24748
netweters
|
152280
antwoorden
|
20688
vragen
|
Telenet verhoogt de snelheden van het One up(limited) abbo.
zie dit bericht enkel bij 1 site voorlopig,
wegens een betaald abbo heb ik niet meer info 😔
vandaag of morgen zal er meer info komen.
Wat is eigenlijk een aanvaarbare snelheid via 4G+ en 5G?
Theoretisch is de snelheid down 1 Gbps en up 65 Mbps.
Ik begrijp dat het van veel factoren afhankelijk is.
Is +/- 28 Mbps down en 8Mbps up dan een snelheid waar je tevreden over moet zijn?
Met 4G heb ik eens getest en haal ik 250 Mbps maar als ik een test doe via 5G kom ik wel aan de 500 Mbps , geen 1 GB. Heb ook niet echt een idee waar de masten staan dus kan niet zeggen sta er dichtbij of niet.
Moet wel zeggen in de regio Limburg waar ik woon is wel veel 5G dekking van Telenet en de snelheden zijn wel overal ongeveer hetzelfde merk ik. Zal nog eens een paar testen doen want is al ff geleden en zien of het verhoogd is of niet.
Maar je snelheden hangen ook af van je toestel zelf en of je een dichtbevolkt gebeid hebt of niet. Zoals je zegt veel factoren die er zijn.
Maar wat vindt je zelf aanvaardbaar ..? Want op geadverteerde snelheden kan je niet op uit gaan dat zijn cijfers op papier.
@patrick37
Na de mail die ik had gekregen ben ik eens gaan testen wat mijn snelheid was.
Eerst kwam ik niet hoger dan 3 Mbps down. (op 2 toestellen)
Contact genomen met Telenet ( Whatsapp).
Eerst de gebruikelijke antwoorden, herstart je GSM, steek je sim in een ander toestel, enz.
Dan heeft zij ons losgekoppeld van de mast.
Na een herstart van het toestel halen we nu op beide GSM's een snelheid onder de 30 Mbps down.
Tests zijn stilstaand gedaan, met zowel 4G+ en 5G. Misschien in een iets drukker gebied (Blankenberge centrum)
Beide nieuwe toestellen: Samsung S24+ en A25 (5G)
Het laatste contact via Whatsapp was een andere persoon. En deze was vrij kort. Dat ik het allemaal verkeerd interpreteer en dat alles theoretisch is.
De limiet is verhoogd maar is geen beloofde snelheid.
Daarom dat ik eens wilde weten wat anderen halen van snelheid halen
EDIT:
Ik vermoed dat mijn abonnement niet is aangepast aan de nieuwe snelheden.
@flip1953 schreef:
@Ex-Netweter schreef:@flip1953 man heb jij nu echt op alles commentaar, er zitten hier toch narcisten op dit forum niet normaal....
Sorry als ik op jouw tenen trap. Ik heb niet op alles commentaar, maar...
- als eerste een scoop willen posten, zonder vermelding (link) naar de bron (zelfs als de bron een betaalpagina is) is niet netjes.
- de post bevatte niets van info, dat vind ik een zinloze post.
Ik weet dat jij mijn posts niet leuk vindt, maar met 1186 likes achter mijn naam, en 142 oplossingen, blijken er nog genoeg netweters te zijn die mijn posts wel leuk vinden, dus ga ik er voorlopig nog even mee door ...🤗
@flip1953 dus het draait voor meneer enkel om de likes wel wel wat een ego 🤣, één van de kenmerken van narcisme 😁
https://nl.wikipedia.org/wiki/Narcisme
En alst u niet aanstaat wat sommige hier posten dat noemt vrij menigsuiting ik weet da je het daar zeer moeilijk mee hebt, mss moede u eigen forum starten e dan ben je daar heer en meester 😁
Ik weet da je het hier graag voor het zeggen zou hebben maar helaas, moet zeer ambetant zijn voor u 😉
@Ex-Netweter Onze Netweters mogen inderdaad delen wat ze willen, we vinden verschillende standpunten en inzichten erg boeiend om te lezen. We vinden het daarbij wel belangrijk dat dit steeds met respect voor de ander is. Iemand van narcisme verwijten, vinden we niet oké. Ik wil je dan ook vragen om het beleefd te houden, alsjeblieft. Zo houden we ons forum een fijne plaats voor iedereen!
@m-jan20 schreef:
Dus... als je 10 GB op is, dan kan je zonder extra kosten (512 kbs) verder surfen aan verlaagde snelheid? Was dit al het geval?
@m-jan20, dit was niet het geval. Voorheen viel je bij zowel de ONE Limited SIM als bij de ONEup Limited SIM terug op verder surfen aan 0,10 euro per MB. Dit is dus wel degelijk veranderd.
@patrick37 schreef:
Nee niet op de 10GB als je die had overschreden maar dus vanaf nu wel. In het begin bij de 'nieuwe' One of OneUp verviel dus je totaal data pot en dus 300 GB per nummer per simkaart. Daarin kon je wel er over gaan en verder surfen aan verlaagde snelheid , deze regel is ongewijzigd gebleven.
Nu kun je dus ook je eerste nummer nemen met 10 GB en erna verder surfen aan verlaagde snelheid.
De reden is me hier ook niet duidelijk achter waarom ze dit zo hebben aangepast. Ja er zullen er bij zijn met die 10 GB als ze toch maar weinig gebruiken maar voor € 7,40 heb je wel onbeperkt ( 300 GB en erna verder surfen aan verlaagde snelheid. )
...
@patrick37 er zijn verschillende redenen dat Telenet hiervoor gekozen heeft.
|
Oude specs | Specs vanaf 28/07 |
ONE Limited SIM | ||
Downloadsnelheid | Tot 30 Mbps | Tot 250 Mbps |
Uploadsnelheid | Tot 5 Mbps | Tot 20 Mbps |
Boven inbegrepen internetvolume | Verder surfen aan 0,10 euro per MB | Kosteloos verder surfen in België aan verlaagde snelheid (512 Kbps) |
ONEup Limited SIM | ||
Downloadsnelheid | Tot 30 Mbps | Tot 1 Gbps |
Uploadsnelheid | Tot 5 Mbps | Tot 65 Mbps |
Boven inbegrepen internetvolume | Verder surfen aan 0,10 euro per MB | Kosteloos verder surfen in België aan verlaagde snelheid (512 Kbps) |
En aanvullend goed nieuws, de notificaties bij het naderen en overschrijden van de limiet van 10 GB zijn terug helemaal operationeel (hier waren er een tijdje wat problemen mee). Zo ben je als klant steeds goed geïnformeerd over de status van je verbruik.
@patrick37 schreef:
...
Als ze al een aanpassing willen doen hadden ze beter de Unlimited geheel Unlimited gemaakt voor gebruik in de EU en Belgie. Dus de EU regel van 40 GB geschrapt zodat je een volwaardig gebruik hebt van je 300 GB in Belgie en de EU. Dat zou pas een verandering zijn. @Moderator misschien eens intern bekijken ?
@patrick37 bedankt voor je feedback, we zullen dit zeker nog eens doorgeven. Maar op dit moment hebben we vernomen dat de voorwaarden met betrekking tot surfen in de EU-zone en daarbuiten ongewijzigd blijven.
@FVDM schreef:
Ik stel me toch wat de vraag ivm met die datasimkaart.
Als ik naar mijn abonnement ga kijken vind ik het volgende.Zou dat dan niet de mobiele data van 10GB zijn in geval van limited ?
@FVDM goed nieuws, deze datasimkaart vervalt niet op 10 GB. Klanten die ONE(up) nemen met een eerste Limited SIM genieten van dezelfde voordelen als klanten met een ONE(up) Unlimited SIM. Namelijk de gratis eSIM, de datasimkaart (met 300 GB mobiele data).
@SuzyDat is fantastisch nieuws en thx voor de zeer duidelijke uitleg.
@FVDM schreef:Ik stel me toch wat de vraag ivm met die datasimkaart.
Als ik naar mijn abonnement ga kijken vind ik het volgende.Zou dat dan niet de mobiele data van 10GB zijn in geval van limited ?
Je moet een onderscheid tussen maken tussen de "oude" One en de nieuwe One (2023):
Ik denk dat de afbeelding hierboven (dataSIM gebruikt de mobiele data van je One) nog slaat op de oude One met gemeenschappelijke datapot?
PS. Van zodra je één wijziging aanbrengt aan jouw One(Up), kom je automatisch terecht in de nieuwe One(Up).
@K-330 schreef:@luc55 Dan gebruik je toch VPN (betaalde versie weliswaar), toch?
Raspberry Pi, PiVPN en WireGuard. Niet hetzelfde als een VPN waarvoor je betaalt, maar wel bruikbaar om via externe (open) netwerken te werken. En als je Pi-Hole installeert op die RPi, dan filter je ook nog heel wat rommel.
@Jari_Opsomer is 91,63 kleiner of groter dan 98.72? Is het antwoord ja dan is de limiited inderdaad 7,40 euro goedkoper. Het lijkt niet goedkoper, maar het is goedkoper.
Het is uieraard best mogelijk dat je deze optie niet interessant vindt, maar dat is geen reden om de waarheid geweld aan te doen.
Ik heb mijn abo aangepast naar limited.
En mijn datasimkaart in het 2de slot van smartphone en ingesteld voor data (300GB) en de eerste sim voor bellen en sms.
Dus noprob wat betreft de limiet van 10GB.