De Netweters
annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

IPv6 op de CV8560E (E-router)

Beantwoorden
Highlighted
Community Manager
Berichten: 3240
It's your fifth party! De gouden postveer is voor jou Netweters’ orakel! It's your fourth party!

@philippe_d  schreef:

@Arnie  schreef:

Er moeten nog een aantal testen gedaan worden, alvorens de fix in produktie genomen kan worden. Hier wordt nu aan gewerkt. Zoiets vergt helaas tijd, maar is ook wel begrijpelijk.


Eigenlijk begrijp ik dat niet.

  1. dit sleept nu al maanden aan (de "fix" dateert al van juni) 🤔.
  2. Dit werk al jaren goed met de huidige HGW (CH7465LG-TN), met stateless DHCPv6.Waarom niet met de nieuwe modem, dut is toch ook een "HGW", maar zonder WiFi ??

Hier wordt nu gesproken van een "software" release. Voor zover ik het - tot nu toe - begrepen heb, was het een instelling (configuratie) ...
De nodige "sense of urgency" ontbreekt hier volledig 😴 ...


@philippe_d de instelling/configuratie aanpassing in de modem was enkel om de workaround toe te passen en te testen. Er zijn maar een handvol klanten waarbij die werd gedaan. De workaround leek te werken (kijk maar naar @Arnie zijn ervaringen). Daardoor had men eerst de intentie een apart traject op te zetten, zodat geïmpacteerde klanten een individueel dossier konden laten openen via de klantendienst. Maar uiteindelijk is er intern beslist dit niet te doen (bij een wijziging in Mijn Telenet is de configuratie namelijk terug default en heb je geen workaround meer). Wat dus betekent dat je als klant moet wachten op een fix via de software.

 

De finale fix moet effectief worden uitgerold op alle E-Routers via een software release. Ik heb deze week nog om een update gevraagd en ze konden me  niet meer vertellen dan "we zijn het aan het testen, slaagt de test dan kunnen we het uitrollen in een FUT (geen details) of eventueel direct naar de field". Ik blijf het opvolgen.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy | Community Manager

Without music, life would be a mistake. - Nietzsche

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Beantwoorden
Highlighted
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 558
Boek alvast het Sportpaleis! En wanneer slaap jij? JACKPOT! De race is begonnen!

@NofanTasi  schreef:

@Cru  schreef:

mercury modem is meestal de standaard (wigo's, all internet, tv box...) 

Ik kijk op URL https://www2.telenet.be/content/www-telenet-be/nl/business/klantenservice/wireless-modem-instellen0 ...

Is een van die 4 de 'mercury' modem?


Als @Cru het over de "mercury" modem heeft, bedoelt waarschijnlijk hij de CH7546LG-TN 🙂.
Ik zou het ook duidelijker vinden als we de juiste modemnaam gebruiken, in plaats van de interne Telenet codetaal 🤔.

 


@NofanTasi  schreef:

Laat Telenet een eigen router toe achter een CH8568LG?

Zo ja:

- Kan de CH8568LG in 'mijn telenet' als brigde (of eventueel IPv4 MAC Passtrough) geconfigureerd worden naar eigen router?

- Werkt, in tegenstelling tot de CV8560E, IPv6 PD wel op CH8568LG naar eigen router?

- Gebruikt Telenet de CH8568LG ook voor business klanten met vast IP adres?

- Is de CH8568LG een valabel docsis 3.1 alternatief voor mijn CV7160E docsis 3.0 modem?

[i.e: als eenvoudige layer 2 bridge met vast IPv4 adress en vaste /56 IPv6 range]


De CH8568LG is de Docsis 3.1 opvolger van de CH7465LG, het is dus een HGW met WiFi.

Deze kan niet in bridge ingesteld worden, en is dus zeker géén Docsis 3.1 alternatief voor de CV7160E.

 

Wat betreft IPv6 is dit een goede vraag, waar we nog geen duidelijk antwoord op hebben.

Als het werkt zoals zijn voorganger (CH7465LG), dan is het design dat je via IPv6 PD een /60 prefix krijgt, uit de /56 range van de modem.

 

Op je vraag of Telenet "toelaat" dat je een eigen router gebruikt achter de CH8568LG is het antwoord natuurlijk "Ja" (sedert wanneer zou Telenet kunnen verbieden wat jij achter een modem gebruikt 😃) ...

Beantwoorden
Highlighted
Professional Veelweter
Berichten: 360
Topicvreter! It's your second party! WOW! Klasse!

@philippe_d  schreef:

@NofanTasi  schreef:

@Cru  schreef:

mercury modem is meestal de standaard (wigo's, all internet, tv box...) 

Ik kijk op URL https://www2.telenet.be/content/www-telenet-be/nl/business/klantenservice/wireless-modem-instellen0 ...

Is een van die 4 de 'mercury' modem?


Als @Cru het over de "mercury" modem heeft, bedoelt waarschijnlijk hij de CH7546LG-TN 🙂.
Ik zou het ook duidelijker vinden als we de juiste modemnaam gebruiken, in plaats van de interne Telenet codetaal 🤔.

 


@NofanTasi  schreef:

Laat Telenet een eigen router toe achter een CH8568LG?

Zo ja:

- Kan de CH8568LG in 'mijn telenet' als brigde (of eventueel IPv4 MAC Passtrough) geconfigureerd worden naar eigen router?

- Werkt, in tegenstelling tot de CV8560E, IPv6 PD wel op CH8568LG naar eigen router?

- Gebruikt Telenet de CH8568LG ook voor business klanten met vast IP adres?

- Is de CH8568LG een valabel docsis 3.1 alternatief voor mijn CV7160E docsis 3.0 modem?

[i.e: als eenvoudige layer 2 bridge met vast IPv4 adress en vaste /56 IPv6 range]


De CH8568LG is de Docsis 3.1 opvolger van de CH7465LG, het is dus een HGW met WiFi.

Deze kan niet in bridge ingesteld worden, en is dus zeker géén Docsis 3.1 alternatief voor de CV7160E.

 

Wat betreft IPv6 is dit een goede vraag, waar we nog geen duidelijk antwoord op hebben.

Als het werkt zoals zijn voorganger (CH7465LG), dan is het design dat je via IPv6 PD een /60 prefix krijgt, uit de /56 range van de modem.

 

Op je vraag of Telenet "toelaat" dat je een eigen router gebruikt achter de CH8568LG is het antwoord natuurlijk "Ja" (sedert wanneer zou Telenet kunnen verbieden wat jij achter een modem gebruikt 😃) ...


ja mercury is dus de ch7465lg

typt wat gemakkelijker (laatste jaren meest gebruikte modem, moet dus vaak mercury typen) 🙂 

0 Likes
Beantwoorden
Highlighted
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Leesclubje starten? Primeur! Hallo! Welkom! De kop is eraf!

@Suzy mag ik vragen om ook opgenomen te worden in de testgroep.
Ben zelf netwerkingenieur en heb opleiding gegeven aan een hoop netwerk techniekers die nu zelf bij/voor telenet werken.

Had een oude docsis 2.0 en het was tijd voor iets nieuws maar nergens nog een EMTA modem te vinden 😞

Beantwoorden
Highlighted
Freshman Meerweter
Berichten: 46
Topicwurm! Al 25 duimen! On a roll... Nice talking to you!

@SuzyUitrol naar een beperkt select groepje is geen oplossing. Iedere klant heeft recht op dezelfde dienstverlening. Naar 1 jaar wordt het tijd dat een algemene release gebeurd.

Beantwoorden
Highlighted
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Handje vol! Mooi, mooi! Follow the reader, reader! Hey, jij weer! :-)

@Suzy ik ben het met @Snarie eens dat we allemaal deze update zouden moeten ontvangen, aangezien deze situatie een tragikomedie aan het worden is.
Maar mocht Telenet alsnog besluiten om de update release vast te houden, kan ik dan ook opgenomen worden in de testgroep zoals gevraagd door @TeStDrUiF ?

0 Likes
Beantwoorden
Highlighted
Professional Superweter
Berichten: 5250
Jij bent een pro! Meer goede raad dan tante Kaat Jij bent af! Opgeruimd staat netjes!

@Monnolo11  Uiteraard heeft iedere klant recht op het beste. Maar het nu aangekaarte probleem is iets dat wij (ik en nog een aantal andere) via diverse contacten hebben ten berde gebracht. En wij hebben als proefpersonen gediend voor de voorlopige oplossing, elk individueel en dat kunnen ze niet voor elke klant doen. Die oplossing moet nu uitgerold worden zodat dit voor iedereen beschikbaar komt. En het is niet omdat alles sneller gaat dat oplossingen er in een vingerknip zijn. Geduld is nog altijd een mooie deugd. En zoals elk antwoord een nieuwe vraag opwerpt mag je er zeker van zijn dat ze na deze oplossing een ander probleem zullen moeten oplossen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Beantwoorden
Highlighted
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Handje vol! Mooi, mooi! Follow the reader, reader! Hey, jij weer! :-)

@igvfer Ik begrijp je punt, maar klanten kunnen wekenlang geduldig zijn. Hier wordt de situatie maandenlang gesleept en zonder tekenen dat deze binnenkort zal worden vrijgegeven / opgelost. Zoals in mijn vorige bericht schreef, zou mijn eerste optie inderdaad zijn om de oplossing voor alle klanten vrij te geven. Ik heb voorgesteld om alleen als alternatief deel uit te maken van de bètagroep voor het geval Telenet de fix nog steeds niet zou vrijgeven, waardoor klanten die niet in de bètagroep zitten, nog steeds in deze tragikomische limbo zitten.

0 Likes
Beantwoorden
Highlighted
Experienced Weetjesweter
Berichten: 21
Say what?! Tien op tien! En we zijn vertrokken! Nog geen reader's digest? :-)

@igvfer "Geduld is een mooie deugd" is altijd wat makkelijker te poneren als alles voor je werkt he.

Ik ben deze mooie deugd ondertussen al sinds 20 februari aan het uitoefenen, de datum van mijn eerste post op het vorige topic hieromtrent.

Wat ik een minder mooie deugd vind is dat Telenet me nog altijd de volle pot aanrekent voor een service die niet werkt zoals beloofd, zonder ook maar enige communicatie hieromtrent tenzij we een community manager periodiek lastigvallen die dan niet anders kan zeggen dan "ze zijn ermee bezig". Het feit dat we weten dat er al maanden een fix is, maar dat die slechts naar een aantal gelukkigen is uitgerold, maakt het er alleen maar erger op.

Ik wil **bleep** krijgen waar ik voor betaal.



0 Likes
Beantwoorden
Highlighted
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 558
Boek alvast het Sportpaleis! En wanneer slaap jij? JACKPOT! De race is begonnen!

@Snarie  schreef:

@SuzyUitrol naar een beperkt select groepje is geen oplossing. Iedere klant heeft recht op dezelfde dienstverlening. Naar 1 jaar wordt het tijd dat een algemene release gebeurd.


We wachten allemaal op de algemene release.

Maar ik vind de vraag van sommige gebruikers om - in afwachting - opgenomen te worden in het "select" testgroepje een gegronde vraag.

Een "neen" heb je, een "ja" kan je krijgen 😊...

0 Likes
Beantwoorden
Highlighted
Professional Superweter
Berichten: 5250
Jij bent een pro! Meer goede raad dan tante Kaat Jij bent af! Opgeruimd staat netjes!

@kccoyote  Los van je vraag en je topic. Waar vind je die belofte van IPv6 op een eigen router? Voor zover ik vermoed werkt je internet zoals het hoort. Ik zie bij alle providers maar een paar beloftes: Een bepaalde snelheid, een bepaald volume voor een bepaalde prijs. Hoe ze dit willen tot stand brengen zie ik nergens vermeld.

En inderdaad het duurt lang maar dat is nu eenmaal zo. Het heeft ook meer dan een jaar geduurd voor we op de HGW meer portforwardings en portswitching gekregen hebben. Het heeft lang geduurd voor IPv6 firewall rules correct werkten op de HGW.

Je geduld zal beloond worden.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Beantwoorden
Highlighted
Freshman Allesweter
Berichten: 1122
Straf. Héél straf! It's your third party! Een mailpaal! Boek alvast het Sportpaleis!

Wel, de tijd is intussen er rijp voor om IPv6 (en ook prefix delegation) als basisfunctionaliteit te mogen beschouwen. Dit maakt deel uit van de IPv6 standaarden.

 

Als ik internet koop bij een ISP dan zou ik me over de goede werking van deze functie vandaag geen vragen meer hoeven te moeten stellen. 😉

 


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Beantwoorden
Highlighted
Community Manager
Berichten: 3240
It's your fifth party! De gouden postveer is voor jou Netweters’ orakel! It's your fourth party!

@philippe_d  schreef:

@Snarie  schreef:

@SuzyUitrol naar een beperkt select groepje is geen oplossing. Iedere klant heeft recht op dezelfde dienstverlening. Naar 1 jaar wordt het tijd dat een algemene release gebeurd.


We wachten allemaal op de algemene release.

Maar ik vind de vraag van sommige gebruikers om - in afwachting - opgenomen te worden in het "select" testgroepje een gegronde vraag.

Een "neen" heb je, een "ja" kan je krijgen 😊...


Dit is inderdaad een gegronde vraag, één die nogal werd gesteld in deze thread. Toen heb ik aangegeven dat dit niet meer mogelijk is. Het werd intern bekeken en er werd beslist dat ze niet op individuele basis gingen werken om het "werkende" te krijgen. Er wordt gewerkt aan een algemene fix en die wordt (hopelijk snel) uitgerold. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy | Community Manager

Without music, life would be a mistake. - Nietzsche

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Beantwoorden
Highlighted
Experienced Weetjesweter
Berichten: 15
A born reader! Handje vol! Follow the reader, reader! Je eerste full page!

Met OPNsense lukt het me om IPv6 te gebruiken ... met een Outbound NAT ...

 

Pc's op mijn netwerk kunnen nog steeds IPv6-websites bereiken. Het omgekeerde is ook mogelijk via port-forwarding. Niet echt handig om IPv6 te hebben als het is om het te gebruiken als een IPv4 ...

 

@Suzy, mag ik deze patch ook op mijn modem hebben? 🙂

0 Likes
Beantwoorden
Highlighted
Freshman Veelweter
Berichten: 194
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Al 25 duimen! BINGO!

@Scotchy  schreef:

Met OPNsense lukt het me om IPv6 te gebruiken ... met een Outbound NAT ...

Elke NAT (en Port Forwarding) werkte, ook bij mij, voor IPv6, inderdaad net zo goed als voor IPv4 (toen ik, een half jaar geleden, ook een CV8560E had). En, voor sommigen is dit, (tijdelijk) misschien, een voldoende workaround. Maar: een (der) reden(en) van bestaan en beoogde vooruitgang van IPv6 is globale connectiviteit per adres. Alles via een (1) publiek adres moeten blijven regelen is precies waar men liever (zeker met business account en/of met vaste IP range) voorgoed van af will.

{*niet* 'like'-en aub}
Tags (1)
0 Likes
Beantwoorden