Beantwoorden
Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Verbruik datasimkaart niet raadpleegbaar in Telenet-app

@FrankDSM Hier staat de datasim al niet meer in de app om het verbruik te bekijken

66 reacties
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Verbruik datasimkaart niet raadpleegbaar in Telenet-app

'Oude' One gebruikers hun datasimkaart gebruikt gewoon de pot opgetelde data (300 GB x aantal simkaarten), met daarna de verlaagde snelheid voor iedereen. In de 'nieuwe' One heeft de datasimkaart een eigen pot van 300 GB. Misschien dat die daardoor nu niet meer apart te bekijken is voor 'oude' One klanten?


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 499
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

Verbruik datasimkaart niet raadpleegbaar in Telenet-app

Zoals eerder gezegd is het echt onduidelijk wat je met die datasim nu mag voor nieuwe klanten. Het feit dat hier nu discussie over bestaat zegt genoeg. Niemand weet exact wat ze bedoelen…

Maar eender hoe…ook voor de eerste generatie One(up) gebruikers is het van belang om hun gebruik goed te kunnen opvolgen. Die verlaagde snelheid dat Telenet je geeft is absoluut geen pretje. Het komt erop neer dat je in de praktijk geen internet hebt. Die snelheid is veel te traag om iets normaals te doen. 

Dus…die Telemeter moet wel degelijk werken voor een eenvoudige opvolging. Maar ja…Telenet laat het afgelopen jaar op de dienstverlening wel bijzonder veel steken vallen. 


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



MartijnS
Freshman Veelweter
Berichten: 213
De magic number! Even demarreren... Lezersgoud. Respect! Een bus vol!

Verbruik datasimkaart niet raadpleegbaar in Telenet-app

De enige ware bron zou de BIPT informatiefiche moeten zijn:

https://www2.telenet.be/residential/nl/klantenservice/je-gegevens-aanpassen/je-abonnement/de-infofic...

Ik citeer voor de nieuwe bundles (gelanceerd in 2023):


3 Onbeperkt surfen:
i. Verbruik in België: eens het gezamenlijke volume van de simkaarten per maand wordt behaald (300 GB voor 1 mobiel nummer, 600 GB voor 2 mobiele nummers,
900 GB voor 3 mobiele nummers, 1200 GB voor 4 mobiele nummers en 1500 GB voor 5 mobiele nummers), kan de klant verder surfen aan een verlaagde snelheid
van 512 kbps tot de volgende aanrekeningsperiode.
Aanbod op voorwaarde van een normaal gebruik, zoals gedefinieerd in de Voorwaarden voor een normaal gebruik in het kader van een onbeperkt aanbod

5 In ONE(up) is 1 datasimkaart gratis inbegrepen. De datasimkaart dient enkel voor het connecteren van extra toestellen, niet voor het gebruik in smartphones. Deze kan
dus enkel gebruikt worden om te surfen, niet om te bellen of sms’en. De gebruikte data maakt deel uit van het algemene datavolume van ONE(up)

Maar dit komt inderdaad NIET overeen met wat @Bjarne gemeldt heeft in dit topic: https://www.netweters.be/t5/Aankondigingen/Vanaf-nu-ook-5GB-simkaart-in-ONE-up-vanaf-2e-simkaart/td-...

  • Welke pot mobiele data krijgt de datasimkaart in de nieuwe variant? Is dat ook 5GB of onbeperkt (300GB)?
    De mobiele datapot van de datasim in ONE blijft onbeperkt (300GB). Het enige verschil met vroeger is dat de pot niet meer gedeeld wordt met de andere unlimited simkaarten.

Kortom: de BIPT contractfiches van Telenet zijn onjuist en niet in regel met de eigenlijk productopzet, wat de weg opent voor ontvangbare rechtszaken moest iemand dit ooit overwegen 🙂

 

m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Verbruik datasimkaart niet raadpleegbaar in Telenet-app

Misschien (hopelijk) zijn ze nog altijd onbeperkt, maar staat de 'na 300 GB met verlaagde snelheid' er gewoon niet bij. Hopelijk kan @Bjarne dit verduidelijken. En misschien laten aanpassen zodat dit overal (Productfiche, bijzondere voorwaarden, website, Mijn Telenet, Telenet app) hetzelfde is.


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Pakena
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Follow the reader, reader! Leesbeest!

Verbruik datasimkaart niet raadpleegbaar in Telenet-app

Als ik op mijn telemeter het totaal verbruik van de twee gewone simkaarten en de datasim bij elkaar optel, dan kom ik ongeveer aan hetgeen er als totaal verbruik in de app staat.

Dat wil dus zeggen dat de datasim nog geen eigen verbruik heeft en nog steeds uit de pot verbruikt.

Wat ok is maar dan zou ik het dan wel graag gewoon in de app willen kunnen opvolgen

Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Verbruik datasimkaart niet raadpleegbaar in Telenet-app

@MartijnS @m-jan20 de info die Bjarne in juli heeft gegeven, kwam rechtstreeks van de collega's die werkten op de nieuwe ONE/ONEup variant.

Maar we merkten inderdaad op dat er nog onduidelijkheid heerst over de datasimkaart pot. We hebben daarom nu de vraag opnieuw gesteld en aangegeven dat dit niet duidelijk is op onze website en bijhorende pagina's. Ook hebben we de verwijzing naar de product fiches gemaakt. We houden jullie op de hoogte zodra er meer informatie beschikbaar is. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Verbruik datasimkaart niet raadpleegbaar in Telenet-app

Goed nieuws, ik heb opnieuw de bevestiging gekregen dat de datasimkaart effectief een aparte 'unlimited' datapot heeft. Deze is verbonden aan de basis ONE en hoort dus bij de eerste Unlimited SIM. De datasimkaart staat dus volledig los van het al dan niet hebben van een 2e (of meer) limited SIMS. 

De collega's hebben ook aangegeven dat ze de info hierover op de Telenet-website zullen verduidelijken. 
Om te beginnen op deze pagina: Alles over je ONE(up)-datasimkaart.

Zal nog eens extra aangeven dat het in de product fiches ook niet echt duidelijk staat.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 499
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

Verbruik datasimkaart niet raadpleegbaar in Telenet-app

@Suzy Ook enig idee wanneer het verbruik van deze data sim *eindelijk* terug op te volgen is in de (iOS) Telenet app?

Want het mag dan wel een unlimited datapot zijn. Eens je over de 300GB gaat is deze door de enorme snelheidsverlaging in de praktijk niet meer bruikbaar. 


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



Rwotn
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Verander-je-wachtwoord-dag Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Verbruik datasimkaart niet raadpleegbaar in Telenet-app

En ondertussen nog steeds geen simdata verbruik zichtbaar in de app

Bjarne
Expert Moderator
Berichten: 534
Champagne, lezer van het jaar! Boek alvast het Sportpaleis! Waar zijn die handjes? En wanneer slaap jij?

Verbruik datasimkaart niet raadpleegbaar in Telenet-app

Onze collega's hebben laten weten dat de fix doorgevoerd is. Kunnen jullie even controleren of jullie de laatste versie van de Telenet-app hebben? Lukt het nadien wel om het verbruik te bekijken van de datasimkaart?


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewBjarne | Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 499
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

Verbruik datasimkaart niet raadpleegbaar in Telenet-app

Neen, de situatie is nog erger geworden. Ik kan enkel mijn mobiel verbruik controleren. Van de datasim is al maanden geen sprake meer. En sinds een paar weken is mijn vast internet ook al verdwenen. 

Dit begint toch op prutserij te lijken, niet?


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



Rwotn
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Verander-je-wachtwoord-dag Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Verbruik datasimkaart niet raadpleegbaar in Telenet-app

Laatste versie en nog steeds geen verandering.

Pakena
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Follow the reader, reader! Leesbeest!

Verbruik datasimkaart niet raadpleegbaar in Telenet-app

Neen, totaal geen verschil.

Datasim is niet te zien 🤷🏽‍♂️

Buckchri
Experienced Weetjesweter
Berichten: 16
Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden!

Verbruik datasimkaart niet raadpleegbaar in Telenet-app

Laatste versie en nog steeds geen verbruik vd datasim. 

BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 499
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

Verbruik datasimkaart niet raadpleegbaar in Telenet-app

De nieuwe iOS versie van de Telenet app, die vandaag is uitgekomen namelijk versie 4.16.0 lost nog steeds niet het probleem op. 

Nergens kan je het verbruik van de datasimkaart opvolgen. Weliswaar kan ik wel mijn verbruik van het vast internet terugzien. Dat was voor mij enkele weken ook niet zichtbaar. 


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.