023
15:39
Aan @flip1953: Hier zijn de twee screenshots die bij mijn antwoord van gisteren moesten zijn:
... Meer weergeven
16-08-2023
11:00
Bedankt. Zijn deze afbeeldingen ok? Hoe kan ik ze in het antwoord krijgen waar ze oorspronkelijk bij zaten? Of stuur ik ze apart als een nieuw antwoord?
... Meer weergeven
16-08-2023
00:18
@flip1953schreef: @xm schreef: ik zie bij jou onder remote network 192.168.10.0/24,0.0.0.0/0 staan, bij mij staat alleen 192.168.178.0/24 (zonder de 0.0.0.0/0) Waarschijnlijk is dat omdat jij de optie "Alle IPv4-netwerkverkeer via de VPN-verbinding sturen" aangevinkt hebt (die zorgt ervoor dat alle IPV4 internetverkeer via de server FritzBox loopt (en niet alleen het lokale verkeer) Klopt. Ik heb de nu een her-installatie van de VPN op de client FB gedaan zonder dat aan te vinken en dan staan die 0.0.0.0/0 er niet. De VPN connectie komt evenwel ook nu niet op. Ik heb ook eens de VPN tussen de 2 FritzBoxen zoals u deed in als LAN-LAN opgezet en ook dan komt de VPN connectie niet op. Heel nuttig antwoord ivm VPN voor Google TV, dank je wel. Hier zijn de screenshots van de Online Monitor van beide FritzBoxen. Misschien helpt dat.
... Meer weergeven
15-08-2023
17:01
Bedankt @flip1953 Antwoorden op jouw vragen in het groen: ik zie dat de server FritzBox het LAN IPv4 adres 192.168.10.1 heeft. Heb je de client FritzBox een verschillend IP adres gegeven (ander subnet)? Server FB heeft LAN IPv4 adres 192.168.10.1 en subnet 255.255.255.0 Client FB heeft LAN IPv4 adres 192.168.20.1 en subnet 255.255.255.0 ik zie bij jou onder remote network 192.168.10.0/24,0.0.0.0/0 staan, bij mij staat alleen 192.168.178.0/24 (zonder de 0.0.0.0/0) heb je de server FritzBox aangemeld bij myfritz.net (of bij een andere dyndns dienst)? Beide FB ziijn aangemeld bij myfritz.net hebben beide FritzBoxen een verschillend publiek IPv4? Server FB heeft een publiek IPv4, WAN-LAN bekabeld naar CV8560E Telenet e-router in bridge mode Client FB is WAN-LAN bekabeld naar een CH7465-LG Telenet modem je zou de test met beide FritzBoxen thuis kunnen doen: de server FritzBox aansluiten op de E-router in bridge: deze krijgt een publiel IPv4 Dat is zo nu al de client FritzBox aansluiten op een andere LAN poort van de E-router: deze krijgt een lokaal IP van de Telenet modem (192.168.0.x) maar gaat op internet met het IPv4 adres van de Telenet modem. In zekere zin is dat nu zo ook al , want die FB zit op een LAN poort van een CH7465-LG modem FIY - VPN WG client-server verbindingen van laptop of phone naar de server FB werken wel - die komen op als ze in de laptop of phone aangezte worden, vallen weg als ze daar afgezet worden. Vraagje: hoe heb je je Google TV verbonde, met welke app op Google TV? Ik heb een Chromecast with Google TV.
... Meer weergeven
14-08-2023
20:12
De client-server VPN (WireGuard) tussen twee FritzBox 4040 routers (FB) komt niet op. Elke FB is met het internet verbonden, via WAN-LAN kabel met een eigen Telenet modem. De server FB heeft een publiek IPv4 adres (CV8560 modem in bridge modus). Voor het opzetten van de VPN heb ik de richtlijnen gevolgd van https://nl.avm.de/service/knowledge-base/dok/FRITZ-Box-4040/3737_FRITZ-Box-geconfigureerd-als-VPN-client-WireGuard-met-andere-FRITZ-Box-verbinden/ De VPN is vanaf dan zichtbaar in elke FB, bijvoorbeeld in Internet > Permit Access > VPN (WireGuard) - zoals te zien in de eerste 2 screenshots onderaan. Die tonen de VPN in elke FB als Enabled, maar ook als niet-Established (Connection bolletje is grijs, niet groen). Ik heb tevens een client-server VPN (WireGuard) opgezet naar bovenstaande server FB met mijn Android phone. Daarvoor de richtlijnen gevolgd van https://nl.avm.de/service/knowledge-base/dok/FRITZ-Box-7590/3684_WireGuard-VPN-met-de-FRITZ-Box-op-de-smartphone-of-tablet-configureren/ Dat werkt goed, de VPN komt op telkens ik die aan zet in de WireGuard VPN setting van de phone. Zie 3 de screenshot – Connection bolletje van die VPN is dan groen. Moet ik ergens aanduiden in de client FB dat de VPN aangezet moet worden en moet aanblijven? De FritzBoxen draaien op de recente FritzOS 7.56. Bijlage 1: Client FritzBox Bijlage 2: Server FritzBox Bijlage 3: Server FritzBox
... Meer weergeven
Labels:
- Labels:
-
instellingen
-
netwerken
14-08-2023
16:18
1
Met het "emergency IP adres" http://169.254.1.1 en LAN kabel ben ik inderdaad err in de gebruikersinterface van de Fritz!Box geraakt en heb ik mijn foutieve instelling daar hersteld. Bedankt!
... Meer weergeven
13-08-2023
21:36
1
@flip1953erg bedankt voor deze informatie. Daarmee heb ik de snelheid van de Fritzbox 4040 op het niveau gekregen van de modem waarmee hij verbonden is. Dat gebeurde van zodra ik Obtain the IP address automatically (DHCP) aangevinkt had (Internet > Account Information > Internet Connection > Connection Settings > IP Settings)
... Meer weergeven
13-08-2023
15:48
Erg bedankt voor de klare uitleg. De naam van de topic zou inderdaad "minimale snelheid via een Fritz!Box 4040“ moeten zijn. Ik was te snel en daardoor onvolledig met het doorgeven van mijn situatie. Mijn excuses. De Telenet modem levert immers de verwachte snelheden, als ik de snelheidstest doe met de laptop direct bekabeld naar de modem: 250Mbps down en 20 Mbps up. Met de laptop bekabeld naar de Fritzbox 4040, en de Fritzbox bekabeld van zijn WAN naar de modem, zijn de snelheden te laag, 20 Mbps down en 5 Mbps up. De LAN en WAN poorten van de Fritzbox staan nochtans in 1 Gbps power mode, en er zijn geen gastnetwerk en prioriteiten enz ingesteld, de Fritzbox komt vers uit de verpakking. De UTP kabels zijn nieuw, meegeleverd door Fritzbox en Telenet. Ik heb ook met andere kabels geprobeerd, en met andere LAN poorten op de modem en de Fritzbox. Ook alle apparatuur af en weer aangezet, alle tijd geven om op te starten enz. Zelfde resultaat. En dan heb ik me nu in de problemen gewerkt. Bij verder zoeken naar een oplossing heb ik de Fritzbox in IP Client Mode gezet (ipv Internet Router), “desperaat” als ik ben om de zaak klaar te krijgen vóór ik over enkele dagen met deze Fritzbox voor een jaar naar het buitenland vertrek en daar een vpn verbinding wil opzetten met een andere Fritzbox 4040 met publiek adres hier in België (Home Network > Network > Network Settings > Operating Mode in the Home Network > Access to Home Network > via Wi-Fi of via LAN, de selectie weet ik niet meer). Ter informatie, die andere Fritzbox geeft dezelfde te lage snelheden. En vanaf dan heb ik geen toegang meer tot de Fritzbox, ook niet tot zijn gebruikersinterface. De power led gaat voortdurend aan en uit, ongeveer eens per seconde, de Internet led staat uit, en de WAN en LAN leds zijn aangebleven. De Fritzbox staat ook nog in de lijst van actieve wi-fi netwerken op mijn laptop, maar ook langs daar kan ik niet in de gebruikersinterface. Maw de Fritzbox doet niets meer en ik kan ook in niet zijn gebruikersinterface om de operating mode van IP Client weer op Internet Router te zetten.
... Meer weergeven
13-08-2023
00:48
Nee, niet bekabeld direct op de modem. Dat heb ik nu wel eens gedaan, laptop met kabel op een LAN poort van de Tmodem. En inderdaad, de testresultaten van de down- en upload snelheden zijn nu zoals verwacht, resp. rond 270 mbps en 20 Mbps. Dezelfde goede waarden als ik de laptop via wifi met de Telenet modem laat werken. In mijn tevoren genoemde tests, waarbij ik meer dan 10 keren lagere internetsnelheden dan verwacht zie, was mijn laptop bekabeld verbonden met een LAN poort van een Fritzbox 4040 router. Die op zijn beurt met kabel van zijn WAN poort op een LAN poort van de Telenet modem zit. Ook dezelfde lage waarden als ik de laptop via wifi toegang geef tot de Fritzbox. Ligt het probleem bij de Fritzbox, misschien in zjn WAN – LAN verbinding met de Telenet modem? De Fritzbox WAN en LAN zijn Gigabit poorten.
... Meer weergeven
Berichten die xm geliked heeft
Berichten die {login} geliked heeft
Onderwerp | Likes | Auteur | Laatste bericht |
---|---|---|---|
1 | |||
3 | |||
2 | |||
3 | |||
1 | |||
6 |
door
Ekfad
| ||
1 | |||
1 | |||
7 | |||
2 |
Berichten met likes
Onderwerp | Likes | Gepost |
---|---|---|
1 | 27-01-2025 15:30 | |
1 | 30-11-2023 17:45 | |
1 | 06-09-2023 14:53 | |
1 | 13-08-2023 21:36 | |
1 | 14-08-2023 16:18 | |
2 | 16-08-2023 20:04 | |
1 | 12-08-2023 22:10 |
Geaccepteerde oplossingen
Onderwerp | Weergaven | Gepost |
---|---|---|
1538 | 06-09-2023 14:53 | |
871 | 14-08-2023 16:18 |
Nieuwste tags
Nog geen tags aanwezig