Beantwoorden
klive
Freshman Meerweter
Berichten: 73
Al 25 duimen! Goed bezig! Say what?! Alles op zijn plek!

Service Telenet in vrije val --- zelfs onder 'nihil'

Deze getuigenis om aan te tonen dat het niet fout maar heel grondig en totaal fout loopt bij TN; op 'userbase' ook al tal van fratsen gelezen:

- mijn ouders zijn verhuisd van thuis naar een woon- zorgcentrum dat aangesloten is op het TN netwerk. Meerdere bewoners daar hebben een digicorder, vaste tel. van TN. Voor de verhuis hadden ze een One abo.
- de week voor de verhuis ga ik naar de lokale TN winkel hier in de stad om wat info te vragen om alles "smooth" te laten verlopen. Internet en gsm mochten stop gezet worden (onmiddellijk of vanaf verhuis) wegens niet meer gebruikt de laatste tijd door mijn hoogbejaarde ouders.
TN medewerker in winkel, brengt een aantal zaken in in de computer en boekt technieker voor WZC op 2/5. Hij vraagt ook om dag voor verhuis de klantendienst te verwittigen van stop de dag voor effectieve verhuis (waarvan ik toen nog exacte datum niet had wegens nog noodzakelijke opfrisbeurt in kamer ouders).
Hun TV- box kunnen ze helaas niet meer gebruik wegens geen internet abo meer in hun abo. In het rusthuis is nochtans TN wifi beschikbaar, zowel voor individuele bewoners als bezoekers. Ja, dit ook van TN.
- 26/04: dag voor verhuis tel naar klantendienst met vraag stop gsm abo en internet, conform verzoek TN winkel Aalst. Antwoord a/d lijn: u hebt de verkeerde procedure gevolgd. Er mocht niets opgezegd worden maar er moest een verhuis aangevraagd worden. Probeer de dame aan de lijn uit te leggen dat ik in de winkel gewoon gevraagd had wat te doen ifv behoud digi tv en vaste tel. in wzc. Behoud vaste tel. zat niet in systeem. Zij ging alles recht zetten en zei dan dat de winkel in fout was en dat het altijd hetzelfde was met "die in de winkels". Ik word verzocht alles (modem, tv box) binnen te doen in de lokale winkel
- 27/04: Modem en tv-box gedropt in "drop-off corner" want winkelbediende zei dat ik daarvoor niet moest aanschuiven. Hij vroeg of TN al op de hoogte was en gezien eerder vermeld contacten, antwoordde ik "ja".
- 28/04, ja zaterdagmorgen: tel. van medewerker lokale TN winkel met de vraag waarom ik alles ingeleverd heb. Antwoord: "op vraag de TN klantendienst". Reactie: "'t is altijd iets met die van de klantdienst, ze weten nooit wat ze moeten doen." Reageer dat ik geen boodschap heb aan verwijten van klantendienst naar winkel en vice versa.
Man belde omdat hij niet kon uitvissen welke modem / tv-box aan mijn ouders toebehoorde gezien er op dezelfde dag meerdere waren ingeleverd en dit zonder enige stopzetting of vraag inzake verhuis van diensten. Il faut le faire !
Ik schiet uit mijn krammen en verwijs naar hoger vermelde contacten en geef hem de tip om eens te zoeken welk IP- adres van de modems matcht met dat van mijn ouders en eventueel ook eens te kijken op serienummer van de tv-box. De ingeleverde tv-box was rap gedetecteerd. Het probleem van de modem ging hij wel zien op te lossen.
Hij vroeg me op de juiste policy te volgen. Heb geantwoord dat als ik met mijn auto naar de garage ga voor reparatie, ik ook niet aan mijn garagist zeg wat hij moet doen en hoe omdat daarvoor juist mensen met kennis van zaken - zoals TN- medewerkers - bestaan. Ik hoef die policies bij verhuis niet te kennen toch? Ik kan me alleen maar informeren en doen wat men mij vraagt / adviseert.
- 2/5: technieker voorzien tussen 12.30 en 18 u. Rond 16u30 tel van technieker: kom niet want geen digicorder beschikbaar. Vraag om dan enkel vast tel. in dienst te stellen. Antwoord: onmogelijk.
- 2/5: tel naar klantendienst - technieker kan pas binnen 14 dagen. Eens goed mijn gedacht gezegd en dame aan de lijn ging zien wat ze nog kon regelen. Verhuis telefoon stond blijkbaar nog altijd niet in systeem. Na ongeveer een kwartier wachttijd komt het verlossende bericht: "ik stuur morgen een technieker tussen 10 en 14.30 u." Opnieuw dag verlof ingepland want van het WZC wensen ze dat iemand van de familie aanwezig is, hetgeen ik me kan inbeelden bij mensen van midden - eind de 80 jaar.
- 3/5: tel naar TN of technieker was ingeboekt effectief voor die dag omdat ik nog geen sms had gekregen.
Antwoord naar ongeveer 30 minuten wachttijd aan de tel.: "ik check dit even voor u", gevolgd door "oei, er komt vandaag geen technieker langs". Dan: "de technieker staat misschien geboekt in het nieuwe systeem. Blijf even aan de lijn". Na weer een kwartier wachten: "heb ook de planning gebeld, er komt vandaag geen technieker".
Uiteraard heb ik een goed mijn gedacht gezegd en 1000 excuses gekregen waarmee ik, en vooral mijn ouders geen stap verder waren".
Wij moeten verlof opnemen in blokken van 4 u. Dus slot 1 en slot 2 impliceren 2 dagen verlof, toegestaan door mijn werkgever die de situatie van mijn ouders kent.
TV kijken is voor hen nog één van de belangrijke bezigheden en vaste tel hun belangrijkste medium om contact te houden met ons als kinderen en de ruimere familie/
Nieuwe afspraak gekregen voor 5/5 - morgen, vrijdag dus - opnieuw tussen 12.3O en 18 u.

Hopelijk is 3x scheepsrecht ...

Ook terug klacht ingediend bij ombudsdienst met vraag naar compensatie. Per kerende bericht gekregen van de ombudsdienst dat de klacht zonder meer aanvaard is en gegrond.

Dergelijk geknoei en dergelijke scenes met verwijten van collega's onderling tijdens tel. contacten met klanten ... gewoon omdat 2 hoogbejaarde mensen in de 21° eeuw - met zogenaamde hoog technologische expansie en vlucht - zouden kunnnen ... eens naar TV kijken omdat hun leefwereld zeer beperkt wordt door medische problemen en omdat ... ze graag ook nog eens naar ons als kinderen en hun familie bellen.

Proficiat TN. Nogmaals, "il faut le faire". Service = gewoon nihil. De facturatie daarentegen loopt vlekkeloos 🙂

 

@Suzy : gaat TN zo verder doen of wordt er nog iets ondernomen om dit tij te keren. Gelukkig dat Px fiber nog niet overal uitgerold is en dat dit ook niet snel zal gebeuren. Ook meerdere buren hier ontevreden over TN maar het zijn allemaal oudere mensen die het niet zien zitten om uren te wachten aan de tel voor je iemand aan de lijn krijgt en die stellen dat je tegen een mastodont als TN toch niets kunt ondernemen.

Als het morgen fout loopt, overweeg ik toch eens contact met enkele kranten om aan de hand van FEITEN, de huidige gang van zaken te illustreren. 

Tags (2)
60 reacties
Rik12
Freshman Veelweter
Berichten: 251
Een bus vol! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

Service Telenet in vrije val --- zelfs onder 'nihil'

Het gras is niet altijd groener aan de overkant volledig mee akkoord maar IT problemen die reeds 6+ maanden duren ? volmondig NIET akkoord  dit is niet normaal voor een bedrijf dat zegt klaar te zijn voor de technologie van morgen.

loti
Experienced Veelweter
Berichten: 384
JACKPOT! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) Full speed writing!

Service Telenet in vrije val --- zelfs onder 'nihil'

Volledig akkoord.🙄Al zijn ze nog niet klaar voor elke klant.

Ik en vele anderen zelfs 2 collega's van mij ook met OneUp zijn al klaar voor de technologie van morgen.

Wij zijn met de overgang naar het nieuwe IT system vlekkeloos overgezet.

 

Rik12
Freshman Veelweter
Berichten: 251
Een bus vol! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

Service Telenet in vrije val --- zelfs onder 'nihil'

Ik heb nog een ouder abonnement ale voor internet dan misschien heeft dat er wat mee te maken 🤔 trouwens ik ben vroeger aangesloten geweest bij de "naamvoorganger" van proximus Belgacom hun klantendienst is zeker niet beter dan die van telenet daar heb je gelijk in.

0 Likes
danchrista
Professional Weetjesweter
Berichten: 40
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Topicvreter! Topicwurm!

Service Telenet in vrije val --- zelfs onder 'nihil'

@loti Je hebt waarschijnlijk geen verhuis of een aanpassing aan uw abonnement gehad. Maar als je tegenwoordig iets wil wijzigen bij telenet loopt het gegarandeerd mis. Ik kan van mijn verhuis eind 2022 een boek schrijven. De verhalen die momenteel hier en op userbase te lezen zijn zijn geen uitzondering. Vroeger steeds tevreden geweest van telenet, maar de laatste 6 maanden gaat het echt fout. Dat kan je echt niet ontkennen.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Service Telenet in vrije val --- zelfs onder 'nihil'

Bepaalde sujetten zullen de zeer ernstige IT-problemen bij Telenet blijven ontkennen of minimaliseren.

Met stip op één staat de bazin van de Telenet-klantendienst, Benedikte Paulissen, die eind maart in het programma "De Inspecteur" op VRT Radio 2 verzekerde dat binnen een paar weken de dienstverlening terug zou genormaliseerd zijn: https://radio2.be/luister/select/de-inspecteur/stijgend-aantal-klachten-over-klantendienst-van-telen...

Meer dan een maand later staat ze met haar billen bloot met haar leugens op de nationale radio. De softwareproblemen bij Telenet blijven aanslepen.

Vandaag op de voorpagina van de krant "De Standaard":

Code rood bij Telenet door aanslepende softwareproblemen

Telenet worstelt al het hele jaar met IT-problemen. De Ombudsdienst voor Telecommunicatie wordt overspoeld door klachten van gedupeerde abonnees.

Pieter Van Maele

De overstap naar een nieuw softwareplatform leidt al maanden tot ongekende problemen bij Telenet. En daar zijn elke dag steeds meer klanten de dupe van. Uit navraag van De Standaard bij de Ombudsdienst...

Inhoud gewijzigd door Steven-E (Krak) | Reden: Post ingekort. Het originele artikel van De Standaard zit achter een betaalmuur en mag je hier niet zomaar integraal overnemen. Link naar origineel artikel: https://www.standaard.be/cnt/dmf20230504_97215761

Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2589
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Service Telenet in vrije val --- zelfs onder 'nihil'

@rafb ik heb je post ingekort. Het originele artikel van De Standaard zit achter een betaalmuur en mag je hier niet zomaar integraal overnemen.  Link naar origineel artikel: https://www.standaard.be/cnt/dmf20230504_97215761


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Service Telenet in vrije val --- zelfs onder 'nihil'

HLN heeft de inhoud van het artikel van De Standaard ook overgenomen: https://www.hln.be/binnenland/code-rood-bij-telenet-door-aanslepende-softwareproblemen-maar-we-werke...

0 Likes
loti
Experienced Veelweter
Berichten: 384
JACKPOT! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) Full speed writing!

Service Telenet in vrije val --- zelfs onder 'nihil'

Blijven herhalen van HLN is oud nieuws.

Weten we al langer.

Liberty Global aast zo op de resterende aandelen.

Komt wel goed.

Kan ook oud nieuws blijven herhalen hoor.🙄

Bij mij en 2 colegas + de overgrote meerderheid,is de overzet naar het nieuwe IT System probleemloos verlopen.

PS.Op een ander(buiten Orange) is het gras zeker niet groener.

Een pak haalt er niet eens de upspeed van Telenet amper 30Mbps downspeed en 10Mbps upspeed.Prijs 69 euro in 2 pack.

Zij die van Telenet overstappen naar de concurentie over koper,zekers gezinnen met kinderen,komen gegarandeerd in snelheid problemen,halen gemiddeld 65Mbps en minder.Telenet gemiddeld 268Mbps.

0 Likes
Rik12
Freshman Veelweter
Berichten: 251
Een bus vol! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

Service Telenet in vrije val --- zelfs onder 'nihil'

Ik ben niet van plan telenet te verlaten hierdoor maar wanneer ik verhaaltjes van andere klanten lees  zoals:

 

  1. De achterliggende dienst heeft mij opgebeld.
  2. We zullen je doorschakelen naar de achterliggende dienst enkel wij kunnen dat.

dan word ik gewoon pisnijdig dat voor klant a wel en voor klant b niet beleid dat moet eruit tenslotte krijgen alle klanten op het einde van de maand een aanrekening die vanaf Juni nog maar eens omhoog gaat.Hallo kroket ???? dit kan niet !!!!!

 

loti
Experienced Veelweter
Berichten: 384
JACKPOT! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) Full speed writing!

Service Telenet in vrije val --- zelfs onder 'nihil'

Hopelijk voor de gedupeerde komt er snel beteschap in.

0 Likes
Rik12
Freshman Veelweter
Berichten: 251
Een bus vol! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

Service Telenet in vrije val --- zelfs onder 'nihil'

Ik moet ook toegeven dat ik dacht dat telenet zijn software zelf ontwikkelde maar sinds er in de media sprake is van softwareleveranciers klopt dat dus niet en ben ik hier eigenlijk op een onschuldige aan het schieten wist ik maar wie die leverancier was dan kon ik daar gaan reclameren.

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5228
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Service Telenet in vrije val --- zelfs onder 'nihil'

Bij HBVL ook al:

https://m.hbvl.be/cnt/dmf20230504_96101147

Al sinds half december vorig jaar regent het klachten bij de ombudsman blijkbaar. De situatie is zo erg dat de federale regering zich nu ook gaat moeien. Enkel wie oogkleppen heeft beweert dat er geen enkel probleem is.

Zouden ze bij boekhouding dezelfde software gebruiken, want dat betekent misschien dat die prijsverhoging er wat later komt. 🤣


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
glennvda
Freshman Veelweter
Berichten: 186
Een bus vol! WOW, overzichtelijk! BINGO! De volle 100!

Service Telenet in vrije val --- zelfs onder 'nihil'

Nu ook dit op de voorpagina van HLN

 

https://www.hln.be/binnenland/een-antwoord-op-al-uw-vragen-over-de-grote-problemen-bij-telenet-getro...

Een antwoord op al uw vragen over de grote problemen bij Telenet: “Getroffen klanten worden ruimschoots gecompenseerd”

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5847
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Service Telenet in vrije val --- zelfs onder 'nihil'

Jongens ik denk wel dat het duidelijk is dat het op het voorblad staat dus laten we dit niet met zijn allen blijven posten. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5228
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Service Telenet in vrije val --- zelfs onder 'nihil'

Moet het dan weggestopt worden? Het feit dat het in verschillende media staat toont imho aan dat er een grondig probleem is. Dat kan niet genoeg herhaald worden.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.