Jouw mening is belangrijk!

We willen begrijpen waarom klanten nog steeds het contactformulier gebruiken. Help ons en beantwoord 2 korte vragen: Vertel ons jouw mening over het contactformulier.
Beantwoorden
Suzy
Community Manager
Berichten: 7809
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! Tag away, my dear! TAGGING MASTER!

Vertel ons jouw mening over het contactformulier

Dag Netweters,

Bij Telenet willen we begrijpen waarom klanten nog steeds het contactformulier gebruiken. Jullie mening is superbelangrijk om ons verder te helpen!

👉 Beantwoord deze 2 korte vragen:

  1. Waarom is een contactformulier handig voor jou?
  2. Waarom kies je liever voor een contactformulier dan voor chat?

Jouw feedback maakt het verschil. Bedankt om mee te denken!

Samen zorgen we voor een nog betere ervaring.💡


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

10 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 6152
Tag away, my dear! TAGGING MASTER! Professional organizer! Krak 2017

Vertel ons jouw mening over het contactformulier

1. Er is in principe geen e-mailadres waarnaar je kan mailen, dus handig dat er een contactformulier is. Je kan het onderwerp van je vraag/opmerking aanduiden via de opties die je krijgt. Dat kan uitgebreid en in tegenstelling tot een telefoon kan een medewerker dit rustig raadplegen, desnoods een collega contacteren voor meer info.

2. Ik heb geen WhatsApp, al zie ik dat het intussen ook zonder kan. Blijkbaar een AI-assistent, dus neen, dank je. Liever een mens, zelfs al is die minder op de hoogte. Te oordelen aan Netweters lopen de wachttijden hier op. Ik heb zelf al eens 3 uren moeten wachten op een respons, dus ik zie het voordeel niet echt.

 


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
  An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 6128
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! MVP, Most Valuable Poster! De gouden postveer is voor jou

Vertel ons jouw mening over het contactformulier

Dat hangt af of iets al dan niet dringend is. Geen internet meer of geen tv meer: eerder via  WhatsApp.

Een niet technisch probleem: eerder via contactformulier. 

Je kan wel WhatsApp gebruiken op pc, maar dat is minder handig en het is soms al verstuurd als je naar een nieuwe lijn wil gaan (Enter i.p.v. Alt+Enter). 

Met het contactformulier geeft de indruk van meer ruimte en is men niet gehaast om te reageren als er bij een WhatsApp dialoog. Men kan dat beter voorbereiden. Men heeft alle mogelijkheden om het probleem zo duidelijk mogelijk voor te stellen.

K-330
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 497
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! WOW!

Vertel ons jouw mening over het contactformulier

1. Het is handig dat men ‘t contactformulier in een bladwijzer of favorieten kan zetten.

Je moet geen aparte E-mail openen.

En als je geen PC hebt, dan doe je dat op een tablet of smartphone,

Alles  categorien wijzen je de weg.

Als het goed gaat, krijg je daarvan een mailtje dat je formulier ingevuld en verstuurd is.

Dat men u zo snel mogelijk je vraag zal beantwoorden.

2. Men rustig de tijd kan nemen om dingen op te schrijven en te verwoorden.

Je kan het nog eens lezen en nalezen van wat je geschreven hebt.

Je kan een bijlage invoegen, net zoals in een chat.

Een chat is op zich ook handig en soms ook nodig. Maar heb geen watssapp of facebook. Misschien ouderwets, maar het neemt allemaal plaats op de smartphone. Een contactformulier neemt geen plaats in op je smartphone of tablet of PC.

Voor dringende zaken is dan de watssapp zeer handig en nuttig, want dan helpt men direct en dan is de zaak opgelost. Zeer goeie resultaat en hulpvaardig door Telenet klantendienst. Zeer goede ervaring. Ook voor t contactformulier.

kortom: contactformulier moet blijven en daarmee bewijs je een dienst dat zeer positief is!

Suzy
Community Manager
Berichten: 7809
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! Tag away, my dear! TAGGING MASTER!

Vertel ons jouw mening over het contactformulier

@sb @janne_man @K-330 bedankt alvast om jullie inzichten en meningen over het contactformulier en chat te delen!


Ik wil toch nog enkele zaken verduidelijken over chat bij Telenet. Jullie spreken hierboven over WhatsApp, maar sinds 16 juni kan je gebruik maken van Telenet Chat, ons eigen chatkanaal, beschikbaar via de Telenet-website en via de MyTelenet-app. Op 7 juli is er zelfs een AI-assistent aan toegevoegd, deze is het eerste aanspreekpunt voor onze klanten en kan je helpen met heel wat eenvoudige vragen. Ook voor onze SOHO-klanten is er sinds 22 oktober een AI-assistent beschikbaar.

Telenet heeft voor een eigen chatkanaal gekozen, om te vermijden dat jullie als klant steeds omgeleid worden naar externe platformen zoals WhatsApp. Daarnaast chat je via Telenet Chat steeds veilig en rechtstreeks met ons, binnen een vertrouwde omgeving. Je gegevens worden beschermd en enkel gebruikt om de klantenervaring te verbeteren, volgens de GDPR-regels uiteraard. Daarbovenop zijn de chatgesprekken die je hebt met Telenet nu ook zichtbaar voor alle klantendienst medewerkers, waardoor collega's telefonisch of in een winkelpunt snel en makkelijk kunnen zien waarover je gesproken hebt met Telenet via chat. Alleen maar voordelen! 

En stel dat de AI-assistent jou niet kan helpen of je wil absoluut met een medewerker spreken, dan wordt je automatisch in contact gebracht met een medewerker. Er staan dus zeker en vast nog altijd heel wat medewerkers met een glimlach voor je klaar om de chat over te nemen waar nodig. 

Je mag er zeker van zijn dat Telenet continue verbeteringen aanbrengt in de Telenet Chat omgeving, en ook de AI-assistent wordt keer op keer wat slimmer. Sinds kort kan de AI-assistent je bijvoorbeeld helpen met enkele concrete acties met betrekking tot jouw aanrekening: een aanrekening bezorgen als pdf in de chat, info geven waarom jouw aanrekening deze maand duurder is (incl. een overzicht van de kosten) of de juiste gestructureerde mededeling tonen voor jouw volgende betaling. Dankzij deze verbeteringen hopen we elke klant een zo persoonlijk mogelijk antwoord te kunnen geven en te streven naar een oplossing op maat voor iedereen.

Belangrijke info over WhatsApp: op dit moment geeft Telenet geen support meer via WhatsApp en wordt je ook via daar doorverwezen naar de nieuwe Telenet Chat omgeving (telenet.be/chat). Dus als je naar Telenet wil uitreiken via chat, gebruik dan zeker de Telenet Chat omgeving via de website of je MyTelenet-app. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 6152
Tag away, my dear! TAGGING MASTER! Professional organizer! Krak 2017

Vertel ons jouw mening over het contactformulier

Ik kan alleen maar toejuichen dat Telenet afstand neemt van WhatsApp. Terwijl Meta miljoenen boetes (een tik op de vinger) krijgt voor inbreuken op de privacy en het onterecht verzamelen van data blijven bedrijven, steden en gemeenten doodleuk Facebook, Instagram en WhatsApp gebruiken. Ik hoop alleen maar dat die AI assistent niet aangedreven wordt door Meta AI. 😉


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
  An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 6128
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! MVP, Most Valuable Poster! De gouden postveer is voor jou

Vertel ons jouw mening over het contactformulier

Ik heb zeer zelden een "echt" probleem met Telenet. Bij een "echt" probleem wordt dat ofwel correct opgelost ofwel een klachtenformulier. 

De problemen  door de overgang naar het nieuw systeem werden voor een groot deel verholpen via chat en een restant na heel veel geduld uiteindelijk opgelost via contact formulier. 

Blij te lezen dat er afgestapt werd al één sociaal medium.

luc55
Experienced Meesterweter
Berichten: 4927
De gouden postveer is voor jou Jij alziend oog. ;-) Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel.

Vertel ons jouw mening over het contactformulier

Met WhatsApp toch goed geholpen 

Met formulier was anders je krijgt niets te horen of ze bellen op een zeer slecht moment heb je niet veel aan 

 

Een e-mail adres dat ontbreekt nog  dat is een voorkeur dan voor op de website 

 

Zeker bij oudere mensen is dit handig werken met  een chat  is moeilijk 

(toen ze werken op mijn straat deden waren er 2 WhatsApp nr actief voor vragen en kon je foto doorsturen voor problemen 

mijn buurvrouw begreep het niet ze belde naar het nr om een gesprek te voeren maar er werd niet opgenomen 

Ik moest haar zeggen dat ze niet moet bellen maar bericht sturen dan stuurde ze een sms ze verstond het niet 

En ze zag de projectleider die kreeg dan verwijten dat hij zijn telefoon niet  opnemende 

En met de vergadering stonden de oudere te klagen dat er geen contact was , maar contact was top vonden 3/4 van de mensen van wel 

En de oudere verstonden het nog altijd niet )

 

De chat zal zoals de chat werken dat kent iedereen zeker met hulp van Ai heb je snel antwoord 

Wel op letten Ai  geeft nog veel verkeerde info zeker op internet zoekmachine 

kristofDW
Professional Allesweter
Berichten: 2046
Krak 2021 Krak 2022 De nieuwe Einstein! Krak

Vertel ons jouw mening over het contactformulier

@Suzy 

1. Een contactformulier is handig, omdat je de vraag of probleem in je eigen tempo kan uitleggen, zonder bang te zijn dat je iets vergeet of niet goed overbreng. 

2. Chat is handig omdat je meteen een reactie krijgt. In plaats van te wachten op een mail via een contactformulier, kun je snel je vraag stellen en snel een antwoord krijgen. Het voelt gewoon wat vlotter en directer. Chat voelt vaak persoonlijker dan een formulier. Je hebt het idee dat je echt met iemand aan het praten bent, wat een stuk makkelijker is dan wachten op een standaard e-mail. Het is gewoon minder afstandelijk en meer “menselijk", tenzij je nog eerst met de AI - assistent moet praten natuurlijk 😀

Bellen blijft natuurlijk de beste optie, omdat je dan meteen meer interactie hebt en dit gaat voor de meesten ook sneller dan typen 😉


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
WG94
Experienced Meesterweter
Berichten: 2920
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! Vraagbaakkampioen!

Vertel ons jouw mening over het contactformulier

Het heeft voor en nadelen.

Het is handig omdat je je verhaal duidelijk kan neerschrijven en even snel melden zonder online te moeten wachten op het antwoord. Men contacteert jou.

 

De keerzijde is natuurlijk dat het moeilijker is om een echte conversatie te hebben. Bij een moeilijker probleem (dat van beide kanten extra info of acties vereist) zal het soms dus langer duren dan telefoon of chat voor alles rond is.

 

Ik zou dus afhankelijk van de situatie wel het contactformulier durven gebruiken.


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5345
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! MVP, Most Valuable Poster!

Vertel ons jouw mening over het contactformulier

Wanneer ik het allemaal hier nog eens doorlees zou ik persoonlijk een combinatie van de antwoorden van @WG94  en @kristofDW  neerpennen. Vermits beide collega's reeds perfect mijn argumenten en zienswijze hebben weergegeven hoef ik dat niet persé nogmaals te doen 😉


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.