flip1953
Freshman Meesterweter
flip1953
Neem contact met mij op
Onlinestatus |
Offline
|
Datum laatste bezoek |
22-05-2025
23:23
|
Lid sinds: 30-06-2021
Datum laatste bezoek: 22-05-2025 23:23
Ranking
Freshman Meesterweter
13-09-2021
19:15
@Arnie schreef: Dat is niet het geval, het betreft het aantal rings alvorens voicemail de oproep beantwoord. Dit kan niet korter zijn dan 5 rings. Je bedoelt 5 seconden, niet 5 rings 😊 (1 beltoon is ongeveer 5 seconden) PS. Eigenlijk kan je het ook op 0 seconden zetten (dus onmiddellijk naar de mailbox). Maar dan moet je de code **21 gebruiken i.p.v. **61 (vb **21*5550#) 😉.
... Meer weergeven
10-09-2021
15:29
4
@FilipV schreef: Ik weet dat je de tijd van de voicemail kan instellen met de code **61*5550**aantal seconden# maar dan is het minimum nog steeds 5 seconden. Ik zou die op 0 willen instellen. De code **61*5555*aantal seconden# heeft niets te maken met wat jij wilt. Met de bovengenoemde code bepaal je de wachttijd waarna de voicemail geactiveerd wordt (tussen 5 en 30 seconden). Met andere woorden: de tijd dat het belsignaal overgaat (aantal keer bellen) voor de voicemail de oproep beantwoordt. Wat jij eigenlijk wilt, is dat de oproeper géén boodschap kan inspreken, met andere woorden: je wilt de duur van de opgenomen boodschap verlagen naar 0 seconden. Dat is bij mijn weten bij Telenet niet mogelijk... https://www2.telenet.be/content/dam/www-telenet-be/klantenservice/downloads/Berichtendienst%20mobiele%20telefonie.pdf Het enige wat je kan doen is duidelijk maken in je begroeting dat ze geen bericht kunnen achterlaten. Negeer gewoon de ingesproken berichten, niet beluisterde berichten worden toch automatisch gewist na 14 dagen. Deactiveer de melding per sms, dan wordt je ook niet meer gestoord als er toch nog iemand iets ingesproken heeft.
... Meer weergeven
10-09-2021
10:29
@RuZ schreef: De gewone PWL inruilen kan dus niet, of zou nutteloos zijn. Je kan wel één set gewone PWL's inruilen, en een nieuwe set aanvragen, die bevat dan één gewone PWL (type PG-9083LG-TN) en één WiFi PWL adapter (type PG-9082LG-TN). @jari2 schreef: Ik ben niet in het bezit van een telenet wifi booster en toch staat er een op mijn factuur: Beschrijf dan eens exact wat je wèl bezit. Kijk eens in "Mijn Telenet" > Mijn Thuisnetwerk. Daar zie je alle Telenet apparaten (eventueel met een groen bolletje) Misschien wordt er inderdaad (ten onrechte?) huur aangerekend voor een stel gewone PWL's. Geef die terug aan Telenet (dan vervalt automatisch de huur), en vraag een nieuw stel aan (dat dan gratis is) ...
... Meer weergeven
09-09-2021
10:36
1
@BartDG schreef: Ik heb op 1 TV thuis een "TV kaartje". Werkt op zich meestal wel goed, maar vaak gebeurt het dat de decodering wegvalt. Herkent iemand dit en is er misschien een oplossing voor? Hier gebeurt het ook wel dat het beeld op een gecodeerde zender eventjes zwart is. TV= Medion, CI+ module en smartcard al sinds vele jaren (vanaf de eerste dag dat Telenet "TV met een kaartje" introduceerde. Meestal gebeurt dit nàdat ik iets anders op TV heb bekeken (streaming via Chromecast, of via de ingebouwde mediaplayer). Als ik dan terug schakel naar TV heb ik soms wel eens zwart beeld. Ik zap dan eventjes naar "één" (ongecodeerd) en dan terug naar vtm. Dat helpt. Verwijderen van de module of "eventjes op het kaartje wrijven" nog niet nodig geweest ... 🙂
... Meer weergeven
07-09-2021
09:24
1
@BartDG schreef: en is er misschien een oplossing voor? Gebruik maken van de wettelijke garantie van 2 jaar, gezien dit een aangekocht product is? In de veronderstelling dat je nog uw factuur hebt, en dat de module minder dan 2 jaar oud is? Voor de rest: advies volgen van vorige poster: zo weinig mogelijk manipuleren, zoals: veelvuldig verwijderen van de module uit de TV veelvuldig verwijderen van de smartcard uit de module dit verkort de levensduur ..
... Meer weergeven
06-09-2021
12:47
2
Met die externe DVB-C tuners zou ik aanraden om 2 scans te doen, op voorwaarde dat de ene scan de andere niet overschrijft (dus eventueel de optie "bestaande zenders behouden") aanvinken. scan op 322Mhz/netwerk-id 22 scan op 290MHz/netwerk-id 32 Reden: het reguliere aanbod van Telenet bevat een aantal onversleutelde radiozenders die niet op het Compact signaal zitten. Op die manier vind ik 22 TV zenders en 51 radiozenders (in plaats van 42 radiozenders). PS - Dat is regio afhankelijk! Indien uw toestel niet kan scannen op netwerk-id (wat het geval is van vele van die goedkope DVB-C boxjes), dan moet je een manuele scan doen, per frequentie (mux). Dan zou ik volgende volgorde aanraden: Televisie: 298 MHz (één, Canvas, Ketnet, vtm, enz ...). 290 MHz (La Une, TPIK, TRL TVI, Play 4/5, etc ...). Voor de onvesleutelde radiozenders: 314 MHz (Radio1, Radio 2, MNM, StuBru, etc ... t.e.m. NRJ). 306 MHz (Q-Music, Joe FM). 386 MHz (Willy, Q-Music Hits/Foute Radio, Joe 60-70-80-90-Easy, etc ... t.e.m. Stadsradio). 120 MHz (France Musique/Culture/Inter, BBC 1/2/3/World, NPO, WDR, etc ...). PS Kijk eens op https://www.digitalbitrate.com/dtv.php?mux=C058&liste=2&live=212&lang=en Hier zie je (in het groen) alle onversleutelde zenders op de Telenet kabel (ongeacht netwerk-id) 😊. Op deze site zie je in de details welke radiozenders MPG of AAC gebruiken als codec (niet alle ontvangers ondersteunen AAC).
... Meer weergeven
05-09-2021
09:20
1
@dalton63 schreef: situatie: 2 tv toestellen elk met een tv box en aangesloten via Powerline. Welke Powerlines? Gewone Powerlines (vb PG-9073-TN of PG9083-TN), of ook WiFi Powerlines (PG-9072-TN of PG-9082LG) ?? Als ik het goed begrijp: 2 digiboxen via Powerlines aangesloten, wilt dus zeggen dat je drie Powerlines hebt (ééntje aan de modem, de andere 2 bij elke TV Box)? Zitten die rechtsreeks op het stopcontact (dus niet op een verdeelstekker)? Zijn alle stopcontacten degelijk geaard? Waarom Powerlines? De TV Boxen hebben ook WiFi aan boord, indien het WiFi bereik tot aan de TV-Box goed is, kan je eventueel één of beide TV-Boxen via WiFi aansluiten? Als het probleem zich voordoet op één TV toestel (het enige dat op dat ogenblik in gebruik is), kan je eens de Powerline van het 2de toestel verwijderen (uit het stopcontact trekken)? Dan krijgt die ene Powerline misschien wel de volle snelheid? Heb je een PC of laptop dat je eens via een UTP kabel (bedraad) kan aansluiten op de Powerline, zodat je daar een speedtest kan doen?? PS. Indien het probleem zich blijft herhalen tussen 20-22u, dan heb je misschien wel last van: ofwel vertraagd internet tijdens de spitsuren? probleem met de streaming capaciteit van Telenet? Welke internet formule heb je? Welke modem? Kan je eens een internet speedtest doen op het ogenblik dat het probleem zich voordoet (met de IPad dicht bij de modem?)
... Meer weergeven
04-09-2021
13:20
1
@Mos schreef: Ik had ergens gelezen dat wifi acces points het wifi signaal verspreiden maar dat daardoor het signaal minder krachtig is of is dat niet correct? Neen, dat is niet correct. Als de access points via een UTP kabel verbonden zijn met de modem (of de switch), dan is er geen enkel verlies. Ze kunnen hoogstens mekaar "storen" als ze te dicht bij elkaar geplaatst worden, of op hetzelfde kanaal werken. Als access points via WiFi met elkaar verbonden zijn (vb mesh of repeaters), dan spreken we wel van een snelheidsverlies ... @Mos schreef: Momenteel is er één Wifi powerline rechtstreeks op de modem aangesloten (ethernetkabel van 1m) en rechtstreeks op het stroomnet zonder verdeeldoos er tussen. Perfect. Ik neem aan dat de "9083" (het kleinere model) met de modem verbonden is, het de "9082" (het WiFi model) in de slaapkamer ook rechtsreeks op een geaard stopcontact zit? Je ziet dus beide toestellen met een "groen bolletje" op "Mijn Telenet" en via "Mijn Telenet" kan je de WiFi van de 9082 kontroleren of instellen? Wij wijze van test, kan je eens een Pc/laptop/Mac bedraad verbinden met de WiFi AP in de slaapkamer. Krijg je correct internet? Kan je eens een speedtest doen? Hiermee controleer je hoe snel de Powerlines met elkaar verbonden zijn. @Mos schreef: PS: De modem stond vroeger vlak achter de TV en naast de Qnap. Misschien dat dat het signaal kon beïnvloeden? Normaal niet. Gezien beide toestellen bedraad verbonden zijn met de modem, neem ik aan dat de WiFi op beide toestellen uitgeschakeld is (ook de eventuele Hotspot functie, die je soms wel in TV toestellen tegenkomt, waardoor de TV een eigen WiFi signaal uitzendt). @Mos schreef: PS2 "verbonden zonder internet" was enkel op draadloze toestellen, op bedrade toestellen nooit een probleem gehad. De "router" van Telenet werkt dus perfect 😊...
... Meer weergeven
03-09-2021
23:28
2
De enige verklaring die ik kan geven, is dat Telenet de "teletekst stream" niet mee opneemt wanneer ze een programma opnemen op hun servers 🤔. Als ik thuis via mijn TV toestel (CI+ kaartje) een programma opneem op een USB stick, dan worden alle streams opgenomen (audio, video, teletekst, teletekst ondertitels slechthorend, ...). Als ik dan terugkijk naar een opname van vroeger, dan kan ik alle teletekst informatie (met datum en uur van de opname) bekijken, alsook de ondertitels pagina oproepen. Bij de vroegere digicorders, waar de opnames gebeuren op de lokale harde schijf, wordt de teletekst stream waarschijnlijk wèl mee opgenomen? Misschien kan @Suzy dit eens intern navragen ... Dit lijkt mij een fundamenteel probleem te zijn, dat alleen door de bevoegde technische mensen bij Telenet op te lossen is (en kan de Helpdesk hier niet veel aan doen, buiten escaleren ??)
... Meer weergeven
03-09-2021
23:14
3
@Mos schreef: Ik dacht eerst dat het wifi signaal van de modem misschien niet sterk genoeg is en dat ik dat zou kunnen verhelpen met een router met een veel sterker signaal maar dat is wellicht een verkeerde redenering. Ik denk dat we jouw probleem begrijpen, maar het "verkeerde" in de redenering is: als je ontevreden bent over de router eigenschappen van de Telenet modem, dan kan je inderdaad een betere router aansluiten ... als je ontevreden bent over de WiFi eigenschappen van de Telenet modem, dan moet je het WiFi netwerk uitbreiden (met bijvoorbeeld WiFi access points). In jouw geval is een dure "WiFi router" overkill, want je wilt alleen het WiFi probleem oplossen.... Ik denk dat je dus het best op zoek gaat naar goede Access Points, en deze plaatst in de lokalen waar je onvoldoende bereik hebt. Dus meerdere indien nodig. - Bij voorkeur worden de AP's met de Telenet router verbonden via kabel. - Indien niet mogelijk is het alternatief Powerlines: één Powerline (vb 9083) bij de modem, een of indien nodig meerdere WiFi Powerlines (vb 9082) waar je het bereik wilt uitbreiden ... - Je kan ook bedrade toestellen verbinden met de ethernet poort van de Powerlines. - Powerlines moeten rechtstreeks in het stopcontact (en niet in een verdeeldoos), en het liefst in een stopcontact met aarding (ik ga ervan uit dat al jouw stopcontacten correct geaard zijn) PS Valt de verbinding ("verbonden zonder internet kan geen ip adres vinden") ook weg bij bedrade toestellen? Want dan moeten we de oorzaak elders zoeken (vb IP conflicten) ... PS2 "verbonden zonder internet kan geen ip adres vinden" zou ook kunnen betekenen: de WiFi verbinding is goed (bijvoorbeeld toestel is verbonden met de WiFi powerline), maar de verbinding naar de modem is slecht (slechte powerline verbinding)...
... Meer weergeven
03-09-2021
13:34
@PM schreef: Probleem (eindelijk) opgelost... ik wil de oplossing toch met jullie delen. ... het probleem zat hem in de Safespot van de HGW, deze dient als firewall. Alle devices stonden op Guest en deze moeten op Home staan om onderlinge communicatie toe te laten! Fantastisch dat je de oplossing met ons deelt, we zaten inderdaad allemaal op het verkeerde spoor. Hoewel, we hadden het probleem al kunnen herleiden tot de Telenet modem, maar nog niet gelinkt aan Safespot ☹️. Ik hoop dat Telenet dit ook intern communiceert naar al zijn Helpdesk medewerkers, want het is wel ontoelaatbaar dat het zolang geduurd heeft voor iemand van Telenet met de oplossing kwam ... Safespot is een Telenet product, je zou mogen verwachten van de de technische diensten dat ze hun eigen producten kennen en support op geven 🤔 PS - kan iemand de vorige post als "oplossing" markeren?
... Meer weergeven
03-09-2021
13:20
2
@Diste schreef: Daarom is een DHCP fixed lease configuratie de oplossing. Is dit een vraag? Antwoord is in ieder geval: als je de Telenet HGW gebruikt (modem/router), kan je geen fixed lease instellen. indien je een eigen router gebruikt is dat inderdaad een goede oplossing - op voorwaarde dat jouw router dit ondersteunt. @Diste schreef: Ik zou kunnen opteren voor een fixed IP instelling op de betrokken apparaten, maar dan ben ik wel verplicht om de default gateway en DNS servers ook manueel in te geven. Zowel de default gateway als DNS server kan je het IP adres van de router ingeven (192.168.0.1). Deze is ook een DNS server... De kans dat Telenet ooit andere DNS gaat gebruiken is wel uiterst klein 😊... Als kiest voor vaste IP adressen, gebruik dan adressen buiten de DHCP range, met andere woorden: 192.168.0.[2-99]
... Meer weergeven
02-09-2021
12:57
Selfstarter installatie wil niet zeggen dat er geen technieker ter plaatste komt. Het wil wel zeggen dat de installatie gratis is, zelfs als er een technieker komt: Indien er ter plaatste al een NIU hangt, een modem hangt en de kabel is aangesloten, kan je de selgastrater installatie doen zonder tussenkomst van de technieker. Indien niet, zal een technieker komen om de NIU te plaatsen, en de modem aan te sluiten (in principe alleen aansluiten, de modem vast hangen doet de klant 😊). De rest doet de selfstarter klant (TV Box aansluiten, TV aansluiten, apparaten aansluiten op de modem, etc ...)
... Meer weergeven
01-09-2021
23:48
@Goxoo schreef: Bedoel je die afbeelding? Want dat is mijn vorige nog…😀 Dan is het duidelijk: jouw nieuwe modem is niet correct geprovisioneerd Als daar nog een afbeelding staat van een vorige modem. Wat staat er exact als modem type op "Mijn Telenet" ?
... Meer weergeven
31-08-2021
23:55
1
Een telefooncel zonder geld in te steken, kan je beter vergelijken met een actieve SIMkaart zonder belkrediet 😊
... Meer weergeven
Berichten met likes
Onderwerp | Likes | Gepost |
---|---|---|
1 | 22-05-2025 11:00 | |
1 | 13-03-2025 23:33 | |
1 | 21-05-2025 20:21 | |
1 | 16-05-2025 00:08 | |
1 | 17-05-2025 10:58 | |
2 | 17-05-2025 19:02 | |
3 | 17-05-2025 13:30 | |
1 | 17-05-2025 10:19 | |
1 | 14-05-2025 08:19 | |
1 | 04-05-2025 14:40 |
Geaccepteerde oplossingen
Onderwerp | Weergaven | Gepost |
---|---|---|
845 | 28-03-2025 09:04 | |
917 | 01-03-2025 13:29 | |
857 | 01-02-2025 13:25 | |
1003 | 12-01-2025 18:05 | |
838 | 07-01-2025 17:10 |